Feestjes waar coke wordt gebruikt

07-12-2018 03:43 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voel jij je daar op je gemak?

Waarom wel/niet?

Of misschien valt het jou helemaal niet op of anderen drugs op hebben, of interesseert het je niet?

Uiteraard heb ik hier zelf wel een mening over :) maar ik hoor liever eerst even jullie (onbeinvloede) reacties

:daisy:
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet vaak uit (lees: praktisch nooit naar kroeg of groter concert dan een theaterconcert).

Ik vind dronken mensen al vervelend met hun gehang en onstabiele waggel. Ik zie soms wel welke mensen er drugs hebben gebruikt (meestal de mensen waarvan men vantevoren zou denken dat ze verslaafd zouden kunnen zijn).

Meestal interesseert het me niet, zolang ik de mogelijkheid heb om bij de mensen die zichtbaar onder invloed zijn van drank en/of drugs uit de weg te gaan.

Het gaat mij er meer om dat mensen niet zomaar aan mij komen ivm lichamelijke klachten, en ik waardeer het heel erg als ik ze op de weg niet tegenkom. Want ondanks drank en drugs kunnen die mensen “briljant rijden”...

Oftewel, gebruik zoveel je wilt, zolang je daar blijft en ik weg kan
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
07-12-2018 07:28
Dan ben je echt super oud!
:HA:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik kwam veel in dergelijke scenes. Ik hield van feestjes waarop DJ's hele nachten doorgingen met plaatjes draaien. De opzwepende muziek, de mensenmassa, de flitsende lichten....magisch.

Ikzelf dronk geen alcohol (misschien 1 of 2, max 3 wijntjes) en gebruikte geen enkele vorm van andere drugs. Toch hield ik het de hele nacht vol om aan een stuk door in beweging te zijn, te dansen, op te gaan in de muziek en de sfeer. Met andere woorden.......ik was vooral op mezelf gericht. Ging weliswaar met een grote groep, echter deed mijn ding.

De grote groep omvatte heel wat drugsgebruikers. Die eveneens de hele nacht doorgingen.....echter vol op gebruik van hun drugs.
Grote verschil.....in de ochtend, wanneer de lichten aangingen en het tijd was om naar huis te gaan zagen die mensen er uit alsof ze dood waren gegaan. Onder een trein waren gekomen. Ik daarentegen was fris en fruitig en voelde me heerlijk.

Overigens zorgde ik altijd ervoor niet afhankelijk te zijn van anderen mbt vervoer. Met zo iemand wil je namelijk ook echt niet in een auto stappen die die persoon dient te besturen.

Ik persoonlijk heb niets met alcohol en drugs. Inmiddels drink ik reeds jaren zelfs geen druppel alcohol. Wat een ander doet bepaal niet ik. Wel bepaal ik hoe ik met het gebruik van die ander omga.

En wat een ander schijft......onschuldige slachtoffers zijn absoluut verschrikkelijk!

Overigens heeft wel ooit iemand iets in mijn drankje gedaan toen ik nog heel jong was. Ik ging out en had het geluk dat mijn toenmalige vriendje bij me was. Hij zorgde voor me en bracht me met spoed naar de eerste hulp. Paniek alom, echter goed afgelopen dus. Als hij er niet was geweest weet ik het niet. Ineens overgeleverd aan de grillen van iemand die snode plannen heeft.
jeansjacket schreef:
07-12-2018 08:08
Vroeger kwam ik nog wel eens op feestjes waar best veel coke gebruikt werd. Ik vond de mensen er niet gezelliger van worden. Egotrippers vond ik het. Zelfs een aantal in mijn vriendengroep die er verslaafd aan zijn geraakt en zelfs andere rotzooi gingen gebruiken . Is met die mensen ook niet zo heel goed verlopen, schulden, psychische problemen enz enz.
Maar ieder zijn ding zeg ik dan maar .
Hier idem dito, exact hetzelfde meegemaakt in mijn vriendenkring. Van toen, want inmiddels ga ik (gelukkig) al n paar jaar niet meer met die mensen om.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
07-12-2018 08:21
Ik kwam veel in dergelijke scenes. Ik hield van feestjes waarop DJ's hele nachten doorgingen met plaatjes draaien. De opzwepende muziek, de mensenmassa, de flitsende lichten....magisch.

Ikzelf dronk geen alcohol (misschien 1 of 2, max 3 wijntjes)




Uhh, je dronk dus wel alcohol.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
07-12-2018 08:27
Uhh, je dronk dus wel alcohol.
Klopt...ik bedoelde eigenlijk........ik dronk doorgaans geen alcohol en een enkele keer een wijntje en dan 1 of max. 3. Echter dat kwam nauwelijks voor.
En dan begin van het feest en tegen de ochtend was dat volledig "verdampt" in mijn lichaam door de inspanning.
Annelleke schreef:
07-12-2018 06:58
Het is onmogelijk op stap of uit, of naar bv de supermarkt te gaan zonder tussen de gebruikers te zitten. Ongeacht het publiek. Dus aangezien ik me niet nooit op m'n gemak voel, voel ik me daarbij op m'n gemak. Mensen die zeggen nooit tussen de gebruikers te zitten herkennen de gebruikers simpelweg niet.
Dit. Zeker coke is een drug die zo vaak door allerlei "soorten" mensen wordt gebruikt. Ook mensen van wie je het misschien niet zou verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er echt blind voor zijn want ik merk het dus nooit. En ik heb werk waarbij veel mensen flink verdienen en er ongetwijfeld mensen gebruiken. Drugs is hier wel heel duur trouwens.

Toen ik 14 was bij een concert een keer een meisje met schuimende bek afgevoerd zien worden - daarna zelf nooit echt de behoefte gehad.

Verder een x op een feestje een kamer ingelopen waar de spiegel nog op t bed lag en de mensen nog even het witte poeder onder de neus wegveegden. Toen ben ik samen met nog wat andere weggegaan, want buitenland en geen zin in gezeik. Iemand bood het me ook een x aan op m'n eigen verjaardagfeestje, die heb ik weggestuurd.

Maar verder dus echt nooit iets gemerkt, dus duidelijk geen oog voor. Buiten de echte gekkies op straat.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Ik voel mij meer op mijn gemak tussen mensen die onder invloed zijn van drugs dan tussen mensen die onder invloed zijn van drank (ook drugs overigens).
Alle reacties Link kopieren
Coke vind ik echt een flinke stap te ver, dus nee, ik heb geen zin in/ga niet naar feestjes waar gesnoven wordt.

Toevoeging: ik kan natuurlijk nooit precies weten wat het (gigantische) publiek op festivals e.d. doet, maar ik ga iig niet mee met mensen die het doen.
-
Alle reacties Link kopieren
Ziet er altijd stompzinnig uit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
O daar betaal ik die steeds hoger wordende zorgpremie voor. Ikzelf heb er nog niet veel van terugontvangen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mij stoort het niet als anderen coke gebruiken. Het is vaak ook op leuke feestjes, niet op een kringverjaardag, dus ze doen maar. Ik heb mijn eigen feestje.

Wat dat betreft kunnen dronken mensen vervelender zijn.

Ik heb zelf overigens nooit coke gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Coke vond ik heerlijk als ik dronken de kroeg uit kwam. Even een lijntje en niks aan de hand meer.

Voor feestjes vond ik het minder geschikt. XTC was veel leuker.

Nu al jaren geheelonthouder. Drugsgebruikers herken ik nog steeds van een kilometer afstand. Niks mis mee, maar laat mij maar met rust.
Alle reacties Link kopieren
Feestjes waar coke werd gesnoven heb ik zo veel mogelijk vermeden. Oervervelende lui die doorgesnoven types.
En nu vind ik het helemaal not-done. Iedere snuiver betaalt mee aan de liquidatiegolf die Nederland nu teistert.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
07-12-2018 07:28
Dan ben je echt super oud!
Ja joh! Hoogbejaard ben ik! :proud:
Ik heb harddrugs nooit aangedurfd. Ik ben van alle kanten belast met het verslavingsgen, en gelukkig word ik van blowen ziek. Coke lijkt me dus een slecht plan. Ik ken wel mensen die het gebruikt hebben, maar voor zover ik weet ben ik al jaren niet meer op een feestje geweest waar gebruikt werd.
Nummer*Zoveel schreef:
07-12-2018 07:15
In de tijd dat ik nog regelmatig uitging, was hard drugsgebruik helemaal geen breed geaccepteerd onderdeel van het uitgaan op de plekken waar ik kwam. En daar ben ik dankbaar voor, want dat betekende dat je de plekken waar wel gebruikt werd destijds makkelijk kon vermijden. Inmiddels is dat anders en dat is voor mij (nog) een reden om niet meer te gaan stappen. Wat iemand al eerder schreef; als je er zelf niet aan meedoet, dan ziet het er allemaal wat triest uit. En dat geldt trouwens net zo goed voor overmatig drankgebruik, ook dat zoek ik niet op en is voor mij reden om te vertrekken zodra anderen dat wel doen.

Eens en ik ben waarschijnlijk ook "superoud". Het stoort me dat drugs steeds normaler worden en dat je soms zelfs als moraalridder wordt gezien als je anti drugs bent. Als je drugs neemt ben je gewoon drugsgebruiker en ik kan dat niet als iets positiefs zien.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
07-12-2018 09:50
Eens en ik ben waarschijnlijk ook "superoud". Het stoort me dat drugs steeds normaler worden en dat je soms zelfs als moraalridder wordt gezien als je anti drugs bent. Als je drugs neemt ben je gewoon drugsgebruiker en ik kan dat niet als iets positiefs zien.
+100

Het is triest dat het allemaal maar normaal wordt gevonden en men tegenwoordig de gevolgen zo slecht overziet.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
07-12-2018 09:50
Eens en ik ben waarschijnlijk ook "superoud". Het stoort me dat drugs steeds normaler worden en dat je soms zelfs als moraalridder wordt gezien als je anti drugs bent. Als je drugs neemt ben je gewoon drugsgebruiker en ik kan dat niet als iets positiefs zien.
Eens.
Ik vermijd zelfs feestjes waar alcohol gedronken word. (En dan bedoel ik waar mensen dronken worden, en niet twee wijntjes drinken bij het eten) Ik moet zeggen dat ik nooit bewust heb meegekregen dat iemand harddrugs had gebruikt. Dat is mij helemaal ontgaan in mijn uitgaans tijd. En toch heb ik er een gruwelijke hekel aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dan direct weg. Zodra ik door heb dat er drugs gebruikt wordt, is voor mij de sfeer verpest.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met drugs op feestjes.
Best veel uit geweest, maar nooit geconfronteerd met drugsgebruik.
Ik zal ook wel stokoud zijn.

Wel eens een joint aangeboden gekregen of ergens verbleven waar ze een joint rookten, maar zelf nooit gebruikt. Tja, sorry, brave ziel op dat gebied. Ik word er niet minder gezellig om.
Eigenlijk vind ik het gewoon sneu dat mensen het nodig (denken te) hebben om zich beter, lekkerder, losser te voelen.
Ik heb dat niet nodig. Drank ook niet trouwens.

Ik heb weleens alcohol gedronken (altijd thuis) om het te proeven, maar ik vind het gewoon écht niet lekker.

De mooiste complimenten die ik (op dit gebied) heb gekregen waren:
- "Hoeveel heb jij dan gehad?" Op mijn antwoord dat ik alleen nog maar cola had gedronken die avond kreeg ik terug: "Dat kan echt niet!". Ja, dus... kan echt!!!!
- Tijdens een polonaise o.i.d. tijdens carnaval, zelfde vraag. Op mijn antwoord dat ik waarschijnlijk de enige nuchtere was in het gehele feestgebied kreeg ik het antwoord "Respect..." en dat terwijl ik carnaval dus echt gewoon heeeeeel erg leuk vind...
- "Mensen die geen alcohol drinken zijn saai" (collega). "Oh, dus je vindt mij saai?" (ik). "Nee, jij niet! Jij doet altijd gezellig mee."(collega) "maar ik drink geen alcohol"(ik). Ze keken ietwat op hun neus....

Ik heb geen drank of drugs nodig om het leven leuk te vinden.
Ik ben nooit zo van de hippe feestjes geweest. Als student dronk ik achteraf gezien best veel. Was normaal in die omgeving maar achteraf gezien had het best wat minder gekund.
Inmiddels drink ik al jaren zelden tot nooit, eigenlijk sinds ik kinderen heb. Zou het vreselijk vinden als ze mij aangeschoten zouden zien. Bovendien vind ik het onverantwoord omdat ze nog zo afhankelijk van mij zijn.

Slechts één keer heb ik tijdens het uitgaan het vermoeden gehad dat iemand aan de coke zat vanwege ongebreideld en snel geratel. Verder ben ik er denk ik blind voor.
Zelf nooit gebruikt want in mijn familie komen psychoses voor. Zeer onverstandig om dan drugs te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
07-12-2018 09:37
Feestjes waar coke werd gesnoven heb ik zo veel mogelijk vermeden. Oervervelende lui die doorgesnoven types.
En nu vind ik het helemaal not-done. Iedere snuiver betaalt mee aan de liquidatiegolf die Nederland nu teistert.
Ligt dat aan de drugs, of aan het feit dat harddrugs verboden zijn?

Op drank na uiteraard. De grootste sloper is vrij verkrijgbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven