Wanneer vergeven

06-12-2018 20:01 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallootjes!

Ik heb een vraag over wanneer iemand te vergeven. Mijn vriend en ik hadden vandaag een flinke ruzie. Hij begon met schreeuwen en voor mij is dan een gesprek voorbij. Ik weet dat als hij eenmaal boos wordt ik weinig meer kan doen dus meestal zeg ik dan dat we beide moeten afkoelen. Vandaag draaide ik me om en liep ik naar de slaapkamer. Hij kwam achter me aan, gooide de deur open en begon te schelden. Ik zei dat ik wegliep omdat ik geen gesprek wou hebben als hij begon te schreeuwen. Ik maakte hem alleen maar bozer omdat hij het gevoel had dat ik wegliep van een confrontatie, wat hij erg kinderachtig vindt (en oke, ook wel zo is). Hij begon me een kutwijf, tyfushoer etc te noemen en eindigde met spugen in mijn gezicht.

Ik geloof echt dat als 2 vechten 2 schuld hebben. Ik vind alleen dat hij echt te ver ging door te spugen. Na een paar minuten ging ik naar hem toe en zei dat hij 1 kans kreeg om sorry te zeggen. Dat deed hij dan ook. Het vervelende is, dat hij wel bleef doorgaan op dat ik wegliep in een discussie, en ja hij spuugde wel en dat is niet oke, maar hij was nog wel steeds boos op me. Oplossing momenteel: ik zit in de slaapkamer omdat ik ondanks dat ik zijn excuses ervaard heb er nog wel overheen moet komen. Nou moet ik misschien niet verwachten dat hij gaat smeken om vergiffenis, maar ik ben wel erg teleurgesteld in zijn nonchalante houding. Hij heeft geconcludeerd ik heb sorry gezegd, en ik laat je wel je ding doen om er overheen te komen. (Exacte woorden).

Moet ik me er maar overheen zetten of is het oke om hier boos over te blijven? Ik ben mijn eigen grenzen nogal kwijt en heb feedback nodig deze opnieuw te vinden!
Spugen is bij mij exit. Zo ontzettend vernederend bedoeld. Dat pik
Ik van niemand en ik ben erg vergevingsgezind van nature.
Alle reacties Link kopieren
ik vind spugen wel zo vernederend dat ik dat denk ik sowieso niet zou vergeven
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik had al buiten gestaan met mijn koffertje.
Alle reacties Link kopieren
"Hij begon me een kutwijf, tyfushoer etc te noemen en eindigde met spugen in mijn gezicht. "

Op welke planeet is dit ok in een relatie?
Waarom blijf je bij iemand die jou zo behandelt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jullie klinken allebei zeer kinderachtig. Hoe oud zijn jullie?

Overigens zou spugen bij mij echt niet door de beugel kunnen, ook niet met een sorry er achteraan.
Alle reacties Link kopieren
Spugen? Wat een aso en schoft. Dat je het niet logisch vindt om na dit tafereel een eind aan deze relatie te maken zeg.
Spugen? Dat zou ik echt nooit meer vergeven. Wat een mafkees.
Gilmoregirlss schreef:
06-12-2018 20:01
Hij begon me een kutwijf, tyfushoer etc te noemen en eindigde met spugen in mijn gezicht.

Ik geloof echt dat als 2 vechten 2 schuld hebben. Ik vind alleen dat hij echt te ver ging door te spugen.
Bij mij was hij al te ver gegaan door mij kutwijf en tyfushoer te noemen.
Dat je dit überhaupt pikt en denkt over vergeven.
Jemig.
Ik ben zelf niet makkelijk en een heftig persoon en heb zelf ook de nodige heftige reacties gehad in mijn tijd.
Maar dit klinkt heel naar.
Je gaf je grens aan en hij ging daar fors overheen. En die excuses zijn geen excuses want hij vind het zelf nog steeds gerechtvaardigd en gaat ook niks verder doen om de door hem veroorzaakte negativiteit bij jou op te lossen.
Ik had inderdaad hem eruit gegooid of was zelf gegaan. Dit is de opmaat naar nog meer gekte als je dit pad met hem vervolgt.
Alle reacties Link kopieren
Update: hij kwam binnen om eten te brengen, ik zei dankje en legde uit dat ik wist dat hij sorry had gezegd, maar niet het idee had dat hij het daadwerkelijk erg vond.
Reactie: je bent geen prinses, ik heb al 3 keer sorry gezegd en als je dat nu nog niet snapt, ligt de fout bij jou. Ik hoef jou nu even niet meer te zien.

Stel ik me aan?
Alle reacties Link kopieren
Iedereen die mij in mn gezicht spuugt sla ik tegen de grond en hoef ik nooit meer te zien.

Overigens zou iemand die mij uitscheldt mn partner sowieso niet zijn.

Klinkt als een topper, die vriend van jou.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand spuugt, zegt dat alles over hoe die persoon naar je kijkt en vindt dat ie met je om mag gaan. Waarom laat je dat gebeuren?
Nooit!
Gilmoregirlss schreef:
06-12-2018 20:10
Update: hij kwam binnen om eten te brengen, ik zei dankje en legde uit dat ik wist dat hij sorry had gezegd, maar niet het idee had dat hij het daadwerkelijk erg vond.
Reactie: je bent geen prinses, ik heb al 3 keer sorry gezegd en als je dat nu nog niet snapt, ligt de fout bij jou. Ik hoef jou nu even niet meer te zien.

Stel ik me aan?
Mag-ie ook over je heen pissen en op je poepen?

Echt, doe normaal.
Hoe duidelijk wil je het hebben zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Gilmoregirlss schreef:
06-12-2018 20:10
Update: hij kwam binnen om eten te brengen, ik zei dankje en legde uit dat ik wist dat hij sorry had gezegd, maar niet het idee had dat hij het daadwerkelijk erg vond.
Reactie: je bent geen prinses, ik heb al 3 keer sorry gezegd en als je dat nu nog niet snapt, ligt de fout bij jou. Ik hoef jou nu even niet meer te zien.

Stel ik me aan?
Is dit een cultuurdingetje?
Alle reacties Link kopieren
Wat een eikel.
ik geef mn bek ook maar een douw
Gilmoregirlss schreef:
06-12-2018 20:10
Update: hij kwam binnen om eten te brengen, ik zei dankje en legde uit dat ik wist dat hij sorry had gezegd, maar niet het idee had dat hij het daadwerkelijk erg vond.
Reactie: je bent geen prinses, ik heb al 3 keer sorry gezegd en als je dat nu nog niet snapt, ligt de fout bij jou. Ik hoef jou nu even niet meer te zien.

Stel ik me aan?
Hoop dat het na vandaag je ex is. Wat een lul met vingers
Alle reacties Link kopieren
Het is aan jou of je een deurmat wil zijn. Kennelijk vindt hij een ‘sorry’ al meer dan genoeg en ziet hij de ernst er niet van in. Dat zegt veel
Als dit je vriend is ben ik benieuwd of je ook vijanden hebt. Dit is misbruik en je doet net alsof je de touwtjes nog steeds in handen hebt.

Wake up en wegwezen. En snel ook.
Alle reacties Link kopieren
O ik heb even geloept. 11 maanden geleden begreep je ook al niet waarom het zo snel kon escaleren met hem. Het is niet beter geworden. Dus Run Forrest Run...
Gilmoregirlss schreef:
06-12-2018 20:10
Update: hij kwam binnen om eten te brengen, ik zei dankje en legde uit dat ik wist dat hij sorry had gezegd, maar niet het idee had dat hij het daadwerkelijk erg vond.
Reactie: je bent geen prinses, ik heb al 3 keer sorry gezegd en als je dat nu nog niet snapt, ligt de fout bij jou. Ik hoef jou nu even niet meer te zien.

Stel ik me aan?
Nee. Hij kan zich deze opmerkingen nu niet veroorloven.
Als ik iemand in zijn gezicht zou spugen zou ik diegene inderdaad nooit meer willen zien omdat ik deze persoon minder dan stront vind maar me wel doodschamen omdat ik mezelf had verlaagd, of me kapot schamen en diegene amper meer onder ogen durf te komen.
Het is echt niet niks wat hij heeft gezegd en gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het moeilijk om een hele relatie door de plee te spoelen vanwege 1 moment. Superbedankt voor alle feedback, zoals ik al zei weet ik zelf niet meer waar mn grenzen liggen en heb ik daarom feedback nodig over wat normale grenzen zijn. Staat een ruzie als deze gelijk aan het uitmaken? Of paar dagen negeren? Help!
LauraRoar schreef:
06-12-2018 20:17
O ik heb even geloept. 11 maanden geleden begreep je ook al niet waarom het zo snel kon escaleren met hem. Het is niet beter geworden. Dus Run Forrest Run...
O, dan lekker blijven, schijnbaar vindt TO het wel lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven