Geheim dat je liever niet had willen weten.

07-12-2018 01:01 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vele van jullie herkennen dat vast wel, iemand verteld je iets in vertrouwen dat je liever helemaal NIET had willen weten..

Mijn beste vriendin, al ruim 30 jaar, vertelde mij dus gister dat ze stiekem gestopt is met de pil en dat ze gaat proberen zwanger te worden. Alles leuk en wel, maar haar partner wil dus helemaal geen kinderen en dat heeft hij van te voren allemaal duidelijk kenbaar gemaakt, en duidelijk koos ze daar dus voor.

Ik had dit zo niet willen weten aangezien we haar partner ook regelmatig zien en ook bevriend mee zijn. Dit heb ik haar uiteraard ook duidelijk gemaakt en gezegd dat dit echt niet de manier is om een baby af te dwingen.

Wat moet ik hier nou mee? Ik bedoel het kwaad is al geschiedt, ik weet het nu helaas, maar nu moet ik dus ook liegen/verzwijgen als ik haar partner zie omdat zij op haar beslissing terug gekomen is en ineens wel een kind wil. Ze wil hem niet kwijt en daarom doet ze het op deze manier :facepalm:
anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 01:03
Reden: Spelfout
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
07-12-2018 14:31
Dat kan best zijn, maar door het haar partner te vertellen, bemoei je je er wel degelijk mee.
Maar ik heb toch nergens gezegd dat ik het haar vriend ga vertellen? Ik vind dat niet mijn plek. Straks zegt hij, als ze dan toch zwanger is, dat ie het opeens wel leuk vind en dan ben ik de verrader. Ik denk eerder dat ik nog een keer met mn beste vriendin ga praten en haar goed de mogelijke consequenties van haar daden ga benadrukken. En dit is voor het eerst, in 30 jaar dat ze zo’n rare streek levert. Ze is normaal altijd juist heel lief, zorgzaam en eerlijk. Dus ik kan dit ook niet echt plaatsen. Ik vind het lastig.
Alle reacties Link kopieren
Debora schreef:
07-12-2018 15:26
Ik zou het wel vertellen aan de vriend. Ik vind dit vallen onder een seksueel misdrijf. Bovendien een die je kunt voorkomen. Vriendschap is dan inderdaad over, maar ik hoef geen vriendschap met iemand die de grenzen van anderen niet respecteert..
Jij maakt het helemaal mooi zeg..
...
Alle reacties Link kopieren
NineLives schreef:
07-12-2018 14:15
Ik zou het haar man vertellen. Dan ben je je "beste vriendin" kwijt, maar wil je echt met zo'n iemand omgaan die zulke naaistreken levert? Het is net zo erg als een verkrachting. Ik zou blij zijn als ik van zo'n "vriendin" verlost zou zijn.
Wat erg dat je deze vergelijking maakt. Je weet duidelijk niet waar je over praat.
...
Alle reacties Link kopieren
tja, de kerel kan natuurlijk ook zichzelf laten steriliseren als hij het zo zeker weet he... maar meestal vinden ze het maar wat makkelijk als de vrouw de zorg draagt voor de anticonceptie, het zou wel een grap zijn als hij stiekem zonder het haar te vertellen al heeft gedaan, dan verdienen ze elkaar echt

ik zou er gewoon voortaan elke keer tegen hem over beginnen over de voordelen van sterilisatie, als je nog met ze af wil spreken tenminste, en dat je al heel vaak hebt gehoord dat de pil erg onbetrouwbaar is (zeker bij vrouwen met een sterke kinderwens) :whistle:
Lorem Ipsum
makreel schreef:
07-12-2018 15:32
Als je heel graag een kind wilt, is het moeilijk voor te stellen dat je partner net zo graag GEEN kind wil.
Natuurlijk wel. Ik wil graag een kind (en hoop er ook een te krijgen binnenkort) maar ik kan me heel goed voorstellen dat dat niet voor iedereen geldt hoor! En dan zeggen ze van autisten dat ze geen empatisch vermogen hebben...
Ik vind de omschrijving als seksueel misdrijf helemaal niet zo raar!
Ik zou het, als ze niet voor rede vatbaar is, dus meteen aan de partner vertellen.

Ik heb een keer meegemaakt dat een vriendin van me vreemdging, dit heb ik destijds niet aan haar partner verteld en daar heb ik enorm spijt van, en persoonlijk last van gehad omdat ik 'het wist'
Dit vind ik nog erger dus zou nu zeker het aan de partner vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Niet mee bemoeien. Niet met alle kennis hoef je iets te doen.
Binnen een relatie hebben mensen verantwoordelijkheid naar elkaar. Je hebt haar advies gegeven. Nu houd je verantwoordelijkheid op.

Een familielid heeft trouwens ook bewust de pil niet geslikt, die was alleen zo eerlijk om het toen ze zwanger was te zeggen. De vader was not amused en het heeft jaren gekost om een relatie met het kind op te bouwen... Daarna had hij er spijt van dat hij niet meer kinderen had... Niet om het goed te praten, maar als je zo iets uithaalt, moet je het met niemand delen en de onschuld spelen, anders veroorzaak je nog meer problemen. Niet zo slim dus van je vriendin.

Over een geheim niet willen weten. Meestal gaat het dan over vreemdgaan.
Ik weet dat de man van een vriendin regelmatig vreemd is gegaan. Voorzichtig een keer gemeld dat ik geruchten hoorde. Volgens haar was het onzin. Prima, voor de rest lijken ze wel happy samen. Niet mijn verantwoordelijkheid.
@Warrique: natuurlijk is het niet de verantwoordelijkheid van de buitenstaander. Maar als iemand, iemand anders pijn doet of schade toebrengt, krijg ik last van mijn geweten als ik daar niks mee doe.

Ergens vind ik het ook mijn verantwoordelijkheid, vanuit mijn geweten, om te voorkomen dat iemand pijn lijdt als ik dat met gemak kan doen, en het voor mij (nauwelijks) consequenties heeft. Dat niet doen vind ik dan juist wegkijken.

Maar ik neem aan dat die grens bij iedereen anders ligt.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
07-12-2018 16:11
tja, de kerel kan natuurlijk ook zichzelf laten steriliseren als hij het zo zeker weet he... maar meestal vinden ze het maar wat makkelijk als de vrouw de zorg draagt voor de anticonceptie, het zou wel een grap zijn als hij stiekem zonder het haar te vertellen al heeft gedaan, dan verdienen ze elkaar echt

Wat een stomme grap.
De pil is als anti conceptie toch veel fijner dan om zo'n stom condoom te moeten gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
In deze situatie zou ik het die man vertellen en de vriendschap verbreken.

Iemand die met een mensenleven de belangrijkste persoon in haar leven gaat belazeren is volslagen geschift.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
07-12-2018 16:44


Iemand die met een mensenleven de belangrijkste persoon in haar leven gaat belazeren is volslagen geschift.
Nou, nou.
Overdrijven is ook een kunst.
De meeste vrouwen zullen bezweren de pil toch echt netjes geslikt te hebben en heus, het gebeurt: dwarsdoordepilheenzwanger geraakt.
Die houden gewoon hun mond erover, wie spreekt hen tegen?
Of wie durft dat?
April2018april schreef:
07-12-2018 14:53
Ik zou helemaal niks doen. Ondanks dat het niet de schoonheidsprijs wint.

Zij zegt dat hij geen kind wil maar misschien heeft hij hier en daar anders laten vallen (als wij een kind krijgen, bijvoorbeeld of: als ik wel een kind wil) of het doen laten blijken destijds (bij kennismaking) van wel. Of gezegd: ooit in de toekomst of: als je onverwachts zwanger raakt.

Een situatie als deze is meestal niet zo zwart-wit. Jij hoort alleen maar dit en je bent er niet bij als zij met elkaar in privé praten. Het zijn jouw zaken niet en ik vind het vooral een naaistreek dat jij haar persoonlijk verhaal online gooit en doet alsof dit van invloed is op jou en dat is totaal niet zo. Het is haar situatie, haar vriend en haar kind. Als zij straks er alleen voor staat of haar vriend vindt haar een rotwijf, dan is het haar probleem. Jij kan alleen de beslissing maken of je hiermee kan leven als vriendin en that’s it.

Het is rot voor het mogelijke kind dat zijn vader hem misschien niet wil zien. (Mogelijk en misschien!) maar in ieder geval wil zijn moeder hem heel graag. Beetje te graag.
Absoluut mee oneens.
Dit is heel zwart wit.
Er is geen enkel excuus mogelijk.
Je partner belazeren met een kind is op geen enkele manier goed te praten.
Alle reacties Link kopieren
Maar TO, het zal haar nog niet meevallen die man ervan te overtuigen, dat ze per ongeluk zwanger is geraakt als hij van tevoren al duidelijk heeft aangegeven geen kinderen te willen.
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
07-12-2018 16:08
Wat erg dat je deze vergelijking maakt. Je weet duidelijk niet waar je over praat.
Ik vind het niet zo'n vreemde vergelijking. Het gaat om een extreem intieme zaak waarbij je tegen iemand zijn zin in seks hebt met diegene.

Je gaat iemand een kind in de maag splitsen waar hij vervolgens verantwoordelijk voor is. Dat draag je ook je levenlang mee.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
07-12-2018 16:50
Maar TO, het zal haar nog niet meevallen die man ervan te overtuigen, dat ze per ongeluk zwanger is geraakt als hij van tevoren al duidelijk heeft aangegeven geen kinderen te willen.

Ze is (hopelijk) nog niet zwanger, dus ze kan hem nu nog waarschuwen.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
07-12-2018 16:41
Wat een stomme grap.
De pil is als anti conceptie toch veel fijner dan om zo'n stom condoom te moeten gebruiken?
Een condoom dragen is wat anders dan steriliseren he...
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
07-12-2018 16:57
Ik vind het niet zo'n vreemde vergelijking. Het gaat om een extreem intieme zaak waarbij je tegen iemand zijn zin in seks hebt met diegene.

Een verkrachting heeft niets met seks te maken, wel alles met macht.
Ik zou mijn mening geven en haar adviseren het niet te doen. Maar me er verder niet mee bemoeien.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
07-12-2018 14:30
Wat een verschrikkelijk rare overdrijving!!
Leg eens uit.
Just lurkin'
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
07-12-2018 16:41
Wat een stomme grap.
De pil is als anti conceptie toch veel fijner dan om zo'n stom condoom te moeten gebruiken?
fijner voor wie?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
07-12-2018 16:57


Je gaat iemand een kind in de maag splitsen waar hij vervolgens verantwoordelijk voor is. Dat draag je ook je levenlang mee.
Ik vind het ook een verwerpelijke actie, maar misschien worden vader en kind wel heel erg dol op elkaar.
karin6789 schreef:
07-12-2018 17:00
Een verkrachting heeft niets met seks te maken, wel alles met macht.
Klopt. En met grof geweld. Nogal een zieke vergelijking.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
07-12-2018 17:00
Een verkrachting heeft niets met seks te maken, wel alles met macht.
Het heeft o.a. inderdaad met macht te maken, maar ook - vanuit de man gezien - met sex.
Just lurkin'
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
07-12-2018 16:49
Nou, nou.
Overdrijven is ook een kunst.
De meeste vrouwen zullen bezweren de pil toch echt netjes geslikt te hebben en heus, het gebeurt: dwarsdoordepilheenzwanger geraakt.
Die houden gewoon hun mond erover, wie spreekt hen tegen?
Of wie durft dat?
Ja, er zijn vast vrouwen die dat doen. Zelf zou ik ook altijd voor sterilisatie kiezen als je als man absoluut geen kinderen wil.

Maar een kind krijgen is niet iets dat je als een ouder zou moeten beslissen. Zeker niet als de andere ouder het absoluut niet wil. Het is een beslissing die enorme impact heeft op beider levens. Extreem duur is en veel tijd kost.

Stel je je eens voor dat jouw partner jou opeens dwingt om iedere maand 20% van je netto-inkomen weg te gooien en iedere werkdag 2 uur en in het weekend de hele verplicht een rotklus laat doen. Oh en zo af en toe je even nachten wakker te houden. Zou je dat leuk vinden?
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
07-12-2018 17:04
Klopt. En met grof geweld. Nogal een zieke vergelijking.
Waarom is het een zieke vergelijking?
Just lurkin'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven