Liefdevolle relatie maar niet zo gehecht aan het samenzijn

17-12-2018 23:52 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve vrouwen en mannen,

Graag zou ik het volgende met jullie willen bespreken. Ik ben al een tijdje samen met een ontzettend geweldige en lieve man. We kennen elkaar nu 2.5 jaar, waarvan we bij elkaar nu 1 jaar een relatie hebben. Het is een lange afstandsrelatie, hij woont op Bali. Ondanks het cultuurverschil gaat het heel goed samen. We hebben een zelfde kijk op de wereld en zijn allebei open minded, hebben veel interesse in elkaars cultuur en achtergrond. Ik heb zelf ook indische roots en voel gevoelsmatig vooral veel overeenkomsten, hoewel mijn familie niet van Bali komt.
Met de smartphone is het gelukkig tegenwoordig heel makkelijk om contact te houden. Ik heb hem de laatste 1.5 jaar twee keer gezien door hem op te zoeken op Bali. We spreken elkaar dagelijks en videobellen ook vaak. Onze relatie is liefdevol, inspirerend en met hem voel ik mij voor het eerst in een liefdesrelatie vrij om volledig mezelf te zijn. Hij is mijn beste maatje met wie ik alles kan delen. Ik ben heel dankbaar dat ik hem heb mogen ontmoeten. Onze relatie is even verbroken geweest en sinds we weer bij elkaar zijn de laatste 5 maanden vind ik het heel fijn om weer contact met hem te hebben.. alleen merk ik dat ik mij soms afvraag of we wel geliefden zijn en niet (vooral of zelfs enkel) hele goede vrienden met een ontzettend fijne connectie. Mijn dilemma is namelijk, dat ik voor mijn gevoel helemaal niet zo gehecht ben aan onze relatie status.
Ik ben dolgelukkig met hem in mijn leven, maar soms voel ik dat ik er prima mee zou kunnen leven als hij bijvoorbeeld als hele goede vriend in mijn leven zou zijn.
Is dit niet raar?

Ik ben echt heel verliefd op hem geweest en wellicht gaat het nu over in houden van, maar omdat ik er soms van overtuigd ben dat ik ook best alleen zou kunnen zijn, krijg ik twijfels.

We hebben over mogelijke toekomstopties gepraat... zelf geef ik yogales en ik zou best een tijd naar Bali kunnen gaan om yoga te geven, echter is het als expat heel moeilijk om een betaalde baan te vinden en ga je dan al snel naar vrijwilligerswerk. Dit zou kunnen om te ervaren hoe het nu is als we elkaar vaker zien en hoe het voelt om daar te wonen.

Mijn dilemma gaat dus over dit "niet zo gehecht zijn". Toen we uit elkaar waren mistte ik hem echter wel en was ik dolblij hem weer te spreken en kreeg ik ook weer verliefde gevoelens.
Dit gevoel van gewoon vrienden te zijn komt nu de laatste maanden twee keer terug. Ik wil er niet meteen conclusies aan geven, juist omdat het op alle vlakken zo enorm klikt, maar ik heb dit bij eerdere relaties nooit zo ervaren.. toen was ik namelijk wel gehecht aan het samen willen zijn als geliefden.

Ik heb heel veel respect voor hem en vind dat ik als geliefde juist die twijfels niet zou moeten hebben... als het aanhoudt zal ik daar ook met hem over praten en ik vraag mij af hoe hij dit voelt/ziet. Echter vanwege de afstand wil ik dit ook niet direct met hem delen.

Wellicht zijn er forummers met dergelijke ervaringen? En hoe ging dat dan bij jou?

Alvast bedankt.. veel liefs
Alle reacties Link kopieren
Elkaar 2x zien in 1.5 jaar?
Dat is in mijn ogen geen relatie maar vrienden...
Alle reacties Link kopieren
het is logisch dat je dat gevoel hebt.
Als iemand zo buiten je bereik is.
Alle reacties Link kopieren
Als het kon zouden we elkaar vaker zien, maar die mogelijkheid hebben we financieel momenteel niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het verschil tussen hele goede vrienden en echt geliefde vooral de seksuele interesse in elkaar is, maar vanwege die afstand tussen jullie en dat jullie elkaar al lang niet hebben gezien verdwijnt die seksuele interesse en blijft vriendschap over.

Persoonlijk zou ik toch wel een toekomst plan maken en kijken of echt samen zijn mogelijk is, je wilt niet in een 'relatie' blijven hangen waarin je niet echt een toekomst hebt...
Alle reacties Link kopieren
HelenaRose schreef:
18-12-2018 00:19
Als het kon zouden we elkaar vaker zien, maar die mogelijkheid hebben we financieel momenteel niet.
Tsja, als je daarheen kon verhuizen zou je het ook doen..

Als als, zou zou. Maar puntje bij paaltje heb je elkaar twee keer gezien in anderhalf jaar. Dat lijkt mij niet genoeg voor een liefdesrelatie?
Alle reacties Link kopieren
Een relatie waarin je elkaar praktisch nooit ziet, geen seksuele beleving hebt en ook geen toekomstplannen? Niet zo raar dat je hem als vriend ziet en niet als partner. Het is ook niet een relatie te noemen zo.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me normaal dat je twijfelt. Elkaar aanraken, ruiken, vrijen, knuffelen, samen dingen ondernemen, daten, etc. is heel belangrijk in een relatie.

Nu heb je gewoon een chatvriend waar je romantische gevoelens voor hebt.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niks van die online relaties maar misschien is dat ook een echte relatie voor degenen die ermee bezig zijn. Ik zou alleen maar een relatie kunnen hebben met iemand die ik echt meemaak en niet iemand die af en toe voor de camera of via een app wat zegt. Weet je zeker dat hij geen geld wil aftroggelen of dat hij geen verblijfsvergunning wil ritselen via jou?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet goed voorstellen dat die jongen daar al die tijd qua seks op een droogje staat voor jou.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hij woont in een ashram en wijdt zijn leven daaraan, dat maakt het ook deels onzeker of onze toekomstpaden bij elkaar passen. We volgen beiden het yogapad en vinden daar veel verdieping in met elkaar. Er zijn dus wel verschillende opties maar allebei weten we nog niet wat we willen. We zijn ook nu net weer een paar maanden bij elkaar, dus in eerste instantie voelde ik dat het goed was om te genieten van wat er was en dat de rest zich wel zal ontvouwen.

Ik weet zeker dat we beiden trouw zijn etc dat is het niet.. en het gaat ook niet om geld :p

Ik zal met hem praten over dit alles. bedankt voor de reacties tot nu toe :)

Liefs
anoniem_380143 wijzigde dit bericht op 18-12-2018 09:57
Reden: Spelfout
28.61% gewijzigd
Wat voor relatie?
Alle reacties Link kopieren
het daten, aanraken, knuffelen, vrijen, ja dat mis ik zeker @dropfluitje

Zo'n lange afstand als deze is nieuw voor mij, aan de ene kant voelde ik juist wel de nabijheid heel sterk en vond dat juist heel mooi en krachtig... en ervaarde ik dat afstand ook maar relatief is.

Maar het aanraken en elkaar letterlijk zien mis je daardoor en waarschijnlijk zorgt dat nu ook voor dit "eerder vrienden zijn dan lovers"
Ik had die link niet meteen gelegd omdat ik het voorheen minder miste, maar zo simpel denk ik inderdaad wel dat het is. Thanks
Dus als ik het goed begrijp hebben jullie een soort van “relatie” waarin jullie elkaar 2x gezien hebben en tóch lukt het om de relatie uit te laten gaan. Gebaseerd op levenspaden die hetzelfde zijn blabla (hoe dan? Jullie wonen niet eens op hetzelfde continent) gaat het toch weer aan om door te gaan op dezelfde voet. Dit kan je met de beste wil van de wereld toch geen relatie noemen? Je hebt, op z’n meest,een knipperlicht verkering met je vakantie vriendje. Niet echt iets om toekomst in te zien.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Stellar, qua levensvisie en wat we willen toevoegen aan de wereld hebben we veel overeenkomsten, dat bedoel ik met een zelfde soort pad te hebben.
Dat is heel bijzonder en kunnen we echt eindeloos over praten, geinspireerd raken etc. En dat extra hogere doel wat we allebei hebben maakte de afstand relatief en dus dragelijk. Maargoed, de basis van een liefdesrelatie mis ik, dat is nu de conclusie die ik met jullie reacties inzie. Dus iets om over te praten met hem.
Helena, je hebt gesprekken met iemand aan de andere kant van de wereld. Je weet, ff heel negatief gezegd, niet eens of je wel met hem die gesprekken hebt.
Begrijp je wel dat hij heel makkelijk kan doen alsof aangezien jullie elkaar nooit zien, ik bedoel te zeggen, je leert hem pas écht kennen als jullie elkaar fysiek zien. En dan niet in een vakantie setting maar in t gewone dagelijkse leven. Je bent nu vooral verliefd op een plaatje wat je in je hoofd hebt, daar zet je je leven toch niet voor “on hold”.
Alle reacties Link kopieren
Stellar ik begrijp je punt, ik zou inderdaad alleen maar te weten komen hoe het is om samen te zijn door het echte leven samen door te brengen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven