Tips voor de ceremoniemeester

17-11-2018 10:17 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gevraagd als ceremoniemeester op de bruiloft van mijn zwager en zus.
Een eer, en ik vind het erg leuk om te doen.
Nu ben ik op zoek naar ideeën voor leuke 'rottigheid' .
Het is maar een kleine bruiloft met weinig gasten maar ik wil wel iets ludieke doen.
Het topic met bruiloftsmissers heb ik al gevonden.
Hebben jullie nog leuke ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Leuke rottigheid bestaat niet.
En je zus en zwanger vinden leuke rottigheid ook leuk?
Alle reacties Link kopieren
dacht juist dat ceremoniemeesters in het leven waren geroepen om die leuke rottigheid te voorkomen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wil je dat voor tijdens de bruiloft of voor als ze thuis komen? Of voor een vrijgezellenfeest?
Ik zou eerder denken aan het huis mooi versieren. Of als ze een hotel geboekt hebben, die leuk versieren.
Wellicht ook geinig (maar dat is weer per familie verschillend) een leuke powerpoint met foto's van het bruidspaar van 0 tot nu.
Alle reacties Link kopieren
Niet echt hele erge rottigheid maar ik had als ceremoniemeester een lekker ontbijtje klaargezet met een fles champagne in de koelkast voor de volgende dag. Verder het bed versierd met rozenblaadjes en vooruit de gang vol met opgeblazen balonnen gepropt. Maar niets dat niet binnen 10 minuutjes opgeruimd was.
Wil je iets ludieks op de bruiloft zelf doen? Of met hun huis of zo? Waarom moet het rottigheid zijn? Ben je zelf al getrouwd en wat deden ze toen bij jou? Of bij een andere broer/zus?
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
17-11-2018 10:36
Niet echt hele erge rottigheid maar ik had als ceremoniemeester een lekker ontbijtje klaargezet met een fles champagne in de koelkast voor de volgende dag. Verder het bed versierd met rozenblaadjes en vooruit de gang vol met opgeblazen balonnen gepropt. Maar niets dat niet binnen 10 minuutjes opgeruimd was.
Cadeautjes vind ik leuk. Maar zo'n ontbijtje en wijn zou ik ze gewoon meegeven als ze 's avonds naar huis gaan.

Als iemand voor de flauwekul ongevraagd in ons huis of zelfs slaapkamer is geweest, zouden wij dat niet leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Die balonnen heb ik ook bij mijn broer en schoonzus gedaan. Badkamer helemaal vol. Wist dat mijn broer zoiets wel kon waarderen en inderdaad: met een naald door de badkamer en het is na 10 minuten opgeruimd.

Voor de bruiloft had ik bij iedere uitnodiging een stukje van een grote foto gedaan. Iedereen heeft zijn eigen stukje nagetekend/geschilderd/geplakt en op de builoft heb ik die verzameld en op een doek geplakt. Toen had het bruidspaar een kunstwerk van henzelf, gemaakt door alle gasten.
Vergde wat voorbereiding, maar was erg geslaagd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er als ceremonie meester vooral voor gezorgd dat een "debiele " Tante niet met allerlei sekstoys kwam aanzetten....

Omdat ik wist dat vriend en vriendin een ander soort bruiloft wilden....
Alle reacties Link kopieren
Rottigheid klinkt erg onaardig. Sowieso niks ongevraagds doen tijdens de bruiloft zelf. Dat moet gaan zoals zij hebben bedacht. Dat zou ikzelf echt respectloos hebben gevonden.

Wel is het leuk om iets grappigs te doen in huis. Bijvoorbeeld een kamer vol ballonnen of allemaal gevulde bekers in de vorm van een hart etc. Of bijna alle lampen eruit draaien en overal waxinelichtjes neerzetten die ze moeten aansteken.
Alle reacties Link kopieren
Zo bedoel ik de rottigeheid niet. Daarom had ik de nadruk al gelegd op leuk.
Op onze bruiloft had ze allerlei gekke foto's van ons gevraagd en daar een diashow van gemaakt.
Ik wil geen blikken zonder etiket, of een alfabet met grapjes.
Maar iets leuks en ludieks. Voor op het feest en evemtueel de gasten bij te betrekken
Alle reacties Link kopieren
Het moet wel een leuke dag worden voor het bruidspaar he? Jij bent de ceremonimeester, dus je wordt geacht alles in goede banen te leiden, tafelschikking, kleine problemen oplossen, etc.
Rottigheid zou ik niet echt waarderen. Vrienden hadden bij ons de slaapkamer vol balonnen gedaan, we zijn gewoon tussen de balonnen in bed gaan liggen, haha.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
applekit schreef:
17-11-2018 10:49
Rottigheid klinkt erg onaardig. Sowieso niks ongevraagds doen tijdens de bruiloft zelf. Dat moet gaan zoals zij hebben bedacht. Dat zou ikzelf echt respectloos hebben gevonden.

Wel is het leuk om iets grappigs te doen in huis. Bijvoorbeeld een kamer vol ballonnen of allemaal gevulde bekers in de vorm van een hart etc. Of bijna alle lampen eruit draaien en overal waxinelichtjes neerzetten die ze moeten aansteken.
Dat klinkt voor mij als rottigheid.
Ik zou het echt niet waarderen.

TO, vraag om alle gasten een paar euro te laten doneren en zorg dat er een mega bos bloemen klaar staat als ze terug komen van huwelijksreis.
Alle reacties Link kopieren
De boel versieren doen we sowieso. Daar gaat het bruidspaar eigenlijk ook wel van uit.
En ze krijgen de huwelijksnacht in een hotelkamer cadeau
Leuke rottigheid? Oh hemeltje lief zeg! Ben je daar ceremoniemeester voor? :facepalm:

De meeste dingen die ik altijd lees wat mensen uitsteken zou ik écht niet waarderen, dat mogen ze ook allemaal zelf komen opruimen.

Gewoon niet doen.
applekit schreef:
17-11-2018 10:49


Wel is het leuk om iets grappigs te doen in huis. Bijvoorbeeld een kamer vol ballonnen of allemaal gevulde bekers in de vorm van een hart etc. Of bijna alle lampen eruit draaien en overal waxinelichtjes neerzetten die ze moeten aansteken.

Ik zou dat niet grappig vinden hoor. :facepalm:
Cynthiaxxx schreef:
17-11-2018 10:54
Zo bedoel ik de rottigeheid niet. Daarom had ik de nadruk al gelegd op leuk.
Op onze bruiloft had ze allerlei gekke foto's van ons gevraagd en daar een diashow van gemaakt.
Ik wil geen blikken zonder etiket, of een alfabet met grapjes.
Maar iets leuks en ludieks. Voor op het feest en evemtueel de gasten bij te betrekken


Ah kijk, dat is leuk dus, dat is geen rottigheid, gekke foto's als diashow. In die hoek moeten we het dus een beetje zoeken. Misschien alle gasten vragen om een grappige anekdote kort op te schrijven en dat in een boek verzamelen? (max zoveel regels per gast of zo)
Een filmpje maken 'een dag uit het leven van ...' en dan zelf het bruidspaar naspelen en herkenbare grappige dingen overdrijven.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
17-11-2018 10:46
(...)

Voor de bruiloft had ik bij iedere uitnodiging een stukje van een grote foto gedaan. Iedereen heeft zijn eigen stukje nagetekend/geschilderd/geplakt en op de builoft heb ik die verzameld en op een doek geplakt. Toen had het bruidspaar een kunstwerk van henzelf, gemaakt door alle gasten.
Vergde wat voorbereiding, maar was erg geslaagd.
Leuk!
Maar da's geen rottigheid.

Althans, ik neem aan dat er niet langzaam maar zeker een hele lullige foto zichtbaar werd :sarcastic:
Marana-- schreef:
17-11-2018 11:06
Ah kijk, dat is leuk dus, dat is geen rottigheid, gekke foto's als diashow. In die hoek moeten we het dus een beetje zoeken. Misschien alle gasten vragen om een grappige anekdote kort op te schrijven en dat in een boek verzamelen? (max zoveel regels per gast of zo)
Een filmpje maken 'een dag uit het leven van ...' en dan zelf het bruidspaar naspelen en herkenbare grappige dingen overdrijven.

Ik zou dat als gast wel rottigheid vinden ;-)
Alsjeblieft zeg, regel iets, maar betrek mij er niet bij.
Star² schreef:
17-11-2018 11:19
Ik zou dat als gast wel rottigheid vinden ;-)
Alsjeblieft zeg, regel iets, maar betrek mij er niet bij.
Dit!
Al die zogenaamd leuke diashows en toneelstukjes en dingen naspelen en verschrikkelijke abc's op een feest vind ik altijd zo tenenkrommend hé.
Ik wilde dat ook echt niet op onze bruiloft, en dat heeft gelukkig ook niemand in z'n hoofd gehaald.
Dat mensen zoiets nog steeds doen, voor de meeste gasten is dat ook echt niet leuk.
Moet zoiets nu echt? Waarom dan? Ik zie het gelukkig nergens meer de afgelopen jaren.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
17-11-2018 11:03
Leuke rottigheid? Oh hemeltje lief zeg! Ben je daar ceremoniemeester voor? :facepalm:

De meeste dingen die ik altijd lees wat mensen uitsteken zou ik écht niet waarderen, dat mogen ze ook allemaal zelf komen opruimen.

Gewoon niet doen.
Ik ook niet...infantiel gedoe na een drukke dag. Ik zou sowieso niet fijn vinden dat ik iets 'rottigs' moet op mijn dag omdat een ander dat grappig vindt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vraag je niet goed uit wat zij zelf willen en richt je je daar op en bezie waar je kan ontlasten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven