Verliefd op de stief-broer van mijn ex

17-11-2018 16:02 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heyhoi! Ik zit een beetje met een probleem.. ik ben een meisje van 17 en het is net 5 weken uit met mijn vriend, deze relatie duurde echter maar 15 dagen dus wil ik het niet echt een “echte relatie” noemen.. dit was ook mijn eerste vriendje. Ik ben 1x bij hem thuis geweest want hij was altijd bij mij, even netjes voorstellen aan zijn ouders en natuurlijk ook zijn stief-broer. Ik had mijn hoofd op dat moment heel erg bij mijn vriend dus heb niet veel aandacht besteed om zijn stief-broer te leren kennen. 5 dagen erna heb ik het uitgemaakt omdat het het gewoon niet was voor mij, ik voelde niet bij hem wat ik graag bij mijn vriendje zou moeten voelen. Hij was er kapot van en heeft een week lang horen piekeren (dit hoorde ik later van zijn stief-broer).

3 week later ben ik een beetje aan de praat geraakt met zijn stief-broer, ik had het echt gezellig en we hebben blijkbaar super veel gemeen. We zijn samen online gaan gamen en soms waren we wel 6 uur samen aan het kletsen via de “gamechat”. We praten nu elke dag en ik begin echt gevoelens voor hem te krijgen.. hij heeft mij ook al meerdere keren verteld dat hij al vanaf moment 1 verliefd op me was en dat ik alles ben wat hij wilt, ik heb hem al duidelijk gemaakt dat ik het niet kan maken om met de stief-broer van mijn ex iets te beginnen. Hij vond dat onzin, “als ik jou toch super leuk vind en jij mij, wat maakt het dan uit wat anderen denken?” En ja dat snap ik ook wel maar op deze leeftijd is socialmedia een groot iets, en dan ga je praatjes krijgen door het hele dorp heen. Ik weet dat dat niet uit hoeft te maken maar toch dat is iets waar je aan denkt als tienermeisje.. hij heeft me gevraagd voor een date, “gewoon om te kijken hoe het loopt, voor hetzelfde geld wordt het niks, maar ik moet je gewoon beter leren kennen”. Ik wil dit ook heel graag maar zie je het al voor je? Dat ik bij hem thuis kom en zijn ouders zie? “Hey hoi! Ja jullie kennen mij al, en oh hey (naam exvriend).. jaa sorry dat ik zo kom binnenvallen maar ik ben hier nu voor de andere broer” dat kan toch niet?

Oke ik hoop dat jullie een beetje mijn punt snappen en natuurlijk op deze leeftijd kan er nog van alles gebeuren maar toch..
Help wat moet ik doen?

Groetjes mij :-D
Alle reacties Link kopieren
Zo dat is een lastige.. 🙂 Ik zou eerst samen wat doen om hem beter te leren kennen en niet meteen daar weer over de vloer komen. Dat kan altijd nog als het echt serieus is maar ga eerst eens kijken of het echt een relatie kan worden 🙂
.
Je doet er te makkelijk over. Het gaat niet om wat willekeurige anderen denken, het gaat om wat zijn stiefbroer, jouw ex denkt. Ik heb zoiets gezien in mijn omgeving en die broers gingen met elkaar op de vuist. Dat wil je niet. Slaap er nog maar eens een nachtje over.
Waren er geen andere leuke jongens meer te vinden in je omgeving?
Een relatie van 15 dagen.. ik begin te oud te worden..
Is 2 weken samen zijn een relatie te noemen?
Je kende elkaar duidelijk nauwelijks en hebt vrij snel vastgesteld dat het niets ging worden tussen jullie.

En moet je persé weer dadelijk thuis komen bij de broers (en hun ouders)?

Ik zou eerst maar es kijken - een maand of 2 à 3 - of het écht iets wordt vooraleer je jezelf terug voorstelt bij de familie.
En stiefbroer kan thuis eventueel wel vertellen dat ie een relatie heeft, maar hoeft niet persé direct te vertellen met wie.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon: nee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
15 dagen telt niet als relatie, dat is een aftastingsperiode.
Alle reacties Link kopieren
15 dagen stelt naar mijn idee niet veel voor. Als jullie echt verliefd zijn, zou ik me er niet door laten weerhouden. Maar wel even rustig aan doen met daar thuis komen.
Alle reacties Link kopieren
Unknown1985 schreef:
17-11-2018 18:59
15 dagen stelt naar mijn idee niet veel voor. Als jullie echt verliefd zijn, zou ik me er niet door laten weerhouden. Maar wel even rustig aan doen met daar thuis komen.
Dit dus.gewoon kijken hoe het gaat.
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
17-11-2018 18:09
Je doet er te makkelijk over. Het gaat niet om wat willekeurige anderen denken, het gaat om wat zijn stiefbroer, jouw ex denkt. Ik heb zoiets gezien in mijn omgeving en die broers gingen met elkaar op de vuist. Dat wil je niet. Slaap er nog maar eens een nachtje over.
Ja dat weet ik, maar mijn ex doet sinds het uit is heel erg irritant tegenover mij, hij heeft me op een gegeven moment op alles geblokkeerd zonder enige reden, of hij laat via zijn telefoon zijn vrienden mij rare dingen appen.. hoe ga ik het er dan ooit met hem over hebben?
Alle reacties Link kopieren
Des te meer reden om niet met zijn stiefbroer te gaan. Negeren, negeren, negeren.

Stop met stoken in zijn familie want anders stopt het drama niet. De kans is groot dat broer en stiefbroer samen zitten te gniffelen over jouw verliefde appjes met stiefbroer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad negeren, consequent. En je eigen plan trekken. Mocht stiefbroer je in de maling nemen dan heb je het snel genoeg door. Al lijkt het me niet dat als dat z'n doel is hij veel energie in lange gesprekken zou steken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen, maar mocht je er toch per se voor willen gaan, dan zou ik daar voorlopig in elk geval niet over de vloer komen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ook al is 2 weken niet echt een relatie, ik zou het niet doen. Het kan een ruzie opleveren tussen de broers en jij zit daar dan ook niet relaxed. En waarvoor? De kans dat je de liefde van je leven ontmoet op je 17e is erg klein. Waarschijnlijk is hij niet je laatste vriend (en dat is niet erg).
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet het en het is heel lastig.. maar mijn ex en zijn stiefbroer hebben het niet zo met elkaar, zijn stiefbroer is namelijk een beetje het buitenbeentje in het huis en dus praten de 2 “broers” nooit met elkaar, dus dr kans dat ze samen achter hun beeldschermpje zitten te lachen is dan ook echt heel onwaarschijnlijk, de stiefbroer zit elk weekend bij zijn moeder (dus niet bij mijn ex) omdat hij er in dat andere huis gewoon niet bij hoort.. en is het dom dat ik gewoon een keer met hem afspreek om te kijken hoe het loopt?
Alle reacties Link kopieren
Zo dat is naar zeg, die ex was hardstikke gek op je en ineens gaat zijn stiefbroer ermee aan de haal, dat moet je niet doen.
Neem afstand, ik denk dat het ook zo lekker spannend is omdat het eigenlijk echt niet kan maar ik vind het achterbaks.
Die vader en moeder zullen dit ook niet waarderen dus dat hele gezin krijgt een opdoffer.
Alle reacties Link kopieren
Dat is helemaal niet dom. Misschien krijg je een leuke tijd met elkaar en wat maakt het uit als het niet voor het leven is. Of je komt erachter dat het toch niks is en hoef je ook nooit meer te denken wat als...
Wat een heftige bewoordingen. Relatie, uitmaken, "je bent alles wat ik wil". Over tien jaar lach je je kapot om deze puberale gedragingen.

Laat gewoon gaan. En als ze elkaar zo naar het leven staan, zou het ook een wraakactie kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Stag555 schreef:
18-11-2018 19:30
Ja ik weet het en het is heel lastig.. maar mijn ex en zijn stiefbroer hebben het niet zo met elkaar, zijn stiefbroer is namelijk een beetje het buitenbeentje in het huis en dus praten de 2 “broers” nooit met elkaar, dus dr kans dat ze samen achter hun beeldschermpje zitten te lachen is dan ook echt heel onwaarschijnlijk, de stiefbroer zit elk weekend bij zijn moeder (dus niet bij mijn ex) omdat hij er in dat andere huis gewoon niet bij hoort.. en is het dom dat ik gewoon een keer met hem afspreek om te kijken hoe het loopt?
Doe nou gewoon niet.
Dadelijk heeft daar iedereen in huis ruzie met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Als we er nou iets van 3 maanden mee wachten tot alles gewoon goed is tussen mij en mn ex, gewoon geen gedoe zegmaar, dan is het geen probleem toch?
Alle reacties Link kopieren
Stag555 schreef:
19-11-2018 00:46
Als we er nou iets van 3 maanden mee wachten tot alles gewoon goed is tussen mij en mn ex, gewoon geen gedoe zegmaar, dan is het geen probleem toch?
Totdat je met je nieuwe lover mee naar huis gaat, en daar jouw ex treft.
Och, je bent 17 en je hebt 15 dagen iemands handje vast gehouden.

Dat is echt geen relatie.
Als deze jongen nu de liefde van je leven blijkt te zijn lach je hier over 10 jaar met zijn allen om en is het hooguit een leuk familiegrapje, als dit ook weer uit is over twee weken heb je later een leuke anekdote voor in de kroeg.

Loop niet te hard van stapel, ga eens iets leuks doen samen, kijk waar het schip strandt en blijf voorlopig bij de familie uit de buurt tot je weet of het een blijvertje is. Laat hem het gesprek met zijn broer voeren, bemoei je daar niet mee. Als ex vragen heeft komt hij daarmee vanzelf naar jou toe.
Je hoeft er nog geen kerst te vieren, he. Je hebt geen haast
Alle reacties Link kopieren
Stag555 schreef:
18-11-2018 19:30
en is het dom dat ik gewoon een keer met hem afspreek om te kijken hoe het loopt?
Ja.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ben je met je “ex” naar bed geweest? Kan best zijn dat je nieuwe vlam het een beetje uit wraak doet. Ik vind het een slecht plan. Vooral ook omdat ze elkaar al niet goed liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven