Hoevaak samen tijd?

17-12-2018 08:49 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraag aan de mensen die saemnwonen. Brengen jullie elke avond samen tijd door, of is dat net als bij ons vaak maar 1 of 2 keer per week?
Alle reacties Link kopieren
Dat wisselt, maar sowieso gaat man 3x sporten en ik minimaal 2x. Dus er blijven nog maar 3 avonden over (we sporten 1 avond tegelijkertijd) En dan zit man nog vaak een tv programma te kijken terwijl ik lees of achter de pc zit, of omgekeerd.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Niet dagelijks, maar scheelt niet veel.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Dat wisselt, want we hebben beiden een onregelmatige baan. Soms hebben we dus ook een hele week alleen een paar ochtenden samen. Ik vind 2 keer in de week wel te weinig en we proberen het wel altijd zo te plannen dat we in ieder geval 5 dagen in de week ergens op een dag een paar uur samen zijn. We sporten samen, dus dat scheelt al. Ik ben gaan samenwonen omdat we dat gezellig vinden. Qualitytime staat dus ergens bovenaan op ons prioriteitenlijstje.
Alle reacties Link kopieren
Dat verschilt... gemiddeld 2 avonden per week denk ik. Ligt een beetje aan het werkrooster. Werken regelmatig 's avonds, sport, avonden met vrienden/vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
We vinden het allebei fijn om thuis te zijn en brengen iedere avond samen tijd door. Soms heeft hij mannen avond met zijn vrienden of spreek ik af met vriendinnen maar dat doen we maar 2 a 3 keer per maand (in de avonden).
Omdat hij overdag werkt en ik in de avond hebben we geen tot 1 avond in de week samen.
Dat is wel echt te weinig, want ik merk dat onze relatie er onder begint te lijden. Ben dus ook op zoek naar ander werk
Alle reacties Link kopieren
Ik moet mijn weekplanning aanpassen omdat mijn wederhelft vindt dat we geen kwaliteit hebben in onze relatie wanneer we maar 2 avonden samen zijn. Andere stellen máken tijd voor elkaar wordt aangegeven.
Ik vind het lastig. Ik wil mij best aanpassen, maar ergens vind ik 2 avonden ook voldoende. Het gaat toch juist om de kwaliteit en niet de kwantiteit. Ik ben van mening dat je anders juist in een sleur komt.
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je samen tijd door brengen?

Vriend en ik hebben regelmatig verplichtingen 's avonds en mijn vriend blijft vaak tot laat op kantoor of gaat na het eten nog even terug (ja. ja zelfstandige met een eigen kantoor, dus lange werkweken)

Maar ook wanneer we samen een keertje thuis zijn, zitten we zelden echt samen op de bank tv te kijken of te praten. We zijn dan beide in huis, maar ieder doet zo zijn ding. Meestal werk gerelateerd.

Dit werkt voor ons het beste.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Elke avond. We doen heel veel samen.
Maak tijd voor elkaar, ga leuke dingen doen, als is het maar samen lunchen in de stad in het weekend.
Machtilden schreef:
17-12-2018 09:09
Ik moet mijn weekplanning aanpassen omdat mijn wederhelft vindt dat we geen kwaliteit hebben in onze relatie wanneer we maar 2 avonden samen zijn. Andere stellen máken tijd voor elkaar wordt aangegeven.
Ik vind het lastig. Ik wil mij best aanpassen, maar ergens vind ik 2 avonden ook voldoende. Het gaat toch juist om de kwaliteit en niet de kwantiteit. Ik ben van mening dat je anders juist in een sleur komt.

Uh, waarom jij en niet hij ook? En waarom alleen op de avonden, is 's middags samen zijn geen kwaliteit?
Vrijwel alle avonden tenzij ik bijv een keer alleen naar het theater ga of mijn vrouw een keer in de avond met een vriendin afspreekt. Maar ik denk dat soort avonden op 1 hand in het jaar te tellen is.
Het komt weleens voor dat man of ik 's avonds moet werken, maar verder zijn we alle avonden samen.
Ik vind dat echt heel gezellig en zou niet anders willen.
In het weekend spreken we ook weleens zonder elkaar af met vrienden.
anoniem_317665 wijzigde dit bericht op 17-12-2018 09:43
18.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
17-12-2018 09:09
Wat bedoel je samen tijd door brengen?

Vriend en ik hebben regelmatig verplichtingen 's avonds en mijn vriend blijft vaak tot laat op kantoor of gaat na het eten nog even terug (ja. ja zelfstandige met een eigen kantoor, dus lange werkweken)

Maar ook wanneer we samen een keertje thuis zijn, zitten we zelden echt samen op de bank tv te kijken of te praten. We zijn dan beide in huis, maar ieder doet zo zijn ding. Meestal werk gerelateerd.

Dit werkt voor ons het beste.
Dat is toch geen relatie? Tenminste in mijn optiek. Dan ben je huisgenoten.

On topic. Ik woon niet samen, wel allebei op onszelf. Ongeveer 4 avonden per week samen.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Machtilden schreef:
17-12-2018 09:09
Ik moet mijn weekplanning aanpassen omdat mijn wederhelft vindt dat we geen kwaliteit hebben in onze relatie wanneer we maar 2 avonden samen zijn. Andere stellen máken tijd voor elkaar wordt aangegeven.
Ik vind het lastig. Ik wil mij best aanpassen, maar ergens vind ik 2 avonden ook voldoende. Het gaat toch juist om de kwaliteit en niet de kwantiteit. Ik ben van mening dat je anders juist in een sleur komt.
En is die kwaliteit dan hoog genoeg? Wat doe je dan samen die twee avonden?
Alle reacties Link kopieren
Machtilden schreef:
17-12-2018 09:09
Ik moet mijn weekplanning aanpassen omdat mijn wederhelft vindt dat we geen kwaliteit hebben in onze relatie wanneer we maar 2 avonden samen zijn. Andere stellen máken tijd voor elkaar wordt aangegeven.
Ik vind het lastig. Ik wil mij best aanpassen, maar ergens vind ik 2 avonden ook voldoende. Het gaat toch juist om de kwaliteit en niet de kwantiteit. Ik ben van mening dat je anders juist in een sleur komt.
Ik zou 2 avonden ook echt te weinig vinden maar voor sommigen is het meer dan genoeg. En die sleur herken ik niet ondanks dat wij altijd samen zijn. Ik zou juist denken dat je langs elkaar heen gaat leven en de relatie eronder zal lijden als je maar twee avonden samen doorbrengt. Kwestie van verwachtingen goed op elkaar afstemmen.
Misschien wel interessant om te zoeken naar '5 Love Languages' om jullie verschillen en overeenkomsten te zien in bijv quality time verwachtingen.
Altijd wel éven. Maar 2/3 keer per week dat we een avond helemaal samen hebben. Andere avonden is iemand van ons weg en kletsen we hooguit even bij rond een uur of 10.
Alle reacties Link kopieren
Er is een verschil in samen thuis zijn en echt samen iets doen thuis. Wij doen meestal ook ons eigen ding, als we thuis zijn. Soms kijken we samen een serie of film of spelen een bordspel, soms koken we samen, maar vaak doen we iets voor ons zelf (lezen, computeren, serie kijken etc).
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
louti schreef:
17-12-2018 09:23
Dat is toch geen relatie? Tenminste in mijn optiek. Dan ben je huisgenoten.

On topic. Ik woon niet samen, wel allebei op onszelf. Ongeveer 4 avonden per week samen.
Je woont nog niet eens samen.....
Je bent in jouw ogen huisgenoten als jd elkaar maar 2/3 avonden per week ziet?

Als je samenwoont zie je elkaar veel vaker. Wij ontbijten samen, lunchen een keer in de week samen, eten 4/5 x in de week s avonds samen. Daarnaast beiden een drukke baan en beiden 2/3x per week sport, dan nog een avond een cursus of hobby en nog kinderen die sporten, ergens naartoe moeten of opgehaald moeten worden, wat mantelzorg voor mensen om ons heen erbij en sociale contacten onderhouden met anderen. . Ik ben oprecht blij als we 2 avonden per week kunnen vrijmaken om samen te zijn. Maar dan zijn we dus huisgenoten zonder relatie...... ik zal het mijn man even meedelen als hij thuiskomt.

Kom over een jaar of 15/20 nog eens praten, ok?
Maar hee, als wij allemaal vinden dat een halve avond per week genoeg is, dan weet je toch nog niks? Je hoeft niet met ons samen te wonen. Je woont samen met je partner en die vindt het te weinig. Ik zou daar maar naar luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Samen tijd doorbrengen. Dat ik thuisben, dan is het variabel eat we doen, maar hebben dan echt tijd voor elkaar.
We eten altijd samen wanneer ik 's avonds niet werk. meestal heb ik daarna wel altijd iets. Sport 2 vaste avonden in de week, en daarnaast spreek ik geregeld af. Hij heeft 1 vaste avond sport.

Ik werk onregelmatig, dat maakt het ook lastig.
Als er samen tijd is dan is dat alleen in de avond. Ik probeer me te verplaatsen in hem, misschien heeft hij gelijk en is het beter minder af te spreken met anderen. Door de onregelmatige weken vallen afspraken die ik met anderen maak juist ook in tijd dat we samen zouden kunnen doorbrengen.
Ik leef teveel op mezelf....misschien is dat wel zo en moet ik het anders aanpakken. Wel lastig, wanneer je een bepaald leven gewend bent.
Mijn plan is in ieder geval het wel aan te passen. Wat minder afspreken zodat er meer tijd is voor elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vaak 3 avonden in de week samen. Soms 4. Hij werkt 1 avond in de week, ik ben een avond naar mijn vrijwilligerswerk en we sporten allebei op de dezelfde avond. En 1 avond in de week heb ik heel laat training, dus hebben we elkaar wel al 3 uur gezien voor ik weer vertrek.

We eten trouwens wel 5 a 6 dagen in de week samen. Vaak vertrekt een van ons daarna weer. De weekenden zijn we eigenlijk structureel samen.
Echt elke avond samen zijn... nee dan zou ik gillend gek worden.
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
17-12-2018 09:32
Maar hee, als wij allemaal vinden dat een halve avond per week genoeg is, dan weet je toch nog niks? Je hoeft niet met ons samen te wonen. Je woont samen met je partner en die vindt het te weinig. Ik zou daar maar naar luisteren.
Dat is zeker waar. Het is wel eens fijn eens van anderen te vernemen hoe het bij hen gaat. Natuurlijk gaat het om ons!
Alle reacties Link kopieren
louti schreef:
17-12-2018 09:23

Dat is toch geen relatie? Tenminste in mijn optiek. Dan ben je huisgenoten.


On topic. Ik woon niet samen, wel allebei op onszelf. Ongeveer 4 avonden per week samen.

Dus je hebt alleen maar een relatie, als je élke avond (of minstens 5 per week) samen op de bank voor de buis hangt?
Wow

Nou, dan heb ik dus geen relatie, maar al 23 jaar een huisgenoot met benefits (en kinderen) Ook goed.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Machtilden schreef:
17-12-2018 09:09
Ik moet mijn weekplanning aanpassen omdat mijn wederhelft vindt dat we geen kwaliteit hebben in onze relatie wanneer we maar 2 avonden samen zijn. Andere stellen máken tijd voor elkaar wordt aangegeven.
Ik vind het lastig. Ik wil mij best aanpassen, maar ergens vind ik 2 avonden ook voldoende. Het gaat toch juist om de kwaliteit en niet de kwantiteit. Ik ben van mening dat je anders juist in een sleur komt.
Maar wat dóe je als je die 2 avonden samen bent en als je elkaar dan heel veel aandacht geeft, ga je dat ook blijven doen wanneer je meer avonden samen thuis bent, of verzand het dan al snel in 'samen thuis maar niets samen doen'

Man en ik waren toen de kinderen klein waren soms nog minder samen thuis, omdat tegelijkertijd sporten er toen niet inzat. Toen waren het alleen de weekenden, denk ik.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven