Nutteloos ik

06-12-2018 23:27 31 berichten
Goedendag iedereen, ik zit met iets. Ik heb nog nooit van een jongen gehoord dat ie mij knap vond, nooit. Ik hoor dus altijd van mijn vriendinnen die dus mooier zijn, allemaal dingen van dat jongens praten oogcontact maken etc. En ze liegen niet want ik heb het zelf heel vaak meegemaakt met hun. Dan ben ik erbij en dan praat bijv een jongen alleen met mn vriendin. En zij krijgen vet veel dm’s van jongens die hun bijv op een feest hebben gezien en dus hun knap vonden en willen fixen. En ik, ik luister altijd naar zulke dingen en weet dan nooit wat ik erop moet zeggen. Ik zit ermee. Het is niet dat ik een relatie wil ofz, totaal niet. Maar die aandacht mis ik gewoon. Ik kan dus nooit bijv met mn vriendinnen erover hebben. En dit maakt me vet onzeker omdat ik dan automatisch het gevoel krijg dat ik onaantrekkelijk ben, want ja dan had ik allang een dm gekregen. Als ik buiten loop durf ik jongens niet aan te kijken, omdat ik bang ben dat ze me lelijk gaan vinden of me uit gaan lachen. En ik werk in een kledingwinkel waar veel koppels langskomen, en dan denk ik bij mezelf van huh zij is ook niet mooi maar toch heeft ze een mooie vriend. En dan snap ik het niet meer. Ik moest het ff kwijt aan jullie.
Alle reacties Link kopieren
Je bent nog erg jong denk ik?
Uitstraling doet minstens zoveel als uiterlijk, dus probeer daar vooral aan te werken.
.
Alle reacties Link kopieren
Wat is een dm?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
06-12-2018 23:45
Wat is een dm?

Direct Message (PB)
.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen hoe oud je bent?
Onzekerheid is onaantrekkelijk. Waarschijnlijk ben je niet eens lelijk maar je uitstraling houdt mensen op de afstand. Doe wat aan je zelfvertrouwen.
Pindakaasjes schreef:
07-12-2018 00:20
Mag ik vragen hoe oud je bent?
Ik ben 18
Alle reacties Link kopieren
Idd uitstraling doet het meest. Ik kende een meisje die op het eerste gezicht niet knap was, maar de mannen waren dol op haar door haar persoonlijkheid.
Ik weet niet. Ik vond mezelf in het begin echt lelijk maar heb het op een begeven moment gewoon geaccepteerd dat ik zo ben. Dus er was ook wel een tijd dat ik mezelf niet meer lelijk vond en ik wel dacht erbij te kunnen horen. Nu ik die aandacht nooit heb gekregen voel ik me weer stom. Begin mezelf nu echt lelijk te vinden. En met zelfvertrouwen, ik doe altijd m’n best om positiever te denken en mezelf meer te accepteren. Maar dat gaat lastig vooral als je in zo’n situatie zit. Een ander voorbeeld is dat ik op een nieuwe school zit. Ik droeg leuke kleren, makeup, lachte naar mensen en zei hoi, mensen lachten wel terug maar vonden me toch te onaantrekkelijk om bevriend te raken. Dit alles gooit me echt diep in de put...
beetjegek schreef:
07-12-2018 09:02
Idd uitstraling doet het meest. Ik kende een meisje die op het eerste gezicht niet knap was, maar de mannen waren dol op haar door haar persoonlijkheid.
Mensen zeggen van mij dat ik echt grappig ben en heel erg behulpzaam ben, ik weet niet of mannen dat aantrekkelijk vinden. Maar zoals je het al zegt, doet uitstraling het meest, en heb ik dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Ezelsoortje21 schreef:
07-12-2018 09:05
Ik weet niet. Ik vond mezelf in het begin echt lelijk maar heb het op een begeven moment gewoon geaccepteerd dat ik zo ben. Dus er was ook wel een tijd dat ik mezelf niet meer lelijk vond en ik wel dacht erbij te kunnen horen. Nu ik die aandacht nooit heb gekregen voel ik me weer stom. Begin mezelf nu echt lelijk te vinden. En met zelfvertrouwen, ik doe altijd m’n best om positiever te denken en mezelf meer te accepteren. Maar dat gaat lastig vooral als je in zo’n situatie zit. Een ander voorbeeld is dat ik op een nieuwe school zit. Ik droeg leuke kleren, makeup, lachte naar mensen en zei hoi, mensen lachten wel terug maar vonden me toch te onaantrekkelijk om bevriend te raken. Dit alles gooit me echt diep in de put...
Hier maak je een kneiter van een denkfout... Je ging naar een nieuwe school, je had wel contact met mensen, maar kreeg geen nieuwe vriendschappen. Er kunnen wel 100 redenen zijn, waarom dat niet lukte. Maar jij beslist dat het komt omdat je onaantrekkelijk bent.

Ik zou je aanraden om naar de huisarts te gaan en een doorverwijzing voor de psycholoog te vragen.
Alle reacties Link kopieren
Niemand is lelijk! Jij ook niet. Het kan zo zijn dat anderen knapper zijn (dat heb ik ook!), maar als jij een ontzettend leuke meid bent met veel zelfvertrouwen, een leuke uitstraling, een brede lach, positiviteit en ontzettend gezellig, dan ben jij vele malen leuker dan een knappe dame die dit allemaal niet is! Werk aan je zelfvertrouwen en wees blij met wie je bent. Je kunt niets veranderen aan je uiterlijk, dus je hele leven piekeren over hoe je eruitziet heeft geen zin. Ik stond precies in jouw schoenen 7 jaar geleden. Ik voelde mij lang niet zo knap en geliefd als mijn vriendinnen, zijn kregen alle aandacht en hadden vriendjes, terwijl ik er maar 'bij stond'. Inmiddels ben ik volgens mijn vrienden positief veranderd, heb ik een hele leuke relatie. Focus je eens op jezelf, je school/studie, een leuk en boeiend leven opbouwen (hobby's). Geloof me, daar word je veel vrolijker en toegankelijker van :)
Alle reacties Link kopieren
martje55 schreef:
07-12-2018 09:19
Hier maak je een kneiter van een denkfout... Je ging naar een nieuwe school, je had wel contact met mensen, maar kreeg geen nieuwe vriendschappen. Er kunnen wel 100 redenen zijn, waarom dat niet lukte. Maar jij beslist dat het komt omdat je onaantrekkelijk bent.

Ik zou je aanraden om naar de huisarts te gaan en een doorverwijzing voor de psycholoog te vragen.
Ik zou jou aanraden te beseffen dat dit haar een groot gevoel van onzekerheid geeft. Het is de grootste onzin om naar een psycholoog te gaan, nergens voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik uitstraling vele malen belangrijker dan uiterlijk (als man zijnde)
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
07-12-2018 09:23
Ik zou jou aanraden te beseffen dat dit haar een groot gevoel van onzekerheid geeft. Het is de grootste onzin om naar een psycholoog te gaan, nergens voor nodig.

Nou grootste onzin valt ook wel mee. Door te doen of een psycholoog zo’n big deal is kan je iemand net zo goed onzeker maken.
Het kan best goed zijn om hier met iemand over te sparren, en of dat dan een vriendin, familielid, coach of ja, psycholoog is maakt dan niet zoveel uit.
Als iets alleen niet lukt mag je best (al dan niet professionele) hulp zoeken.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
07-12-2018 09:31
Nou grootste onzin valt ook wel mee. Door te doen of een psycholoog zo’n big deal is kan je iemand net zo goed onzeker maken.
Het kan best goed zijn om hier met iemand over te sparren, en of dat dan een vriendin, familielid, coach of ja, psycholoog is maakt dan niet zoveel uit.
Als iets alleen niet lukt mag je best (al dan niet professionele) hulp zoeken.
Ik heb zelf ook professionele hulp gehad, niets mis mee en niet iets om je voor te moeten schamen. Maar mensen sturen elkaar hier extreem snel naar een psycholoog (waar je overigens niet zo snel terechtkomt). In dit geval vind ik het dus de grootste onzin, TO is wat onzeker en weet niet hoe ze ermee om moet gaan, misschien een idee om eerst te proberen hoe het gaat met tips van anderen.
Je denkt dat alleen mooie mensen een relatie of vriendschap waard zijn?
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
07-12-2018 09:37
Ik heb zelf ook professionele hulp gehad, niets mis mee en niet iets om je voor te moeten schamen. Maar mensen sturen elkaar hier extreem snel naar een psycholoog (waar je overigens niet zo snel terechtkomt). In dit geval vind ik het dus de grootste onzin, TO is wat onzeker en weet niet hoe ze ermee om moet gaan, misschien een idee om eerst te proberen hoe het gaat met tips van anderen.

Mijn punt is dat je hiermee TO net zo goed onzeker kunt maken. Alsof een psycholoog pas gechtvaardigd is bij GROTE problemen. Dat is het niet. En wat betreft snel terechtkomen; in de GGZ moet je niet wezen nee, maar bij de huisartsenpraktijk of een vrijgevestigde kan je echt wel snel terecht. En dan niet gelijk voor ellenlange sessies, diagnoses en therapie maar gewoon eens om wat te praten, stil te staan en te reflecteren.
.
Ik denk dat naar de paycholoog gaan te snel is. Ik moet het eerst zelf proberen. Misschien tips hoe ik mijn uitstraling kan verbeteren en bij het opbouwen van mijn zelfvertrouwen?
Alle reacties Link kopieren
Je wil heel mooi zijn omdat je daarmee aandacht kan krijgen.

Ken je dat oude liedje van Janis Ian? (Ik ben gek op oude liedjes.) At Seventeen.

https://genius.com/Janis-ian-at-seventeen-lyrics

Staat zelfs op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=k39P2MK6WPo
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
07-12-2018 09:56
Mijn punt is dat je hiermee TO net zo goed onzeker kunt maken. Alsof een psycholoog pas gechtvaardigd is bij GROTE problemen. Dat is het niet. En wat betreft snel terechtkomen; in de GGZ moet je niet wezen nee, maar bij de huisartsenpraktijk of een vrijgevestigde kan je echt wel snel terecht. En dan niet gelijk voor ellenlange sessies, diagnoses en therapie maar gewoon eens om wat te praten, stil te staan en te reflecteren.
Ik heb dat inderdaad verkeerd ingezien! Ik heb zelf ervaring met de GGZ die binnen mijn huisartsenpraktijk werkzaam is (daar kom je eerst terecht ipv psycholoog, zo bedoelde ik het) en daar heb ik veel aan gehad zonder 'ellenlange sessies'. Het is helemaal niet zo dat je alleen met 'grote' problemen daar terecht kunt, maar het is vaak niet nodig en daarom zonde van de tijd en moeite. Ik ben er ook naartoe geweest om 'even te praten', op verzoek van de huisarts. Die bepaalt of het nodig is of niet. Het kan dus geen kwaad om naar de HA te gaan, maar vragen of je naar een psycholoog mag is ontzettend overdreven. Als het nodig is, zegt de huisarts dat zelf wel.
Alle reacties Link kopieren
Ezelsoortje21 schreef:
07-12-2018 10:11
Ik denk dat naar de paycholoog gaan te snel is. Ik moet het eerst zelf proberen. Misschien tips hoe ik mijn uitstraling kan verbeteren en bij het opbouwen van mijn zelfvertrouwen?

Zelf proberen is ook prima natuurlijk! Maar misschien kun je het wel eens aankaarten in je directe omgeving? Anderen zien je toch vaak anders dan jij jezelf ziet en kunnen misschien wel tips geven waar je zelf niet op zou komen.
.
Alle reacties Link kopieren
Ezelsoortje21 schreef:
07-12-2018 10:11
Ik denk dat naar de paycholoog gaan te snel is. Ik moet het eerst zelf proberen. Misschien tips hoe ik mijn uitstraling kan verbeteren en bij het opbouwen van mijn zelfvertrouwen?
Ja, het valt me op dat jouw innerlijke criticus heel streng is voor jou zelf. Let er maar eens op hoeveel het stemmetje van jouw innerlijke criticus jou afkraakt de hele dag. Op den duur ben je het zelf gaan geloven. Zou je al die dingen die je innelijke criticus over jezelf zegt ook tegen een ander zeggen? Zo van : 'je bent lelijk', 'je bent te lelijk om vrienden mee te zijn', enz. Dan maak je geen vrienden ;-) Zo geldt dat ook voor jezelf: ben aardig voor jezelf, dan word je vrienden met jezelf.
Om meer zelfvertrouwen en eigenwaarde te krijgen, is het goed om niet te oordelen, maar gewoon waar te nemen zonder oordeel.
Zelfcompassie en compassie voor anderen zorgt ervoor dat je je lekkerder in je vel gaat voelen.

Misschien helpt een ontspanningsoefening als bodyscan ook voor je (te vinden op youtube).
Alle reacties Link kopieren
Ezelsoortje21 schreef:
07-12-2018 10:11
Ik denk dat naar de paycholoog gaan te snel is. Ik moet het eerst zelf proberen. Misschien tips hoe ik mijn uitstraling kan verbeteren en bij het opbouwen van mijn zelfvertrouwen?
Probeer er niet te veel druk op te zetten voor jezelf. Laat jij van je horen? Dat kreeg ik als tip, zet jezelf minder op de achtergrond en neem actief deel aan gesprekken en activiteiten. Laat zien dat je er bent, geef je mening, durf te praten/zeggen/vertellen/vragen. Wees jezelf, écht jezelf, dan ben je het leukst. Dit heeft mij wel geholpen, 'ik ben er ook nog' en 'ik mag er ook zijn'.
Misschien helpt dit: ik ben volgens veel uiterlijke criteria absoluut niet mooi. Ik ben daar niet onzeker over: ik ben er namelijk heel zeker van dat ik volgens veel uiterlijke criteria niet mooi ben.
Maar ik ben wel een leuk mens, heb voldoende talenten om aangenaam gezelschap te zijn én ik zit eigenlijk ook niet te wachten op mensen die vooral voor de uiterlijke criteria gaan. Ik heb vrienden, kinderen, ben getrouwd geweest, etc.
Je bent goed zoals je bent. Je zegt dat je "het accepteert" maar meid, je wordt pas aantrekkelijk als je jezelf waardeert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven