Relatietwijfels

17-11-2018 09:06 51 berichten
Ik heb een zwaar jaar achter de rug na het overlijden van mijn moeder. Dat heeft ook een wissel getrokken op mijn relatie. Mijn vriend was de laatste maanden behoorlijk teruggetrokken af en toe. (we wonen niet samen). Een paar weken terug hebben we een gesprek gehad waarin hij zei dat hij bij me wil blijven. Sindsdien is er wel wat veranderd, ik heb weer meer het gevoel dat hij er voor me is. Toch bleef ik een raar onderbuikgevoel houden en gisteravond heb ik hem gevraagd of er een ander in het spel is. Hij zegt dat er wel iemand is die hem aan het twijfelen heeft gebracht, maar dat hij met mij verder wil. Hij weigert te vertellen wie ze is en wat er precies gebeurd is.

Ik heb er slecht van geslapen vannacht. Aan de ene kant ben ik blij met zijn keuze. Aan de andere kant voelt het vreselijk dat hij niet helemaal open kaart wil spelen. Juist doordat hij niet wil zeggen om wie het gaat heb ik het idee dat er van alles gebeurd is.

Wat zouden jullie doen? Meer openheid vragen of eerst maar eens verder gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem dwingen te zeggen wie, wat en hoe. Eerst z’on bom droppen en dan je bek houden? Echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht heeft hij ook veel moeite gehad met jouw rouwproces en heeft dit ruimte gemaakt voor een derde. Wellicht schaamt hij zich voor het feit dat hij jou daardoor onvoldoende gesteund heeft en dat hij de oplossing heeft gezocht buiten zijn relatie.

Openheid zou wel schelen voor het vertrouwen.

Ingrijpende gebeurtenissen zorgen wel vaker voor een tijdelijke emotionele verwijdering.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen al te exclusieve verwachtingen hebben van iemand met wie je een flink deel van je leven niet deelt. Maar ik ben ouderwets
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet oké vinden wanneer mijn partner op en dergelijke manier zo'n bom zou droppen. Juist niet wanneer je al zo'n zwaar jaar achter de rug hebt.

Of ik zou er misschien wel juist mijn conclusies uit trekken...
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt een beetje alsof jij vindt dat, omdat je een tijd van rouw doorgemaakt hebt, en daarom niet altijd even gezellig was, je nu maar enorm dankbaar moet zijn dat hij bij je blijft. Dat is echt niet terecht hoor. In een relatie horen ook slechte tijden erbij.

Ik zou letterlijk tegen hem zeggen “leuk dat jij bij mij wil blijven, maar zolang jij geen open kaart speelt, weet ik niet of ik bij jou wil blijven”.

Het is van de zotte dat hij met zulk nieuws aankomt, maar vervolgens niet volledig eerlijk is. Ik vind het enorm respectloos naar jou toe.
Alle reacties Link kopieren
Lekker dan. Dus hij kondigt aan dat hij nu 100% voor jou gaat en gaat ervan uit dat jij daar blij mee bent. Maar openheid geven zodat jij zelf kan bepalen of jij ook nog voor hem wil gaan, vindt hij niet zo'n goed plan? Kom op zeg!

Ik zou heel duidelijk zijn: hij moet vertellen wat er aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
17-11-2018 09:07
Ik zou hem dwingen te zeggen wie, wat en hoe. Eerst z’on bom droppen en dan je bek houden? Echt niet.
En wanneer je hem dwingt (hoe?) geloof je zn woorden toch niet
Alle reacties Link kopieren
Ik zou openheid willen. Wat was er aan de hand, waarom weet hij nu wel dat hij niet voor haar gaat, ziet hij haar nog?
Ik ben best achterdochtig en ik zou er het slechtste van gaan denken als ik het zelf moet verzinnen.
lucky82 schreef:
17-11-2018 09:43
En wanneer je hem dwingt (hoe?) geloof je zn woorden toch niet
Dat is beetje m’n dilemma. Ik vind dat ik m niet kan dwingen maar toch voelt het anders als hij had gezegd “Ik heb het iets te gezellig gehad met Marietje van de tennisvereniging, maar heb dat afgekapt omdat ik realiseer dat ik bij jou wil zijn” dan dat hij daar vaag over blijft.
Wat hij wil, lijkt me even wat minder relevant. Wat jij wil des te meer. Je hebt een man die er niet voor je is in zware tijden. En zegt dat er een ander is, maar vervolgens als een kleuter genoeglijk gaat zitten doen met zijn geheimpje.

Maar wil je geen man bij wie je terecht kunt als je het moeilijk hebt en die het niet buiten de deur zoekt als jij liefde nodig hebt.

Ik zou me afvragen of jij hem nog wel ziet zitten, in plaats van hij jou.
Alle reacties Link kopieren
In zijn gevoelsleven is er blijkbaar ruimte geweest voor een ander. Dat kan. Hij kan daar zelfs ook zelf verbaasd over geweest zijn. Het feit dat hij er echter verder niet open over is zou voor mij een no go zijn. Want in plaats dat het nu een turning point is waar hij zich realiseert dat hij zich op jou moet richten laat hij oester gedrag zien. Dat voorspelt weinig goeds voor de toekomst. Hij was er gewoon niet voor jou op hele cruciale momenten in jouw leven.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Tiswa schreef:
17-11-2018 09:31
Het klinkt een beetje alsof jij vindt dat, omdat je een tijd van rouw doorgemaakt hebt, en daarom niet altijd even gezellig was, je nu maar enorm dankbaar moet zijn dat hij bij je blijft. Dat is echt niet terecht hoor. In een relatie horen ook slechte tijden erbij.

Ik zou letterlijk tegen hem zeggen “leuk dat jij bij mij wil blijven, maar zolang jij geen open kaart speelt, weet ik niet of ik bij jou wil blijven”.

Het is van de zotte dat hij met zulk nieuws aankomt, maar vervolgens niet volledig eerlijk is. Ik vind het enorm respectloos naar jou toe.
Dit. Je hebt een heel zwaar jaar gehad, maar dat wil niet zeggen dat je dit maar moet accepteren als compensatie oid. Ik zou dit niet accepteren en het feit dat hij niks wil zeggen zegt eigenlijk juist al heel veel.
Je bent geen zeurpiet als je hier geen genoegen mee neemt en hij klinkt niet echt als je prins op het witte paard.
Ik zou pas blijven als ik wist waar ik in bleef.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat hiermee het vertrouwen, dus de basis van een relatie, verdwenen is.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
zeeuwsmeisje1981 schreef:
17-11-2018 09:56
Dat is beetje m’n dilemma. Ik vind dat ik m niet kan dwingen maar toch voelt het anders als hij had gezegd “Ik heb het iets te gezellig gehad met Marietje van de tennisvereniging, maar heb dat afgekapt omdat ik realiseer dat ik bij jou wil zijn” dan dat hij daar vaag over blijft.
Natuurlijk kan je hem dwingen!
Het maakt nogal uit of hij op afstand kriebels kreeg van tennissende Marietje, een blauwtje heeft gelopen bij collega Marietje, actief via een datingsite op zoek ging naar internettende Marietje of dat hij heeft gescharreld met jouw zus Marietje.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
17-11-2018 10:19
Het maakt nogal uit of hij op afstand kriebels kreeg van tennissende Marietje, een blauwtje heeft gelopen bij collega Marietje, actief via een datingsite op zoek ging naar internettende Marietje of dat hij heeft gescharreld met jouw zus Marietje.

Precies. Juist het verschil tussen deze situaties zou het verschil kunnen maken voor jou, of je wel of geen relatie meer met hem wilt. Zolang je dat niet weet ontneemt hij je de kans om op basis van gelijkwaardigheid een beslissing te nemen over je relatie.
Je kunt hem misschien niet dwingen, maar wel consequenties verbinden aan zijn weigering om meer open te zijn.
yette schreef:
17-11-2018 10:19
Natuurlijk kan je hem dwingen!
Het maakt nogal uit of hij op afstand kriebels kreeg van tennissende Marietje, een blauwtje heeft gelopen bij collega Marietje, actief via een datingsite op zoek ging naar internettende Marietje of dat hij heeft gescharreld met jouw zus Marietje.
Dit dus!
Voor mij liever geen relatie als er niet volledige openheid is naar elkaar in een relatie.
Iemand heeft hem aan het twijfelen gebracht...cliffhanger...
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
17-11-2018 09:43
En wanneer je hem dwingt (hoe?) geloof je zn woorden toch niet
Hoe? Als hij niet alles vertelt kan hij oprotten! En ik geloof hem als ik weet wie dat mokkel is.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
17-11-2018 10:19
Natuurlijk kan je hem dwingen!
Het maakt nogal uit of hij op afstand kriebels kreeg van tennissende Marietje, een blauwtje heeft gelopen bij collega Marietje, actief via een datingsite op zoek ging naar internettende Marietje of dat hij heeft gescharreld met jouw zus Marietje.
Precies. Het maakt wel degelijk uit wie, wat en hoe. En jij weet nu niet waar je mee 'akkoord gaat' omdat hij doodleuk wél een bom laat vallen maar er verder niets over kwijt wil. Lekker makkelijk voor hem. Dan had hij beter überhaupt kunnen zwijgen.
Ik zou niet akkoord gaan met dat zwijgen en er conclusies uit trekken. Heel heftig wel voor jou, zeker nu het verlies van je moeder nog zo vers is. :hug:
Na de post van Yette zit ik me nu af te vragen welke versies voor mij een dealbreker zijn. En terwijl ik dat doe realiseer ik me dat juist zijn halve antwoord de dealbreker is.

Ik was ook een tijd niet echt op aarde, dus die verwijdering was iets van ons samen. Dat daarin iets gebeurd is kan ik nog wel handelen maar dit halve antwoord doet iets met mijn vertrouwen in hem.
Joh, het is waarschijnlijk niet Marietje van de tennisvereniging, maar iemand die jij goed kent, die jij ook tegenkomt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt openheid eisen. Hij doet nu net of jij dankbaar moet zijn dat hij bij je blijft. Er komen in je leven nog wel meer problemen en verdriet, en moet je dan telkens bang zijn dat hij er met een ander vandoor gaat?
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
17-11-2018 12:01
Ik zou echt openheid eisen. Hij doet nu net of jij dankbaar moet zijn dat hij bij je blijft. Er komen in je leven nog wel meer problemen en verdriet, en moet je dan telkens bang zijn dat hij er met een ander vandoor gaat?
+1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven