Relatie beëindigen of niet?

16-11-2018 22:16 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Sinds midden september sta ik voor een moeilijke keuze. Mijn vriend en ik zijn al vier jaar samen. We hebben het altijd heel leuk gehad en zijn sinds ons veertiende bij elkaar.

Maar sinds een tijdje heb ik niet meer hetzelfde gevoel over hem als hiervoor. Het begon allemaal dat ik sommige afspraakjes probeerde te ontwijken en merkte dat ik er allemaal geen zin meer in had. Ik dacht dat het even een 'dipje' was, maar dat is het dus blijkbaar niet. Want dit probleem is nog steeds gaande en het wordt alleen maar groter.

Zo 'voel' ik niks meer voor hem als ik hem een zoen geef en seks is het laatste waar ik over na denk. Ook betrap ik mezelf erop dat ik zijn berichtjes zie binnenkomen op mijn telefoon, maar vervolgens scroll ik verder op Instagram. Het ontwijken van afspraakjes is nog groter geworden, zo groot dat ik het ongemakkelijk vind als we samen zijn.

Nu hoor ik veel mensen om mij heen zeggen 'luister naar je gevoel', maar ik ben bang om naar mezelf te luisteren. We zijn namelijk twee keer eerder uit elkaar geweest (wat niet langer duurde dan twee weken). De tweede keer maakte ik het uit, maar toen kreeg ik achteraf spijt en is het gelukkig weer goedgekomen. Ik ben bang dat de geschiedenis zich dus herhaalt, alleen is het niet de bedoeling dat we een soort knipperlichtrelatie krijgen.

Ik heb het vorige maand met hem besproken en sinds dien praten we er iedere week over. Alle keren eindig ik in tranen, omdat ik niet weet wat ik er mee aan moet. Hij troost mij dan en zegt dat hij nog wel gek op mij is. Dat maakt de keuze natuurlijk niet makkelijker.

Mijn vriend is een lieve jongen, die voor iemand van mijn leeftijd (18) perfect zou zijn, maar het lijkt wel alsof het gevoel op is. Ik vind het heel gek dat het gevoel zomaar over kan zijn en ik wil ook eigenlijk niet dat het over is... Het ene moment lijkt de keuze voor mij heel duidelijk, maar het andere moment twijfel ik weer.

Daarom post ik het op dit forum, zodat ik misschien met jullie reacties mijn gevoelens leer te begrijpen of dat iemand van jullie in zo'n zelfde situatie heeft gezeten (?). Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
maak het uit, je bent veel te jong voor deze oude mensen problemen
Alle reacties Link kopieren
Je bent 18 en jullie zijn al 4 jaar samen. Ik kan me voorstellen dat je op die leeftijd verschillende kanten op gaat, en dat het gewoon ‘klaar’ is.

Sterkte.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Maak het uit.
Alle reacties Link kopieren
Als mijn gevoel weg is komt die niet meer terug. Jij bent zo jong nog het zal vast niet je laatste vriendje blijven.
Alle reacties Link kopieren
Heb je nou 2 topics geopend?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat het heel verwarrend voelt nu. Maar zoals ik het nu lees, lijkt het erop dat je het niet uit wil maken omdat je vooral bang bent om hem te kwetsen...
Je zoekt een 'goede reden' voor het uitmaken. Maar weet van dat het al een goede reden is als je gewoon niet meer voelt wat je eerder wel voor hem voelde. Het kan over gaan. En inderdaad, een beetje een dooddoener, maar: op jouw leeftijd na 4 jaar relatie helemaal niet vreemd.
Sterkte met de juiste keuze.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Jullie waren pas 14, niet gek hoor dat je niet je hele leven al met dezelfde wilt doorbrengen. Maak het uit. Ga feesten en beesten, echt, doe je dit jezelf en je vriend niet aan. Hij is blijkbaar toch niet de liefde van je leven.
ik geef mn bek ook maar een douw
Vanaf je 14e en nu pas 18. Hup, stop ermee, grappig zo'n eerste verkering, maar er is meer in het leven dan je relatie die allang voorbij is.
Op je 18e moet je geen relatiestress hebben. Bovendien is het heel gezond om goed warenonderzoek te doen, dus ga op onderzoek uit :)
Alle reacties Link kopieren
Da's twee keer, je blijft een niet-prwrrig persoontje. Wees eerlijk tegen hem en gun hem wat beters.......
Alle reacties Link kopieren
Maak het uit. Je klinkt als ik toen ik zo oud was. Ik had een vriendje en maakte het 3 keer uit om dezelfde redenen als jij. Toch wilde ik hem dan na een tijdje weer terug en dan miste ik hem weer. Zelfs na de 3e keer uitmaken, ik was toen net 19, vond ik het nog lastig.

Twee jaar later kwam ik iemand tegen waar ik helemaal straalverliefd op werd en toen besefte ik pas dat ik gewoon niet gek genoeg was op mijn ex. Hij was het gewoon niet. Met deze man die ik op mijn 21e heb leren kennen, ben ik nu al 20 jaar samen en het voelt nog steeds fantastisch.

Kortom: maak het uit, hij is het gewoon niet voor jou.
Je bent vanaf je 14e samen, al 4 jaar. Dus nu ben je 18. En je denkt: is dit het dan?
Antwoord: nee dit is het niet. Maak het uit, en ga leven. Er is echt meer in dit leven dan een teen-age crush. Mens, durf te leven!
Herkenbaar verhaal. Met name ik heb ook meerdere keren flink getwijfeld aan onze relatie. Vooral omdat er op prive vlakken veel was gebeurd. Wij zijn ook een paar keer uit elkaar geweest, zonder succes. Nu 8 jaar verder, getrouwd en een kindje onderweg. Gelukkiger dan ik ooit ben geweest.

Heb je het idee dat het erin zit?? Kijk dan wat je nodig hebt om dat samen naar boven te halen. Als je geen idee hebt hoe je ooit bij elkaar gaat passen/gelukkig oud wilt worden samen, dan de stekker eruit trekken. Voor jezelf, maar ook voor hem. Dan kan je allebei verder.
Alle reacties Link kopieren
je hebt het echt wel geprobeerd, zo klinkt het... dus als je er niet meer blij van word dan is dat voldoende reden om het uit te maken
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven