Daten met iemand die niet lekker in zijn vel zit.

18-12-2018 10:06 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi! Ik lees al een tijdje mee en zie dat er toch wel veel mensen geholpen worden door de mening van anderen, en nu hoop ik dat ik ook geholpen kan worden op die manier.

In de zomer hebben mijn vriendinnen en ik op vakantie in Spanje een groep jongens ontmoet waarmee het direct goed klikte. We kwamen erachter dat we hier in Nederland ook allemaal erg dichtbij elkaar wonen dus we hebben direct afgesproken vrienden te blijven na de vakantie.

Nu zijn we afgelopen weekend met de hele groep (op 2 vriendinnen na) wat wezen drinken in de stad en dat was net zoals op vakantie echt heel erg gezellig. Ik was met een vriendin op de fiets gekomen, maar zij moest eerder naar huis. Ik was dus als enige meid nog met 7 jongens over, geen probleem want ben sowieso veel beter in omgang met jongens dan met meiden.

Maar oke, we kwamen uit een kroeg en er lag een beste laag sneeuw, en ik vertrouwde het niet om alleen terug naar huis te fietsen in de sneeuw met drank op. De jongens boden aan om bij hun te slapen, zij wonen toch in de stad en dat was lopend makkelijk te doen. Dus ik met hun mee lopen naar het huis van 1 van de jongens, en het was hartstikke koud.

1 van de jongens sloeg zijn arm om me heen en begon me echt warm te houden. Dat was echt heel lief, maar voelde me er een beetje raar bij omdat ik tijdens de vakantie toch wel enige interesse in hem had. Hier heb ik toen echter niets mee gedaan omdat ik toen nog een vriend had. Dat is nu over en ik sta wel open voor iets nieuws, zolang het niet te snel gaat. Sooo, hij hield me dus warm en het voelde opzich wel heel fijn maar het was redelijk onverwachts. Eenmaal bij hun thuis waren 4 van de 7 onmiddelijk uitgeschakeld :hihi:

2 jongens gingen nog even roken en ik was uiteindelijk weer alleen met die jongen, nog steeds met zn arm om me heen. Er hing wel een bepaalde spanning en ineens gaf hij me een paar kussen en zei dat ij ook maar ging slapen. Hij kleedde zich om en kwam daarna apart weer terug om nog een kus te geven en me slaaplekker te zeggen. Ik was echt ff in de war ofzo omdat ik het echt niet zag aankomen van zijn kant.

De volgende ochtend verlieten zijn vrienden langzaam maar zeker zijn huis om weer naar eigen huis te gaan, en weer was ik uiteindelijk alleen met hem. We lagen tegen elkaar aan op zijn bank en ook dat voelde gewoon weer goed en vertrouwd. Toen ik ook naar huis moest ben ik weggegaan zonder hem een kus ofzo te geven, omdat ik niet wist of hij dat wel zou willen.

'S avonds tijdens het sporten vertelde ik het aan mijn vriendin (die er ook bij was begin vd avond) en ze zei dat ik hem moest appen/bellen om duidelijkheid te vragen. So I did, en heb gezegd dat ik het erg fijn vond hoe hij met mij omging en dat ik me er wel goed bij voelde. Hij zei vervolgens dat hij zich er ook echt fijn bij voelde en dat hij me een leuke meid vind, maar dat hij denkt het er niet bij te kunnen hebben omdat hij totaal niet lekker in zijn vel zit.

Ik heb tegen hem gezegd dat hij altijd, overal met mij over kan en mag praten, en ik hoop ook dat ik hem op die manier kan helpen. We hebben afgesproken elkaar te blijven zien en te kijken hoe het verder gaat. Ik heb zelf ook lange tijd niet lekker in mn vel gezeten, maar ik vond het juist fijn om iemand dichtbij me te hebben wetende dat ik er niet alleen voor stond. Het is ook niet mijn intentie om direct een relatie aan te gaan, maar daten zou ik erg leuk vinden met hem en ik hoop ergens dat hij mij toe gaat laten in zijn (onrustige) leven.

Ik ben lichtelijk in de war omdat ik niet zo goed weet hoe ik hiermee om moet gaan, wil hem niet het idee geven dat ik hem ergens toe dwing. Want ikzelf wil het ook gewoon rustig aan doen. Maar ik geef om hem, dus wil hem hier en daar kunnen helpen als dat mogelijk is.

Iedereen die dit mega verhaal gelezen heeft, bedankt!! Ik hoop echt op fijne reacties en wat hulp. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben misschien een vaag soort van beginnende relatie, wat voor reacties zou je graag willen horen en welke hulp heb je nodig?
Wat eten we vanavond?
Blijf vooral zijn platonische vriendin en laat je niet verleiden tot seks. Wordt het alleen maar gecompliceerder van.

Oh en jij bent niet zijn therapeut. Zo sta je al niet gelijkwaardig in wat je dan ook denkt te hebben met hem.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vooral benieuwd of er iemand is met tips hoe ik toch een beetje op afstand kan blijven en tegelijkertijd dichterbij hem kan komen.

En inderdaad seks en zoenen gebeurd niet, omdat ik dat zelf ook te snel vind gaan en daar gaat het alleen maar lastiger van worden.
Alle reacties Link kopieren
Stel je voor dat ik je moeder was FL, dan zou ik liever willen dat je verkering kreeg met iemand die niet kan geloven dat FL met hem heeft gezoend, die helemaal hoteldebotel van je is en zich nu afvraagt hoe hij, terwijl hij niet helemaal lekker in zijn vel zit, ervoor kan zorgen dat hij deze hoofdprijs niet laat schieten.

Helaas, zo klinkt het niet.
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
18-12-2018 10:32
Stel je voor dat ik je moeder was FL, dan zou ik liever willen dat je verkering kreeg met iemand die niet kan geloven dat FL met hem heeft gezoend, die helemaal hoteldebotel van je is en zich nu afvraagt hoe hij, terwijl hij niet helemaal lekker in zijn vel zit, ervoor kan zorgen dat hij deze hoofdprijs niet laat schieten.

Helaas, zo klinkt het niet.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp wat jullie bedoelen. Misschien is dit het verkeerde moment, en ik wil het ook echt in zijn tempo doen en niets overhaasten. We hebben gewoon contact, de hele dag door. Maar verder is het lastig omdat hij bang is het niet aan te kunnen.
FL_0810 schreef:
18-12-2018 10:38
Ik begrijp wat jullie bedoelen. Maar verder is het lastig omdat hij bang is het niet aan te kunnen.
Geloof hem dan op zijn woord en dring niet verder aan. Hij weet je te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
18-12-2018 10:40
Geloof hem dan op zijn woord en dring niet verder aan. Hij weet je te vinden.
Ik geloof hem ook, tuurlijk. Het is alleen dat ik me machteloos voel omdat ik niet te dichtbij wil komen maar ook weet dat ik afstand moet nemen. Ik weet niet hoe ik die balans kan vinden en waar dan een grens ongeveer ligt.
Alle reacties Link kopieren
FL_0810 schreef:
18-12-2018 10:45
Ik geloof hem ook, tuurlijk. Het is alleen dat ik me machteloos voel omdat ik niet te dichtbij wil komen maar ook weet dat ik afstand moet nemen. Ik weet niet hoe ik die balans kan vinden en waar dan een grens ongeveer ligt.
Zo ver mogelijk uit de buurt.Hoe duidelijk wil je het hebben?
Alle reacties Link kopieren
Mijn advies zou zijn, laat het nu voor wat het is. Je kunt contact houden maar houd enige afstand om jezelf en je eigen gevoelens te beschermen.

Hij geeft zelf aan nu geen ruimte te hebben voor een relatie, neem dit van hem aan. Ik heb in het verleden ook geprobeerd om een relatie aan te gaan met een jongen die daar niet klaar voor was, en geloof me, dat werkt niet.

Betekent niet dat je op hem moet wachten, focus lekker op jezelf en sta open voor andere ontmoetingen.

Als het zo moet zijn dan komt het wel
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
18-12-2018 10:48
Zo ver mogelijk uit de buurt.Hoe duidelijk wil je het hebben?
Nou zo duidelijk vind ik het allemaal niet, dat maak ik duidelijk toch? Want hij wil het wel, hij weet alleen niet hoe.
FL_0810 schreef:
18-12-2018 10:45
Ik geloof hem ook, tuurlijk. Het is alleen dat ik me machteloos voel omdat ik niet te dichtbij wil komen maar ook weet dat ik afstand moet nemen. Ik weet niet hoe ik die balans kan vinden en waar dan een grens ongeveer ligt.
Dan moet je voor jezelf bedenken of je uberhoubt wel platonisch met hem om kunt gaan en zonder gevoel.
Een duidelijke grens lijkt mij wel: niet zoenen en geen seks.
Of compleet afstand nemen en jezelf beschermen, maar dat ga je toch niet doen, denk ik zo.
Alle reacties Link kopieren
Laat hem dan voor nu met rust. Hij heeft de tijd en ruimte nodig om weer fijn in zijn vel te zitten. Als jij daar dichtbij staat, is jullie verhouding nooit in balans. Je bent dan meer zijn gespreksmaatje, zijn therapeute geweest, dan een potentiële nieuwe liefde.
FL_0810 schreef:
18-12-2018 10:50
Nou zo duidelijk vind ik het allemaal niet, dat maak ik duidelijk toch? Want hij wil het wel, hij weet alleen niet hoe.
Het is geen hogere wiskunde hoor. Het is ja of nee.
Ik zou hier zo geen zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
HelenaRose schreef:
18-12-2018 10:49
Mijn advies zou zijn, laat het nu voor wat het is. Je kunt contact houden maar houd enige afstand om jezelf en je eigen gevoelens te beschermen.

Hij geeft zelf aan nu geen ruimte te hebben voor een relatie, neem dit van hem aan. Ik heb in het verleden ook geprobeerd om een relatie aan te gaan met een jongen die daar niet klaar voor was, en geloof me, dat werkt niet.

Betekent niet dat je op hem moet wachten, focus lekker op jezelf en sta open voor andere ontmoetingen.

Als het zo moet zijn dan komt het wel
Bedankt voor je fijne reactie.

Hier geloof ik ook heilig in.

We vieren samen oud en nieuw (met de hele groep) en hij heeft al aangegeven het fijn te vinden me weer te zien.

Als we elkaar gewoon om een bepaalde tijd kunnen ontmoeten, en het rustig aan doen kan het nog alle kanten op. Ik moet proberen de grens te zoeken, en ik weet dat ik het beter met hem kan bespreken waar die grens dan ligt. Maar dan heb ik weer het idee dat ik te veel aandring.
Alle reacties Link kopieren
FL_0810 schreef:
18-12-2018 10:50
Nou zo duidelijk vind ik het allemaal niet, dat maak ik duidelijk toch? Want hij wil het wel, hij weet alleen niet hoe.
Iets willen en iets kunnen zijn twee hele verschillende dingen. Als hij het nu niet kan, dan is dat zo. Niets meer en niets minder.
Dan heeft het geen zin om een krampachtige situatie te creëren waarin je eigenlijk alleen maar onzeker wordt.
Want hem platonisch blijven zien en spreken, ook al is er geen sprake van seks en zoenen, is denk ik niet mogelijk.
Je hebt nu al beginnende gevoelens. Bescherm jezelf
Maar wat wil je nog bespreken dan?
Jij moet door jouw eigen acties of het achterwege laten daarvan, laten zien waar jouw grens ligt.

Ben je bang dat hij iemand anders tegen zal komen als jij de lijnen niet strak houdt?
Alle reacties Link kopieren
Lielalie schreef:
18-12-2018 10:55
Iets willen en iets kunnen zijn twee hele verschillende dingen. Als hij het nu niet kan, dan is dat zo. Niets meer en niets minder.
Dan heeft het geen zin om een krampachtige situatie te creëren waarin je eigenlijk alleen maar onzeker wordt.
Want hem platonisch blijven zien en spreken, ook al is er geen sprake van seks en zoenen, is denk ik niet mogelijk.
Je hebt nu al beginnende gevoelens. Bescherm jezelf
Denk je dat dat echt heel lastig gaat worden? (ik probeer jullie kijk hierop te begrijpen)
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
18-12-2018 10:57
Maar wat wil je nog bespreken dan?
Jij moet door jouw eigen acties of het achterwege laten daarvan, laten zien waar jouw grens ligt.

Ben je bang dat hij iemand anders tegen zal komen als jij de lijnen niet strak houdt?
Daar ben ik niet bang voor, zolang er geen relatie is mag hij doen wat hij wilt met wie hij wilt. Ik wil er voor hem kunnen zijn, maar wil weten tot hoe ver ik daarin kan gaan. Maar dat zeg ik, ben bang dat ik te veel aandring als ik het hem ga vragen.
FL_0810 schreef:
18-12-2018 10:57
Denk je dat dat echt heel lastig gaat worden? (ik probeer jullie kijk hierop te begrijpen)
Als het allemaal makkelijk was, had je niet zo in twijfel gezeten om op een bepaalde manier met hem om te gaan. Dan had het gewoon "een vriend" geweest.
FL_0810 schreef:
18-12-2018 10:59
Daar ben ik niet bang voor, zolang er geen relatie is mag hij doen wat hij wilt met wie hij wilt. Ik wil er voor hem kunnen zijn, maar wil weten tot hoe ver ik daarin kan gaan. Maar dat zeg ik, ben bang dat ik te veel aandring als ik het hem ga vragen.
Ik denk dat je heel ver gaat voor iemand die je net een weekend weer hebt gezien na een vakantie.
Alle reacties Link kopieren
FL_0810 schreef:
18-12-2018 10:53


Ik moet proberen de grens te zoeken, en ik weet dat ik het beter met hem kan bespreken waar die grens dan ligt.
Lees dit nu eens goed door.
Je wil een grens afspreken met iemand waarmee je nog niet eens in een relatie zit.
Dat is toch erg raar?
Alle reacties Link kopieren
FL_0810 schreef:
18-12-2018 10:57
Denk je dat dat echt heel lastig gaat worden? (ik probeer jullie kijk hierop te begrijpen)
Ja.. Ik weet zelf hoe het is om contact te willen houden met een jongen die op dat moment niet aan relatie aankon. En echt, dat eindigt alleen maar in drama en een hoop tranen...

Jij ziet hem als een leuke jongen waarmee je zou kunnen daten/eventueel een relatie mee opbouwen. Het is enkel dat hij aangeeft niet lekker in zijn vel te zitten, dat jullie nu 'noodgedwongen' platonisch met elkaar zouden moeten omgaan. Echter, als hij wél goed in zijn vel had gezeten en een relatie aankon, dan zouden jullie gaan daten en kijken of het iets kon worden.
Daarmee wil ik zeggen: dit is geen platonische verhouding. En je kan ook niet jezelf wijsmaken dat je op een platonische manier met hem kan omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
18-12-2018 11:00
Als het allemaal makkelijk was, had je niet zo in twijfel gezeten om op een bepaalde manier met hem om te gaan. Dan had het gewoon "een vriend" geweest.
Dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven