Moeilijkheden met vrienden

12-12-2018 15:38 75 berichten
Ik/wij hebben een leuke, dynamische vriendengroep met daarin 10 stellen, waarvan de basis de mannen zijn. Zij zijn samen opgegroeid en wij zijn erbij gekomen.
10 jaar terug had vriend H. een vriendin. Hij wou nog geen kinderen, zijn inmiddels ex zorgde ervoor dat dat toch gebeurde. Vervolgens kreeg hij een nieuwe vriendin die we met alle liefde in de vriendengroep hebben opgenomen. in de jaren erna lief en leed met elkaar gedeeld. Ze gingen trouwen. Na enkele jaren gingen ze vorig jaar uit elkaar. Allebei contact gehouden met de vriendengroep en vertelt dat het vanaf het begin niet lukte samen. Zij nam wat afstand, dat was logisch. Na amper 1 maand waren ze weer bij elkaar. We mochten het niet over de breuk hebben en moesten doen alsof er niets gebeurd was. Lief als we zijn, hebben we dat gedaan.

3 maanden terug ging het weer uit. Deze keer gingen ze echt scheiden. Met de mededeling dat zij geen enkel contact met ons wou. Geen appje, geen telefoontje, ons niet meer zien, van social media af.. Helemaal niets.
Eerlijk? Dat deed pijn. Hoewel ik de keuze kon respecteren, deed het nog steeds pijn omdat we zomaar aan de kant gezet werden.

1x per jaar gaan we een weekend weg met de groep. Aangezien we niets mochten sturen, we haar al maanden niet gesproken hebben, ging zij uiteraard niet mee. Nu kreeg ik vorige week telefoon dat ze weer bij elkaar zijn, en wat we ervan vonden als hij een nieuwe vriendin meenam. Eerlijk als we zijn, zeiden we dat we dat te vroeg vonden. Toen zei hij dat we haar al kenden, want dat het zijn ex-vrouw is. Toen we alsnog aangaven, dat door de gang van zaken we het wel een beetje gek vinden, werd hij boos.
Hij haalt oude zaken erbij en zegt dat we hun niets gunnen.

Ik gun ze zeker van alles, maar dit gaat me net te snel. We hebben haar nog niet weer gezien en ze hebben van alles tegen ons over elkaar gezegd. En over ons.. Is het heel gek dat we dit nu moeilijk vinden? of is zijn reactie terecht, en stellen we ons allemaal aan?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind het raar, maar van mij zou ze mee mogen.

Wel zou ik me absoluut nooit meer met hun, hun relatie of hun algemene dagelijkse problemen oid bemoeien. Ze zoeken het maar uit. Als een van de vrienden ineens weg gaat en je mag er niet eens over praten, lijkt me al moeilijk genoeg. Ze moeten van hun drama niet jullie drama maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je meer moet denken in IK ipv WE. Ik krijg het al benauwd als ik je post lees.

Jij werd gebeld, en WE zeiden dat WE het te vroeg vonden. Op de speakerphone?

Ik snap je probleem niet. Zij wilde geen contact meer omdat ze dat te moeilijk vond. Dat lijkt me een prima reden. Nu zijn ze weer bij elkaar en is het vast wel leuk om haar weer te zien.
Alle reacties Link kopieren
ik vind dat jullie je aanstellen, jullie kennen haar ten slotte. Jullie kunnen vinden dat ze (weer) te hart van stapel lopen maar dat is niet jullie probleem maar wel dat van hen.

Ik zou haar overigens wel vragen wat de reden was dat ze helemaal geen contact met jullie wilden hebben, ook zou ik zeker met haar bespreken dat dat jullie gekwetst heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap 'm even niet: "Nu kreeg ik vorige week telefoon dat ze weer bij elkaar zijn, en wat we ervan vonden als hij een nieuwe vriendin meenam." Is hij nou met zijn eerste ex-vrouw of met zijn tweede ex-vrouw?
En hoe gaan die telefoontjes? Je hebt het steeds over "wij". Is er een groepswoordvoerder?

En wat is er op tegen als hij zijn eerste ex meeneemt? Wensen jullie eerst netjes voorgesteld te worden, moet ze door de ballotage? Stemmen jullie over wie wel en niet mee mag?
Alle reacties Link kopieren
HIJ is jullie vriend, hij mag toch meebrengen, wie hij mee wil brengen???
10 stellen, dus je hoeft je niet met haar (en hem) bezig te houden als je daar geen zin meer in hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet zo moeilijk doen TO. Dit klinkt echt weer als wijvennijd. Dat hele "het gaat ons te snel" komt zeker van de vrouwen in de groep af?
nessemeisje schreef:
12-12-2018 15:49
Ik snap 'm even niet: "Nu kreeg ik vorige week telefoon dat ze weer bij elkaar zijn, en wat we ervan vonden als hij een nieuwe vriendin meenam." Is hij nou met zijn eerste ex-vrouw of met zijn tweede ex-vrouw?
En hoe gaan die telefoontjes? Je hebt het steeds over "wij". Is er een groepswoordvoerder?

En wat is er op tegen als hij zijn eerste ex meeneemt? Wensen jullie eerst netjes voorgesteld te worden, moet ze door de ballotage? Stemmen jullie over wie wel en niet mee mag?
Volgens mij is ex-vriendin #1 later ex-vrouw #1 geworden, welke nu dus weer vriendin is. Althans, dat dacht ik uit de OP te kunnen maken, maar nu twijfel ik.
Alle reacties Link kopieren
Onhandige situatie!
Voor de 3e keer bij elkaar komen is iets wat pubers doen, volwassen mensen denken toch wel een paar keer goed na of ze bij elkaar horen of niet?
Die eerste keer terug bij elkaar komen kan ik nog begrijpen, maar nu weer? Logisch dat jullie niet meteen staan te springen.
Wat een Gezever zeg. Het gaat ons te snel... zelfs als ze wel een nieuweling was vind ik het gezeur. Laat ze lekker. Al gaat het nog 7 keer over. Blijkbaar hebben ze een turbelente relatie. Niet iedereen is O stabiel. Je vrienden accepteren je toch zoals je bent? Ik heb ook een vriendin die om de haverklap een ander heeft. Dan is Hans er dan weer Klaas. Sommige vrienden zeuren daar ook over. Ooit vind ze de ware! Of niet, dan vind ik dat jammer voor haar maar is Dirk van harte welkom, of Hassan of van mijn part Anita.
Huh? Te snel? Je kent haar toch al? Volgens mij mis je de grap.
Ugh vriendengroepjes
Alle reacties Link kopieren
wat voor oude zaken?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Niet zo moeilijk doen. Houdt een beetje afstand maar laat het ze verder zelf uitzoeken. Jij bent toch ook niet gekeurd voor je mee mocht doen toen je vriend je meenam?

Je zegt zelf dat de mannen in de groep de basis zijn. Grote kans dus dat als er een relatie uitgaat, de vrouw zich terugtrekt uit de groep. Meestal is het niet mogelijk in zulke groepen dat beide partners blijven en is het de vrouw die het veld ruimt, of ze dat nu wil of niet. Om het niet onnodig gecompliceerd te maken heeft ze toen alle contact verbroken.

Hij heeft jouw toestemming niet nodig om zijn relatie in zijn vriendengroep te betrekken. Geeft haar de ruimte om weer mee te doen als ze zich daar zelf goed bij voelt en maak jezelf niet zo belangrijk. Ik denk dat de mannen in de groep hier veel minderen een probleem van maken, of niet? Probeer niet regels op te gaan stellen over waar iemand aan zou moeten voldoen voor deze meegenomen mag worden. Komt heel veel gezeik van en meestal is het sop de kool niet waard.
Alle reacties Link kopieren
Dat knipperlichten lijkt me sowieso een slecht idee. Maar dat is aan hen.
nessemeisje schreef:
12-12-2018 15:55
Ik zou ook niet zo moeilijk doen TO. Dit klinkt echt weer als wijvennijd. Dat hele "het gaat ons te snel" komt zeker van de vrouwen in de groep af?
Verder wat Nessemeisje zegt. Leven en laten leven. Jullie zijn toch geen sekte?
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
En als jij en je vriend uit elkaar gaan en het is te pijnlijk voor jou om contact te houden terwijl je er niet meer bij hoort.. en na een tijdje komen jullie weer bij elkaar maar jij mag niet mee op vakantie want dat is lastig voor hun?..

Ga er dan maar vanuit dat ze er niet meer bij gaat horen die vriend er uiteindelijk ook uit gaat. Daarom snap ik helemaal niets van zulke 'vriendengroepen'.
Relaties zijn al ingewikkeld genoeg zonder verplicht tot een 'vrienden'groep toe te moeten treden. Zou blij zijn als ik er vanaf was in elk geval.
Spontane aanval van aanstelleritis...
Yenthe_87 schreef:
12-12-2018 15:58
Onhandige situatie!
Voor de 3e keer bij elkaar komen is iets wat pubers doen, volwassen mensen denken toch wel een paar keer goed na of ze bij elkaar horen of niet?
Die eerste keer terug bij elkaar komen kan ik nog begrijpen, maar nu weer? Logisch dat jullie niet meteen staan te springen.
Vriendengroepen vind ik iets voor pubers en studenten, niet iets voor volwassenen met een eigen gezin en schoonfamilie.
Ik zou ook geen zin hebben in een weekend met de dramatiers hebben.
Of uberhaupt in zo'n weekend weg met 10 andere stellen. :mrgreen: :mrgreen:
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 12-12-2018 16:32
8.15% gewijzigd
redbulletje schreef:
12-12-2018 16:29
Vriendengroepen vind ik iets voor pubers en studenten, niet iets voor volwassenen met een eigen gezin en schoonfamilie.
:rofl: :rofl:

Ik zal het even doorgeven aan mijn groepjes met vrienden.
Alle reacties Link kopieren
kortom: als ze uit elkaar zijn moeten jullie doen of ze niet bestaat en nooit bestaan heeft. Maar als ze dan weer eens bij elkaar zijn moeten jullie haar weer moeiteloos in de vriendengroep opnemen.
Ja, dat is raar.
zeggen dat jullie het niet pikken en een echtscheiding eisen
Alle reacties Link kopieren
Goal2016 schreef:
12-12-2018 15:38
10 jaar terug had vriend H. een vriendin. Hij wou nog geen kinderen, zijn inmiddels ex zorgde ervoor dat dat toch gebeurde.
Huh? Volgens mij moet je daarvoor toch echt met z’n tweeen zijn.... maar begrijp ik het nu goed dat met ex 1 hij dus kinderen heeft die hij eigenlijk niet wilde (wat voegt deze info toe aan het verhaal?) en ex 2 een knipperlicht ex is die geen contact meer wilde met jullie, maar nu wel met jullie een wekend weg wil?

Ik zou ze het lekker uit laten zoeken. Laat haar lekker mee komen. Jullie zijn met genoeg mensen om niet perse met haar heel veel tijd door te hoeven brengen. Het lijkt me vooral voor haar heel ongemakkelijk, maar blijkbaar maakt het haar niks uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven