Wanneer introduceer je je nieuwe partner aan de kinderen ?

08-11-2018 15:54 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze middag vertelde een collega dat hij dit weekend de kinderen van zijn vriendin ontmoet. Ze zijn een grote maand samen. Zijn vriendin is net voor de zomer weggegaan bij de vader van haar kinderen.
Ik vind het vlug, ik deel hun mening dat je niet traag hoeft te gaan als je het gevoel hebt dat alles goed zit maar ik vind het te vlug naar haar kinderen toe. Ze zijn 10 en 14 trouwens.
Zelf heb ik heel lang gewacht. Mijn kinderen waren wel jonger en het klikte niet met de nieuwe partner van hun vader.
Er bestaat geen eensluidende regel, dat weet ik, maar wat vinden jullie? Ik ga me er niet mee bemoeien trouwens maar vind het hier wel een vraag waard :)
Alle reacties Link kopieren
Bizar snel natuurlijk, gaat nergens over.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Binnen een maand vind ik wel wat vroeg ik vind dat je eerst zelf zeker van de relatie moet zijn voordat je je kinderen erin betrekt.

Maar ik vind eigenlijk niet dat jij hier niks van mag vinden/zeggen. Je bent hierin geen partij.
Hangt af van de leeftijd van de kinderen. Ik heb mijn vriend al vrij snel voorgesteld als gewoon een vriend, daar heb ik er wel meer van dus het viel niet op. Tot hij er wel heel vaak zat en mijn kinderen vroegen wanneer hij weer zou komen omdat ze hem misten. Ze zijn al wat ouder (18 en 15) en de scheiding van hun vader was niet mijn idee.

De oudste vindt het prima zo lang hij niet met zijn kinderen bij ons intrekt (eeeeh, nee, dat was ik niet van plan) en zich niet met zijn zaken bemoeit (Dat doet hij uiteraard niet, opvoeden kan ik zelf wel). De jongste vindt het fijn dat hij er is.
De VIVA-huisregel is dat je na de scheiding een jaar moet wachten voordat je de nieuwe partner voorstelt.

Tenzij de nieuwe partner de ouder van het beste vriendje/vriendinnetje is.
O, en tenzij de nieuwe partner reeds bezwangerd is.
Gelukkig hebben we met viva huisregels niets te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er ook niets van zeggen. Ik vraag gewoon naar meningen. Zelf ben ik weer single maar ik ga ervan uit dat dat niet zo blijft. En ik denk niet dat ik weer zo lang ga wachten. Maar dit vind ik wel heel snel.
Ik had het er laatst over met een vriendin. Zelf zou ik zo'n zes maanden wachten denk ik. Dat de eerste verliefdheid een beetje weg is en je elkaar daarna nog steeds leuk blijkt te vinden.

Kan mij voorstellen dat zes maande wel weer heel lang is als de omgangsregeling met ex dermate beperkt is dat je elkaar bijna niet kan zien. Maar stel dat je co-ouderschap hebt dat is er genoeg tijd om zonder je kinderen met zijn tweeën eerst eens rustig te kijken of dit iets blijvends is.
Alle reacties Link kopieren
eigenlijk is een jaar nog te vroeg, even wachten tot de roze bril weg is zou beter zijn

dus misschien beter pas na een safari, backpackreisje of regenachtige vakantie in de ardennen
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Hangt van de situatie af. Deze vrouw is pas een paar maanden bij haar ex weg. De kinderen zijn nog niet eens aan de scheiding gewend. Dus dan is het bizar snel om ze aan een nieuwe partner voor te steen.

Zou ze al 3 jaar gescheiden zijn dan vu d'r ik het een ander verhaal. De kinderen zijn dan al wel gewend aan de scheiding en dat papa en mama niet meer bij elkaar komen. Dan hoeft een maand niet te kort te zijn.

Het is alleen niet de bedoeling dat de ene na de andere partner naar huis wordt gesleept.

Ik vindt het ook verschil maken hoe de partner geïntroduceerd wordt.

Gaan ze met zijn allen een dagje op stap of komt gij daar thuis eten.dan zie ik daar geen probleem in. Er gaat ook wel eens een vriendje van de kinderen ergens mee naar toe of blijft eten.

Moeten ze gelijk tegen een klef stel aan kijken dan kan dat niet.

Te vroeg is niet goed maar wachten tot 't er samwnwoinplannennen zijn is te laat. Dan krijgen de kinderen helemaal niet meer de tijd om rustig aan het idee te wennen dat er een nieuwe partner in het leven van hun ouder is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou Persoonlijk kiezen voor Nooit

Maar kan me voorstellen, dat minstens een jaar wachten wijs is. Dan is de kans, dat het niet uit gaat, flink stuk kleiner.
En dan samenwonen, pas als de ware verliefdheid over is, en dat schijnt 2 jaar te duren
YagaBaba schreef:
08-11-2018 16:00
Hangt af van de leeftijd van de kinderen. Ik heb mijn vriend al vrij snel voorgesteld als gewoon een vriend, daar heb ik er wel meer van dus het viel niet op. Tot hij er wel heel vaak zat en mijn kinderen vroegen wanneer hij weer zou komen omdat ze hem misten. Ze zijn al wat ouder (18 en 15) en de scheiding van hun vader was niet mijn idee.

De oudste vindt het prima zo lang hij niet met zijn kinderen bij ons intrekt (eeeeh, nee, dat was ik niet van plan) en zich niet met zijn zaken bemoeit (Dat doet hij uiteraard niet, opvoeden kan ik zelf wel). De jongste vindt het fijn dat hij er is.
Dat heeft er toch niks mee te maken?
Alle reacties Link kopieren
een maandje lijkt me erg kort een jaar erg lang. Bij mijzelf ontstond de ruimte na 6 maanden eigenlijk vanzelf. Na 9 jaar pas gaan samenwonen.
anoniem_114187 wijzigde dit bericht op 08-11-2018 16:19
12.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hangt ook wel van het kind af denk ik maar na een maand al dat vind ik wat vroeg.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nogal afhankelijk van veel factoren. Bv hoe lang ben je singel geweest? ( bij langer dan 2 jaar denk ik dat je die nieuwe partner sneller kan laten kennismaken) .
Hoe oud zijn je kinderen? ( Hoe ouder hoe minder invloed zal die nieuwe partner hebben. En dan bedoel ik 17+).
Ook kan je moeilijk kinderen van zo n leeftijd een jaar lang voor liegen of vol met smoezen stoppen over waar je nu weer bent. Dat hebben ze door. En dan zullen ze hoogstwaarschijnlijk willen zien ( eisen) met wie hun ouder het zo gezellig heeft.
Hoe vaak zijn je kinderen bij jouw? Als je kinderen full-time bij jouw zijn denk ik dat je al vrij snel geen keus meer hebt. Je kan nachtopvang bv bijna niet regelen.
Hoe ver woont die nieuwe relatie van je af? Bij ver weg ( meer dan 1 uur bv) kom je niet even voor een kopje koffie iedere keer. Dat is niet vol te houden.
En met wat het vivaforum ervan denkt heb je niks te maken.
Minaa
lilalinda schreef:
08-11-2018 16:10
Ik zou Persoonlijk kiezen voor Nooit

Maar kan me voorstellen, dat minstens een jaar wachten wijs is. Dan is de kans, dat het niet uit gaat, flink stuk kleiner.
En dan samenwonen, pas als de ware verliefdheid over is, en dat schijnt 2 jaar te duren

Dit inderdaad. Al zou ik dan eerder een LAT-relatie kiezen ipv samenwonen met de nieuwe partner. Zeker als de nieuwe partner ook kinderen heeft.
Nieuw samengestelde gezinnen gaan heel vaak ook weer uit elkaar en zo maken kinderen meerdere scheidingen mee en dat moet je echt niet willen.
Kinderen zitten er niet op te wachten om het ene na het andere vriendje/vriendinnetje te ontmoeten. Laat staan dat ze hun huis ineens willen delen met een wildvreemde.

Blijven latten dus en pas wanneer je echt zeker bent van de relatie (na een jaar ongeveer), dan kun je hen eens aan elkaar voorstellen, maar ik zou verder niet te veel verwachten van de band die ze opbouwen.

Het zit een beetje op hetzelfde level als je 13- jarige puber die zijn verkering eens meeneemt. Leuk om eens te zien waar de ander veel mee omgaat, maar meer ook niet.
LAgirl82 schreef:
08-11-2018 16:24
Dit inderdaad. Al zou ik dan eerder een LAT-relatie kiezen ipv samenwonen met de nieuwe partner. Zeker als de nieuwe partner ook kinderen heeft.
Nieuw samengestelde gezinnen gaan heel vaak ook weer uit elkaar en zo maken kinderen meerdere scheidingen mee en dat moet je echt niet willen.
60% valt weer uit elkaar. Het is maar waar je je kind mee wil opzadelen.

Dan heb je als kind dus al twee aparte werelden bij papa + vriendin en eventueel kinderen en mama + vriend en eventueel kinderen en dan daar bovenop nog eens van één of twee kanten ex-stieffamilie.
Ikigai schreef:
08-11-2018 16:29
60% valt weer uit elkaar. Het is maar waar je je kind mee wil opzadelen.

Dan heb je als kind dus al twee aparte werelden bij papa + vriendin en eventueel kinderen en mama + vriend en eventueel kinderen en dan daar bovenop nog eens van één of twee kanten ex-stieffamilie.

Ja daarom. Het werkt meestal niet, en dat zijn gewoon cijfers.
Daarom blijven latten en de kinderen niet opschepen met een stiefouder en vreemde kinderen.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
08-11-2018 16:31
Ja daarom. Het werkt meestal niet, en dat zijn gewoon cijfers.
Daarom blijven latten en de kinderen niet opschepen met een stiefouder en vreemde kinderen.
Zou dat liggen aan het feit dat er kinderen bij zijn betrokken of aan het feit dat de partners niet over zulke goede skills beschikken om een relatie te laten werken. Ze zijn tenslotte al een keer eerder gescheiden.
Ik geloof dat man en ik 1,5 maand samen waren toen ik zijn dochter (bijna 2) ontmoette. Inmiddels zijn we bijna 5 jaar verder.

Ik heb geen idee meer hoe lang mijn moeder en vriend samen waren toen ik hem 12 jaar geleden voor eerst ontmoette.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex wilde me na 2 weken al voorstellen aan de kinderen. En bedacht dat het ook leuk zou zijn als ik mee zou gaan op zomervakantie met ze. Ik ben heel hard weggerend....
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
sugarmiss schreef:
08-11-2018 16:43
Zou dat liggen aan het feit dat er kinderen bij zijn betrokken of aan het feit dat de partners niet over zulke goede skills beschikken om een relatie te laten werken. Ze zijn tenslotte al een keer eerder gescheiden.
Dat laatste denk ik. En op oudere leeftijd heb je al zo je eigen leven opgebouwd en je eigen voorkeuren dat het moeilijker is om je aan te passen aan een ander, helemaal als er ook kinderen zijn, die ook weer van beide kanten omgangsregelingen hebben.

Een collega van mij is bijvoorbeeld ontzettend lang bezig om een vakantie te plannen met haar kinderen + nieuwe vriend en kinderen. Ze hebben namelijk rekening te houden met wel acht agenda's.

1. Eigen agenda
2. Vriend zijn agenda
3. Kind 1 agenda (puber met bijbaantje) omgangsregeling 50/50
4. Kind 2 agenda (puber met bijbaantje) omgangsregeling 50/50
5. Kind van vriend agenda (kind <12) met omgangsregeling moeder: 80/20
6. Kind van vriend agenda (kind <12) met omgangsregeling moeder: 80/20

Alle vier de kinderen hebben weer rekening te houden met de andere ouder, die óók weer een relatie heeft met iemand met agenda + kinderen met agenda.

Ik snap wel dat je van dit soort toestanden heeeeel snel zat bent.
Alle reacties Link kopieren
mamavanf schreef:
08-11-2018 16:51
Mijn ex wilde me na 2 weken al voorstellen aan de kinderen. En bedacht dat het ook leuk zou zijn als ik mee zou gaan op zomervakantie met ze. Ik ben heel hard weggerend....
Daar kan ik me iets bij voorstellen daar zou ik het ook spaansbenauwd van krijgen. :proud:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
08-11-2018 16:51
Dat laatste denk ik. En op oudere leeftijd heb je al zo je eigen leven opgebouwd en je eigen voorkeuren dat het moeilijker is om je aan te passen aan een ander, helemaal als er ook kinderen zijn, die ook weer van beide kanten omgangsregelingen hebben.

Een collega van mij is bijvoorbeeld ontzettend lang bezig om een vakantie te plannen met haar kinderen + nieuwe vriend en kinderen. Ze hebben namelijk rekening te houden met wel acht agenda's.

1. Eigen agenda
2. Vriend zijn agenda
3. Kind 1 agenda (puber met bijbaantje) omgangsregeling 50/50
4. Kind 2 agenda (puber met bijbaantje) omgangsregeling 50/50
5. Kind van vriend agenda (kind <12) met omgangsregeling moeder: 80/20
6. Kind van vriend agenda (kind <12) met omgangsregeling moeder: 80/20

Alle vier de kinderen hebben weer rekening te houden met de andere ouder, die óók weer een relatie heeft met iemand met agenda + kinderen met agenda.

Ik snap wel dat je van dit soort toestanden heeeeel snel zat bent.
Pffff wat vermoeiend.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven