Gedumpt per app

14-11-2018 11:58 59 berichten
Ik wil gewoon even van mij afschrijven, want ik ben compleet in de war.

Na een aantal traumatische relaties te hebben gehad met onder andere een (door een psychiater gediagnosticeerde) narcist en iemand die zich, n.a.v. mijn afwijzing om het leven heeft gebracht, heb ik ter zelfbescherming en voorkoming van nog meer leed een lange pauze ingelast; drie jaar ben ik vrijgezel gebleven om te herstellen en serieus aan mijzelf te werken.

Een tijdje terug kwam er dan toch weer iemand in mijn leven en, ondanks oud zeer dat weer naar boven kwam, begon ik mij stukje bij beetje prettig te voelen bij haar. We hebben een maand lang vrij intensief gedate. Ik was tot over mijn oren verliefd en zij, zo zei ze en zo leek ik te merken, eveneens.

Naar mijn idee was er niet iets dat er niet klopte en de laatste keer dat ik haar zag (we waren toen officieel een week -haha een week- samen) namen we liefdevol afscheid van elkaar. Geen vuiltje aan de lucht, zo dacht ik.

Een dag daarna zei ze via whatsapp dat ze wat moeilijks wilde vertellen; ze vond dat we te snel waren gegaan, maar 'ik ben wel heel gek met je'. Ik gaf haar aan dat ik dit soort dingen niet via w'app bespreek, maar in het echt. Ze had tijd nodig zei ze en uiteindelijk kwam maandag het hoge woord eruit: ze heeft nog gevoelens voor haar ex.

Ik wilde graag in gesprek en belde haar op. Er werd niet opgenomen en ik kreeg een appje dat ze het nog te moeilijk vond om met mij te bellen en dat ze eerst dingen op een rijtje wilde krijgen.

Haar berichten waren kil en afstandelijk en stonden in schel contrast met hoe ons intensieve en liefdevolle contact was.

Het voelt nu allemaal zo lelijk en onoprecht. Ik weet me geen raad met mijn gevoelens. Ik ben woest en voel vooral heel veel haat en walging. Verdriet en angst probeer ik krampachtig weg te stoppen.

Wees s.v.p. niet te hard voor mij nu. Ik kreeg met heel veel moeite dit op papier, maar weet alles heel slecht onder woorden te brengen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je alleen even een knuffel aanbieden. :hug:
¡Apagando las luces!
Sterkte!

Maar vergeet haar verder. Geen contact meer opnemen.
waar ben je precies boos over?
Ik ben boos omdat iets dat (in mijn ogen) zo mooi was, per kort en bondig app-berichtje de prullenbak in wordt gegooid. Ik vind het echt zo vernederend.
Dank allemaal
VelvetVolvo schreef:
14-11-2018 12:02
Sterkte!

Maar vergeet haar verder. Geen contact meer opnemen.
Absoluut niet. Er moet nog wel iets van dat gekrenkte ego van mij overblijven.
Het was voor haar niet mogelijk om het face to face of bellend te doen, misschien heeft zij ook heel veel pijn of schaamt ze zich. Move on. Jullie hadden nog kort.
Alle reacties Link kopieren
Dan past deze persoon simpelweg niet bij jou. Graag of heel niet. Zo moet je echt denken. Jij bent het toch waard om van gehouden te worden?
Natuurlijk zal dit even pijn doen, ik begrijp het heel goed, maar weet zeker dat er ook voor jou wel een 'ware' rondloopt. Laat het gaan en probeer er niet zo lang over in de put te zitten.
Keep your head up👌😜
Wat als eerste in me opkomt: de mevrouw die zichzelf van het leven beroofde, had zeer waarschijnlijk veel meer problemen dan alleen jouw afwijzing. Niemand die mentaal gezond is zal dat naar aanleiding van zoiets doen. Dat is niet jouw schuld, niet jouw verantwoordelijkheid.

Wat je laatste relatie betreft: hardlopers zijn doorgaans doodlopers. De liefde heeft geen haast. Ik kan me voorstellen dat ze het verstikkend vond, ook al vond ze je waarschijnlijk heel erg oké.
Iemand dumpen per app is niet ongebruikelijk, het is veiliger en biedt gelijk afstand... ik snap dat wel, zou dat niet al te persoonlijk opvatten.

Jij wilde in gesprek, zij niet. Dus deed ze kil en afstandelijk. Voor haar was het klaar. Het was niet onoprecht, maar te intensief en te snel, gok ik. Het feit dat je haat en walging voelt, is ontzettend overdreven. Respecteer haar keuze, daar wordt iedereen beter van.
kopjechino, natuurlijk 'move ik on'. Wat kan ik anders?

Maar ik vind het feit dat onze relatie van zulke korte duur was, absoluut geen vrijbrief om laconiek met de gevoelens van de ander om te gaan. Het heeft dan misschien niet lang geduurd, maar we hebben in die korte tijd veel met elkaar gedeeld en uitgesproken hoeveel we van elkaar hielden.

Ik kan me niet voorstellen dat je het over je hart kan verkrijgen om de ander met zo'n lullig appberichtje de deur te wijzen.

Bovendien wist ik dat ze drie maanden geleden had gebroken met haar ex-vriendin en hebben we daar heel openlijk over kunnen praten. Ik heb toen eerlijk aangegeven dat ik best wel bang was dat het te kort geleden was en vroeg haar of ze er echt aan toe was. Als reactie hierop kreeg ik te horen dat ik absoluut niet bang hoefde te zijn dat er nog iets tussen hen was en dat ze van mij hield.
Verhip schreef:
14-11-2018 12:04
Ik ben boos omdat iets dat (in mijn ogen) zo mooi was, per kort en bondig app-berichtje de prullenbak in wordt gegooid. Ik vind het echt zo vernederend.
Ze gaf toch al aan het lastig te vinden om hier persoonlijk of aan de telefoon met jou over te spreken? Lijkt me dus niet dat ze het zo heeft aangepakt omdat ze jou geen belletje waard vind.
En verder... via de app of na een uitgebreid dinertje voor twee de boodschap blijft hetzelfde dus probeer het los te laten.

Maar ja, mannen en hun ego hé.
Ja ik vind het ook zwak van haar maar ja, zij kiest hiervoor.
op z'n minst onfatsoenlijk om de app hiervoor te gebruiken vind ik.
maar ja, ik zou zeggen: toedels :bye: , hoofdstuk is afgesloten.
Ho! Even ter opheldering: ik ben een vrouw, geen man.

Zelf heb ik respect hoog in het vaandel staan en zou ik me over mijn eigen rotgevoel heenstappen, om de ander toch nog wat closure te geven; zij het in het echt, zij het telefonisch.

Het resultaat is hetzelfde: de relatie is uit, het is pijnlijk, maar ik had het denk ik beter kunnen verkroppen als het op een andere manier was afgesloten.
Soulsista schreef:
14-11-2018 12:15

Maar ja, mannen en hun ego hé.
je bedoelde zeker
Maar ja, vrouwen en hun ego hé.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik weet me geen raad met mijn gevoelens. Ik ben woest en voel vooral heel veel haat en walging.

Nounou, dit vind ik wel heel heftig hoor.
Ja, je bent gedumpt via de app en ja, ik kan me voorstellen dat je dat niet de correcte manier vindt, maar woest en veel haat en walging.. kom op, de wereld vergaat niet hoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou gewoon zo snel mogelijk een rebound zoeken :) hielp bij mij altijd
Je trekt niet echt gezellige types aan, maar aangezien jij de enige constante factor hierin bent zou ik bij mezelf te rade gaan waarom je in zulk drama verzand. Je had een maand contact en bent nu vol haat en walging omdat het zo gelopen is. Nogal heftige emoties gezien de context.

En nee, mensen plegen geen zelfmoord door 1 afwijzing. Dat begrijp je toch zelf ook wel?
Alle reacties Link kopieren
Verhip, lieverd, je leeft wel erg intens he? Binnen een week uitspreken hoeveel je van iemand houdt, nu walgen, woede en haat voelen is allemaal heel snel, heel veel.
Als je 3 jaar vrijgezel bent geweest hoef je toch niet zo snel bij de eerste crush dit allemaal overhoop te halen?
Koop een reep chocola, bel met je moeder, beste vriend of vriendin en move on. :redrose:
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Ik kan me goed voorstellen hoe klote dit voelt. Je stelt je voor het eerst sinds 3 jaar weer voor iemand open en het lijkt goed te gaan, en dan opeens krijg je zo de deksel op je neus.

Natuurlijk zul je wel weer verdergaan en is zij het na zulk gedrag eigenlijk niet waard om verdrietig of boos te blijven, maar jij voelt dat nu wel en die gevoelens hebben ook hun aandacht nodig. Ze wegstoppen helpt uiteindelijk ook niet, lijkt mij. Die boosheid die je nu zo voelt zal ook wel een stukje zijn om jezelf te beschermen tegen het gevoel van verdriet dat daar weer onder zit, maar als je het toelaat kun je er uiteindelijk wel weer sneller doorheen, denk ik.

:hug:
Ik ben overigens de laatste die zou ontkennen dat een gekrenkt ego niet een beetje meespeelt. Misschien is dit te verklaren aan de hand van een testosteronoverschot en wordt het daarom gekoppeld aan iets mannelijks, maar ik als vrouw voel mijn ego wel degelijk een beetje krimpen.

Wellicht heb ik de waarde die ik voor haar had zwaar overschat aan de hand van haar signalen, maar ook zeker aan de hand van wat ze zei te waarderen aan mij en hoeveel ze van me hield.

Dat ik middels zo'n kort bericht en via zo'n makkelijke weg opzij te zetten ben, vervangbaar ben, is hetgeen dat mijn ego kwaad doet, me mezelf heel klein laat voelen en bovendien boos maakt.

Prima als deze gevoelens buitenproportioneel zijn, maar ik voel ze hoe dan ook toch wel.
ninanoname schreef:
14-11-2018 12:28
Verhip, lieverd, je leeft wel erg intens he? Binnen een week uitspreken hoeveel je van iemand houdt, nu walgen, woede en haat voelen is allemaal heel snel, heel veel.
Als je 3 jaar vrijgezel bent geweest hoef je toch niet zo snel bij de eerste crush dit allemaal overhoop te halen?
Koop een reep chocola, bel met je moeder, beste vriend of vriendin en move on. :redrose:
Lief bericht, wordt gewaardeerd! Het was echter na meer dan een maand pas dat het werd uitgesproken.
En, sorry ik heb echt allerlei dingen achterwege gelaten, we kenden elkaar al sinds 2014. Het was iemand van vroeger die weer op mijn pad kwam.
Dank je wel Snorriemorrie voor je lieve woorden. Ik ga inderdaad heus wel weer verder, maar vooralsnog voel ik ook maar gewoon wat ik voel.

En nu ga ik even een hersenloze serie kijken. Vooralsnog bedankt voor jullie reacties.
ouwewijsneus schreef:
14-11-2018 12:22
je bedoelde zeker
Maar ja, vrouwen en hun ego hé.
:rofl:
Nope.

Als ik op een dergelijke manier gedumpt zou worden zou ik wellicht verdrietig zijn maar haat en walging zou ik niet snel voelen.

De mannelijke ego is fragiel.
Persoonlijk vind ik je reactie op dit bericht begrijpelijk én buitenproportioneel. Ik lees eigenlijk vooral dat je issues hebt met je eigen emoties en verwachtingen aan anderen.
Je zegt respect hoog in het vaandel te hebben staan. Hoe kan het dan dat je weinig tot geen respect op kunt brengen voor haar manier van omgaan met situaties?
Je hebt verwachtingen aan de ander, maar dat maakt niet dat deze ook waargemaakt moeten worden door die ander. Ook een uitspraak als 'over ex heen zijn' biedt geen garantie. Iemand kan er toch achter komen, net als jij nu, dat diegene zichzelf / de emoties heeft overschat / onderschat?
En ja, het is lullig hoe het gegaan is. En ja, iedereen is middels een kort bericht makkelijk weg te zetten en te vervangen.

Mijn advies: zoek een professional. Praten over je ego dat je krenkt, testosteronoverschot, etc is m.i. een excuus om niet naar jezelf te hoeven kijken / aan jezelf hoeven werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven