Zwanger

29-11-2018 08:42 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmorgen dames,

Dank jullie wel voor de reacties
anoniem_375343 wijzigde dit bericht op 04-04-2019 10:18
84.24% gewijzigd
En als hier nu allerlei mensen gaan roepen "niet doen, niet houden", ga je dan abortus plegen?

Alsof wij weten wat voor jullie het beste is? Dat weet jij zelf veel beter.

Wat vragen die je jezelf kunt stellen: ben jij in staat een kind op te voeden? Financieel, mentaal, ben je stabiel in je inkomen en als persoon? Zou je het in je eentje kunnen en willen doen, mocht de relatie met de vader op de klippen lopen? Heb je een support netwerk?
Alle reacties Link kopieren
Tja wat is kort,je bent nu eenmaal zwanger en van daaruit moet je beslissen.
Jullie willen het beiden houden dus heb je een huis,inkomen etc dat lijkt mij de belangrijkste vraag.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen stabiele relatie met de vader, nooit gehad ook, dat is een feit.

Ik weet niet zo goed wat je van ons wil? 9 maanden is niet kort om zwanger te zijn, volgens mij zelfs gemiddeld.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je hier precies mee, met dit topic? Je bent zwanger geraakt, daar was je allebei bij neem ik aan, als je het niet zou willen had je je beter moeten beschermen. Je bent er allebei blij mee zeg je en jullie willen het houden, en toch eventueel nadenken over abortus (anders zou je dit topic niet openen)?
En dan, dan laat je het weghalen en wil je over een jaar wel samen een kind, en dan lukt het wellicht niet meer. Hoeveel spijt heb je dan. Ook al zijn de omstandigheden nu wellicht niet ideaal, maar ja, dat is dan zo, dan had je voorzichtiger moeten zijn (hoe komt het dat je zwanger bent? condoom vergeten? Pil vergeten?).
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
29-11-2018 09:01
Je hebt geen stabiele relatie met de vader, nooit gehad ook, dat is een feit.

Ik weet niet zo goed wat je van ons wil? 9 maanden is niet kort om zwanger te zijn, volgens mij zelfs gemiddeld.
Gemiddeld? Echt waar? denk dat de meeste stellen toch wel een tijdje (of een hele tijd) een relatie hebben voordat ze aan kinderen beginnen. Ikzelf was al zo'n 10 jaar bij mn vriend/man voordat we ons eerste kind kregen, en dat zie ik in mijn omgeving toch eigenlijk ook wel.
Alle reacties Link kopieren
tulpje21 schreef:
29-11-2018 09:02
Gemiddeld? Echt waar? denk dat de meeste stellen toch wel een tijdje (of een hele tijd) een relatie hebben voordat ze aan kinderen beginnen. Ikzelf was al zo'n 10 jaar bij mn vriend/man voordat we ons eerste kind kregen, en dat zie ik in mijn omgeving toch eigenlijk ook wel.
Je leest het verkeerd. 9 maanden is niet kort om zwanger te zijn.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
whaha, inderdaad, 9 maanden is als je het zo leest een redelijk gemiddelde tijd om zwanger te zijn ;)
Ik was 9 maanden samen met mijn vriend toen ik erachter kwam dat ik zwanger was (ben nu 32 weken). Jullie weten wat het beste is voor jullie relatie en het kindje. Bespreek met je vriend hoe/of jullie het kind willen opvoeden, en hoe jullie andere belangrijke zaken willen regelen zoals de financiën, werken, huishouden, etc.
Alle reacties Link kopieren
Het is jullie beslissing, daar kan een ander niets over zeggen.

Het is wel verstandig om bij de beslissing mee te wegen of jullie het beiden nog steeds zien zitten mochten relatie het niet halen. Zo goed ken je elkaar tenslotte nog niet en de relatie is niet zonder hobbels.
Hoe gaan jullie het doen als de relatie het niet redt? Zit je dan nog steeds op één lijn? Wees nuchter en bespreek dat met elkaar.
Wow ik zou voor zoiets groots nooit de mening vragen van een stel onbekenden.

Zet je eigen situatie op papier (financiën, logistiek, toekomstperspectief etc) en overleg eventueel met een familielid, de huisarts of een maatschappelijk werker of zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Wil je heel graag een kind en maakt het je niet uit dat er een grote kans is dat de relatie met vader geen stand houdt, dan kun je er voor kiezen het kind te houden.

Wil je liever een kind krijgen binnen een stabiele vaste relatie en het risico niet lopen om single moeder te worden, dan kun je abortus overwegen.

Maar zoals al gezegd, het is jouw beslissing. Ik kan dit alleen rationeel benaderen, bij jou spelen er ook emoties. Veel succes.
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld 9 maand samen? Mijn vriend en ik zijn nu bijna 3 jaar samen en ik ben nu ook net zwanger van ons eerste. Buiten dit moet je gewoon doen waar je je goed bij voelt. Als jullie er klaar voor zijn en het willen houden, gewoon doen. Gefeliciteerd, trouwens! ;)
Alle reacties Link kopieren
Alsof iemand een advies geeft op basis van enkel de tijd dat je samen bent.

Waarom twijfel je? Hoe is jullie relatie en is jullie beslissing om het te houden enkel oo basis van jullie relatie of ook omdat je bereid bent om eventueel het helemaal zelf te doen als hij alle verantwoordelijkheid ontwijkt?
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels 16 weken zwanger! Het gaat nog steeds goed tussen mij en mijn vriend.
Lievelievedaisyja schreef:
19-02-2019 15:18
Inmiddels 16 weken zwanger! Het gaat nog steeds goed tussen mij en mijn vriend.
Ah mooi! En datgene waardoor het uit was, is ook opgelost?
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
19-02-2019 15:22
Ah mooi! En datgene waardoor het uit was, is ook opgelost?
Ja gelukkig wel. Een flinke burn-out was de oorzaak denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Lievelievedaisyja schreef:
19-02-2019 15:18
Inmiddels 16 weken zwanger! Het gaat nog steeds goed tussen mij en mijn vriend.
Super om te lezen! Ik ben 17 weken, dus ongeveer even ver. Nog heel veel succes met je zwangerschap en relatie, ik geloof erin! 😄
Lievelievedaisyja schreef:
19-02-2019 15:32
Ja gelukkig wel. Een flinke burn-out was de oorzaak denk ik.
Wat heftig. Met een flinke burnout ben je wel even zoet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven