Vrienden blijven met andere vrouw na "crush"

14-11-2018 10:50 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik zijn al heel lang bij elkaar, waarvan 10 jaar getrouwd. We zijn inmiddels rond de 40 en hebben één kind onder de 10.

Mijn man doet fanatiek aan een sport en is heel hecht geworden met een groepje van deze sportschool. Ik merkte zo vanaf het voorjaar dat hij steeds meer met hen optrok en ons daarin min of meer ging verwaarlozen: geen tijd meer voor ons om dingen te ondernemen. Hij ging 10 x per week sporten, hiernaast werd er afgesproken voor stappen en sportevenementen en hij appte de godganse dag met mannen én vrouwen apart van deze club.
Ik heb me uiteraard tegen deze ontwikkelingen verzet en er is veel gepraat. Bovendien heb ik aangehaald dat ik me zorgen maakte over het app contact met mannen en vrouwen. Man lachte dit weg: hij voelde niks voor deze vrouwen en was gewoon vrienden met hen.

ik was bang dat er vandaag of morgen een nieuwe dame werk van hem ging maken en hij dan wél gevoelig hiervoor zou zijn.
Precies dit is ongeveer een half jaar later gebeurd. Er is een vrouw bijgekomen in het groepje die erg goed in de sport is en hij bewondert haar hierin. Zij is werk van hem gaan maken en hierdoor is hij in de war geraakt. Er is niks fysieks tussen hen gebeurd, maar zij had hem wel zover dat hij achter mijn rug om met haar had afgesproken om "over hun ontwikkelende gevoelens te praten". Ik kwam hier net op tijd en per intuïtie achter.

Hierna heb ik hem direct buiten de deur gezet onder het motto "je denkt toch niet dat ik ga zitten wachten tot jullie eruit zijn welke gevoelens jullie hebben en wat jullie ermee gaan doen?" Ik voelde dit al een half jaar aankomen en was de onzekerheid ZAT.

Hij is een week bij zijn moeder geweest, in deze week heeft hij zaken geuit dat hij twijfelde aan onze liefde en dat we zolang bij elkaar waren dat hij zich afvroeg of hij met haar gelukkiger zou kunnen zijn, ondanks dat hij bij mij niks tekort kwam.

Want dat laatste is waar: de chemie tussen ons was er ook gewoon nog, fysiek zat het na al die jaren nog goed en we hadden nog genoeg gespreksstof en we konden met elkaar lachen. Ik begreep dan ook volstrekt niet naar wat hij op zoek was.

Na een week wilde hij terugkomen, hij koos definitief voor mij en ons gezin. Ik heb de voorwaarde gesteld dat hij de kat niet meer op 't spek zou binden inzake haar en als enige eis had ik: geen privé contact meer met haar en je vermijd haar zoveel als mogelijk op die school. Iets waar hij grif akkoord mee ging.

Nu 6 weken later laat hij echt wel zien voor ons te gaan: blijft veel meer thuis van de sport, doet weer veel met ons kind en neemt mij werk uit handen zodat ik ook kan sporten: ik ben de sport gaan doen waar hij zo van houdt en die doen we samen. Zo kan hij zijn passie ook met mij delen en voor mij kweekt het meer begrip en ik word er gezonder door.

Nu komt mijn vraag aan jullie:

Hij vindt zichzelf nu zo stom en snapt eigenlijk niet meer dat hij zo vreselijk in de war is geraakt door haar. Kort gezegd: afgezien van het feit dat hij haar bewondert in de sport en de aandacht van haar geweldig vond, snapt hij nu niet meer dat hij toen dacht dat hij verliefd op haar was. Hij zou nu het liefst echter gewoon vrienden met haar blijven, net zoals met de rest van de heren en dames daar.Want hij denkt dat dat gewoon kan, omdat hij zich nu niet meer voor kan stellen dat hij meer voor haar gevoeld zou hebben.

En daar wringt voor mij de schoen. Ik voel me hier niet lekker bij. Er is TOCH iets geweest toen wat mijn man heeft laten twijfelen of hij nog wel gelukkig met mij was, ze hebben toch een vonk gehad. Hij bagateliseert nu alles, maar heeft in die periode dat hij "in de war was" vreselijke dingen tegen mij gezegd die er diep in hebben gehakt.
Ben ik nu zo onredelijk als ik vind, dat vrienden met haar zijn echt niet kan? Is mijn angst onrealistisch dat ik denk dat het mogelijk is dat hij wederom door haar in de war kan raken?

Voor de duidelijkheid: hij heeft GEEN 1 op 1 contact meer met haar

Wat is jullie mening?
anoniem_303867 wijzigde dit bericht op 14-11-2018 14:16
Reden: toevoeging ter verduidelijking
4.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vrienden blijven vind ik ook echt niet kunnen. Dat ze kennissen zijn, in dezelfde groep zitten en elkaar af en toe nog wel spreken lijkt me onvermijdelijk, anders sleep je die hele groep erin mee. Zij gaan natuurlijk ook wel merken dat hij iemand in de groep stelselmatig negeert en dat geeft wel een rare sfeer.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat je man onder 'vrienden' verstaat? Die term heeft sinds Facebook nogal aan waarde verloren.
Alle reacties Link kopieren
Je maakt het groter dan dat het is. Een leuke dame heeft geprobeerd om hem te versieren. Ja, dat heeft hem aan het twijfelen gebracht. Dat kan, je hormonen en gevoelens worden opeens wakker geschut. Dat heeft hem en jou in de war gebracht. Tijd voor bezinning, na 10 jaar huwelijk kiezen jullie nog steeds voor elkaar? Nu hebben jullie weer bewust voor elkaar gekozen.

Sporten is belangrijk voor hem. Niet meer met deze vriendengroep om gaan, lijkt me ook onvermijdelijk.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Over een paar maanden spreekt hij natuurlijk gewoon weer met haar af, maar dan wel stiekem natuurlijk. Hij kijkt wel uit!
Wat wil hij dan gaan doen met haar? Buitenom de sportmomenten afspreken?
Alle reacties Link kopieren
Vrienden: omgaan zoals hij met de rest van de groep omgaat. Afspreken in groepsvorm, appen in groepvorm maar ook privé, met elkaar meerijden naar evenementen in groep maar ook één op één komt voor, elkaar treffen op feestjes. Met elkaar praten in groepvorm maar ook privé via de diverse social media opties.

Wat ik ok vind: dat hij haar nog ziet op die sportschool en haar in die groep dan niet mijdt.
Waar ik moeite mee heb: privé (app, messenger of insta-contact) dat zij met hem meerijdt met evenementen, elkaar treffen bij het stappen ( want daar ging het dus mis, allebei een slok op, zij hem versieren, hij er niet op in gegaan, maar wel in de war).
anoniem_303867 wijzigde dit bericht op 14-11-2018 11:05
0.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Neem toch gewoon allebei een andere sportschool.
Alle reacties Link kopieren
Eén-op-één zou ik raar vinden. Ik vind het ook stom dat hij dat niet begrijpt. Dat vertrouwen heeft hij toch echt eigenhandig verspeeld, het zou hem sieren als hij daarin uit zichzelf meer rekening met jou zou houden. Meerijden doet ze voortaan ook maar met een ander.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Bekend verhaal, heb je hier eerder een topic over geopend?

Loepje: inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Hij moet dat niet doen, vrienden willen blijven, hij is naïef als hij denkt dat dat kan. Haar zoveel mogelijk uit de weg gaan, dat moet ie doen. Echt hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben het zichzelf wel heel moeilijk gemaakt. Dan moeten ze ook maar accepteren dat hun één-op-één contacten verleden tijd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat houd vrienden zijn in dit geval in? 1 op 1 afspreken lijkt me geen fijn idee.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
14-11-2018 10:55
Vrienden blijven vind ik ook echt niet kunnen. Dat ze kennissen zijn, in dezelfde groep zitten en elkaar af en toe nog wel spreken lijkt me onvermijdelijk, anders sleep je die hele groep erin mee. Zij gaan natuurlijk ook wel merken dat hij iemand in de groep stelselmatig negeert en dat geeft wel een rare sfeer.
ja dit vooral

hij moet de contact minderen met haar, haar geen vriendin noemen maar een vage kennis en geen een op een contact met haar
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Wat vindt je precies niet duidelijk er aan? Hij wil gewoon zijn gevoelens wat verder onderzoeken en het zou fijn zijn als jij hem daarin mee zou helpen. Misschien kan je ook de lunch pakketjes onderweg verzorgen, flesje wijn erbij?
Is die sportvriendin op de hoogte van de crisis die ze heeft veroorzaakt in jullie huwelijk? Met andere woorden: weet ze dat jouw man na een korte timeout weer bewust voor jou heeft gekozen? Of heeft ze stiekem misschien het idee dat haar kansen nog open liggen?

Ik denk dat het afhangt van haar houding. Als zij vrede heeft met de beslissing van jouw man, en als hij haar dat heeft verteld, zou ik me niet zoveel zorgen maken. Maar als de situatie tussen hen nog diffuus is en zij nog hoop heeft, lijkt het me linke soep.

En maak jij nu ook deel uit van die sportgroep, of beoefen jij de sport met andere mensen? Ik zou me gewoon bij dit groepje aansluiten, dan zit je er zelf naast als ze met elkaar meerijden en is er niks aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook redelijk vinden als hij niet meer 1 op 1 met haar afspreekt, dat lijkt me toch niet zo moeilijk. Dat is wel het minste wat hij nu voor je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
In je topic van augustus was je man zich alweer meer aan het inzetten voor jullie gezin en was het appen ed. al verminderd.

Is het daarna alsnog fout gegaan? In dat geval zou ik wel van hem eisen dat hij het contact met haar gewoon helemaal stopzet. Die bullshit van 'we zijn gewoon vrienden' is precies dat; bullshit. Hij heeft genoeg andere vrienden om zn dagen te vullen.
Alle reacties Link kopieren
samarinde schreef:
14-11-2018 11:25

En maak jij nu ook deel uit van die sportgroep, of beoefen jij de sport met andere mensen? Ik zou me gewoon bij dit groepje aansluiten, dan zit je er zelf naast als ze met elkaar meerijden en is er niks aan de hand.
wat een ongemakkelijk situatie voor alle 3
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Wat is dat claimerige toch altijd? Je kan je man, getrouwd of niet, niet vastbinden. Hij wil bij je zijn, of niet.

Laat het los. Je hebt geen controle over andere mensen. Alleen over jezelf.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
14-11-2018 11:27
Wat is dat claimerige toch altijd? Je kan je man, getrouwd of niet, niet vastbinden. Hij wil bij je zijn, of niet.

Laat het los. Je hebt geen controle over andere mensen. Alleen over jezelf.
en ze geeft juist aan dat vrienden met haar blijven op die manier hoe hij wilt over haar grenzen heen gaan

oftewel ze houd wel degelijk controle over zichzelf
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik snap niet dat hij zelf niet snapt dat dit niet kan. Sterker nog, hij zou het niet eens moeten wíllen. Jij bent toch zijn nummer 1 ?! Hij is toch tot de conclusie gekomen dat hij jou niet kwijt wil ?! Hij snapt toch niet wat hem bezielde ? Dan kan hij voor jou gemoedsrust en jullie relatie haar zonder moeite links laten liggen, toch ? Dat zou hij er wel voor over moeten hebben als zijn woorden tenminste waarde hebben en daar zou hij uit zichzelf voor moeten kiezen.

Dat hij het contact met haar eigenlijk voor geen milimeter wil aanpassen zegt dat hij haar weldegelijk nog steeds heel interessant vindt. Dat, of hij vindt het belangrijker wat zij en de groep van hem vinden dan wat het met jou doet.

Hij lijkt sowieso jou gevoelens hierin niet zo belangrijk te vinden. Wat vindt hij er eigenlijk van dat jij zijn sport bent gaan doen ? Hoor jij nu ook bij zijn groep ?

Als dat zo is : zelf zou ik het niet fijn vinden om op die manier controle terug te winnen. Dat is geen leven joh. Je bent niet de politieagent in jullie relatie of dat zou je niet moeten (willen) zijn. Jij mag zélf ook beslissen wat je wilt met een man die zo weinig rekening met je gevoelens houdt.
Wat dacht je ervan om zelf ook consequent te blijven aan de gestelde voorwaarden? Iets met afkappen met haar, geen contact, blablabla...
Alle reacties Link kopieren
Haasjehop schreef:
14-11-2018 11:09
Bekend verhaal, heb je hier eerder een topic over geopend?

Loepje: inderdaad.

Yep, 2 maanden geleden en ook 2 jaar geleden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hij mag best meer rekening met jouw gevoel hierover hebben, en het contact stoppen, ze hebben bewezen niet normaal een vriendschap te kunnen hebben, en jullie hebben zelfs serieuze problemen gehad daardoor,
Wat snapt hij er niet aan, dat dat contact jou geen prettig gevoel meer geeft? is het een principe-kwestie voor hem? dat hij met iedereen moet kunnen omgaan? dat jij het maar moet vertrouwen?

Dat werkt nu toch niet meer?
Normaal gesproken zou ik ook geen problemen hebben als m'n man vriendinnen heeft, en die heeft hij ook, maar niet op dit niveau, en zeker niet, dat hij erdoor gaat liegen of mij rot zou behandelen, dan is het of die vriendin weg of ik, ik zou geen zin hebben om me om de haverklap zorgen te maken of hun contact t wel zuivere koffie is.
Wat maakt haar zo bijzonder om er vrienden mee te moeten blijven? of om er contact mee te moeten hebben? en dat ten koste van jouw gemoedsrust?
anoniem_370584 wijzigde dit bericht op 14-11-2018 11:48
0.05% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven