Eenzijdig verkeer

14-11-2018 16:49 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
In hoeverre blijf je energie stoppen in vriendschappen? Een vriendin van mij vond het nodig om mijn dochter vd week een soort verhoor bezoek te brengen....na een half uur stapte ze weer op. Door dat voorval ben ik na gaan denken dat voor al die mensen waar ik indien nodig 24 uur per dag voor klaar zou staan zei eigenlijk voor mij al gedaan hebben.Dus heb ik besloten om te stoppen met zelf te appen te bellen etc Vind het eigenlijk best dom van mijzelf dat ik nu pas inziet dat ik veel meer geïnvesteerd heb in mijn vriendschappen dan andersom. Hoe ervaar jij dat in je vriendschappen
Alle reacties Link kopieren
Is het niet veel volwassener om dit uit te spreken en een gesprek met die mensen aan te gaan ipv demonstratief zelf niks meer van je te laten horen omdat je teleurgesteld bent?
winkje87 wijzigde dit bericht op 14-11-2018 17:41
Reden: typefoutje
0.57% gewijzigd
bibi70 schreef:
14-11-2018 16:49
Door dat voorval ben ik na gaan denken dat voor al die mensen waar ik indien nodig 24 uur per dag voor klaar zou staan zei eigenlijk voor mij al gedaan hebben
Deze zin klopt niet en begrijp ik niet goed maar door wat erna komt neem ik aan dat jouw vrienden geen 24u per dag voor jou klaarstaan?

Ik sta geen 24u per dag klaar voor mijn vrienden, ik heb werk en een gezin. En dat verwacht ik ook niet van hen. Ik zou wel een luisterend oor bieden en een oplossing helpen zoeken. Maar ik kan niet op elk uur van de dag in mijn auto springen en naar ze toe gaan.
Voor noodgevallen heb ik een paar mensen in mijn dichte omgeving, mijn vriend en dichte familie. Voor die laat ik alles vallen wanneer ze me nodig hebben en omgekeerd.
Vrienden zijn er vooral om leuke dingen samen mee te doen en een luisterend oor.
Alle reacties Link kopieren
winkje87 schreef:
14-11-2018 16:57
Is het niet veel volwassener om dit uit te spreken en een gesprek met die mensen aan te gaan. ipv demonstratief zelf niks mee van je te laten horen omdat je teleurgesteld bent?
Hier ben ik het mee eens. Jij komt hier nu achter, bent teleurgesteld en boos op jezelf dat je het niet eerder doorhad en daarom wil je zo snel mogelijk handelen. Maar de ander weet van niets. Leg uit waarom je teleurgesteld bent en misschien komt er wel een heel fijn gesprek uit met meer begrip voor elkaar.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
Wat is een verhoorbezoek?

Waarom stoppen met uit jezelf te appen en te bellen? In een goede relatie belt/app de ene persoon wat meer, en dan de ander persoon.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
14-11-2018 17:22
Wat is een verhoorbezoek?

Waarom stoppen met uit jezelf te appen en te bellen? In een goede relatie belt/app de ene persoon wat meer, en dan de ander persoon.
Alleen maar vragen stellen ,
Dan word ik de persoon maar van minder
Alle reacties Link kopieren
winkje87 schreef:
14-11-2018 16:57
Is het niet veel volwassener om dit uit te spreken en een gesprek met die mensen aan te gaan. ipv demonstratief zelf niks mee van je te laten horen omdat je teleurgesteld bent?
Sorry waarom zou ik er nog meer energie in steken.Ik zie het niet als teleurgesteld maar inzicht vanuit mijzelf
Alle reacties Link kopieren
bibi70 schreef:
14-11-2018 17:26
Alleen maar vragen stellen ,

Dat je vriendin naar jouw huis komt en alleen maar vragen stelt is eenrichtingsverkeer vanuit jou? Ik begrijp het punt niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
winkje87 schreef:
14-11-2018 16:57
Is het niet veel volwassener om dit uit te spreken en een gesprek met die mensen aan te gaan. ipv demonstratief zelf niks mee van je te laten horen omdat je teleurgesteld bent?
Dit. Het is superkinderachtig om niet gewoon uit te spreken waar je mee zit. Wees een volwassene en doe niet zo raar. De fase waarin je door gedrag een relatie gaat 'testen' hoor je allang ontgroeid te zijn. Als je de vriendschappen hierdoor helemaal verliest ligt dat echt niet aan de ander.
Alle reacties Link kopieren
Ik steek energie in vriendschappen die ik koester en het boeit me niet wie er meer in investeert of het vaakst het initiatief neemt.
Alle reacties Link kopieren
bibi70 schreef:
14-11-2018 17:28
Sorry waarom zou ik er nog meer energie in steken.Ik zie het niet als teleurgesteld maar inzicht vanuit mijzelf
Tja, als je er al uit bent wat voor jou het beste is, waarom dat zo'n gefrustreerd topic? Zet je even over je trots heen joh, die vrienden van jou doen heus geen dingen om jou moedwillig te kwetsen.
Alle reacties Link kopieren
Je vriendin kwam langs, ging een half uur vragen afvuren op je dochter en ging weer weg? Vreemde situatie. Vriendschappen kunnen soms teleurstellend zijn maar om nou demonstratief te stoppen met appen? Ik zou uitspreken dat je het vervelend vind hoe jullie afspraak verliep. Niet verwijtend, maar gewoon dat jij haar ook had willen spreken (want ik begrijp dat ze alleen op je dochter gericht was?).
Alle reacties Link kopieren
Het is niet eerlijk wat je doet. Niemand vraagt je om 24 uur per dag klaar te staan, dat doe je zelf. Het is een beetje onhandig om dat zelf dan ook 1-op-1 terug te verwachten. In vriendschap geef je onvoorwaardelijk, jij maakt er iets voorwaardelijks van. Beter kun je dan voor jezelf helder proberen te krijgen wat jij onvoorwaardelijk aan een ander kunt geven.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Wat heeft het ondervragen van je kind met het ander te maken?
Alle reacties Link kopieren
bibi70 schreef:
14-11-2018 17:26
Alleen maar vragen stellen ,
Dan word ik de persoon maar van minder
Eh..wat?
Verder, goed bezig TO, lekker passief agressief. En als ze dan vragen of er wat is, omdat ze zo weinig van je horen dan app je " dat weet je heus wel!". Dat zal ze leren!
precies. vriendschap ik ruilhandel. ik hou van elke vriend bij wat ik van hem/haar heb gekregen, hoe vaak hij/zij initiatief neemt tot iets leuks en daarnaast hou ik bij wat ik doe. Al er meer dan 5% verschil in zit dan stop ik ermee.
Alle reacties Link kopieren
bibi70 schreef:
14-11-2018 17:26
Alleen maar vragen stellen ,
Dan word ik de persoon maar van minder
En nog een onbegrijpelijke zin..

Je kan beter het gesprek met je vriendin aan gaan. Dat kost je veel minder energie.
De strategie die je nu kiest, duurt lang en zal heel veel irritaties van beide kanten gaan kosten.
Wees dapper en nodig haar uit.
Alle reacties Link kopieren
Huh waarom kwam ze langs om je kind te ondervragen?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
14-11-2018 18:53
Huh waarom kwam ze langs om je kind te ondervragen?
kinderen spreken de waarheid
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
14-11-2018 18:57
kinderen spreken de waarheid
Ja kinderen en dronken mensen.
Maar wat vroeg die vriendin allemaal en waarom dát wil ik weten. :proud:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Door dat voorval ben ik na gaan denken dat voor al die mensen waar ik indien nodig 24 uur per dag voor klaar zou staan zei eigenlijk voor mij al gedaan hebben.
bibi70 schreef:
14-11-2018 17:26
Dan word ik de persoon maar van minder

Wat zeg je nou toch de hele tijd? Kun je je zinnen/berichten niet even nakijken op leesbaarheid/begrijpelijkheid voordat je ze verstuurt? Je spreekt nu in tongen en dat communiceert nou niet bepaald lekker.

Die vriendin, maakt ze zich misschien zorgen om jou dat ze je dochter (over jou) uithoort?
Alle reacties Link kopieren
Je kan het op 2 manieren zien.

Ik investeer soms in mensen die ik nodig heb. Vrienden met een mooie locatie om ‘s avonds heen te gaan. Iemand die van mijn sport veel weet.

Die zullen mij minder snel appen. Interesseert me niet heel veel. Gebruiken vind ik een naar woord, maar ik heb hun harder nodig dan hun mij.

Anderen zoeken contact met mij. Heb ik misschien minder hard nodig.

Mooiste relatie is als het stabiel is, maar die zijn er weinig denk ik.

Als iemand mij heel vaak dingen vraagt heb je waarschijnlijk weinig aan die persoon. Andersom heb jij veel aan die persoon. Prima toch.
Alle reacties Link kopieren
Verder: er zijn allerlei soorten vriendschappen. Je kan niet van iedereen hetzelfde verwachten. 24/7 klaarstaan kun je niet van iedereen verwachten. Ik denk dat maar heel weinig daaraan kunnen beantwoorden? Is dat erg? Het valt misschien tegen, als je dacht iemand te kennen die echt 24/7 voor je klaar staat. Maar waardeer mensen om wat ze zo leuk maakt: bij de een kan dat humor zijn, spontaniteit, luisterend oor, zorgzaam, loyaal. Ieder z'n kwaliteiten, verwacht niet van al die mensen een zelfde onvoorwaardelijkheid.
Je schrijft zulke rare zinnen, dat het totaal niet duidelijk is wat het probleem nou is.
Als je niet meer blij wordt van een vriendschap, dan stop je de vriendschap. En dat kun je ze mondeling melden. Dan bel je eens om het probleem uit te leggen en dan neem je afscheid van elkaar. Net als bij een liefdesrelatie.
Geen touw aan vast te knopen dit topic. Maak eens normale zinnen. Of zit je soms google translate te copy-pasten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven