Los/open vs braaf/netjes

06-12-2018 10:34 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijd single (begin 30) en loop eigenlijk vaker tegen dit euvel aan. Ik ben een open persoon en maak snel praatjes met mensen. Als ik ga stappen en ik vind het super leuk, dan dans ik en doe lekker mijn ding. Maar het valt me op dat sommige mannen al snel een bepaald beeld over je vormen waar ik een beetje mee worstel. Als ik dus lekker uitbundig dans en geniet van de muziek, soms dans ik met een man maar nooit met meerdere op 1 avond als ik er 1 interessant vind (dan alleen met die), merk ik dat mannen mij al snel in de categorie makkelijk te regelen plaatsen of mij geen potentieel relatiemateriaal vinden. Dit alleen dus doordat ik geen muurbloempje ben, lekker vlot klets en vrij open ben.

En dit stoort mij soms dus behoorlijk, aangezien ik helemaal niet veel seks met allerlei mannen. Ben juist kieskeurig met de mannen met wie ik afspreek en seks mee heb. Zo ook een vriend van een vriend. Ik vind hem interessant en was benieuwd om hem beter te leren kennen. Maar ik heb nu vernomen dat hij iemand is die een "braaf" en rustig meisje uit kiest als vriendinnen en de lossere types meer ziet als leuk voor alleen de seks. Dus mij ziet hij al niet als potentieel relatiemateriaal alleen omdat we 2 keer elkaar hebben gezien en gesproken op feestjes. En hij heeft dus daar gezien dat ik lekker klets met jan en alleman, maar ik had juist ook interesse in hem getoond en met hem gedanst en dergelijke.

En nu vraag ik me af, herkennen jullie dit? Moet je je dus maar heel braafjes voor gaan doen en gedragen alleen maar om een man uiteindelijk als vriend te krijgen? Die vriend vertelde me dus dat deze man waar ik interesse in had bij "lossere" types eerder bang is dat zij vreemd zal gaan en dergelijke. En dat hij bang is als hij zo'n losser type als vriendin zou hebben, hij rare blikken of meningen zou krijgen van bijv. zijn ouders (die wat conservatiever zijn) en zijn vrienden. Als ik naar mezelf kijk, ook al ben ik wat losser, dan ga ik echt niet vreemd. Ben juist heel loyaal en kan ook serieuze gesprekken voeren. Maar ik ben gewoon nou eenmaal niet een netjes/braaf type.

Ik heb ook geen zin om de rest van mijn leven single te zijn, maar heb het wel eerder gezien. Dat mannen voor de bravere types als vriendin gaan maar dan nog wel stiekem snoepen van de andere types die ze eigenlijk aantrekkelijker vinden. Dus zit een beetje nu te denken van ja wat nu?
Misschien moet je gewoon jezelf zijn. En aangeven wat jij wil en nodig hebt? Ipv jezelf veranderen.

Vind echt treurig gesteld als je zo denkt als in de op.

Het is ook nog eens onwijs kortzichtig en generaliserend.
Alle reacties Link kopieren
Je kan je best braafjes voordoen en dan strik je misschien wel een vent. Die verder helemaal niet bij je past, dus waarom zou je dat willen?
Gewoon jezelf blijven. Er komt vast wel een man die op een spontaan type valt zoals jij.
Alle reacties Link kopieren
deze vriend past dus niet bij jou
Ik heb al jaren een relatie, met een man, die niet jaloers is en me vertrouwd. Ik kan gerust een hele nacht dansen. Of ergens gaan eten met een oud-collega oid.

Niet je aan gaan passen hoor, gewoon een leukere vent zoeken.
Waarom zou je je aanpassen aan de wensen van een ander? Als een man mij te los vindt, prima want dan weet ik direct dat hij niet bij mij past. Ik wil nml geen partner met zulke bekrompen gedachtes.
Alle reacties Link kopieren
Wees gewoon jezelf. Er komt heus wel een man die jou leuk vindt om hoe je bent en er doorheen prikt, dus door heeft dat je niet zo makkelijk bent.
Ik was ook altijd zo en ik heb mijn man leren kennen op een festival. Ook niet een plaats om braaf te gaan lopen doen dus. In eerste instantie had hij ook wel een beetje het idee dat ik wat te los en makkelijk was, helemaal omdat ik nog volop in het studentenleven zat en hij al werkte, maar hij vond me leuk genoeg om contact te houden en te merken dat ik dus helemaal niet zo ben. Inmiddels zijn we 20 jaar verder en blijk ik gewoon een saaie muts te zijn :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
waarom zou je anders voor gaan doen om iemand te strikken die helemaal niet bij je past? Waarom zou je iets willen met een man die vooral bezig is met wat anderen zouden kunnen denken?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik ben erg extravert en was totaal niet geïnteresseerd in tuttige mannen die dat soort rare ideeën hebben.
Dus geen last van.
Mijn man en de mannen waar ik een relatie mee had hadden juist zin in een bruisend type. Kan ook vermoeiend zijn, ik heb een paar relaties gehad met mannen die wel erg graag op sleeptouw genomen wilden worden. Het is ook leuk om een man te hebben die zelf ook wat pit heeft.
Alle reacties Link kopieren
Nou... we zijn het eens!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in jouw geval gewoon bedenken dat als die man mij niet leuk vind zoals ik ben het dus ook geen match is. Niets meer niets minder. Het moet van 2 kanten komen hè?

Ik vind dat je nogal extreem reageert. Je vat het misschien wel te persoonlijk op.

Niet iedereen valt op hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
In de periode dat ik mijn man leerde kennen was ik een losgeslagen lellebel op de xtc. Hij is nooit bang voor me geweest :proud:
Alle reacties Link kopieren
Iemand die je al afserveert omdat je op feestjes met mensen kletst is toch zelf niet leuk om een relatie mee te hebben? Wat wil hij dan van je? Dat je de hele avond alleen naar hem kijkt?

Ik zou me zeker niet aanpassen. Laat hij maar lekker iemand zoeken die aan zijn criteria voldoet. Ik gok dat hij lang kan zoeken, als dat wat jij beschrijft al te los is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
.
farfaraway wijzigde dit bericht op 06-12-2018 11:18
98.71% gewijzigd
Ja ik herken het.
Ik ben van vorig jaar winter en helemaal tot aan zomer veel uit geweest.
En het gaat allemaal om plezier.
Uitgaan is plezier. En vandaar dat je je zo voelt. Types die met uitgaan rondlopen, komen voor plezier/lachen/flirten/zien wel houding. En dat maakt uitgaan leuk, je kunt losgaan.
Als ik met een vriendin ga en die is net als mij. Nou dan is het een en al gekkigheid en totaal niet serieus. Ook ons dans gedrag en flirt gedrag.
Het verbaast mij niet dat we dan van die mannen aantrekken die maar 1 ding willen. Die gaan echt niet met mij serieus praten en ik niet met hun altijd.

Mijn ervaring dat als je wil flirten en je ego voeden of sex. Dan moet je uitgaan, want daar is het allemaal.
Of je de juiste man treft. Ik denk dat sommige dat wel treffen en een ander zoals ik of jij weer niet!
Puur geluk en pech.

Ik ben sinds zomer wel minder gaan stappen en vraag me af waar er andere type mannen komen en waar.
Ik denk bij een ander hobby zoals wandelen of sport. Of zelf mannen aanspreken desnoods in een 2e handswinkel waar ik vaak kom. Mijn houding is rustiger in het dagelijks leven en ik ben meer mezelf dan in een kroeg na 22 uur.

Dus het ligt echt niet alleen aan jou geile uitstraling. Het is ook de omgeving waar je bent en de tijdstip.

Als je durft kun je op die kerel afstappen en zeggen eerlijk : ik wil op een date met jou , zou je dat leuk vinden?
En dan ga je niet stappen met hem. Maar ga lunchen of iets....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het dus precies andersom. Toen ik net een lange relatie had verbroken, was ik niet direct opzoek naar weer een lange relatie. Maar voor casual ben ik schijnbaar niet interessant. Ik kreeg dan te horen dat ik het soort meisje was dat je aan je ouders wilde voorstellen. Daarnaast denken mannen schijnbaar vaak dat ik dus heel braaf ben. Dat ben ik denk ik ook wel. Maar seks is heel leuk en als ik iemand leuk vind en hij mij dan hoeft het echt geen 10 dates te duren voor ik uit de kleren ga. Dan kreeg ik ook weleens te horen dat ik minder braaf was dan verwacht. Ik vond dat altijd lastige opmerkingen om te plaatsen. Dus dan zou je niet braaf zijn omdat je gewoon van seks geniet ofzo? Sommige vrouwen worden dus met het labeltje "makkelijk" of zelfs "slet" betiteld en andere dus weer als "braaf". Het is volgens mij nergens op gebaseerd. Ik zou lekker wachten op die man die jou gewoon leuk vindt om jou. En die is echt wel ergens. Maak je niet onzeker hoor, mensen trekken soms veel te snel conclusies. You can't judge a book by it's cover.
Als je gezellig met iedereen kletst en graag danst, ben je netjes en braaf. Sommige mannen denken nu eenmaal al gauw dat zodra je een babbeltje met ze maakt, ze beet hebben. :facepalm:
Het zegt alles over hen, niet over jou.

En de vriend van die vriend houdt kennelijk niet van spontane types als jij dus dat is dan sowieso geen match.

Edit: of zijn jouw handen all over een man en rij je flink tegen hem aan als je danst?
Alle reacties Link kopieren
Ivy_Signe schreef:
06-12-2018 11:22

Edit: of zijn jouw handen all over een man en rij je flink tegen hem aan als je danst?
Ja ik twijfel nu ook een beetje. Niet dat dat soort gedrag iemand meteen "makkelijk" maakt. Maar als meerdere mensen hetzelfde idee over TO hebben, kan er ook een aanleiding voor zijn. Desondanks blijft mijn advies hetzelfde, blijf lekker jezelf. Ergens is iemand die dat super leuk vindt. :)
Alle reacties Link kopieren
De grote vraag is of je als je een relatie hebt, je je op dezelfde vrije manier gedraagt op feestjes.

Meestal is dat niet zo namelijk. Logisch ook wel, de meeste mensen hebben geen behoefte aan flirten met anderen als ze een relatie hebben, en partners vinden het over het algemeen al helemaal niet zo leuk als hun vriend of vriendin zich zo gedraagt.

Uiteraard zijn er uitzonderingen. De vraag voor jou is dus of je binnen een relatie ook de behoefte hebt te flirten, dansen en sjansen met anderen. Als het antwoord daarop ja is, dan moet je je denk ik richten op mannen die zelf ook zo zijn.

Is het antwoord op die vraag negatief, dan zou ik een partner zoeken buiten het feestjescircuit.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand dat soort vooroordelen heeft wil je toch sowieso niet met zo iemand samen zijn?

Zoals anderen ook reageren: verander jezelf nooit voor een (potentiële) partner. Het is graag of niet.
Alle reacties Link kopieren
Lief jullie berichtjes! Ja het zet je gewoon bijna zelf aan het twijfelen of het nou echt zo gek is om heel spontaan te zijn.

Als ik dans, kan ik best een beetje schuren als de muziek en sfeer er naar is. Maaaaar. Alleen met de man waar ik interesse in heb. Ik dans absoluut niet zo met andere mannen en zeker niet waar iemand bij is die ik interessant vind. En ben ook niet super hangerig of knuffelig ofzo met anderen. Ik hou juist helemaal niet van lichamelijk contact met jan en alleman. Hier kies ik vaak 1 man voor uit. Ben alleen een uitbundige kletser en verder dans ik in mijn eentje zeg maar. Mijn mimiek zou best flirterig kunnen zijn, maar op die manier praat ik ook met vrouwen als ik een drankje op heb. Gewoon nogal extravert.

Klopt, ik weet dat ik inderdaad niet meer zo'n iemand wil zijn die mij dan gelijk bestempeld als niet serieus. Zeker alleen naar aanleiding van hoe ik ben op feestjes. Alleen dit was echt een leuke vent, leuke gesprekken, mega aantrekkingskracht, leuke klik. En dan vind ik het zo jammer. Ik vind niet snel iemand op het eerste oog interessant. Deze wel maar dan is het zo'n domper dat hij op deze manier denkt en mij op die manier ziet.

Maar ik ben het er eigenlijk ook mee eens dat zo'n iemand gewoon niet bij mij past. Op dat gebied dan. En het wat sneller los moet proberen te laten i.p.v. te blijven denken "ja maar, er was zo'n leuke klik".
Alle reacties Link kopieren
Val je zelf op mannen die extravert zijn, met alle vrouwen flirt en kletst en van aandacht houdt?

Of denk je dan; die is leuk maar niet echt relatiemateriaal?
Alle reacties Link kopieren
Dus meerdere mannen in de club zeiden tegen je dat ze geen relatie met je wilden omdat ze je met iemand anders zagen dansen?
En je hoorde van iemand dat die vriend een braaf meisje zocht. En jij haalde daaruit dat hij jou dús niet braaf vond én ook nog eens niet geïnteresseerd was in jou. Heb je hem al eens zelf gesproken hierover?
Het klinkt alsof je veel invult voor anderen.
Blijf alsjeblieft precies zoals je bent. Namelijk jezelf. En verander voor niets of niemand. Het is belangrijk dat je iemand ontmoet die jou geweldig vindt om wie je bent.

Mannen kunnen nu eenmaal héél erg raar zijn. Met hun vooroordelen. Elke man die ik langer spreek, geeft toe dat hij dacht dat ik heel veel aandacht krijg van mannen en wild zou zijn. Belachelijk. Aangezien ik me abslouut niet “sletterig” kleed of gedraag. Het schijnt mijn uiterlijk/uitstraling te zijn?!

Pas als ze me leren kennen ben ik tot hun verbazing juist heel erg rustig, voorzichtig, afwachtend en kieskeurig op gebied van daten/mannen. Ik ben overigens sowieso erg rustig. Ik haat het om in het middelpunt van de belangstelling te staan bijv. En ik kan niet eens flirten. Ik heb wel zelfvertrouwen en een sterke eigen mening. Misschien dat dat mensen op het verkeerde been zet. Geen idee. Seks vind ik super belangrijk, maar echt pas als ik iemand vertrouw en als we graag samen willen zijn. Eerder niet.
Vraag vriend van vriend gewoon eens Elf voor koffie of een lunch als je hem leuk vind.
Zie je hem in een andere setting en hij jou. Je bent op bv werk toch ook niet half bloot tegen mannen aan het schuren.
Mannen kunnen wel denken dat je makkelijk of niet serieus bent. Maar ze kennen je niet en ze weten het dus eigenlijk niet. Waarom zou jij je dat aantrekken. Het gaat over 1 kant van jou die ze 2 keer hebben gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven