4-jarige relatie beëindigen of niet?

16-11-2018 21:33 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit al een tijd lang (sinds midden september ongeveer) met een moeilijke keuze. Mijn vriend en ik zijn al vier jaar samen en het is de afgelopen vier jaar alleen maar goed tussen ons gegaan. We hadden onze ups en downs, maar dat maakte de relatie niet minder leuk!

Sinds midden september heb ik toch het gevoel dat ik minder van hem ben gaan houden als dat ik hiervoor deed. Zo ontweek ik vaak om wat af te spreken en had ik eigenlijk niet meer zo'n zin in. Maar goed, ik had het gevoel dat dit even een 'dipje' was. Blijkbaar was/is dit niet het geval, want dit gevoel is nog steeds gaande en eigenlijk is het alleen maar erger geworden. Ik 'voel' niets meer als we elkaar een zoen geven en seks (of iets die richting op) ontwijk ik het liefst helemaal. Ook betrapte ik mezelf erop dat ik vaak zijn berichtjes voorbij zie ik komen op mijn telefoon, maar vervolgens gewoon vrolijk doorga met de andere apps op mijn telefoon. Ook probeer ik afspreken nog steeds te ontwijken.

Het lastige aan de situatie is dat het een hele lieve jongen is, die voor mijn leeftijd (18) perfect is. We kregen op ons veertiende een 'relatie' wat blijkbaar lang aanhield. Toch voelt het voor mij niet helemaal juist. Veel mensen vertellen mij naar mijn gevoel te luisteren, maar ik merk dat ik dat heel eng vind. We zijn namelijk twee keer eerder uit elkaar (wat niet langer duurde dan twee weken haha). De tweede keer dat dat gebeurde, kwam omdat ik het uitmaakte, maar daarna kreeg ik achteraf spijt. Daarom ben ik nu bang, dat dit straks weer het geval is. En nee, het is dan niet de bedoeling dat we dan na twee weken weer bij elkaar komen.

Ik heb het er sinds een maand, iedere week over en iedere keer eindig ik in tranen. Hij troost mij dan en snapt dat de keuze moeilijk is, maar hij laat mij ook weten dat het bij zijn kant nog wel goed zit (wat het voor mij nog moeilijker maakt). Het idee dat het 'gevoel' na vier jaar gewoon op kan zijn vind ik gek en ik hou nog veel van hem, maar ik ben bang dat dit op een andere manier is.

Ik hoop via deze weg dat ik met jullie reacties/adviezen mijn gevoelens leer te begrijpen en/of op een rijtje te zetten!
Alle reacties Link kopieren
Vind je niet dat je vriend iemand verdient die wel 100% voor hem gaat?
Alle reacties Link kopieren
Super herkenbaar toen ik jouw leeftijd had. Met de kennis die ik nu heb zeg ik: verbreek jullie relatie.
Het voelt niet goed (genoeg), dit gaat niet op wonderbaarlijke wijze ineens veranderen. Verdient hij niet een relatie zonder twijfels? En jijzelf? Dat soort relaties bestaan namelijk echt wel, met een 'yes' gevoel.
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 16-11-2018 22:52
1.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
16-11-2018 22:50
Vind je niet dat je vriend iemand verdient die wel 100% voor hem gaat?
:high5:
Je bent 18. Het is echt niet nodig om je hele leven met je vriend vanaf je 14e te blijven als je het niet meer zo leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Trek de pleister ervan af, en accepteer dat je je de eerste paar weken rot voelt. Je houdt wel van hem, en wat jullie samen waren, alleen niet als partner. Je moet jezelf even de tijd gunnen om weer solo door het leven te gaan. Gun dat jezelf want dit zit niet goed als ik je verhaal zo lees.
Wat sneu voor hem dat hij nu al weken iemand aan het troosten is hem alleen maar als vriendje ziet omdat uitmaken zo moeilijk is...
Alle reacties Link kopieren
Je bent pas 18!!
En dan al 4 jaar vaste verkering.
Joh, maak het uit en ga lekker daten.
Alle reacties Link kopieren
Uitmaken, hij verdient beter (in je eigen woorden: haha!... ....)
Alle reacties Link kopieren
Maak het gewoon lekker uit.
Als je nu al twijfels hebt gaat het er niet beter op worden meis,
Tijd voor de volgende!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven