Moeizame relatie, uitmaken

06-12-2018 19:09 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve dames,

Ik ben dus een man. Beetje vreemd voor mij om hier op een dames forum te schrijven maar ik vraag toch jullie advies :)

Ik heb sinds een jaar een relatie. Het begon al niet heel lekker. Zij heeft veel moeite met vertrouwen geven, aangezien ze geadopteerd is en door meerdere vriendjes bedrogen is in het verleden.

Dit heeft zich in het begin vooral gemanifesteerd met het obsessief kijken naar mijn telefoon, vragen waar ik ben geweest en met wie en soms op welk tijdstip zelfs.
Tot drie maal toe is ze ook boos en stampvoetend zomaar weggegaan omdat ze me verdacht van overspel of contact met andere vrouwen.
(Voor de duidelijkheid: Ik ben niet vreemd gegaan en heb ook geen contact met andere vrouwen onderhouden.)

Tot 2x toe hebben we het zelfs kort uitgemaakt, 2x ook nadat ze zomaar is vertrokken. Toch zijn we weer bij elkaar teruggekomen na slechts een week, omdat we stiekem toch veel van elkaar zijn gaan houden.
Het voelt vaak ook wel fijn om bij elkaar te zijn, maar toch blijf ik steeds maar een onderbuik gevoel wegdrukken/onderdrukken want vraag me telkens weer af: "Vertrouwd ze me nu eigenlijk wel?" als ik bij haar ben. Ik heb constant het gevoel op mijn tenen te moeten lopen.
Telkens ook als ik een privé afspraak heb met vrienden en dit aangeef gaat het: "Had je dat niet even kunnen vragen aan mij?" "Waarom overleg je dit niet?"
Ik ben hiervoor nogal lang (happy) single geweest en dit geeft een bijzonder beklemmend gevoel telkenmale wanneer ik wil aangeven dat ik iets afgesproken heb... Ik mis mijn vrijheid zo. Als single kon dit zo vrijelijk. (We wonen overigens niet samen)

Gisterenavond is e.e.a. 'ontploft'.
Ik ben naar haar gegaan en bij haar herinnerde ik mij ineens dat ik een tandartsafspraak had deze ochtend. Mevrouw werd boos omdat ze het "nogal idioot" vond dat ik die afspraak op donderdag zo vroeg had gezet (09:15, voor mij niet erg vroeg maar goed). Donderdag is voor ons allebei een vrije dag.
"Nu kunnen we niet meer uitslapen samen!" zei ze. Ik gaf ook aan twee afspraken met klanten te hebben (ben ZZPér) omdat deze niet tot vrijdag konden wachten.
"Dat kun je net zo goed naar huis gaan nu." "Ga thuis maar voetbal kijken."

Dit viel mij dus verkeerd omdat ik toch de 20km reis naar haar had gemaakt laat op de avond om haar te kunnen zien.
Ik ben ontzet naar huis gegaan.

Sprong vooruit: Ik heb zojuist gebeld en aangegeven dat ik me niet meer happy voel in de relatie zo en niet verder wil.
Dit is nogal tegenstrijdig met een week geleden toen we op korte vakantie waren en ik nog aangaf niet meer bij d'r weg te willen.

Ze werd snel erg emotioneel en boos over de telefoon en geeft aan dat ik gigantisch met haar gevoel speel. Verder hing ze op.

Nu voel ik mij op mijn beurt waardeloos omdat ik niet eerder heb aangegeven niet van dat beklemmend gevoel af te komen/los te kunnen laten. Ook voel ik mij erg schuldig nu zo van gedachten te zijn veranderd ten opzichte van vorige week en dus de relatie toch niet meer te zien zitten.
Voor de duidelijkheid: Ik vind het moeilijk om mensen teleur te stellen en te kwetsen. Zeker haar omdat ik van haar hou en vaak ook heel lief is.


Kort samengevat:
Ik voel mij niet vrij in de relatie. Het maken van afspraken en deze delen met haar geeft al een beangstigend gevoel. Bang dat ze het weer wantrouwend opvat of gewoon niet eens is dat ik even mijn eigen weg ga.

Maar had ik niet veel eerder mijn dit gevoel eerlijk moeten delen en moeten aangeven dat ik de relatie zo niet wil? Of misschien moeten aankondigen? Bestaat dat überhaupt? Relatiebreuk aankondigen zodat het voor haar niet als een donderslag komt?
Ben ik niet een ongelooflijk eikel zo?
(Ik heb niet veel ervaring met relaties)

Ik ben niet de beste schrijver zoals jullie wel merken maar toch alvast veel dank bij voorbaat voor jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
Maak het uit. Iemand die jou niet voor 100% vertrouwd, moet je niet willen.
Geadopteerd of niet, ze moet normaal doen.
Een relatie hoort leuk te zijn, niet moeizaam.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Het is niet normaal dat zij je zo controleert. Goed dat het uit is, houden zo.
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
https://www.urbandictionary.com/define. ... in%20crazy
Ik zou zeggen laat haar dit lezen. Je beschrijft, vind ik, heel goed hoe jij je voelt in de relatie en en dat is duidelijk niet prettig. Ik zou er zelf ook klaar mee zijn maar ik denk dat het voor haar vooral heel handig zou zijn om te beseffen dat ze ten eerste jou niet verantwoordelijk moet houden voor wat iemand anders haar ooit heeft aangedaan. En ten tweede dat je niet haar bezit bent en je eigen keuzes mag maken (en agenda mag beheren) relatie of niet.
Alle reacties Link kopieren
Eens met An.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Eens met alle advies van hierboven .
Jammer dat het zo moet...maar dit is geen gelijkwaardige relatie.
Alle reacties Link kopieren
...Jij zou gigantisch met haar gevoel spelen...?
Het klinkt meer alsof zij jou manipuleert met haar 'gevoel'.

..."dan kun je net zo goed naar huis gaan nu"....?
Alsof je van je moeder op je kop krijgt.
Alleen maar omdat zij zelf niet flexibel is en niet kan anticiperen op een situatie die anders uitpakt dan zij zich had voorgesteld?
Zij had ook kunnen zeggen: 'laten we dan vroeg naar bed gaan vanavond, dan kunnen we toch een beetje uitslapen'.

Beter happy single dan speelbal van haar 'onzekerheid als wapen'.
heel goed dat je met dit manipulatieve gedoe gestopt bent
twijfel niet aan jezelf, zij heeft echt een probleem
Alle reacties Link kopieren
Ik liep ook vaker kwaad weg .
Omdat ik mijn emoties niet kon beheersen.

Maar het is inderdaad irritant als iemand je constant controleert .

TO als je het uitmaakt moet je er wel voor 100% achterstaan.
Anders heb je inderdaad met haar gevoel gespeeld als je nu niet bij je punt blijft.

Mijn ex bleef mij ook dumpen op begin kwam het goed. Maar uiteindelijk was het toch echt klaar je kunt niet iemand terugnemen eigenlijk als je al gezegd hebt dat het uit is. Want dan gaat het toch wel een keer echt uit enige wat je dan doet is tijdrekken.
Afkappen. Dat zij eerst maar haar issues oplost.
Alle reacties Link kopieren
Jij kunt haar verleden niet voor haar oplossen en je verdient ook niet de rekening van haar verleden. Niet verder gaan met deze relatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Jij kunt haar verleden niet voor haar oplossen en je verdient ook niet de rekening van haar verleden. Niet verder gaan met deze relatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je had best eerder kunnen aangeven dat het je benauwd. Maar daar is het nu te laat voor ik vind het ook altijd naar als mijn partner “ineens” een afspraak heeft. Dus in dat opzicht snap ik haar nog wel.

Maar dat wantrouwen moet je niet willen. Hoe meer je gaat bewijzen dat er niets aan de hand is. Hoe erger het word. Niet als je echt wat uitgespookt hebt en het vertouwen weer voor je wilt winnen. Wel als dat van meet af aan is.

Hoe leuk ze verder ook kan zijn, dit is geen leuke relatie. Ga lekker op zoek naar een leukere dame.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je het lastig vindt om mensen te kwetsen, maar als je eigen geluk er onder lijdt moet je soms stappen maken die je liever niet doet. En de mens haalt over het algemeen het meeste geluk uit zichzelf.

Als je echt zoveel van haar houdt als je zegt, moet je misschien overwegen om goed met haar te praten over deze issue (mits je dat nog niet gedaan hebt)

Anders moet je misschien toch echt de keuze maken om verder te gaan met je leven.. Dit kan op langere termijn niet goed blijven gaan en alleen maar uitmonden op drama
Alle reacties Link kopieren
Luister naar je echte gevoel (het benauwd hebben en je daardoor onprettig voelen) en luister niet naar je eigenschap van mensen niet willen kwetsen. Zijn 2 heel verschillende dingen. Doordat zij zo grillig is, is jouw gevoel voor haar ook grillig. Van superverliefd naar totaal teleurgesteld. Je doet er goed aan dit te eindigen, voor zij een soort verslaving voor je wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven