Mijn zus....

17-12-2018 23:22 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lezers,

Al 3 dagen loop ik rond met een blok in mn maag. Ik merk dat het van mn hart moet, vandaar dat ik dit topic open. Ben ook erg benieuwd naar jullie/andere meningen.

Korte situatie schets:
Op het moment ben ik 24 weken zwanger van een eerste kindje.
Mijn vriend en ik hebben al lang de wens om te trouwen.. Nu hebben we toch besloten om voordat de baby komt klein te trouwen.
Nu is er in het verleden veel voorgevallen met mijn zus waarin ik mij vaak aan de kant gezet heb gevoelt. Ze is een behoorlijk dominant persoon, waar ik juist heel bescheiden ben. Hierdoor heb ik een tijd therapie gevolgd om te leren om te gaan met deze situatie, en hoe deze altijd binnen ons gezin een rol heeft gespeeld

Eerst tilde ik er niet zo zwaar aan. Tot dat ik via mijn vriend hoorde dat ze kennelijk nog geen 3 zinnen heeft gewisseld met mijn schoonzussen in het contact. En dat was iets in de trant dat wij veel meegemaakt hebben, zij het allemaal niet aankon en dat ze toch geen vrij ging houden om überhaupt naar een feestje voor mij te komen. Toen heeft ze hun allemaal als contact verwijderd.

Ik ben echt sprakeloos over het feit dat ze zo onbeschoft doet naar mensen die mij een leuke dag gunnen. Het is haar goed recht om niet te komen. Maar om eerst de verrassing voor mij te verpesten, vervolgens te zeggen zelf er geen zin aan te hebben en dan gewoon niet meer te reageren op iemand. Het maakt mij zo verdrietig. Vooral omdat mijn “aangetrouwde zussen” mij meer gunnen als mijn bloedeigen zus.

Nu voel ik mij zo als grofvuil aan de straat gezet en heb er echt verdriet van. Ergens wil ik het contact met haar verbreken, omdat dit de druppel is, maar voor mijn vader vind ik dat zo erg. Ben benieuwd of ik overdreven reageer door de zwangerschap, of dat dit gewoon echt een enorme k*tstreek is....
hellosunshine87 wijzigde dit bericht op 22-01-2019 19:40
28.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit is gewoon een enorme kutstreek.

Kun je het contact beperken tot alleen hoog nodig voor je vader?
jullie moeder is 5 weken geleden overleden
jullie gaan trouwen en willen niks doen met een borreltje achteraf
nu hebben anderen het idee opgevat voor een vrijgezellenpartner en je zus vraagt of je dat wel ziet zitten

ik vind dat geen gekke vraag gezien de omstandigheden

ook vind ik het niet gek dat ze jullie zieke moeder meeneemt voor iets leuks terwijl jullie haar willen laten klussen

die hele app ruzie heb je niet meegemaakt dus eigenlijk kan je daar niet over oordelen. Tip: vraag eens aan je zus hoe het zit
Alle reacties Link kopieren
Het is een kutstreek.
Meld degene die het regelt om haar nergens meer bij te betrekken.
Dat ze de verrassing heeft verknald.
De gastenlijst is een plek korter.

Een geboortekaartje zou ik nog wel sturen tzt, maar ik zou haar niet na de geboorte bellen.

Sterkte!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
ik snap eigenlijk ook wel dat het voor een kind niet leuk is als de tante een dag later of eerder komt en niet op zijn verjaardag
Ja, dit is een kutstreek. Als je überhaupt nog wil reageren zou ik zeggen dat je wel een feestje wil en dat zij het niet hoeft te organiseren. Maar als dit steeds voorkomt kun je waarschijnlijk beter het contact verbreken.
Doreia* schreef:
17-12-2018 23:26
Het is een kutstreek.
Meld degene die het regelt om haar nergens meer bij te betrekken.
Dat ze de verrassing heeft verknald.
De gastenlijst is een plek korter.

Een geboortekaartje zou ik nog wel sturen tzt, maar ik zou haar niet na de geboorte bellen.

Sterkte!
he? wat lees jij wat ik niet lees?
is het een kutstreek om vijf !!!! weken na het overlijden van moeder aan de bruid die zelf heeft aangegeven niks te willen doen te vragen hoe ze tegen een vrijwilligersfeest aankijkt? ik vind het juist zorgvuldig
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
17-12-2018 23:28
he? wat lees jij wat ik niet lees?
Alinea 4. Dat ze er eerst niet zo zwaar aan trok. Dat zus niet vrij ging nemen voor een feestje voor haar.
En daarna iedereen verwijderen. Maar wel daarna bellen dat ze iets organiseren.
doreia* wijzigde dit bericht op 17-12-2018 23:33
30.38% gewijzigd
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
S-Meds schreef:
17-12-2018 23:29
is het een kutstreek om vijf !!!! weken na het overlijden van moeder aan de bruid die zelf heeft aangegeven niks te willen doen te vragen hoe ze tegen een vrijwilligersfeest aankijkt? ik vind het juist zorgvuldig
Nou, niet als je er dan bij zegt dat je het zelf niet gedaan hebt omdat je het overdreven vindt. Beetje lullig hè? "Ik vond het overdreven, maar doe jij vooral wat je zelf wil." (maar niet heus)
nachtvlinder1977 schreef:
17-12-2018 23:31
Nou, niet als je er dan bij zegt dat je het zelf niet gedaan hebt omdat je het overdreven vindt. Beetje lullig hè? "Ik vond het overdreven, maar doe jij vooral wat je zelf wil." (maar niet heus)
maar dat is roddel, er is ruzie geweest in die app groep en wat zus gezegd heeft in die ruzie daar was to toch niet bij? ik zou dat soort gekonkel er niet bij betrekken.
Doreia* schreef:
17-12-2018 23:31
Alinea 4. Dat ze er eerst niet zo zwaar aan trok. Dat zus niet vrij ging nemen voor een feestje voor haar.
En daarna iedereen verwijderen. Maar wel daarna bellen dat ze iets organiseren.
TO weet niet wat daar is voorgevallen via een app is het raar communiceren. ze zou zus ook kunnen vragen naar dat verhaal
ze heeft kennelijk
en
er was iets in de trant van

nou ja als je daar je zus voor wil veroordelen
S-Meds schreef:
17-12-2018 23:33
maar dat is roddel, er is ruzie geweest in die app groep en wat zus gezegd heeft in die ruzie daar was to toch niet bij? ik zou dat soort gekonkel er niet bij betrekken.
Nee, dat heeft die zus blijkbaar zelf tegen haar gezegd. Dat vind ik echt lomp.
nachtvlinder1977 schreef:
17-12-2018 23:36
Nee, dat heeft die zus blijkbaar zelf tegen haar gezegd. Dat vind ik echt lomp.
nee hoor lees maar goed
zus heeft gevraagd of to te wachten zat op een feest, net een maand na overlijden moeder
zus heeft ergens in dat gesprek gezegd dat zij er niet op zat te wachten toen zij trouwde
als je alle invulling weg laat is er niks raars aan
Alle reacties Link kopieren
Til er niet te zwaar aan en laat je verrassen door schoonzussen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Meds wel een punt heeft.
Dat je het in ieder geval niet als slecht bedoeld en 'als grofvuil behandeld' hoeft te zien.

Zou je iets kunnen met 'zus, jij hoeft niet te komen, maar ik zou een vrijgezellending wel leuk vinden en had het als verrassing ook leuk gevonden'. En er dan verder geen woorden meer al vuil maken.

Verder afstand nemen, jullie botsen te veel.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik zou zus dr kant wel willen horen.
Alle reacties Link kopieren
Er speelt wel erg veel in jullie familie momenteel.
Begrijpelijk, dat de emoties dan zo af en toe hoog oplopen.
Ga eens met je zus in gesprek.
Misschien bedoelt ze e.e.a. heel anders dan hoe jij het nu ziet.
Ben het ook met Meds eens (he zowaar).

Emoties spelen een grote rol nu. Ik zou niet te snel oordelen en vooral elkaar steunen. Het is een roerige tijd voor jullie allemaal. Sterkte. :heart:
Vind het juist heel aardig van je zus jou even te polsen. Ik zat er ook niet op te wachten. Dat steek ik ook nooit onder stoelen of banken. Dat jij een dag later naar neef wou en je zieke moeder wou laten klussen begrijp ik dan weer helemaal niet. Misschien (probeer het een beetje vriendelijk te zeggen maar weet niet goed hoe) ben jij wel de nare zus is deze. Durf je eerlijk naar je eigen aandeel te kijken? Bel je zus eens op. Doe koffie samen. Praat eens eerlijk. Ik zie echt niet wat je zus dan misdaan heeft.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties. Situatie is natuurlijk veel genuanceerde dan nu zo op “papier”. Het voorval wat meds aanhaalt over het klussen. Mn moeder heeft toen huilend bij mij in de woonkamer gestaan, omdat ze geen nee durfde te zeggen vanwege haar mogelijke reactie, en ze juist bij mij wou klussen.
Op het moment dat ik aangeef 4 uur heen/terug te moeten rijden om op een verjaardag van een 4jarige te komen, en ik mijn werk daarvoor moet afzeggen, of ik zondag mag komen? En ik krijg te horen, nee want dan is hij teleurgesteld, is natuurlijk manipulerend. (Daarbij is ze werkelijk NOOIT op onze verjaardag, zelf nog nooit in het huid geweest waar ik al 3 jaar woon)
Ik snap het punt over het feest, eerst dacht ik ook ze bedoelt het goed. Maar ik realiseer mij ook hoe ze is, en dat dit een iets uit eigenbelang is geweest, en dat doet mij verdriet. Mijn schoonzussen zullen echt geen gek feest geven, hooguit een high tea met een gezellige activiteit met vrouwen die mij dierbaar zijn. Wat zou daarop tegen moeten zijn?
Ik lees dat meningen verdeeld zijn. Toch maar een nachtje over slapen en mn emoties even laten bekoelen
Is ook vaak beter. Zeker in rouw en zwanger. Je hebt maar 1 zus?

Ik zou het ook rot vinden als mijn zus niet op de verjaardag van mijn kind komt. Op zondag komen is gewoon niet hetzelfde en het blijft even lang rijden.
S-Meds schreef:
17-12-2018 23:38
nee hoor lees maar goed
Ik lees toch echt dit:

Nu kreeg ik een paar dagen geleden een bericht van mijn zus. Ze zei dat ze een bericht van mijn schoonzus had ontvangen met de vraag of zij mee wilt helpen een vrijgezellenfeest/babyshower voor mij te organiseren. Of ik dit wel zie zitten, en dat zij er zelf 7 jaar geleden niet voor heeft gekozen omdat ze dat overdreven vond. (Eigenlijk stuurde ze erop aan dat ik ervan af zou moeten zien gezien de omstandigheden)

Wil niet zeggen dat het misschien genuanceerder ligt. Anderzijds, als iemand dit steeds lijkt te doen zou ik afstand nemen.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
17-12-2018 23:26
Het is een kutstreek.
Meld degene die het regelt om haar nergens meer bij te betrekken.
Dat ze de verrassing heeft verknald.
De gastenlijst is een plek korter.

Een geboortekaartje zou ik nog wel sturen tzt, maar ik zou haar niet na de geboorte bellen.

Sterkte!
Dank, dit is ook wat ik overweeg te gaan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven