Feestjes waar coke wordt gebruikt

07-12-2018 03:43 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voel jij je daar op je gemak?

Waarom wel/niet?

Of misschien valt het jou helemaal niet op of anderen drugs op hebben, of interesseert het je niet?

Uiteraard heb ik hier zelf wel een mening over :) maar ik hoor liever eerst even jullie (onbeinvloede) reacties

:daisy:
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
07-12-2018 13:25
Daar heb je als gebruiker niet mee te maken. Je koopt toch vaak van een dealer die je via via kent en waarmee je over de jaren een vertrouwensband opbouwt. Dat is allemaal zeer kleinschalig als je het vergelijkt met de lui waar jij het over hebt, die risico lopen te worden geliquideerd.
Dit is wel heel kortzichtig!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
07-12-2018 13:25
Daar heb je als gebruiker niet mee te maken. Je koopt toch vaak van een dealer die je via via kent en waarmee je over de jaren een vertrouwensband opbouwt. Dat is allemaal zeer kleinschalig als je het vergelijkt met de lui waar jij het over hebt, die risico lopen te worden geliquideerd.
Natuurlijk heb je daar wel mee te maken. Ómdat je als kleine gebruiker koopt gebeuren deze dingen.
Net zo raar om te zeggen dat je als je een fles wijn koopt je niets te maken hebt met het persen van druiven.
Jij loopt minder risico, misschien. Maar je houdt deze mensen die dus wel zomaar iemand omleggen in stand door ze te financieren.
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
07-12-2018 13:10
Is dat zo?
Vergelijk je geen appels met peren?
Iedereen gebruikt alcohol, en tabak is ook voor iedereen toegankelijk.
Nogal wiedes dat er dan ook meer schade aangericht wordt.

Als iedereen aan de coke gaat alsof het een lekker wijntje is, dan zullen de cijfers waar jij mee schermt drastisch veranderen, toch?
Ik kan het zo even niet vinden, maar het gaat natuurlijk niet om de aantallen (verkeerd geformuleerd van mij!), maar om de schade opzich. Het verbaast je hoeveel mensen gebruiken overigens. Meer dan je denkt.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
07-12-2018 13:12
Flakka inbegrepen? :)
https://www.youtube.com/watch?v=_qdphUGIxi0
Je kunt ook overdrijven, ik ken Flakka van de filmpjes en verhalen. Gelukkig kom je dit amper tegen in Nederland.
Ikigai schreef:
07-12-2018 13:25
Daar heb je als gebruiker niet mee te maken. Je koopt toch vaak van een dealer die je via via kent en waarmee je over de jaren een vertrouwensband opbouwt. Dat is allemaal zeer kleinschalig als je het vergelijkt met de lui waar jij het over hebt, die risico lopen te worden geliquideerd.
:HA:

Sorry hoor, ik ga hier geen verdere woorden vuil aan maken.
Vertrouwensband met een crimineel😂
Ik ben dan zelf niet zo van de drugs omdat ik er bang voor ben. Niet zo zeer voor mijn gezondheid of dat ik een “slechte” pil of lijntje tref, maar vooral omdat ik bang ben dat ik geen maat kan houden. Dus ik begin er niet aan.

Mensen die zeggen dat ze zonder alcohol of drugs net zo’n leuk feestje hebben zullen dat vast denken. Maar mijn echt memorabele avonden zijn toch echt met alocohol erbij. Nuchter kun je lol hebben, maar de bizarre dingen die je bedenkt met drank of drugs op zou je nuchter niet aan beginnen.

Dus zonder kun je gewoon veel lol hebben, maar die avonden waar iedereen het 10 jaar later nog over heeft zitten daar niet bij. Dat geeft niet, dat hoeft ook niet, maar het is gewoon echt niet hetzelfde. Ook niet met die mensen die zelf zeggen al gek genoeg te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
07-12-2018 13:25
Daar heb je als gebruiker niet mee te maken. Je koopt toch vaak van een dealer die je via via kent en waarmee je over de jaren een vertrouwensband opbouwt. Dat is allemaal zeer kleinschalig als je het vergelijkt met de lui waar jij het over hebt, die risico lopen te worden geliquideerd.
Waar denk jij dat die dealer zijn drugs vandaan haalt dan? Dat komt toch van de grote hoop die via traffic hier is gekomen. En veilig gebruik: misschien kun je dat even uitleggen aan de ouders van een meisje uit Schagen dat met 17 levensjaren onder de zonden ligt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
07-12-2018 13:41
Mensen die zeggen dat ze zonder alcohol of drugs net zo’n leuk feestje hebben zullen dat vast denken. Maar mijn echt memorabele avonden zijn toch echt met alocohol erbij. Nuchter kun je lol hebben, maar de bizarre dingen die je bedenkt met drank of drugs op zou je nuchter niet aan beginnen.

Dus zonder kun je gewoon veel lol hebben, maar die avonden waar iedereen het 10 jaar later nog over heeft zitten daar niet bij. Dat geeft niet, dat hoeft ook niet, maar het is gewoon echt niet hetzelfde. Ook niet met die mensen die zelf zeggen al gek genoeg te zijn.
Hoe weet jij dat nou? Elk mens is anders.
JollyRider schreef:
07-12-2018 13:27
Je begrijpt het niet echt hè? Sommige mensen zijn niet alleen geïnteresseerd in hun eigen hachje, maar hebben moeite met een product dat voortkomt uit een zwaar crimineel en gewelddadig systeem.
Ja ok, dat snap ik wel, maar dan zou je bijna niks meer kunnen consumeren. Aan de meeste producten zit wel een luchtje. Dierenleed, kinderarbeid, uitbuiting, vernieling van de planeet. Alles hangt aan elkaar van een hoop ellende.
fotoroid schreef:
07-12-2018 13:39
Ik kan het zo even niet vinden, maar het gaat natuurlijk niet om de aantallen (verkeerd geformuleerd van mij!), maar om de schade opzich. Het verbaast je hoeveel mensen gebruiken overigens. Meer dan je denkt.
Sinds mijn middelbare schooltijd hoor ik van een groepje gebruikers hoe ‘normaal’ het is om drugs te gebruiken. Het verbaast me niet dat ook jij dit schrijft.

Doe wat je niet laten kan, uitgepoepte coke opsnuiven. Lekker.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
07-12-2018 13:44
Sinds mijn middelbare schooltijd hoor ik van een groepje gebruikers hoe ‘normaal’ het is om drugs te gebruiken. Het verbaast me niet dat ook jij dit schrijft.

Doe wat je niet laten kan, uitgepoepte coke opsnuiven. Lekker.
Ik heb nooit gezegd dat ik coke snuif? Dat doe ik helemaal niet. Niet met vingertjes wijzen hè. Waarom vind jij alcohol wel normaal?
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
07-12-2018 13:44
Ja ok, dat snap ik wel, maar dan zou je bijna niks meer kunnen consumeren. Aan de meeste producten zit wel een luchtje. Dierenleed, kinderarbeid, uitbuiting, vernieling van de planeet. Alles hangt aan elkaar van een hoop ellende.
Dat is iets anders dan wat jij schreef, namelijk dat je daar als kleine gebruiker niet mee te maken hebt. Natuurlijk wel.
Als je winkelt bij een winkel die kleding verkoopt van kinderarbeid houd je dat in stand.
Als je winkelt bij een drugsdealer houdt je de drugs scène en alle problemen daarbij mee in stand.
Dat zijn keuzes die je maakt.
Maar ontkennen dat dat zo is is natuurlijk Enorm Dom
jamaarhoe wijzigde dit bericht op 07-12-2018 13:57
0.50% gewijzigd
Een zebra is geen paard met strepen
Ikigai schreef:
07-12-2018 13:44
Ja ok, dat snap ik wel, maar dan zou je bijna niks meer kunnen consumeren. Aan de meeste producten zit wel een luchtje. Dierenleed, kinderarbeid, uitbuiting, vernieling van de planeet. Alles hangt aan elkaar van een hoop ellende.
Aan coke zit in ieder geval vaak een poepluchtje.
Als ik een fles wijn uit Argentina koop dan weet ik 99,9% zeker dat er geen enkele onthoofde wijnboer aan te pas is gekomen. Hou toch op zeg...
Alle reacties Link kopieren
Tijdens mijn middelbare school en de eerste jaren uni, werd er in mijn vriendenkring aardig gebruikt. Het was één groot feest. Ikzelf hield het bij blowen en drinken.

Nu, twintig jaar later, functioneren er van de gebruikers in mijn oude vriendenkring, nog maar twee mensen. De rest is verslaafd en/of kampt met psychoses. Er is er in elk geval één dakloos en er zijn er twee dood (od en een trein).

Dus tsja. Achteraf toch niet zo'n leuk feestje.

Is TO dit topic vergeten?
yette wijzigde dit bericht op 07-12-2018 13:50
0.63% gewijzigd
fotoroid schreef:
07-12-2018 13:45
Ik heb nooit gezegd dat ik coke snuif? Dat doe ik helemaal niet. Niet met vingertjes wijzen hè. Waarom vind jij alcohol wel normaal?
Omdat alcohol normaal is, snap je dat niet?
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
07-12-2018 13:41
Ik ben dan zelf niet zo van de drugs omdat ik er bang voor ben. Niet zo zeer voor mijn gezondheid of dat ik een “slechte” pil of lijntje tref, maar vooral omdat ik bang ben dat ik geen maat kan houden. Dus ik begin er niet aan.

Mensen die zeggen dat ze zonder alcohol of drugs net zo’n leuk feestje hebben zullen dat vast denken. Maar mijn echt memorabele avonden zijn toch echt met alocohol erbij. Nuchter kun je lol hebben, maar de bizarre dingen die je bedenkt met drank of drugs op zou je nuchter niet aan beginnen.

Dus zonder kun je gewoon veel lol hebben, maar die avonden waar iedereen het 10 jaar later nog over heeft zitten daar niet bij. Dat geeft niet, dat hoeft ook niet, maar het is gewoon echt niet hetzelfde. Ook niet met die mensen die zelf zeggen al gek genoeg te zijn.
Klopt ongetwijfeld. Ik hoorde afgelopen week op de radio een gesprek Den Haag-fans over een memorabele veldslag met Ajacieden, pakweg 20? jaar geleden. Inderdaad, stijf van de drugs. Ik snap oprecht wat daar leuk aan is, de kameraadschap, de spanning, het geweld, de sterke verhalen waar je nog jaren op kan teren. Dan ben ik maar een saaie doos, dat ik bij een sportwedstrijd een beetje onnozel naar de sport zit te kijken. Dus ja, ik snap goed wat je zegt en denk dat je volledig gelijk hebt. Het enige is: wil ik dat soort memorabele momenten in mijn leven. Saai als ik ben: ik niet.

En heel fout van me, ik weet het, ik voel oprechte minachting voor mensen die hun memorabele momenten halen uit middelen die de hersenfunctie aantasten. Ik kan er niks aan doen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
07-12-2018 13:49
Omdat alcohol normaal is, snap je dat niet?
Heerlijk kort door de bocht. Alcohol is ook een problematische drug, veel mensen zien dat niet in.
Nitflex schreef:
07-12-2018 13:41
Ik ben dan zelf niet zo van de drugs omdat ik er bang voor ben. Niet zo zeer voor mijn gezondheid of dat ik een “slechte” pil of lijntje tref, maar vooral omdat ik bang ben dat ik geen maat kan houden. Dus ik begin er niet aan.

Mensen die zeggen dat ze zonder alcohol of drugs net zo’n leuk feestje hebben zullen dat vast denken. Maar mijn echt memorabele avonden zijn toch echt met alocohol erbij. Nuchter kun je lol hebben, maar de bizarre dingen die je bedenkt met drank of drugs op zou je nuchter niet aan beginnen.

Dus zonder kun je gewoon veel lol hebben, maar die avonden waar iedereen het 10 jaar later nog over heeft zitten daar niet bij. Dat geeft niet, dat hoeft ook niet, maar het is gewoon echt niet hetzelfde. Ook niet met die mensen die zelf zeggen al gek genoeg te zijn.

Je schrijft het als iets positiefs (memorabele avonden, avonden waar men het 10 jaar later nog over heeft), maar ik vind het triest als je alcohol nodig hebt om een leuke(re) avond te hebben. En ik vind er ook niets positiefs aan.
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
07-12-2018 13:44
Ja ok, dat snap ik wel, maar dan zou je bijna niks meer kunnen consumeren. Aan de meeste producten zit wel een luchtje. Dierenleed, kinderarbeid, uitbuiting, vernieling van de planeet. Alles hangt aan elkaar van een hoop ellende.
Zeker. De veiligste manier om je nergens iets van aan te trekken, past prima bij je egocentrische idee dat je hiervoor ventileerde.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
fotoroid schreef:
07-12-2018 13:50
Heerlijk kort door de bocht. Alcohol is ook een problematische drug, veel mensen zien dat niet in.
Och, elke puber heeft dat argument al 100x gehoord of gebruikt.
Ik hou me aan de wet. Het zou jou sieren dat ook te doen, of tenminste niet te doen alsof er niks mis is met het gebruik van illegale drugs.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
07-12-2018 13:54
Och, elke puber heeft dat argument al 100x gehoord of gebruikt.
Ik hou me aan de wet. Het zou jou sieren dat ook te doen, of tenminste niet te doen alsof er niks mis is met het gebruik van illegale drugs.
Geweldig! Ik ben mijn puberteit al ver voorbij, ga mij niet vertellen hoe het allemaal werkt in Nederland. Dat iets een wet is, betekent niet dat het ook het juiste is. Ik zeg niet dat er niets mis is met illegaal drugsgebruik, ik heb dat werkelijk nergens genoemd. Ga mij geen woorden in de mond leggen.
Alle reacties Link kopieren
Aaaaargh forum
jamaarhoe wijzigde dit bericht op 07-12-2018 13:58
96.27% gewijzigd
Een zebra is geen paard met strepen
nerdopviva schreef:
07-12-2018 13:51
Je schrijft het als iets positiefs (memorabele avonden, avonden waar men het 10 jaar later nog over heeft), maar ik vind het triest als je alcohol nodig hebt om een leuke(re) avond te hebben. En ik vind er ook niets positiefs aan.
Ik vind het ook triest als mensen alcohol en/of drugs nodig hebben om het leuk te hebben.

Nog triester als die mensen denken dat ze drugs niet nodig hebben en zeggen dat ze niet verslaafd zijn. Terwijl ze duidelijk niet meer goed functioneren zonder.

Als ze bijvoorbeeld vóór 13:00 ‘s middags een lijntje coke moeten snuiven in de badkamer, om de kinderverjaardag waar ze bij aanwezig zijn weer een beetje aan te kunnen. En dan nog steeds vinden dat ze geen probleem hebben. :nope:
viva-amber schreef:
07-12-2018 13:44
Waar denk jij dat die dealer zijn drugs vandaan haalt dan? Dat komt toch van de grote hoop die via traffic hier is gekomen. En veilig gebruik: misschien kun je dat even uitleggen aan de ouders van een meisje uit Schagen dat met 17 levensjaren onder de zonden ligt.
De dealer is een crimineel die zijn waar rechtstreeks van de zware jongens krijgt. Je moet aardig dom of naïef zijn om dit te vergelijken met het drinken van een glas wijn of het kopen van een banaan.
Alle reacties Link kopieren
Nou zijn kinderverjaardagen wel precies het evenement waarvan ik begrijp dat je er door aan de drugs raakt :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven