Mijn relatie is over en ik loop vast

04-12-2018 14:01 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Om een lang verhaal kort te maken mijn relatie is over.
Mijn partner heb ik 9 jaar geleden leren kennen en vrij ongepland zwanger geworden, vanaf dat moment hebben wij ervoor gekozen om het met elkaar te proberen.
Onze relatie heeft bestaan uit veel zorgen, uiteindelijk bleek onze dochter het een en ander aan issues te hebben. Inmiddels gaat het best goed met haar en zit ze op speciaal onderwijs. Wel heeft ze daar extra ondersteuning nodig en heeft baat aan regelmaat.
Door de constante zorgen en omdat het financieel kon, ben ik veel minder gaan werken (inmiddels ben ik druk bezig een andere baan te zoeken met meer uren)
Mijn (ex) partner heeft nooit wat op papier willen zetten, heeft niet willen trouwens, geen samenlevings overeenkomst niks. Het huis waarin wij wonen is zijn koophuis.
Mijn partner en ik hebben 5 jaar geleden relatie therapie gehad en zijn uiteindelijk bij elkaar gekomen.
De enorme ruzies zijn weg, maar er is niet heel veel meer tussen ons over. Daarnaast heeft mijn (ex) al bijna 2 jaar last van een burnout (is hij een keer of 5 naar de psycholoog voor geweest) maar hij had er geen klik mee. Verder doet hij er naar mijn idee niet veel aan om te herstellen.
Naast zijn burnout heeft hij een depressie.
Kortom ik heb heel lang de boel bij elkaar geprobeerd te houden maar ik ben op en mijn breekpunt is gekomen.
Maar nu er moet een hoop geregeld worden.
Probeer dingen stapsgewijs aan te pakken.
Prioriteit 1 meer inkomsten
Prioriteit 2 huisvesting (ik sta hier in de regio nu 2 weken in geschreven, maar er zijn wachtlijsten van 13 jaar dat naast het feit dat er geen huizen zijn.
Ik ben bezig met urgentie, maar zelfs met urgentie lijkt het onmogelijk om hier in de buurt een huis te vinden. (Wat eigenlijk noodzakelijk is voor mijn dochter) daarnaast vind ik het belangrijk dat de vader van de kinderen ook regelmatig contact met ze heeft.
Ik wil mijn leven op gaan bouwen en de kinderen zoveel mogelijk stabiliteit blijven geven.
Maar ik loop helemaal vast. En weet gewoon niet hoe verder.
Alle reacties Link kopieren
Dit vind ik raar: "mijn (ex)partner heeft nooit wat op papier willen zetten, heeft niet willen trouwen, geen samenlevingsoverenkomst niks."
Waar was jij in dat verhaal?
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
04-12-2018 14:17
Dit vind ik raar: "mijn (ex)partner heeft nooit wat op papier willen zetten, heeft niet willen trouwen, geen samenlevingsoverenkomst niks."
Waar was jij in dat verhaal?
Ik ben er na heel lang zeuren en geruzie mee opgehouden en heb het laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje_van_de_dag schreef:
04-12-2018 14:20
Ik ben er na heel lang zeuren en geruzie mee opgehouden en heb het laten gaan.
En het leek je een goed idee om met zo'n partner na de geboorte van je dochter 'met issues' nog meer kinderen te krijgen?
Wat verwacht je van de maatschappij? Dat die voor je klaarstaat met geld en een huis? Terwijl jij zelf nooit iets hebt opgebouwd aan zekerheid met je ex-partner?
Zonnetje_van_de_dag schreef:
04-12-2018 14:20
Ik ben er na heel lang zeuren en geruzie mee opgehouden en heb het laten gaan.
In een relatie ben je niet alleen. Dus jouw stem telt net zo goed als de zijne.
Makkelijk gezegd hoor, maar hier had je dus nooit akkoord mee moeten gaan.

Het valt me ook op dat je al je hoop vestigt op sociale huur en wacht op urgentie. Er zijn ook andere mogelijkheden om een woning te huren. Heb je je daar al in verdiept?
Alle reacties Link kopieren
Joyce48 schreef:
04-12-2018 14:27
En het leek je een goed idee om met zo'n partner na de geboorte van je dochter 'met issues' nog meer kinderen te krijgen?
Wat verwacht je van de maatschappij? Dat die voor je klaarstaat met geld en een huis? Terwijl jij zelf nooit iets hebt opgebouwd aan zekerheid met je ex-partner?
Wat voor reactie wil je wat ik hierop geef? Niet echt een zinnige bijdrage vind je wel?
Alle reacties Link kopieren
De kinderen kunnen dan toch het beste in hun eigen vertrouwde omgeving blijven wonen bij hun vader?
Geeft de meeste stabiliteit in deze omstandigheden.
Jij zoekt in de tussentijd een goede baan met veel meer uren en gaat particulier een kamer of flatje huren.

Het was inderdaad dom om nog een tweede kind te gaan krijgen met deze man met zoveel onzekerheden.
Maar dat heb je intussen ook wel begrepen.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
04-12-2018 14:29
In een relatie ben je niet alleen. Dus jouw stem telt net zo goed als de zijne.
Makkelijk gezegd hoor, maar hier had je dus nooit akkoord mee moeten gaan.

Het valt me ook op dat je al je hoop vestigt op sociale huur en wacht op urgentie. Er zijn ook andere mogelijkheden om een woning te huren. Heb je je daar al in verdiept?
Jazeker, hebben gekeken naar particuliere huur, gaat hem niet worden. Mijn inkomsten zijn nu nog minimaal
Zonnetje_van_de_dag schreef:
04-12-2018 14:32
Jazeker, hebben gekeken naar particuliere huur, gaat hem niet worden. Mijn inkomsten zijn nu nog minimaal
Dan zul je toch verder moeten kijken. Tegenwoordig is scheiden geen reden meer voor urgentie.
Dus ga buiten je woonplaats kijken. Misschien zijn er mogelijkheden voor anti-kraak. Tijdelijk een vakantiewoning?
Iemand die een onderhuurder zoekt?

Ga denken in mogelijkheden, pin je niet vast op 1 mogelijke optie.
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje_van_de_dag schreef:
04-12-2018 14:32
Jazeker, hebben gekeken naar particuliere huur, gaat hem niet worden. Mijn inkomsten zijn nu nog minimaal
Dan ga als de wiedeweerga op zoek naar een goede baan.
Dat zou je eerste prioriteit moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
04-12-2018 14:34
Dan zul je toch verder moeten kijken. Tegenwoordig is scheiden geen reden meer voor urgentie.
Dus ga buiten je woonplaats kijken. Misschien zijn er mogelijkheden voor anti-kraak. Tijdelijk een vakantiewoning?
Iemand die een onderhuurder zoekt?

Ga denken in mogelijkheden, pin je niet vast op 1 mogelijke optie.
Zo snel mogelijk meer inkomsten vergaren is voor nu het belangrijkste.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
04-12-2018 14:32
De kinderen kunnen dan toch het beste in hun eigen vertrouwde omgeving blijven wonen bij hun vader?

Dat is zeker geen optie, zoals ik eerder geschreven heb, mijn ex heeft bijna 2 jaar een burnout en daarnaast heeft hij een depressie.
Het gezin draaide prima omdat ik de ballen in de lucht hield.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan die man meer dan jij denkt.
Veel opties heb je nu eenmaal niet in de gegeven omstandigheden.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
04-12-2018 14:38
Misschien kan die man meer dan jij denkt.
Veel opties heb je nu eenmaal niet in de gegeven omstandigheden.
Heb jij kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje_van_de_dag schreef:
04-12-2018 14:41
Heb jij kinderen?
Waarom vraag je dat?
Wat rot TO. Zie je kans om binnen een paar weken je inkomen omhoog te krijgen door meer uren te werken?
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
04-12-2018 14:42
Waarom vraag je dat?
Je reactie is absurd
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje_van_de_dag schreef:
04-12-2018 14:46
Je reactie is absurd
Waarom?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet voorstellen dat je urgentie krijgt, maar dat terzijde. Kun je iets particuliers huren? Kan je dochter bij je ex blijven, terwijl jij elders gaat wonen (kamer oid) en vanuit daar verder kijkt naar een woning waar je dochter wel (deels) bij je kan wonen?
Meer inkomsten: Kun je bij je huidige werk meer uren maken?

Edit: Ik zie dat ik hartstikke mosterd ben en er in de tussentijd al heel veel berichten gepost zijn.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
04-12-2018 14:46
Waarom?
Mijn ex heeft een burnout / depressie, alles wat de kinderen doen is hem te veel.
Daarnaast ben ik degene geweest die de ballen hoog heeft gehouden en laat mijn kinderen niet alleen
Alle reacties Link kopieren
Als je die reactie al absurd vindt..
Je hebt geen samenlevingscontract, niks op papier. Maar je had geen zin om er verder ruzie over te maken. Een tweede kind waren jullie het dan weer wel over eens. En dat jij veel minder bent gaan werken, dat was wel weer zo geregeld.
En nu zit je in de shit want je wilt weg. Maar wel in de buurt blijven wonen. En nee, de kinderen kunnen niet bij je ex, want depressief en overspannen.
Wat is jouw oplossing dan? Urgentie kun je vergeten, particulier kun je niet betalen, een baan waarbij je wel genoeg financiële armslag hebt heb je niet binnen een paar weken.
Voorlopig heb je geen andere keuze dan gewoon blijven waar je bent en jezelf voor je kop te slaan dat je zo laks bent geweest in je keuzes.
Hoeveel kinderen heb je met hem samen? Ik krijg de indruk dat je al kinderen had.
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje_van_de_dag schreef:
04-12-2018 14:57
Mijn ex heeft een burnout / depressie, alles wat de kinderen doen is hem te veel.
Daarnaast ben ik degene geweest die de ballen hoog heeft gehouden en laat mijn kinderen niet alleen
Hij kan zich laten gaan, om dat jij alle verantwoordelijkheid naar je toe trekt.
Als jij niet langer in de buurt bent, zal hij wel moeten, er is immers niemand anders die het van hem overneemt.
Hij zal de kinderen heus niet laten verhongeren hoor.

En nu kun je wel hoog van de toren blazen en mijn reactie absurd noemen, maar ik ben niet degene geweest die een zwangerschap doorzette zonder enige zekerheid en er daarna nog een kreeg. Ook niet de persoon die daarna genoegen nam met niets op papier en bovendien nog eens minder ging werken "omdat het kon."
Je begaat de ene dommigheid na de andere en nu denk je een huis te kunnen eisen en een soortement van uitkering "in afwachting van een baan"?
Alle reacties Link kopieren
Succes ermee.

(Ik zie geen vraag in de OP dus het zal wel alleen een uitlaatklep zijn en geen vraag om tips.)
Tja. Niks op papier, nauwelijks inkomsten en pas 2 weken bij de woningbouw ingeschreven staat terwijl jullie relatie al jaren niet goed loopt.
Eerlijk gezegd zou ik die ballen in je gezin nog even een tijdje hoog houden tot je de zaken wat beter op orde hebt, mn qua financiën.
Meer opties heb je niet denk ik. Tenzij je bij familie terecht kan ofzo, of je je partner zo ver krijgt dat hij zijn huis uit gaat tot jij woonruimte hebt gevonden.
Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven