Geheim dat je liever niet had willen weten.

07-12-2018 01:01 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vele van jullie herkennen dat vast wel, iemand verteld je iets in vertrouwen dat je liever helemaal NIET had willen weten..

Mijn beste vriendin, al ruim 30 jaar, vertelde mij dus gister dat ze stiekem gestopt is met de pil en dat ze gaat proberen zwanger te worden. Alles leuk en wel, maar haar partner wil dus helemaal geen kinderen en dat heeft hij van te voren allemaal duidelijk kenbaar gemaakt, en duidelijk koos ze daar dus voor.

Ik had dit zo niet willen weten aangezien we haar partner ook regelmatig zien en ook bevriend mee zijn. Dit heb ik haar uiteraard ook duidelijk gemaakt en gezegd dat dit echt niet de manier is om een baby af te dwingen.

Wat moet ik hier nou mee? Ik bedoel het kwaad is al geschiedt, ik weet het nu helaas, maar nu moet ik dus ook liegen/verzwijgen als ik haar partner zie omdat zij op haar beslissing terug gekomen is en ineens wel een kind wil. Ze wil hem niet kwijt en daarom doet ze het op deze manier :facepalm:
anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 01:03
Reden: Spelfout
0.10% gewijzigd
Sofietje1983 schreef:
09-12-2018 07:26
Lekker makkelijk, ik bemoei me er niet mee. Dat je vriendin totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft betekent niet dat jij dat dan ook niet hoeft te hebben. Jij kunt nog steeds gezellige avondjes met deze man hebben terwijl je weet dat hem een kind opgedrongen is en je dat had kunnen voorkomen? Best wel hypocriet
Helemaal dit. Zogenaamd onder het mom van "Niet weten wat er thuis besproken wordt.". Waarom dan een topic openen? Waarom dan in de OP zeggen dat vriend meermaals aangaf geen kinderen te willen? En vooral: waarom zou vriendin het dan stiekem doen? Stiekeme dingen doen mensen als ze weten of in ieder geval ernstig gewond vermoeden dat de ander de waarheid niet zal appreciëren.

Dat "niet weten wat er thuis wordt besproken" is om het geweten te sussen. En je kunt je, zoals sommigen hier al aangaven, ook afvragen waarom ze zich uitgerekend bij JOU zo comfortabel voelt om op te biechten dat ze stiekem zwanger gaat worden.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 09-12-2018 09:15
0.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tattooaddict87 schreef:
08-12-2018 21:51
Ja klopt hij heeft aangegeven dat hij geen kinderen wil. Maar ik weet niet in hoeverre hun dit onderwerp verder bespreken, of hij wel eens opmerkingen heeft gemaakt als: “nou als ik een kind zou hebben” of wat dan ook. Dat bedoel ik met ik weet niet wat er verder nog thuis besproken is. Het is niet mijn relatie dus ik weet niet alle ins en outs, en die wil ik ook helemaal niet weten. Enige wat ik dus globaal weet is dat hij vaak geroepen heeft geen kinderen te willen en dat zij nu dus stiekem met de pil stopt om toch zwanger te raken. Dat zijn de feiten die ik momenteel weet. Nogmaals, ik ga maandag met haar praten om even tot de kern te gaan van wat zij nou wil, waarom ineens zo uit het niks en wat de gevolgen kunnen zijn. Ik ga zeker niet haar partner inlichten. Dat is aan haar. Ik ga me daar niet in mengen. Straks hebben hun een “ze leefde nog lang en gelukkig” en ben ik de gebeten hond. Enige wat ik kan doen is haar aanhoren en advies geven.
De kans is veel groter dat er geen "ze leefden nog lang en gelukkig" komt.

Besef dat jij, als je er voor kiest deel te nemen aan dit bedrog, en dat doe je door je er "niet mee te willen bemoeien", jij straks mede schuldig bent als dat niet de uitkomst is. Vrouwen kunnen een ongewenste zwangerschap afbreken, mannen niet. Jij dwingt hem dus ongewenst vader te worden, terwijl hij duidelijk heeft gezegd dat niet te willen Door deel te nemen aan dit bedrog ben jij straks mede schuldig aan het verpesten van zijn leven, eventueel dat van zijn kind (want hoe heftig is dat als je door een ouder niet gewenst bent) en hun relatie. Want zelfs als het niet uitkomt is de kans vele malen groter dat de invloed op hun relatie negatief is en niet positief is. En mocht het wel uitkomen dan ben je dus ook nog eens een goede vriend kwijt die waarschijnlijk van mijn mening zal zijn dat jij zijn leven mede hebt verpest, en terecht.

Wil jij echt die verantwoordelijkheid. Wil jij echt die schuld? Wil jij echt deelnemen aan dit bedrog? Wil jij echt willens en wetens het leven van die man verpesten?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
vivautrecht85 schreef:
08-12-2018 18:35
Dat gaat misschien op voor vreemdgaan. In dit geval gaat het om een kindje dat deels ongewenst is.
Niet wat mij betreft. Ik heb niet zo’n groot verantwoordelijkheidsgevoel wat dit soort dingen betreft. Ik zeg wat ik vind en een ander mag daar mee doen wat ze willen. En met dat eventuele kind komt het ook wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Hallozeg schreef:
09-12-2018 08:02
Mee eens het is gewoon laf en egocentrisch van de ts om hierover te zwijgen, eigenlijk past ze wel goed bij die vriendin bij nader inzien.
lollypopje schreef:
09-12-2018 09:12
Wil jij echt die verantwoordelijkheid. Wil jij echt die schuld? Wil jij echt deelnemen aan dit bedrog? Wil jij echt willens en wetens het leven van die man verpesten?
Het is inderdaad allemaal de schuld van TO. Hoe durft ze het leven van die man te verpesten. Laffe egocentrische bitch die het leven van een onschuldige man doelbewust verknalt..
Weer een mooi voorbeeld van een topic waarbij uiteindelijk de TO schuld heeft.
:facepalm:
...
Nah nee niet de schuld. Ik snap dat TO dit liever niet had geweten want ja, dan moet je er iets mee. Vind ik dan. Ik vind het namelijk zoooo gemeen om iemand die geen kinderen wil daar bewust mee op te zadelen. Ik zou me heel rot voelen als die man ongewenst een kind zou krijgen terwijl ik ervan wist en het had kunnen voorkomen. Dan kun je zeggen zijn mijn zaken niet maar ik vind dat met het weten het wel je zaken zijn. Als iemand mij toevertrouwt vanavond in te gaan breken zou ik dit ook bij de politie melden.
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
09-12-2018 10:39
Het is inderdaad allemaal de schuld van TO. Hoe durft ze het leven van die man te verpesten. Laffe egocentrische bitch die het leven van een onschuldige man doelbewust verknalt..
Weer een mooi voorbeeld van een topic waarbij uiteindelijk de TO schuld heeft.
:facepalm:
Nee het is niet allemaal de schuld van TO. Maar als zij andermans ellende kan voorkomen en er bewust voor kiest dat niet te doen, dan is ze wel deels schuldig.

En als een vriendin mij dat zou flikken, ik heb absoluut geen kinderwens, dan zou ik echt heel erg boos op haar zijn. Niet alleen op mijn partner, maar ook op degene die het wist en niks heeft gedaan om het te voorkomen, "want het is niet haar zaak".
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
En ja misschien schikt die partner zich wel in zijn lot dat het een ongelukje was. Maar jij zult altijd weten dathet bewust was. Hij zou gewoon de keus moeten krijgen, vriendin moet dan maar een andere man of een zaaddonor zoeken.
Ik ben benieuwd wat je vriendin maandag zegt TO maar ik gok dat de situatie niet verandert. Hopelijk krijg je geen spijt van je beslissing je mond te houden.
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
09-12-2018 10:39
Het is inderdaad allemaal de schuld van TO. Hoe durft ze het leven van die man te verpesten. Laffe egocentrische bitch die het leven van een onschuldige man doelbewust verknalt..
Weer een mooi voorbeeld van een topic waarbij uiteindelijk de TO schuld heeft.
:facepalm:
Niet haar schuld maar wel wanneer je het weet heb je de morele plicht om hier wat mee te doen vind ik, impact is hiervoor te groot...
Ik zou niet met mezelf kunnen leven als vriendin haar plannen zou doorzetten en haar partner haar verlaat en nooit meer naar zijn kind zou omkijken. Maar goed, dat ben ik!
Nitflex schreef:
09-12-2018 10:37
Niet wat mij betreft. Ik heb niet zo’n groot verantwoordelijkheidsgevoel wat dit soort dingen betreft. Ik zeg wat ik vind en een ander mag daar mee doen wat ze willen. En met dat eventuele kind komt het ook wel goed.
Zou kunnen maar hoe weet je dat zo zeker? Ik was voor 1 van mijn ouders ook niet gewenst en dat voelde ik wel hoor. Hoeft niet altijd op te gaan maar is zeker niet uit te sluiten.
vivautrecht85 schreef:
09-12-2018 14:37
Zou kunnen maar hoe weet je dat zo zeker? Ik was voor 1 van mijn ouders ook niet gewenst en dat voelde ik wel hoor. Hoeft niet altijd op te gaan maar is zeker niet uit te sluiten.
Ik heb dat ook altijd gevoeld. Maar ik ben er en dat is het voornaamste.

Maar mijn punt was, het is onzin om andermans beslissingen tot TO’s verantwoordelijkheid te maken.
Nitflex schreef:
09-12-2018 18:04
Ik heb dat ook altijd gevoeld. Maar ik ben er en dat is het voornaamste.

Maar mijn punt was, het is onzin om andermans beslissingen tot TO’s verantwoordelijkheid te maken.
Ze is "slechts" verantwoordelijk voor haar eigen beslissing om het al dan niet te vertellen. De hoofdschuldige is de "vriendin" natuurlijk. Niemand hier beweert dat TS dat is. Maar helaas heeft de zogenaamde vriendin TS wel in een positie gebracht dat ze een keus moet maken. En voor die keus is ze helaas wel verantwoordelijk.
vivautrecht85 schreef:
09-12-2018 18:16
Ze is "slechts" verantwoordelijk voor haar eigen beslissing om het al dan niet te vertellen. De hoofdschuldige is de "vriendin" natuurlijk. Niemand hier beweert dat TS dat is. Maar helaas heeft de zogenaamde vriendin TS wel in een positie gebracht dat ze een keus moet maken. En voor die keus is ze helaas wel verantwoordelijk.
Ja, maar dan kun je dus van mening verschillen over wat de meest gewenste actie is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet blij zijn als een vriendin dit aan mij zou vertellen maar ik vind de reacties dat TO mede schuldig is, zwaar overdreven.
Het is een vuile streek die de vriendin van TO uit haalt met haar partner en ik zou mijn vriendschap op een zeer laag pitje zetten. Want hoe betrouwbaar is je vriendin of meer hoe manipulatief?

Maar.... Ik vind het ook raar dat als je als man zo overtuigd bent dat je geen kinderen wil, je daar zelf geen verantwoordelijkheid in neemt. Waarom laat je dat bij je partner? Ik zou daar zelf niet voor kiezen. Je weet het nooit, zo blijkt ook uit dit verhaal....
Iets met vertrouwen in een relatie. En die vriendin zegt niets over haar kinderwens dus ga je er vanuit dat zij trouw de pil slikt. Lijkt me niet zo raar. Maargoed blijkbaar is deze vriendin een onbetrouwbaar sujet die alleen haar eigen rammelende eierstokken voorop heeft
Alle reacties Link kopieren
Paulo schreef:
09-12-2018 19:26
Ik zou ook niet blij zijn als een vriendin dit aan mij zou vertellen maar ik vind de reacties dat TO mede schuldig is, zwaar overdreven.

Niet (mede)verantwoordelijk, wel medeplichtig.
Maar.... Ik vind het ook raar dat als je als man zo overtuigd bent dat je geen kinderen wil, je daar zelf geen verantwoordelijkheid in neemt. Waarom laat je dat bij je partner? Ik zou daar zelf niet voor kiezen. Je weet het nooit, zo blijkt ook uit dit verhaal....
Als je denkt dat je partner er hetzelfde over denkt als jij en je vertrouwt je partner gewoon dan is er geen enkele reden om daaraan te twijfelen. Dàt is dus een van de redenen waarom TO het tegen die man moet vertellen; zodat hij weet met wie hij een relatie heeft, en op basis van die informatie zelf kan bepalen of hij daarmee door wil gaan of niet.
Trotter schreef:
09-12-2018 19:58
Niet (mede)verantwoordelijk, wel medeplichtig.

Dit. Ik heb wel medelijden met die gast hoor. Die denkt waarschijnlijk dat hij fijne, betrouwbare mensen om zich heen heeft die het beste met hem voor hebben.

En achter z’n rug om wordt er eenzijdig een beslissing genomen die hem jarenlang een groot deel van zijn tijd en salaris gaat kosten, mogelijk zijn relatie, enz enz.

Die gozer laat echt de verkeerde mensen toe tot zijn inner circle.
Hoe is het gegaan, TS?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven