Bah, zó klaar met daten

15-12-2018 09:51 365 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen,

de titel zegt het al; ik ben echt een beetje klaar met daten.

Sinds ongeveer een jaar date ik via tinder. Eerst voor de leuk, maar uiteindelijk besloot ik dat ik wel weer een serieuze relatie wil. Ik weet dat tinder hier niet altijd het juiste middel voor is, maar ik ken ook succesverhalen dus gaf het een kans.
Ik heb het afgelopen jaar geloof ik wel met 7 mannen een kortstondig 'iets' gehad, maar telkens loopt het uit op niets. 3x omdat de mannen in kwestie echt veeeeel te benauwend waren en me binnen een week in een relatie wilde proppen.
anoniem_380151 wijzigde dit bericht op 08-03-2019 21:16
67.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is niet verplicht hè.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat ze je vrij snel het bed in krijgen. (Misschien ben ik wel een degelijke trien)
Misschien is eventjes rust inderdaad geen verkeerd idee. Door deze ervaringen word je niet gemotiveerder om iemand tegen het lijf te lopen. Laat het daten even achterwege en focus je op andere dingen.
Heel herkenbaar! Nu sinds ruim anderhalf jaar vrijgezel - toen dook ik gelijk in een lange datefase met 1 specifieke man met wie het toch nooit wat zou worden en sinds de zomer ben via Tinder en Happn aan het daten.

Maar man man man wat vermoeiend. Genoeg gesprekken en matches, iedereen wil ook afspreken, maar nu ik 4x heb afgesproken en het toch na 1-6 dates elke x ophoudt, ben ik ook wel een beetje klaar met dat gedoe. Eerst weer jezelf voorstellen; de ander leren kennen via de app, dan die eerste echte date en krijg je steeds ietsje meer verwachtingen en stel je jezelf weer ietsje meer open...

Ik heb de datingapps allemaal even verwijderd, eventjes niets en focussen op m’n leven die toch best wel leuk is ;-) wellicht in 2019 weer met frisse moed daten; al hoop ik stiekem dat ik op een andere manier eens iemand ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
P3arl schreef:
15-12-2018 10:27
Ik vind dat ze je vrij snel het bed in krijgen. (Misschien ben ik wel een degelijke trien)
Misschien is eventjes rust inderdaad geen verkeerd idee. Door deze ervaringen word je niet gemotiveerder om iemand tegen het lijf te lopen. Laat het daten even achterwege en focus je op andere dingen.
Misschien wel, ik heb daar ook over nagedacht. Ik hou zelf echter ook wel van seks en vind de mannen waar ik mee date ook wel dermate aantrekkelijk dat ik graag seks met ze wil hebben.
Alle reacties Link kopieren
Jij wil een relatie.
Maar wat doe je in de praktijk?

Je gaat een paar maanden daten met iemand die niet weet wat hij wil. Die misschien wel een relatie wi maar misschien ook niet. Iemand die zegt nog niet klaar te zijn voor een relatie.

Om hem vervolgens alsnog te dumpen omdat hij niet weet wat hij wil.

Goh wat een verrassing zeg. Niet dus.

Mannen die aangeven dat ze ook op zoek zijn naar een serieuze relatie. Die dus het zelfde willen als jij. Mannen waar je dus eigenlijk mee zou moeten daten die laat je links liggen want dat vindt je te benauwend.

Tja zo krijg je nooit wat je wil.
L
Alle reacties Link kopieren
ranjaa schreef:
15-12-2018 10:28
Heel herkenbaar! Nu sinds ruim anderhalf jaar vrijgezel - toen dook ik gelijk in een lange datefase met 1 specifieke man met wie het toch nooit wat zou worden en sinds de zomer ben via Tinder en Happn aan het daten.

Maar man man man wat vermoeiend. Genoeg gesprekken en matches, iedereen wil ook afspreken, maar nu ik 4x heb afgesproken en het toch na 1-6 dates elke x ophoudt, ben ik ook wel een beetje klaar met dat gedoe. Eerst weer jezelf voorstellen; de ander leren kennen via de app, dan die eerste echte date en krijg je steeds ietsje meer verwachtingen en stel je jezelf weer ietsje meer open...

Ik heb de datingapps allemaal even verwijderd, eventjes niets en focussen op m’n leven die toch best wel leuk is ;-) wellicht in 2019 weer met frisse moed daten; al hoop ik stiekem dat ik op een andere manier eens iemand ontmoet.
Precies dit! wat vervelend he... volgens mij is het hele 'daten' echt veranderd met de komst van die apps.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
15-12-2018 10:29
Jij wil een relatie.
Maar wat doe je in de praktijk?

Je gaat een paar maanden daten met iemand die niet weet wat hij wil. Die misschien wel een relatie wi maar misschien ook niet. Iemand die zegt nog niet klaar te zijn voor een relatie.

Om hem vervolgens alsnog te dumpen omdat hij niet weet wat hij wil.

Goh wat een verrassing zeg. Niet dus.

Mannen die aangeven dat ze ook op zoek zijn naar een serieuze relatie. Die dus het zelfde willen als jij. Mannen waar je dus eigenlijk mee zou moeten daten die laat je links liggen want dat vindt je te benauwend.

Tja zo krijg je nooit wat je wil.
L
Hmm.. daar heb je wel een punt.
Ik denk dat ik de mannen die wel een echte relatie toch ook gewoon minder leuk vond. Het waren prima kerels hoor! Maar ik voelde daar toevallig ook minder een klik mee.
anoniem_380151 wijzigde dit bericht op 08-03-2019 21:17
0.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niet daten, gewoon je ding doen en wie weet kom je hem tegen... of in elk geval veel kieskeuriger zijn als je wel date.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je je gevoelens enigszins beschermen door niet zo 1, 2, 3 met iemand het bed in te duiken (weet ik niet hoor?), maar dat is een afweging die je met jezelf moet maken, aangezien je seks wel heel fijn vindt.
Het is herkenbaar. Kijk maar naar de topic tinderleed..

Denk dat jij even moet resetten wat je wil in je leven en wat maakt je blij.

Ik vraag nu al bij date 2 al hoe hij in leven staat en wat hij zoekt. En ik kijk naar zijn houding.
Vaak zijn mannen eerlijk en zullen ze het zeggen een relatie of fun.

Ik herken iets in je verhaal. Had ik vorig maand toen me date niet zo leuk was .
Misschien verwacht je resultaat.
Je denkt als ik ga daten en ik ga dit en dat doen dan krijg ik een relatie . Maar dit is niet zo. Kennelijk gaat het niet altijd zo vlot of easy.
Ik date ook al lang en vorig maand ook niet echt iets aan de haak.
Toen had ik ook een moment van aaaaaaaa waarom loopt t bij de ander zo vlot en ik heb allemaal onzin!

Wat ik ook herken is dat je je kwetsbaar opstelt zeg je. Maar is dit zo?
En als jij je kwetsbaar opstelt bij een man die alleen fun wil, dan snap jij ook dat dit hem niet boeit. Maar bij de juiste persoon is dit wel mooi.
Kun jij sexen als een godin , maar als hij niks serieus zoekt. Dan is hij weg.

Wat ik mezelf afvroeg was:
Wil je niet te graag een relatie ? Wat is mis met leven en je netwerk vergroten. Misschien tref je hem daar? Spreek je mannen aan in het echt? Kun je sex uitstellen tot bijvoorbeeld je iemand echt meer kent?
Alle reacties Link kopieren
Vorige date wilde hij zonder condoom neuken. Vond ik prima

:woa: Okay
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Je wilt niet scharrelen, maar als er mannen zijn die wel een relatie willen, vind je dat te benauwend.
Wat wil je nu??
En neuken zonder condoom moet je natuurlijk nooit doen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Leslimoges schreef:
15-12-2018 10:30
Precies dit! wat vervelend he... volgens mij is het hele 'daten' echt veranderd met de komst van die apps.
Dat klopt. Iedereen is veel sneller inwisselbaar. Er wordt nog maar weinig moeite voor elkaar gedaan. Ben je aan t daten dan blijven we vooral nog op de apps zitten want stel je voor dat er iemand die net wat leuker mooier gezelliger voorbij komt dan degene waarmee je date. Het is allemaal zo oppervlakkig. Het leukste blijft nog gewoon iemand irl tegen komen.
Alle reacties Link kopieren
Dus je date via tinder, wetende dat dat voor jouw doel geen goed idee is, en nu heb je ontdekt dat je voor jouw doel verkeerd bezig bent. Gefeliciteerd met de uitkomst van dit experiment.

En nu? Ga je nu aan het krijgen van een relatie werken op een wat kansrijkere manier, of blijf je lekker single?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Zo herkenbaar. Ik ben wel wat ouder denk ik (50 plus) maar wat werd ik het zat!! Of ze willen gelijk van alles ( nog voor de eerste ontmoeting al plannen voor de Kerst) of ze hebben zogenaaamd weer bindingsangst.
Ik vind het prima als iemand gelijk aangeeft dat het om de seks gaat en meer niet. Heb ik zelf ook wel eens.
Het ergste zijn echter de mannen die ‘iets serieus zoeken’ maar na een paar dates ( liefst met seks) opeens ‘toch niet toe zijn aan iets vasts’. Ja, ja. Waarom maken ik en al mijn vriendinnen dit steeds mee?
Ik word ook steeds wantrouwender. Als een man over zichzelf zegt of schrijft dat hij betrouwbaar en monogaam is, denk ik: waarom moet je dat benadrukken?
Daten doe ik dus eigenlijk niet meer, geeft rust.
Als ik Tinder ( verveling en even swipen) ga ik voor de ‘ik zoek een fwb voor de seks’ tekst in het profiel. In ieder geval eerlijk. Dan maar geen relatie.
Succes toch!
De tip om maar te kijken wat er op je pad komt, vind ik onzinnig. Dat gebeurt dus niet!!
Alle reacties Link kopieren
Waarom doe je het in zonder condoom??????
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Waarom dan al seks na een paar dates? Leer elkaar eerst eens kennen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
FIjn, jullie reacties!

Ik heb er ook aan gedacht langer te wachten met seks. Ik denk ook dat ik dat, mocht ik weer iemand tegen komen, ga doen.
Het vervelende is dat mijn netwerk best groot is en ik heb een actief leven. Ga regelmatig iets drinken in de stad, heb hobbies waarbij ik (nieuwe) mannen ben tegen gekomen. Maar óf die zijn al bezet, óf het zijn niet mijn types.
Ik zou het erg fijn vinden om weer een relatie te krijgen, maar ben ook happy en tevreden met het leven wat ik nu heb. Fijne baan, lieve familie en vrienden, hobbies, kat etc. Ik leid wel precies het leven dat ik wil leiden.
Het voelt inderdaad als inwisselbaar zijn. Alsof niemand meer moeite voor elkaar wil doen en altijd maar opzoek is naar beter. bang zijn voor echte verbinding en moeite ergens voor doen, iets opbouwen. Het moet vooral vluchtig, lekker en ongecompliceerd zijn. Dat is althans wat ik ervaar. Ik denk, dat als de mannen die wél een relatie wilden, het wat rustiger aan gedaan hadden óf ik had meer een klik gevoeld, dat ik daar dan wel voor was gegaan. Maar dit was echt heel extreem benauwend. Cadeautjes kopen, mijn carriere willen plannen zodat we elkaar in de toekomst veel konden zien, dure weekendjes weg, 5x per dag bellen (echt!).
WAarom zonder condoom: omdat zowel hij als ik recent getest waren en veilig waren (hij had me de uitslag laten zien).
Zonder condoom, waarom echt?!
En verder je bent er zelf niet aan toe want je wil alleen onbereikbare mannen. Dan is het niet raar dat het op niks uitloopt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Leslimoges schreef:
15-12-2018 11:07
FIjn, jullie reacties!

Ik heb er ook aan gedacht langer te wachten met seks. Ik denk ook dat ik dat, mocht ik weer iemand tegen komen, ga doen.
Het vervelende is dat mijn netwerk best groot is en ik heb een actief leven. Ga regelmatig iets drinken in de stad, heb hobbies waarbij ik (nieuwe) mannen ben tegen gekomen. Maar óf die zijn al bezet, óf het zijn niet mijn types.
Ik zou het erg fijn vinden om weer een relatie te krijgen, maar ben ook happy en tevreden met het leven wat ik nu heb. Fijne baan, lieve familie en vrienden, hobbies, kat etc. Ik leid wel precies het leven dat ik wil leiden.
Het voelt inderdaad als inwisselbaar zijn. Alsof niemand meer moeite voor elkaar wil doen en altijd maar opzoek is naar beter. bang zijn voor echte verbinding en moeite ergens voor doen, iets opbouwen. Het moet vooral vluchtig, lekker en ongecompliceerd zijn. Dat is althans wat ik ervaar. Ik denk, dat als de mannen die wél een relatie wilden, het wat rustiger aan gedaan hadden óf ik had meer een klik gevoeld, dat ik daar dan wel voor was gegaan. Maar dit was echt heel extreem benauwend. Cadeautjes kopen, mijn carriere willen plannen zodat we elkaar in de toekomst veel konden zien, dure weekendjes weg, 5x per dag bellen (echt!).
WAarom zonder condoom: omdat zowel hij als ik recent getest waren en veilig waren (hij had me de uitslag laten zien).
Wat doe jij anders dan die anderen die geen moeite willen doen om iets op te bouwen?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
naamloosjes schreef:
15-12-2018 11:11
Zonder condoom, waarom echt?!
En verder je bent er zelf niet aan toe want je wil alleen onbereikbare mannen. Dan is het niet raar dat het op niks uitloopt natuurlijk.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik wil júist een bereikbare man, maar wel 1tje waarbij ik genoeg gevoelens heb om een relatie op te bouwen
Madeliefjees schreef:
15-12-2018 11:06
Waarom dan al seks na een paar dates? Leer elkaar eerst eens kennen.
Wanneer moet je dan sex hebben? Na een jaar en een bepaald bedrag aan uitjes uitgegeven?
Je kan na de eerste date al sex hebben en een relatie krijgen (zelfs via Tinder) en keurig drie maanden een kusje op je wang accepteren en dan alsnog gedumpt worden.
Plus in het laatste geval ook nog eens het risico drie maanden te hebben geïnvesteerd in iemand met wie je geen klik hebt in bed.
Als je zin hebt in sex heb dan sex.
Als iemand daar wat raars van wil denken heb ik in ieder geval mijn pretje gehad en ben er dan ook gelijk achter dat zo'n man achterlijke ideeën heeft.
Alle reacties Link kopieren
Leslimoges schreef:
15-12-2018 11:07
.
WAarom zonder condoom: omdat zowel hij als ik recent getest waren en veilig waren (hij had me de uitslag laten zien).
NOu én. Je hebt geen relatie, geen afspraken, hij is een flierefluiter dus je weet niet met wie hij rondt die periode nog meer seksdates heeft.
Misschien wil je gewoon veel te graag???? Daar je zelfs je gezondheid op het spel zet. Soa's komen trouwens onder oudere daters 40+-ers het steeds vaker omdat zij soms vanuit een vaste relatie het hoofd een beetje verliezen tgv verliefdheid e.d.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou alleen op date gaan als je echt heel enthousiast bent. Selectief zijn en letten op datgene wat jij nu echt niet meer wil. Is er interesse in jou als persoon? Neemt iemand de tijd ipv al direct te praten over weekendjes weg? En vooral: begint hij niet over seks? Dat soort signalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven