Geheim dat je liever niet had willen weten.

07-12-2018 01:01 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vele van jullie herkennen dat vast wel, iemand verteld je iets in vertrouwen dat je liever helemaal NIET had willen weten..

Mijn beste vriendin, al ruim 30 jaar, vertelde mij dus gister dat ze stiekem gestopt is met de pil en dat ze gaat proberen zwanger te worden. Alles leuk en wel, maar haar partner wil dus helemaal geen kinderen en dat heeft hij van te voren allemaal duidelijk kenbaar gemaakt, en duidelijk koos ze daar dus voor.

Ik had dit zo niet willen weten aangezien we haar partner ook regelmatig zien en ook bevriend mee zijn. Dit heb ik haar uiteraard ook duidelijk gemaakt en gezegd dat dit echt niet de manier is om een baby af te dwingen.

Wat moet ik hier nou mee? Ik bedoel het kwaad is al geschiedt, ik weet het nu helaas, maar nu moet ik dus ook liegen/verzwijgen als ik haar partner zie omdat zij op haar beslissing terug gekomen is en ineens wel een kind wil. Ze wil hem niet kwijt en daarom doet ze het op deze manier :facepalm:
anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 01:03
Reden: Spelfout
0.10% gewijzigd
retrostar schreef:
07-12-2018 09:28
Ik vind dat als die vriend echt geen kinderen wil, hijzelf maatregelen moet nemen (ja zelfs het gebruikte condoom moet meenemen) en anders er een knoop in moet leggen.
Zoiets doe je als je iemand nog niet zo lang kent, maar bij een vaste relatie lijkt me dat je je partner hierin moet kunnen vertrouwen. Dan maak je hier toch samen afspraken over?
Trotter schreef:
07-12-2018 08:44
Dat het misschien een actie uit wanhoop is maakt het natuurlijk niet minder achterbaks en egoïstisch.
Precies.
Nitflex schreef:
07-12-2018 09:27
Ik vind het ook echt niet kunnen, maar dit gebeurt heel veel. Soms haakt de vader dan af, en gaat het stel uit elkaar. Maar vaak ook niet, en is het zo’n man die het pas leuk gaat vinden als het kind er is.

Het blijft een nare streek, maar waarschijnlijk gaat het vriendin vooral om haar kinderwens en heeft ze al ingecalculeerd dat de relatie misschien op de klippen loopt, dan heeft ze in elk geval een kind in de pocket met een vader die ze kent. Da’s toch anders dan een donor of iemand in de kroeg opduikelen.

Ik zou vriendin zeggen dat ze mij niet in dit soort complotten moet betrekken, maar ik zou niets tegen haar vriend zeggen. Dat zijn mijn zaken niet. Wel wil ik dat ze garandeert dat haar vriend nooit te weten komt dat ik het wist, want dan sta ik mooi te kakken.

Het is allemaal niet ideaal, maar er worden zoveel ongewenste kinderen geboren die een heel leuk leven hebben. Er wordt hier een beetje erg dramatisch gedaan.
Je wilt het niet vertellen aan die vriend ,vanwege je ego? En wilt ook niet te kakken staan? 9/10 keer komt de waarheid naar boven. En vaak in een conflict tussen het stel.
Alle reacties Link kopieren
Leuk ja, mijn moeder heeft dit ook zo gedaan destijds. Had ik ook liever niet willen weten. Ze is er nog trots op ook.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
07-12-2018 09:27
Wel wil ik dat ze garandeert dat haar vriend nooit te weten komt dat ik het wist, want dan sta ik mooi te kakken.


En dat is natuurlijk vééééél erger dan een man die er willens en wetens ingeluisd wordt en een kind dat ongewenst is door een van de ouders.
Wie doet er nu dramatisch?
*Labalade* schreef:
07-12-2018 09:32
Ik vraag me af hoeveel deze ‘vriendin’ zich daarvan aantrekt...
Waarschijnlijk niets nee, maar haar belang is wel groot. Zij moet liegen dat ze door anticonceptie heen zwanger is geworden, dus ze heeft er wel belang bij dat hij niet weet hoe het echt zit.
Alle reacties Link kopieren
*Labalade* schreef:
07-12-2018 09:27
Geen slachtoffers? En de baby die ongewenst is door vader en door moeder willens en wetens toch op de wereld wordt gezet? Leuke start van je leventje..
Jouw quote is een reactie van ttroeteltje op het verhaal van iemand anders dan to toch? Iemand wiens leidinggevende vreemd gaat en dit in geuren en kleuren verteld op het werk meende ik.
Whatsinaname1988 schreef:
07-12-2018 07:14
Waar bemoei jij je mee. Ze zal haar man stukken beter kennen dan dat jij dat doet en dus ook kunnen inschatten of hij het straks heel erg leuk vind als ze toch zwanger lijkt te zijn.
Wat begrijp jij niet aan zijn nee ?
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
07-12-2018 09:36
Zoiets doe je als je iemand nog niet zo lang kent, maar bij een vaste relatie lijkt me dat je je partner hierin moet kunnen vertrouwen. Dan maak je hier toch samen afspraken over?
Het kan zijn dat door de jaren heen hij niet meer het belangrijkste voor die vrouw is maar een andere man, vriendin, familielid, of in dit geval een kind.

Zo werkt dat nu eenmaal. Relaties gaan en komen en beloften van eeuwige trouw aan de ene verbleken als de volgende komt, ondanks alle mooie voornemens.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ikkuz schreef:
07-12-2018 09:37
Je wilt het niet vertellen aan die vriend ,vanwege je ego? En wilt ook niet te kakken staan? 9/10 keer komt de waarheid naar boven. En vaak in een conflict tussen het stel.
Nee, niet vanwege mijn ego, maar gewoon omdat ik me niet in relaties meng. Ik zie wel meer dingen in relaties waar ik het niet mee eens ben.

Natuurlijk komt het uit, maar het gaat me erom dat het haar duidelijk is dat ik het echt niet vind kunnen. En verder, wat gebeurt, gebeurt, dus ja, dan ben ik misschien twee vrienden lichter.
Alle reacties Link kopieren
Dit had ik ook niet willen weten, nee. Ik vind het ook heel egoïstisch, sowieso al dat ze dit doet, maar ook dat ze dit deelt. Blijkbaar is het geheim te groot om alleen te dragen, dus zadelt ze een ander ermee op.

Ik weet niet wat ik ermee zou doen, maar ik zou toch wel neigen naar vertellen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je vriendin je met een waardeloos geheim heeft opgezadeld.
Je kunt er niets mee. Ja, je schuldig voelen omdat je iets weet wat je niet had willen weten.

Er schijnen veel vrouwen te zijn die op deze manier zwanger raken. Toen ik zelf ooit in de hoedanigheid verkeerde dat mijn ex geen kinderen wilde en ik wel, kreeg ik dat zelf als advies.
Vanzelfsprekend heb ik dit niet opgevolgd. Ik wilde iemand er niet inluizen.
Wel heb ik na enige tijd aangekondigd dat ik ging stoppen met de pil en dat hij er zelf maar voor moest zorgen dat er geen kinderen zouden komen. En dat heeft hij toen gedaan.

Dat zou nog wel iets zijn voor je vriendin. Gewoon tegen haar vriend zeggen dat ze stopt met de pil en dat hij vanaf nu voor de anticonceptie moet zorgen. Daaraan merkt ze snel genoeg of hij écht geen kinderen wil.
Ik zou de partner inlichten, (mijn man zou dat ook doen trouwens want heb het thuis net even voorgelegd).

En de vriendschap zou ik laten bekoelen want past niet in mijn beeld van vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
Daarom geloof ik "dwarsdoordepilheelzwanger" verhaaltjes ook nooit.
De meeste vrouwen zij wel zo slim niemand te vertellen dat de hele zwangerschap per ongeluk expres de bedoeling was.

De meeste mannen accepteren de baby wel en gaan ervan houden.
Zeker als hij hoog en laag wordt volgehouden dat het echt een ongelukje was.
Dat er serieus reacties komen als "misschien is de kinderwens zo overheersend dat ze niet anders kan", "als die vriend geen kinderen wil moet ie maar een condoom gebruiken, "beter dan een wildvreemde uit de kroeg". Man man, dus omdat het om een kinderwens gaat wordt dit soort hufterige, achterbakse gedrag nog bijna goedgepraat ook. Om te kotsen.

Door via deze weg een kind te willen verwekken laat je juist zien dat je absoluut ongeschikt bent als ouder (want je denkt alleen maar aan jezelf) en dus lijkt me dit het perfecte argument om deze actie op geen enkele manier goed te kunnen praten.
chocolol schreef:
07-12-2018 01:07
Het kwaad is al geschied voor jou maar misschien nog niet voor die man. Dus ik zou tegen vriendin zeggen dat je dit not done vindt en dat ze zulke belangrijke beslissingen echt beter kan delen met haar partner. Ik zou oprecht zijn tegen je vriendin en vermelden dat jij hier erg mee zit en niet weet of je dit voor je moet houden. En dan kijken hoe het gesprek met je vriendin gaat, maar uiteindelijk vind ik dat je ook in vriendschappen bij je eigen normen en waardes mag blijven en zou ik die man melden dat als hij zeker geen kinderen wil, hij moet gaan voor een snip-snip.
Dat heeft ze toch al gedaan?
Whatsinaname1988 schreef:
07-12-2018 07:14
Waar bemoei jij je mee. Ze zal haar man stukken beter kennen dan dat jij dat doet en dus ook kunnen inschatten of hij het straks heel erg leuk vind als ze toch zwanger lijkt te zijn. Niet gaan zitten stoken in relaties en laat ze het zelf maar uitzoeken. En hij zal ook wel niet achterlijk zijn en zichzelf dus geholpen hebben zodat ze niet eens zwanger wordt, zo niet dan is er altijd wel een risico.
Jij hebt hetzelfde op je kerfstok? :@@:
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
07-12-2018 11:02


Door via deze weg een kind te willen verwekken laat je juist zien dat je absoluut ongeschikt bent als ouder (want je denkt alleen maar aan jezelf) en dus lijkt me dit het perfecte argument om deze actie op geen enkele manier goed te kunnen praten.

Een kinderwens hebben is sowieso egoistisch.

Zijn alleenstaande vrouwen die met behulp van een donor zwanger willen worden egoistischer dan 2 wensouders?
Zo'n vrouw denkt immers ook alleen aan zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
mamsvan schreef:
07-12-2018 08:27
Er zijn ook mannen die nog bij hun vriendin blijven naar deze rotstreek hoor en die wel van hun ongewenst kind gaan houden

Hoe dan ook moeilijk sitautie TO
Ik zou ook naar vriend van haar gaan

Daar ken ik er inderdaad ook een aantal van. Zonder uitzondering zijn die relaties slecht of op scheiding uitgelopen omdat de man het de vrouw zo ontzettend kwalijk neemt dat zij zo'n rotstreek heeft geflikt. En de kinderen hebben er allemaal een tik van mee gekregen, hoeveel de vader ook van het kind houdt, want het blijft een onder de oppervlakte etterende zweer die voor alle betrokkenen altijd voelbaar zal zijn.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
karin6789 schreef:
07-12-2018 11:12
Een kinderwens hebben is sowieso egoistisch.

Zijn alleenstaande vrouwen die met behulp van een donor zwanger willen worden egoistischer dan 2 wensouders?
Zo'n vrouw denkt immers ook alleen aan zichzelf.
Een donor heeft verder geen verplichtingen t.o.v. het kind, behalve dat het kind hem moet kunnen leren kennen. Maar hij hoeft het kind niet op te voeden, geen alimentatie te betalen na een scheiding etc.
karin6789 schreef:
07-12-2018 11:12
Een kinderwens hebben is sowieso egoistisch.

Zijn alleenstaande vrouwen die met behulp van een donor zwanger willen worden egoistischer dan 2 wensouders?
Zo'n vrouw denkt immers ook alleen aan zichzelf.
Dat lijkt me toch wel een ander verhaal. Het gaat hier om het liegen en bedriegen. En extreem overheersende kinderwensen waardoor alles uit de kast getrokken moet worden die snap ik idd niet, maar dat is een persoonlijke mening en staat hier los van.

Het gaat om achterbaks, leugenachtig gedrag waarbij je ook nog eens mensen betrekt die daar helemaal niet om vragen.
Alle reacties Link kopieren
Chickeletta schreef:
07-12-2018 09:38
Leuk ja, mijn moeder heeft dit ook zo gedaan destijds. Had ik ook liever niet willen weten. Ze is er nog trots op ook.
Wat vindt je vader ervan?
Alle reacties Link kopieren
Dreamchild schreef:
07-12-2018 11:20
Daar ken ik er inderdaad ook een aantal van. Zonder uitzondering zijn die relaties slecht of op scheiding uitgelopen omdat de man het de vrouw zo ontzettend kwalijk neemt dat zij zo'n rotstreek heeft geflikt. En de kinderen hebben er allemaal een tik van mee gekregen, hoeveel de vader ook van het kind houdt, want het blijft een onder de oppervlakte etterende zweer die voor alle betrokkenen altijd voelbaar zal zijn.
Hebben die vrouwen dan aan hun man toegegeven, dat ze hem erin geluisd hadden?
Toevallig zit er in mijn kennissenkring iemand die via soortgelijke wijze als TO's vriendin zwanger is geworden. ik hoef niets meer van haar te weten.
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
07-12-2018 11:20
Een donor heeft verder geen verplichtingen t.o.v. het kind, behalve dat het kind hem moet kunnen leren kennen. Maar hij hoeft het kind niet op te voeden, geen alimentatie te betalen na een scheiding etc.
Dat is waar.
Maar je bepaalt wel voor een kind, als alleenstaande moeder, dat een vader in je leven niet belangrijk is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven