Doorzetten of niet

17-12-2018 15:25 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen. Lees al enige tijd mee maar nu voor het eerst een account.

Graag jullie mening of advies over het volgende;


Enige tijd terug heb ik een date gehad met een jongen waarbij er instant een klik was. Aan beide kanten. Een bepaald gevoel van herkenning, rust en goede spanning. Geen ongemakkelijk gevoel of onzekere gevoelens. Dit heb ik echt vrijwel nooit gehad. De volgende date was gepland. Helaas ging deze niet door omdat hij ziek was. De datum die hij voorstelde kon ik helaas ook niet. WEer nieuwe datum geprikt. Wederom ziek en er mentaal doorheen zitten.

Ondertussen antwoord hij wel zeer enthousiast op de geplande dates en geeft aan het heel vervelend te vinden om niet te kunnen. Rationeel gezien zou je denken dit gaat hem niet worden dus laten gaan. Maar iets in mij zegt dat hij oprecht is en echt goede intenties heeft. En dit heb ik niet snel bij mensen.
Daarom wil ik het nog niet opgeven en nog een poging wagen. Maar is dat wel verstandig?

Wat denken jullie?
Waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doorgaan. Hij is toch eerlijk?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Rationeel mogen mensen niet ziek worden zo der dat jij ze verdenkt? Brr
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Zolang jij het niet zat bent is het toch prima om het even aan te kijken.
Alle reacties Link kopieren
waarom zou je GEEN nieuwe poging wagen?? Wat heb je te verliezen?
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met 'wederom ziek en er mentaal doorheen zitten'; gaat dit over jou? Klinkt niet als de ideale timing om een relatie te starten.

Maar, afgezien daarvan: waarom zou je inderdaad géén poging wagen?! Het enige wat kan gebeuren is dat het niets wordt. Dat is het nu ook (nog) niet, dus niets te verliezen lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer even zo op iedereen. De reden waarom ik de ziekmelding niet helemaal geloof is omdat ik erg onzeker ben over mijzelf en denk dat de ziekmeldingen niet waar zijn (Het waren er meer als 1) een smoes zijn en hij mij eigenlijk niet wilt zien. Wat vreemd is want als het dan over het plannen hebben van een date is hij zeer enthouasiast en geeft aan wat we kunnen doen en dat hem dat leuk lijkt.

Misschien ben ik niet uitgebreid genoeg geweest in de openingspost :)

Ik heb weinig vertrouwen in de goede intentis van mensen en dan zeker van mannen. Dit ligt aan mij. MAar heb hier veel topics gelezen en vaak zie je toch dat de reactie is van hij vindt je niet zo leuk of hou de eer aan jezelf.
anoniem_380229 wijzigde dit bericht op 17-12-2018 15:56
Reden: typfout
1.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aureel schreef:
17-12-2018 15:42
Wat bedoel je met 'wederom ziek en er mentaal doorheen zitten'; gaat dit over jou? Klinkt niet als de ideale timing om een relatie te starten.

Maar, afgezien daarvan: waarom zou je inderdaad géén poging wagen?! Het enige wat kan gebeuren is dat het niets wordt. Dat is het nu ook (nog) niet, dus niets te verliezen lijkt mij.
Dit is bij hem.
Alle reacties Link kopieren
Als hij je niet leuk vond, liet hij t wel doodbloeden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Waarom zou je iemand daten die er mentaal door zit? Als je graag zorgt voor mensen moet je in de zorg gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
17-12-2018 16:28
Als hij je niet leuk vond, liet hij t wel doodbloeden.
Of het is meer het contact warm houden?
Alle reacties Link kopieren
Hadewychh schreef:
17-12-2018 16:30
Waarom zou je iemand daten die er mentaal door zit? Als je graag zorgt voor mensen moet je in de zorg gaan werken.
Mensen hebben toch wel eens mindere periodes in hun leven?
Wat heb je verloren met wachten op hem?
Zijn er nog anderen dan met wie je aan 't daten bent of waar potentieel daten in zit?

Ik zou kijken waar het naartoe leidt.

Hem blokkeren / negeren kan over een paar weken nog altijd.
Alle reacties Link kopieren
iets in me zegt dat dit niks gaat worden, en dat heb ik heel snel bij mensen... maar ik hoop ook oprecht dat hij goede intenties heeft
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
17-12-2018 16:54
Wat heb je verloren met wachten op hem?
Zijn er nog anderen dan met wie je aan 't daten bent of waar potentieel daten in zit?

Ik zou kijken waar het naartoe leidt.

Hem blokkeren / negeren kan over een paar weken nog altijd.
Nee geen andere dates op dit moment. Heb afgelopen tijd paar dates gehad die geen succes waren.

Heb niks verloren natuurlijk. Ben alleen bang dat dat stemmetje in mijn hoofd die zegt bullshit waar is. Terwijl toen ik hem zag het gewoon gelijk raak was. Super vreemd want geloof dat ik dit zo sterk nog nooit heb gehad.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
17-12-2018 16:54
iets in me zegt dat dit niks gaat worden, en dat heb ik heel snel bij mensen... maar ik hoop ook oprecht dat hij goede intenties heeft
Wat bedoel je met dat je dat heel snel bij mensen hebt?
Alle reacties Link kopieren
Wil je een mentaal zieke vriend?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
tja TO, ik lees dat hier heel vaak bij mensen die een topic openen dat iets bijzonder is want dat hebben ze niet vaak.... dat heet ; 'de wens is de vader van de gedachte'. Ik geloof in intuïtie hoor, maar ik geloof ook dat jij er op het moment voor kiest om die van jou de mond te snoeren
Lorem Ipsum
AHallesreiniger schreef:
17-12-2018 16:34
Mensen hebben toch wel eens mindere periodes in hun leven?
Zeker. Maar dat is niet het moment om een relatie aan te gaan.
Of omgekeerd, dat wil niet zeggen dat jij daar zin in moet hebben.

Als iemand een eerste of tweede date afzegt omdat hij er mentaal doorheen zit dan kán het zijn dat het even een dipje is en dat hij daarna een stabiele leuke vent blijkt te zijn die zijn zaken prima op orde heeft, maar de kans lijkt me veel groter dat hij een niet zo stabiel mens is die van het ene in het andere issue valt zonder dat er daadwerkelijk verbetering in komt. De hoeveelheid issues die je zelf hebt is vermoedelijk leidend voor hoe je hierop reageert. Heb je zelf je leven op orde dan pas je voor teveel drama van een ander, heb je zelf continue drama en issues dan accepteer dat je dat ook makkelijker bij een ander.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
17-12-2018 16:59
Wil je een mentaal zieke vriend?
Vind er tijdelijk doorheen zitten niet gelijk aan mentaal ziek eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
17-12-2018 15:37
Gewoon doorgaan. Hij is toch eerlijk?
Alsof dat het enige criterium is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
17-12-2018 17:00
tja TO, ik lees dat hier heel vaak bij mensen die een topic openen dat iets bijzonder is want dat hebben ze niet vaak.... dat heet ; 'de wens is de vader van de gedachte'. Ik geloof in intuïtie hoor, maar ik geloof ook dat jij er op het moment voor kiest om die van jou de mond te snoeren
Ja ik weet nog dat ik vrijwel geen verwachtingen had voor deze date omdat de vorige dates allemaal wel tegenvielen. Was wel zenuwachtig omdat ik bang was dat ik een totale afknapper zou zijn in real life. Tuurlijk wens ik een leuke date en hopelijk meer, daarom ga ik ook op date :P

Geloof ook niet dat zoiets de zekerheid is voor succes maar misschien wel dat ik mijn verstand moet uitzetten en toch mijn gevoel moet volgen?
AHallesreiniger schreef:
17-12-2018 17:07
Vind er tijdelijk doorheen zitten niet gelijk aan mentaal ziek eigenlijk.
Maar hoe weet je dat het tijdelijk is?
Je kent hem nog maar beperkt.

Het kan zijn dat hij al half zijn leven vecht tegen depressie.
Maar uiteraard gaat hij dat jou nu nog niet vertellen.


Ik zou nog een paar weken aankijken hoe de boel evolueert en of er nog een nieuwe date komt.

Maar zou ook op tijd de stekker eruit trekken als er niets evolueert, er geen nieuwe date komt, hij eeuwig in een dip blijft zitten, ...
Alle reacties Link kopieren
Thordis* schreef:
17-12-2018 17:01
Zeker. Maar dat is niet het moment om een relatie aan te gaan.
Of omgekeerd, dat wil niet zeggen dat jij daar zin in moet hebben.

Als iemand een eerste of tweede date afzegt omdat hij er mentaal doorheen zit dan kán het zijn dat het even een dipje is en dat hij daarna een stabiele leuke vent blijkt te zijn die zijn zaken prima op orde heeft, maar de kans lijkt me veel groter dat hij een niet zo stabiel mens is die van het ene in het andere issue valt zonder dat er daadwerkelijk verbetering in komt. De hoeveelheid issues die je zelf hebt is vermoedelijk leidend voor hoe je hierop reageert. Heb je zelf je leven op orde dan pas je voor teveel drama van een ander, heb je zelf continue drama en issues dan accepteer dat je dat ook makkelijker bij een ander.
Van wat ik nu weet is het denk ik iemand met up en downs. Waar ik eigenlijk altijd wel vrij 'stabiel' ben dus ja dat is dan niet de meest ideale match nee. Denk ook dat een zelfverzekerd persoon er misschien al mee gestopt was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven