Met twee vrouwen daten. Heel gezellig maar toch één afwijz

09-12-2018 23:40 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op dit moment in een lastige situatie. Ik kwam gelijktijdig met twee vrouwen in contact. Beiden vonden het leuk om mij beter te leren kennen en ik heb beiden een kans gegeven. Met beiden heb ik nu een tijd lang gedatet en met allebei de vrouwen is het heel gezellig. We naderen nu een fase waarin serieus nagedacht gaat worden over een echte relatie. Hoewel het met beide vrouwen heel leuk is heeft één van de twee op een paar punten wel mijn voorkeur, dus als ik op dit moment iemand zou moet aanwijzen van wie ik denk dat de kans op een relatie groter is dan kan ik dat wel. Al heb ik niet het idee dat ik met de ander geen relatie zou kunnen hebben. Nu we in het serieuze deel van het daten zitten verwacht ik dat bijna het punt komt waarop ik van één van de twee afstand moet nemen. Omdat het met beiden gewoon heel gezellig is weet ik dat ik één van de twee wellicht ga teleurstellen. Ik wil dit op een voorzichtige manier aanpakken zodat degene waarvan ik afstand neem niet het idee krijgt dat het aan haar ligt. Het zijn beiden leuke vrouwen en ik gun ze allebei het beste in de liefde. Degene waarvan ik afstand zal moeten nemen blijft een hele leuke vrouw waar niks mis mee is dus dat gevoel wil ik haar ook meegeven. Dit is voor mij de eerste keer dat ik, eigenlijk per toeval, met twee vrouwen tegelijk date, dus voor mij is dit ook de eerste keer dat ik in zo'n situatie zit. Omdat vrijwel alleen vrouwen op dit forum zitten zou ik graag jullie advies horen. Hoe kan ik dit het beste brengen als we zover zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan / hoop dat beide dames van elkaar af weten?
Het leven is geen datingshow. Kap het gewoon zsm af met degene die je het minst ziet zitten. Daar hoef je niet heel ingewikkeld over te doen, gewoon eerlijk zijn. "Hee, ik heb het leuk met je gehad maar ik heb iemand ontmoet die ik nog leuker vind. Dus hier eindigt het tussen ons. Veel geluk in je leven." Zoiets. Niet mooier proberen te maken dan het is, het is nou eenmaal niet leuk om afgewezen te worden. Punt. Zal ze vast even kut vinden, maar daar komt ze ook wel weer overheen, hoor.

Vooral niet te lang mee wachten want het klinkt een beetje shady hoe je het nu omschrijft. Hoe lang ben je al aan het daten met beiden en hoe serieus is het inmiddels al, vraag ik me af als ik je bericht lees...?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zoals je het hier ook schrijft. 'Ik vind je een hele leuke vrouw, maar er is iemand anders waar ik helemaal gek op ben en voor wil gaan.' Wat ik me nog wel afvraag is of je wel zeker weet dat die vrouwen ook een relatie met jou willen?
Alle reacties Link kopieren
je hebt beiden een kans gegeven...... speel je de quizmaster?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Als je de dame waar je niet voor kiest niet wilt kwetsen dan moet je haar geen dag langer nog aan het lijntje houden.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk zijn en direct. Maar je wel je best doen om het positief te brengen.

Daar mag je best over nadenken. Gewoon iets van ‘uit respect naar jou wil ik het hier bij laten’ of weet ik het.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon vertellen dat je met nog iemand date, dan was ik zelf al opgestapt.. ;)

Verder gewoon eerlijk zijn, je hebt iemand ontmoet die beter bij je past. Geen verhaaltjes, geen het ligt niet aan jou maar aan mij, gewoon eerlijk er is iemand die je leuker vindt.
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
'Janneke, ik heb je een kans gegeven maar helaas.'

Dit gaat wel het gewenste effect opleveren lijkt me.
Pinda-Kaas schreef:
10-12-2018 00:40
'Janneke, ik heb je een kans gegeven maar helaas.'

Dit gaat wel het gewenste effect opleveren lijkt me.
:rofl:

'Je bent het niet geworden...'
De ander doe je net of je nog niet klaar bent voor relatie en je vertelt dat je in een burn out zit. Waardoor je ook minder tijd hebt en even niet wil daten.
Maar wel contact houdt?
Misschien wacht die ander ?

Mocht t dus kapot gaan heb je plan b

Even zonder gein.
Voel je niet voor 1 meer ?
Alle reacties Link kopieren
Gezellig haha. Roepen ze ook allebei kies mij, kies mij. Hahaha
.
Pergamon schreef:
09-12-2018 23:47
Ik neem aan / hoop dat beide dames van elkaar af weten?
Daar ben ik ook héél benieuwd naar!
Ok leuk voor die vrouwen dit. Weten ze hiervan?
Die vrouwen hebben eerst en vooral het recht om te weten dat je met een ander date. Hoe arrogant om te vinden dat jij hen beide kan belazeren en dat de keuze geheel aan jou is.
In het belang van die vrouwen, kap met beide, ze verdienen een betere vent.
Wie weet daten ze er beiden ook lustig op los en zitten ze nu te denken hoe ze je moeten vertellen dat ze je niet zien zitten. Echt, is niet ondenkbaar, je ego is alleen nog niet op het idee gekomen klopt dat?

Gewoon vertellen, ik heb jou gekozen al vond ik mijn andere date ook heel leuk.
En wat je nu verder van haar verwacht. Niet meer met anderen daten of zo.
Als ze dan zegt nou, ik heb nog een paar opties lopen en je staat op dit moment niet bovenaan kan je daar rekening mee houden.

Wil je wachten tot ze haar keuze heeft gemaakt of kap je het dan af? En als je 2x hetzelfde antwoord krijgt ga je dan op het wachtbankje zitten of verder Tinderen?
Best bijzonder hoe zelfverzekerd je bent dat moet ik toegeven!

Succes, laat je nog even weten hoe het afgelopen is?
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat ze van elkaar weten, anders kun je dit met geen mogelijkheid netjes doen en ben je ze allebei aan het lijntje aan het houden.

En dan is het zo simpel als :
"ik heb het contact verbroken met die ander"
"ik ga voor de andere"

Natuurlijk ligt het wel aan haar, want als ze leuker was had je haar gekozen. Dus kom niet meer onzin dat het niet aan haar lag.
anoniem_310897 wijzigde dit bericht op 10-12-2018 07:11
45.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hadewychh schreef:
10-12-2018 06:46
Die vrouwen hebben eerst en vooral het recht om te weten dat je met een ander date. Hoe arrogant om te vinden dat jij hen beide kan belazeren en dat de keuze geheel aan jou is.
In het belang van die vrouwen, kap met beide, ze verdienen een betere vent.
Hoezo belazeren, hoezo dat recht? Ze zitten nog in de ontdekende fase, dan heb je nog geen verplichting naar elkaar tenzij je samen afspreekt dat je exclusief date. Is die afspraak er niet vind ik dit gewoon gezeik.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Jammer dat je niet nog een dame date, dan was het een soort van "wie van de drie" geweest.

Maar jeetje, wat klink jij berekenend zeg. Alsof je de dames beoordeelt met behulp van een lijst met punten.
Nergens lees ik iets over gevoel, dat je voor de ene iets meer voelt dan voor de ander ofzo.

Ik zou ze de hele tekst van je OP sturen. En dat meen ik. Wel zo eerlijk als ze weten hoe jij erin staat en dan hebben zij ook nog een keuze.
Als ze het niet van elkaar weten zou ik dat ook zo houden. Al zou ik met de partner met wie je doorgaat wel iets vertellen, maar zou ik het tegelijkertijdaspect weglaten. Ja, ja, de waarheid verdraaien is niet het mooiste wat er is. Maar open kaart spelen maakt ook soms meer kapot dan nodig is.

De vrouw met wie je breekt zou ik vertellen dat je ook iemand anders ontmoet hebt en dat je vind dat je een keuze moet maken. Dat je niet met twee vrouwen kunt daten. In zou daar wel zo spoedig als mogelijk werk van maken, want vanaf nu houd je een vrouw aan het lijntje en dat is niet zo netjes. Het slechtste wat je ongeveer kunt doen is haar nog langer aan het lijntje houden.

Mocht de eerste vrouw van je keuze er door drama van vrouw twee achterkomen, zelfs dan zou ik het hele verhaal niet uit de doeken te doen. Grote kans dat het onterecht verkeerd begrepen wordt.

Daten is tegenwoordig behoorlijk onoverzichtelijk en openheid is niet altijd de beste modus operandi. Wat niet wilt zeggen dat je mannen en vrouwen anders moet behandelen dan hoe je zelf behandeld wilt worden.
anoniem_366318 wijzigde dit bericht op 10-12-2018 07:14
Reden: Kleine toevoeging
5.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
10-12-2018 07:09
Hoezo belazeren, hoezo dat recht? Ze zitten nog in de ontdekende fase, dan heb je nog geen verplichting naar elkaar tenzij je samen afspreekt dat je exclusief date. Is die afspraak er niet vind ik dit gewoon gezeik.
Andere mentaliteit. Als je met meer dan 1 datet laat je ze dat weten. Kwestie van fatsoen, in mijn ogen is fatsoen een verplichting naar elkaar. Maar ik heb dan ook nog nooit exclusiviteit af hoeven spreken, want als je gewoon eerlijk bent is dat niet nodig.
buaya schreef:
10-12-2018 01:53
:rofl:

'Je bent het niet geworden...'
'Er waren andere kandidaten wiens cv beter aansloot bij het functieprofiel. Bedankt voor de getoonde interesse.'
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
10-12-2018 07:13
Andere mentaliteit. Als je met meer dan 1 datet laat je ze dat weten. Kwestie van fatsoen, in mijn ogen is fatsoen een verplichting naar elkaar. Maar ik heb dan ook nog nooit exclusiviteit af hoeven spreken, want als je gewoon eerlijk bent is dat niet nodig.
Ik vind het persoonlijk niks met fatsoen te maken en heel raar om uit te gaan van exclusiviteit als er nog niks is. Daarmee verplicht je iemand, die jou nog geen verantwoording verschuldigd is, tot iets. Dat vind ik een hele rare insteek als je alleen nog maar aan het kennismaken bent.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Bombus-Sylvarum schreef:
10-12-2018 07:12
Als ze het niet van elkaar weten zou ik dat ook zo houden. Al zou ik met de partner met wie je doorgaat wel iets vertellen, maar zou ik het tegelijkertijdaspect weglaten. Ja, ja, de waarheid verdraaien is niet het mooiste wat er is. Maar open kaart spelen maakt ook soms meer kapot dan nodig is.

De vrouw met wie je breekt zou ik vertellen dat je ook iemand anders ontmoet hebt en dat je vind dat je een keuze moet maken. Dat je niet met twee vrouwen kunt daten. In zou daar wel zo spoedig als mogelijk werk van maken, want vanaf nu houd je een vrouw aan het lijntje en dat is niet zo netjes. Het slechtste wat je ongeveer kunt doen is haar nog langer aan het lijntje houden.

Mocht de eerste vrouw van je keuze er door drama van vrouw twee achterkomen, zelfs dan zou ik het hele verhaal niet uit de doeken te doen. Grote kans dat het onterecht verkeerd begrepen wordt.

Daten is tegenwoordig behoorlijk onoverzichtelijk en openheid is niet altijd de beste modus operandi. Wat niet wilt zeggen dat je mannen en vrouwen anders moet behandelen dan hoe je zelf behandeld wilt worden.
Wat is er verkeerd te begrijpen aan deze situatie?
En ja, grote kans dat de dame(s) dit niet leuk vinden maar het is toch ook gewoon niet leuk? Ik vind het wel zo eerlijk dat ze weten hoe TS erin staat, zodat ze zelf ook een keus hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven