Geheim dat je liever niet had willen weten.

07-12-2018 01:01 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vele van jullie herkennen dat vast wel, iemand verteld je iets in vertrouwen dat je liever helemaal NIET had willen weten..

Mijn beste vriendin, al ruim 30 jaar, vertelde mij dus gister dat ze stiekem gestopt is met de pil en dat ze gaat proberen zwanger te worden. Alles leuk en wel, maar haar partner wil dus helemaal geen kinderen en dat heeft hij van te voren allemaal duidelijk kenbaar gemaakt, en duidelijk koos ze daar dus voor.

Ik had dit zo niet willen weten aangezien we haar partner ook regelmatig zien en ook bevriend mee zijn. Dit heb ik haar uiteraard ook duidelijk gemaakt en gezegd dat dit echt niet de manier is om een baby af te dwingen.

Wat moet ik hier nou mee? Ik bedoel het kwaad is al geschiedt, ik weet het nu helaas, maar nu moet ik dus ook liegen/verzwijgen als ik haar partner zie omdat zij op haar beslissing terug gekomen is en ineens wel een kind wil. Ze wil hem niet kwijt en daarom doet ze het op deze manier :facepalm:
anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 01:03
Reden: Spelfout
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een rotstreek dat ze je daar mee opzadelt.
Hoe reageerde ze toen je haar duidelijk hebt gemaakt dat je dit niet ok vind?
Alle reacties Link kopieren
Het kwaad is al geschied voor jou maar misschien nog niet voor die man. Dus ik zou tegen vriendin zeggen dat je dit not done vindt en dat ze zulke belangrijke beslissingen echt beter kan delen met haar partner. Ik zou oprecht zijn tegen je vriendin en vermelden dat jij hier erg mee zit en niet weet of je dit voor je moet houden. En dan kijken hoe het gesprek met je vriendin gaat, maar uiteindelijk vind ik dat je ook in vriendschappen bij je eigen normen en waardes mag blijven en zou ik die man melden dat als hij zeker geen kinderen wil, hij moet gaan voor een snip-snip.
Wat een naaistreek van je 'vriendin'. Ik geloof dat ik toch eens met haar man zou gaan praten als ze nog niet zwanger is.
Vriendschap kent voor mij, ook na zo'n lange tijd, absoluut grenzen. Ze verziekt hier niet alleen bewust het leven van haar vriend mee, maar het kind wordt hier ook de dupe van. Ik zou nog 1 keer proberen haar bij zinnen te krijgen én verwachten dat ze het meldt aan haar vriend. Blijft ze achter haar actie staan dan is het einde vriendschap.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ziek wijf.

Als ze een kind wil, had ze een man moeten zoeken die dit ook wil.

Ik zou het haar nog eens goed duidelijk maken dat dit fout is.
En ik hoop eigenlijk dat hij stiekem een vasectomie heeft gedaan.
Alle reacties Link kopieren
REDHOTHEAD schreef:
07-12-2018 01:06
Wat een rotstreek dat ze je daar mee opzadelt.
Hoe reageerde ze toen je haar duidelijk hebt gemaakt dat je dit niet ok vind?
Ze bleef maar door ratelen dat ze echt heel graag een kindje wou, dus ik zei: ja, maar je partner wil dat echt NIET! Ik heb gezegd dat ze dit niet kan maken. Je kan niet op “goed geluk” zwanger raken in de hoop dat hij zich toch bedenkt ofzo. Dat is vals en gemeen. Ze bleef bij haar standpunt.
Je hebt je punt gemaakt richting haar.
Als jij haar “gek” vindt of iets. Dan zou ik afstand maken.
Want zij weet heel goed wat ze doet.
Alle reacties Link kopieren
Tattooaddict87 schreef:
07-12-2018 01:22
Ze bleef maar door ratelen dat ze echt heel graag een kindje wou, dus ik zei: ja, maar je partner wil dat echt NIET! Ik heb gezegd dat ze dit niet kan maken. Je kan niet op “goed geluk” zwanger raken in de hoop dat hij zich toch bedenkt ofzo. Dat is vals en gemeen. Ze bleef bij haar standpunt.
Eerlijk gezegd zou dit bij mij mijn visie over mijn vriendin danig beïnvloeden. Het zegt iets over haar waarden en normen dat ze dit zo doet. Wil je bevriend zijn met iemand die liegt, bedriegt en verzwijgt? Want nu is het haar eigen vriend, degene waar ze wel het allermeeste respect voor zou moeten tonen, en dat doet ze niet. Wie is de volgende die ze belazert? Jij? Wil je in die onzekerheid leven of je je vriendin wel kunt vertrouwen?

En wat je algemene vraag betreft: gelukkig nooit voor dat dilemma gestaan, dat ik iets wist wat ik niet wilde weten (ja oké: dat mijn ouders seks hadden/hebben, was ook niet een gegeven wat ik per se wilde weten)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in zo'n geval dit meteen aan de partner vertellen, de vriendschap zou voor mij toch over zijn als ik me zo in iemand zou hebben vergist, ik verwacht zo'n actie niet van mijn vriendinnen.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook gehad met m'n vroegere beste vriendin. Was er helemaal van slag van, ze was nog heel jong en haar vriend was niet zo'n prettige man. Heb meteen gezegd dat dat echt het domste was wat ik ooit gehoord had.

Vriendschap heeft het niet overleefd. De relatie ook niet, voor de baby twee maanden was was de vader weg.
Wat een kutwijf. Ik zou haar een week de tijd geven het tegen haar op partner te zeggen en anders zelf haar partner vertellen wat je weet.
Zou ook einde vriendschap zijn. Iemand die zo achterbaks en egoïstisch is, is geen vriend of vriendin van mij.
Bewust het leven van degene waar je oud mee wilde worden kapot maken, zijn geen woorden voor.
Alle reacties Link kopieren
Vertel maar dat ze haar kersverse baby’tje voor de rest van haar leven mag delen in co-ouderschap, met hem én zijn nieuwe vriendin.
Want hij wil het misschien niet maar het kan best zijn dat als het kind er is hij er toch van gaat houden en er voor wil zorgen. En alleen haar rotstreek niet kan vergeven.
Dan is het daahaag mopje :bye: tot over een week :bye:
Normaal niet per se een voorstander van maar ik zou in dit geval de partner inlichten. Dat wens je een kind toch niet toe; een vader die niet op hem/haar zit te wachten en een moeder die vaderf erin luist?
Tattooaddict87 schreef:
07-12-2018 01:22
Ze bleef maar door ratelen dat ze echt heel graag een kindje wou, dus ik zei: ja, maar je partner wil dat echt NIET! Ik heb gezegd dat ze dit niet kan maken. Je kan niet op “goed geluk” zwanger raken in de hoop dat hij zich toch bedenkt ofzo. Dat is vals en gemeen. Ze bleef bij haar standpunt.
En wat zei ze toen je zei dat ze je wel in een heel lastig parket brengt?

Is ze alleen op dit gebied zo enorm egocentrisch?
Alle reacties Link kopieren
Wat een domme trut die vriendin. Hij gaat haar zeker verlaten als het kind er is.
De vriendschap zou meteen bekoeld, ik denk dat ik de man zou inlichten.
Alle reacties Link kopieren
Dreamchild schreef:
07-12-2018 05:36
Ik zou in zo'n geval dit meteen aan de partner vertellen, de vriendschap zou voor mij toch over zijn als ik me zo in iemand zou hebben vergist, ik verwacht zo'n actie niet van mijn vriendinnen.

Dit. Als ze haar partner al op zo'n manier bedriegt, wie zegt dan dat ze wel altijd eerlijk is tegen een vriendin?
Wat een gemene rotstreek! Geen woorden voor.
Ik zou met haar gaan praten en haar proberen te laten in te zien dat dit echt niet kan!
Alle reacties Link kopieren
Waar bemoei jij je mee. Ze zal haar man stukken beter kennen dan dat jij dat doet en dus ook kunnen inschatten of hij het straks heel erg leuk vind als ze toch zwanger lijkt te zijn. Niet gaan zitten stoken in relaties en laat ze het zelf maar uitzoeken. En hij zal ook wel niet achterlijk zijn en zichzelf dus geholpen hebben zodat ze niet eens zwanger wordt, zo niet dan is er altijd wel een risico.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
07-12-2018 07:14
Waar bemoei jij je mee. Ze zal haar man stukken beter kennen dan dat jij dat doet en dus ook kunnen inschatten of hij het straks heel erg leuk vind als ze toch zwanger lijkt te zijn. Niet gaan zitten stoken in relaties en laat ze het zelf maar uitzoeken. En hij zal ook wel niet achterlijk zijn en zichzelf dus geholpen hebben zodat ze niet eens zwanger wordt, zo niet dan is er altijd wel een risico.
Doordat vriendin het met to gedeeld heeft is ze onderdeel geworden van dit alles. Ik vind 'waar bemoei je je mee' dus niet van toepassing hier.
Misschien heeft haar partner zich wel gesteriliseerd. Ik houd er niet van en ik vermoed dat ik ook de partner had ingelicht. Een kind is niet iets wat je terugstuurt als het niet bevalt.
Whatsinaname1988 schreef:
07-12-2018 07:14
Waar bemoei jij je mee. Ze zal haar man stukken beter kennen dan dat jij dat doet en dus ook kunnen inschatten of hij het straks heel erg leuk vind als ze toch zwanger lijkt te zijn. Niet gaan zitten stoken in relaties en laat ze het zelf maar uitzoeken. En hij zal ook wel niet achterlijk zijn en zichzelf dus geholpen hebben zodat ze niet eens zwanger wordt, zo niet dan is er altijd wel een risico.
Wat een bekrompen reactie is dit zeg.
TO stel je voor dat je een vriend hebt die gezegd heeft geen kinderen te willen. Jij wilt het ook absoluut niet.
Toch gaat hij stiekem zwanger raken en iemand anders een vriend van jou wist dit. Wat had je gewild?

Het erge is dat hier ook een kindje bij betrokken wordt. Meteen gescheiden ouders of een leven zonder een papa. En met een depressieve moeder, want partner heeft haar in de steek gelaten tegen haar idiote verwachting in.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
07-12-2018 07:14
En hij zal ook wel niet achterlijk zijn en zichzelf dus geholpen hebben zodat ze niet eens zwanger wordt, zo niet dan is er altijd wel een risico.
Wanneer die vriend nog jong is mag het vaak nog niet eens dat hij zich laat sterilliseren.

On topic; ik zou wel ultimatum gaan stellen. Het immerrs ver buiten jouw normen en waarden. Normaal zou ik zehgen hou je er buiten maar dit gaat veel te ver en dat is ook bij jou al geval
.
anoniem_125581 wijzigde dit bericht op 13-06-2019 11:28
99.85% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven