Geheim dat je liever niet had willen weten.

07-12-2018 01:01 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vele van jullie herkennen dat vast wel, iemand verteld je iets in vertrouwen dat je liever helemaal NIET had willen weten..

Mijn beste vriendin, al ruim 30 jaar, vertelde mij dus gister dat ze stiekem gestopt is met de pil en dat ze gaat proberen zwanger te worden. Alles leuk en wel, maar haar partner wil dus helemaal geen kinderen en dat heeft hij van te voren allemaal duidelijk kenbaar gemaakt, en duidelijk koos ze daar dus voor.

Ik had dit zo niet willen weten aangezien we haar partner ook regelmatig zien en ook bevriend mee zijn. Dit heb ik haar uiteraard ook duidelijk gemaakt en gezegd dat dit echt niet de manier is om een baby af te dwingen.

Wat moet ik hier nou mee? Ik bedoel het kwaad is al geschiedt, ik weet het nu helaas, maar nu moet ik dus ook liegen/verzwijgen als ik haar partner zie omdat zij op haar beslissing terug gekomen is en ineens wel een kind wil. Ze wil hem niet kwijt en daarom doet ze het op deze manier :facepalm:
anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 01:03
Reden: Spelfout
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat je meedoet als je het niet aan die partner vertelt, vind ik wel weer wat ver gaan. Maar goed, zo zie je wel weer dat je het eigenlijk nooit goed kunt doen als je ongewild deelgenoot bent gemaakt van zoiets. Of je nu besluit de partner in te lichten of niet, er is altijd wel een groep die roept dat totaal not-done te vinden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vooral met vriendin bespreken hoe je je hierbij voelt. En dat je dit niet fijn vindt richting haar vriend. Ook zou ik haar aanraden haar plots (?) sterke kinderwens met haar partner te bespreken.
Nitflex schreef:
08-12-2018 06:50
Dit lijkt me prima. Verder moeten mensen hun eigen leven leiden. Maak het niet te zwaar voor jezelf. Sommigen doen hier alsof ze je een plan voor een moord heeft toevertrouwd. Ze is een k#tstreek van plan, maar jij bent niet verantwoordelijk voor haar leven en relatie.
Dat gaat misschien op voor vreemdgaan. In dit geval gaat het om een kindje dat deels ongewenst is.
Tattooaddict87 schreef:
07-12-2018 23:35
Ik heb maandag met haar afgesproken om te lunchen en ik ga niks aan haar man vertellen. Dat is niet mijn plek en ik wil daar helemaal niet tussen komen te staan. Zoals vele hier al zeggen, ik weet niet wat daar ik huis prive besproken word. Wel ga ik haar even goed duidelijk maken, dat ik dit absoluut niet had willen weten en wat de consequenties voor haar, haar huwelijk, het kindje en de vader kunnen zijn.
Dus eigenlijk geloof je niet helemaal dat die man geen kinderen wil? In de OP zei je heel stellig dat ze het stiekem doet...
appelientjex schreef:
08-12-2018 17:38
Ik zou vooral met vriendin bespreken hoe je je hierbij voelt. En dat je dit niet fijn vindt richting haar vriend. Ook zou ik haar aanraden haar plots (?) sterke kinderwens met haar partner te bespreken.
Volgens de OP heeft hij al uitvoerig aangegeven geen kinderen te willen. Hoewel TS later wel weer zegt dat ze " niet weet wat daar thuis besproken wordt."
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
08-12-2018 18:42
Volgens de OP heeft hij al uitvoerig aangegeven geen kinderen te willen. Hoewel TS later wel weer zegt dat ze " niet weet wat daar thuis besproken wordt."
Ja maar blijkbaar weet hij niet hoe graag zijn partner wél kinderen wil. Ze moet echt met hem praten.
Dat zou voor mij einde vriendschap zijn. Wat een lage rot streek.
Phineas schreef:
07-12-2018 23:12
Ik zou er dus wel voor zorgen dat die man het te weten komt. Ik denk dat ik iets zou zeggen in de trant van 'goh, ik hoorde dat je vriendin met de pil is gestopt, hebben jullie plannen?' Mag zij zelf de rest aan hem uitleggen.

Wie weet stemt hij dan alsnog in (het zou de eerste man niet zijn die wat meer tijd nodig heeft), of zijn 'nee' is zo definitief dat hij de relatie verbreekt, of......
+1 ik zou gaan voor een slip of the tongue.

Wat ga je doen, TO?
En ik zou het haar vriend dus wél vertellen. Kan hij maatregelen nemen. Een kind is niet iets wat je de ander door de strot duwt.
Alle reacties Link kopieren
Als je het hem vertelt dan zal dat wel einde vriendschap zijn. Dat zou ik er niet voor over hebben.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
08-12-2018 20:42
Als je het hem vertelt dan zal dat wel einde vriendschap zijn. Dat zou ik er niet voor over hebben.
Maar je wil wel een vriendschap behouden met iemand die een ander een kind door de strot heen duwt dat ie niet wil?

Is dat niet een beetje een dubbele moraal?
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
08-12-2018 18:42
Volgens de OP heeft hij al uitvoerig aangegeven geen kinderen te willen. Hoewel TS later wel weer zegt dat ze " niet weet wat daar thuis besproken wordt."
Ja klopt hij heeft aangegeven dat hij geen kinderen wil. Maar ik weet niet in hoeverre hun dit onderwerp verder bespreken, of hij wel eens opmerkingen heeft gemaakt als: “nou als ik een kind zou hebben” of wat dan ook. Dat bedoel ik met ik weet niet wat er verder nog thuis besproken is. Het is niet mijn relatie dus ik weet niet alle ins en outs, en die wil ik ook helemaal niet weten. Enige wat ik dus globaal weet is dat hij vaak geroepen heeft geen kinderen te willen en dat zij nu dus stiekem met de pil stopt om toch zwanger te raken. Dat zijn de feiten die ik momenteel weet. Nogmaals, ik ga maandag met haar praten om even tot de kern te gaan van wat zij nou wil, waarom ineens zo uit het niks en wat de gevolgen kunnen zijn. Ik ga zeker niet haar partner inlichten. Dat is aan haar. Ik ga me daar niet in mengen. Straks hebben hun een “ze leefde nog lang en gelukkig” en ben ik de gebeten hond. Enige wat ik kan doen is haar aanhoren en advies geven.
Alle reacties Link kopieren
Ben jij wel helemaal lekker???

Mik* schreef:
08-12-2018 07:15
Dan blijkt het uiteindelijk relatief goed uit te pakken, maar het maakt de actie niet minder erg.

Er zijn ook vrouwen die in eerste instantie 'nee' zeggen tegen seks, beetje huiverig zijn om wat voor reden dan ook. Maar als die man dan toch doorgaat, verkrachting dus, heeft ze het achteraf bekeken toch wel heel geil gevonden. Dat betekent toch zeker ook niet dat je 'nee' niet hoeft te respecteren!
Alle reacties Link kopieren
Tattooaddict87 schreef:
08-12-2018 21:51
Ja klopt hij heeft aangegeven dat hij geen kinderen wil. Maar ik weet niet in hoeverre hun dit onderwerp verder bespreken, of hij wel eens opmerkingen heeft gemaakt als: “nou als ik een kind zou hebben” of wat dan ook. Dat bedoel ik met ik weet niet wat er verder nog thuis besproken is. Het is niet mijn relatie dus ik weet niet alle ins en outs, en die wil ik ook helemaal niet weten. Enige wat ik dus globaal weet is dat hij vaak geroepen heeft geen kinderen te willen en dat zij nu dus stiekem met de pil stopt om toch zwanger te raken. Dat zijn de feiten die ik momenteel weet. Nogmaals, ik ga maandag met haar praten om even tot de kern te gaan van wat zij nou wil, waarom ineens zo uit het niks en wat de gevolgen kunnen zijn. Ik ga zeker niet haar partner inlichten. Dat is aan haar. Ik ga me daar niet in mengen. Straks hebben hun een “ze leefde nog lang en gelukkig” en ben ik de gebeten hond. Enige wat ik kan doen is haar aanhoren en advies geven.
Het is een goede vriendin van je, toch? Zij zal je dus gewoon goed ingeschat hebben, oh Tattoo zal misschien wel even op me mopperen, maar dan ben ik het kwijt en ze licht toch mijn vriend niet in.
Alle reacties Link kopieren
Shine_bright101 schreef:
08-12-2018 22:00
Ben jij wel helemaal lekker???
Ik heb idd nog nooit gehoord dat iemand verkracht was maar het achteraf wel geil had gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Het rare in dit verhaal is (voor zover we weten dan) dat de vriendin ook altijd al géén kinderen wilde. En daar komt ze nu dus op terug, zonder dat met haar vriend te bespreken. Ze gaat gewoon met de pil stoppen.
Vriend gaat het er dus vanuit dat zij óók geen kinderen wil en dat maakt het verhaal van 'door de pil zwanger geworden' voor hem ws nog net geloofwaardiger. En het maakt haar actie des te verwerpelijker.
Beter een half motto....
Tattooaddict87 schreef:
08-12-2018 21:51
Ja klopt hij heeft aangegeven dat hij geen kinderen wil. Maar ik weet niet in hoeverre hun dit onderwerp verder bespreken, of hij wel eens opmerkingen heeft gemaakt als: “nou als ik een kind zou hebben” of wat dan ook. Dat bedoel ik met ik weet niet wat er verder nog thuis besproken is. Het is niet mijn relatie dus ik weet niet alle ins en outs, en die wil ik ook helemaal niet weten. Enige wat ik dus globaal weet is dat hij vaak geroepen heeft geen kinderen te willen en dat zij nu dus stiekem met de pil stopt om toch zwanger te raken. Dat zijn de feiten die ik momenteel weet. Nogmaals, ik ga maandag met haar praten om even tot de kern te gaan van wat zij nou wil, waarom ineens zo uit het niks en wat de gevolgen kunnen zijn. Ik ga zeker niet haar partner inlichten. Dat is aan haar. Ik ga me daar niet in mengen. Straks hebben hun een “ze leefde nog lang en gelukkig” en ben ik de gebeten hond. Enige wat ik kan doen is haar aanhoren en advies geven.
Maar het feit dat ze zegt het stiekem te doen, zegt toch al genoeg? Zoiets groots doe je toch niet stiekem? Ik kan echt geen enkele goede reden bedenken om zoiets niet met volledige wederzijdse instemming te doen.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 09-12-2018 00:54
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
09-12-2018 00:32
Maar het feit dat ze zegt het stiekem te doen, zegt toch al genoeg? Zoiets groots doe je toch niet stiekem? Ik kan echt geen enkele goede reden bedenken om zoiets niet te met volledige wederzijdse instemming te doen.
Nee ik kan daar ook geen enkele goed reden voor bedenken, daarom wil ik daar maandag ook achter komen.
Is bewust zwanger worden door de ander erin te luizen eigenlijk geen strafbaar feit? Of is dit een hiaat in de wetgeving?
Je schrijft dat je ook bevriend bent met haar kerel.

Mocht ik er als man ooit achterkomen dat die chick met wie ik bevriend was, met wie ik gezellig wijntjes dronk en graag tijd doorbracht al die tijd wist dat ik zoo belazerd werd, dan zou ik mij verschrikkelijk verraden voelen. En dan druk ik mij nog heel erg politiek correct uit. Hoe doe je dat. De leuke vriend uithangen en verder lekker hypocriet de vermoorde onschuld spelen.

Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.
anoniem_270867 wijzigde dit bericht op 09-12-2018 04:10
0.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het blijft naar dat mannen nog steeds als enige anticonceptiekeus hebben: condoom of sterilisatie.
Alle reacties Link kopieren
Kinase3000 schreef:
09-12-2018 03:51
Je schrijft dat je ook bevriend bent met haar kerel.

Mocht ik er als man ooit achterkomen dat die chick met wie ik bevriend was, met wie ik gezellig wijntjes dronk en graag tijd doorbracht al die tijd wist dat ik zoo belazerd werd, dan zou ik mij verschrikkelijk verraden voelen. En dan druk ik mij nog heel erg politiek correct uit. Hoe doe je dat. De leuke vriend uithangen en verder lekker hypocriet de vermoorde onschuld spelen.

Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.
Dit! Hoe kun je nu als mens, iemand nog recht aankijken, terwijl je weet dat je zijn nachtmerrie hebt kunnen voorkomen. Hoe kun je nog gezellig met iemand doen, zonder je kapot te schamen. Hoe hou je dat vol? Als ik daar achter zou komen zou ik in alle staten zijn. Wat een bedrog. Gewoon als mens naar mens. Dit soort vrienden wil je toch niet?
Ik zie het zo;
Ik zelf wil echt geen kinderen. Fysiek te vermoeid en geen 100% focus.
Stel hij wordt toch zwanger en we krijgen een kind. Ik zou bij hem blijven, want per ongeluk. Dat is het risico die ik heb genomen met seks.
Maar er ontstaat wel wrijving EN het kind heeft deels een afwezige moeder (sneu).

Als ik dan hoor dat het express is gedaan is het einde relatie, meteen!
En als iemand ervan af wist en er niet mee wilde bemoeien omdat..die zou ik vreselijk vinden. Dan heb je het echt verpest bij mij. Vooral voor het kind.
Lekker makkelijk, ik bemoei me er niet mee. Dat je vriendin totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft betekent niet dat jij dat dan ook niet hoeft te hebben. Jij kunt nog steeds gezellige avondjes met deze man hebben terwijl je weet dat hem een kind opgedrongen is en je dat had kunnen voorkomen? Best wel hypocriet
Alle reacties Link kopieren
Ikkuz schreef:
09-12-2018 07:00
Ik zie het zo;
Ik zelf wil echt geen kinderen. Fysiek te vermoeid en geen 100% focus.
Stel hij wordt toch zwanger en we krijgen een kind. Ik zou bij hem blijven, want per ongeluk. Dat is het risico die ik heb genomen met seks.
Maar er ontstaat wel wrijving EN het kind heeft deels een afwezige moeder (sneu).

Als ik dan hoor dat het express is gedaan is het einde relatie, meteen!
En als iemand ervan af wist en er niet mee wilde bemoeien omdat..die zou ik vreselijk vinden. Dan heb je het echt verpest bij mij. Vooral voor het kind.
Mee eens het is gewoon laf en egocentrisch van de ts om hierover te zwijgen, eigenlijk past ze wel goed bij die vriendin bij nader inzien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven