Relatie uit, maar accepteren zo lastig

18-12-2018 13:11 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik jullie advies willen. Mijn vriend, inmiddels ex, heeft onlangs de relatie beëindigd. Ik vind het alleen ontzettend moeilijk om dit te accepteren, dat het echt klaar is en dat het ook niet meer gaat veranderen.

Het is uitgegaan terwijl wij het nog ontzettend leuk hadden en nog heel erg dol op elkaar waren. Dat maakt het extra lastig. Helaas zag hij alleen de toekomst niet geheel voor zich met mij. Wel om samen kinderen te krijgen, maar niet qua termijnen. Ik wilde eerder aan kinderen beginnen dan hij en tegen de tijd dat hij klaar zou zijn om aan een gezin te beginnen zou ik er inmiddels mogelijk te oud voor zijn. Waardoor er, in zijn optiek, dan allerlei problemen kunnen ontstaan. Daarom kiest hij er nu voor om de relatie te stoppen, terwijl we het verder heel erg leuk hadden samen. We weren echt gek op elkaar en aan het gevoel lag het niet.

We hebben veel gepraat maar op geen enkele manier konden we samen tot elkaar komen in de termijnen (ik heb veel geprobeerd, maar niets was voldoende). Het frustreert mij enorm dat de relatie hier op is stuk gelopen en ik wil zo graag nog dat het goed komt. Ik mis hem, heb enorm veel verdriet en zou zo graag de toekomst met hem ingaan. Maar hij niet met mij. Ik blijf alleen maar denken 'wat als', hoe had het wel goed kunnen komen? Ik kom er alleen niet verder mee en maak het mij zelf alleen maar moeilijker. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik het meer accepteer? Terwijl ik blijf denken, hoe kan ik nog op hem inpraten?
Alle reacties Link kopieren
Grote kans, dat hij gewoon geen kinderen wilde met jou.

:hug:
termijnen, ik snap er niks van. Hoe oud zijn jullie?
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
18-12-2018 13:46
Grote kans, dat hij gewoon geen kinderen wilde met jou.

:hug:
Hier hebben we het meerdere keren over gehad en hij bleef aangeven dat daar echt geen sprake van was. Dat het echt met de 'planning' te maken had..
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-12-2018 13:49
termijnen, ik snap er niks van. Hoe oud zijn jullie?
Allebei net 30..
Zeester1234 schreef:
18-12-2018 13:51
Allebei net 30..
en jij wil nu en hij wil over vijf jaar ofzo? is dat echt het probleem? Ik dacht dat je 39 was ofzo. Als hij nu geen kinderen met je wil dan moet je je afvragen of hij dat over vijf jaar wel ineens wil.
Alle reacties Link kopieren
Zeester1234 schreef:
18-12-2018 13:51
Hier hebben we het meerdere keren over gehad en hij bleef aangeven dat daar echt geen sprake van was. Dat het echt met de 'planning' te maken had..
En wanneer was het dan wel mogelijk om aan kinderen te beginnen volgens zijn planning?
Zeester1234 schreef:
18-12-2018 13:51
Hier hebben we het meerdere keren over gehad en hij bleef aangeven dat daar echt geen sprake van was. Dat het echt met de 'planning' te maken had..
Dan hadden jullie echt wel een oplossing kunnen vinden als dit het geval was en had hij je er niet voor verlaten.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Wij zouden op korte termijn ook aan trouwen/kinderen te beginnen, maar het werd hem te heet onder de voeten. Na 4 maanden onduidelijk kwam het echte verhaal eruit: hij wilde niet met me oud worden. Ik voel met je mee!

Advies: veel afleiding, richten op je eigen leven, afspreken met vrienden en geef het wat tijd. Over een paar maanden fluiten de vogeltjes weer en zie je de bloemen weer.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-12-2018 13:52
en jij wil nu en hij wil over vijf jaar ofzo? is dat echt het probleem? Ik dacht dat je 39 was ofzo. Als hij nu geen kinderen met je wil dan moet je je afvragen of hij dat over vijf jaar wel ineens wil.
Als ze nog maar kort een relatie hebben, valt het wel begrijpen, dat je ""kinderen krijgen"" nog even op de lange baan wil schuiven.
karin6789 schreef:
18-12-2018 13:55
Als ze nog maar kort een relatie hebben, valt het wel begrijpen, dat je ""kinderen krijgen"" nog even op de lange baan wil schuiven.
oh ja, dat je na twee weken over kinderen begint.....
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
18-12-2018 13:53
En wanneer was het dan wel mogelijk om aan kinderen te beginnen volgens zijn planning?
Over minimaal zes jaar, maar dan zouden er zeer waarschijnlijk veel problemen ontstaan met kinderen krijgen, volgens hem, vanwege mijn leeftijd..
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-12-2018 13:58
oh ja, dat je na twee weken over kinderen begint.....
Dat heb ik zeker niet gedaan. Hij begon er zelfs als eerste over
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang hadden jullie een relatie?
Fijn he, ik wil pas kinderen op 38,2 jaar. Zo lekker om dat al helemaal te weten en te plannen! Klinkt dit raar? Klopt, is het ook. Hij wil dus wel kinderen maar niet met jou. Als hij helemaal gek op je is, denk je dan echt dat hij zo specifiek 6 jaar zeg en het dan “voor jou” uitmaakt. Aan de andere kant wel goed dat hij je niet laat wachten om vervolgens dadelijk geen kinderen meer te kunnen krijgen.

Uithuilen en door.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
18-12-2018 14:07
Hoe lang hadden jullie een relatie?
We hadden ruim een jaar een relatie
Alle reacties Link kopieren
PotjePindakaas schreef:
18-12-2018 14:09
Fijn he, ik wil pas kinderen op 38,2 jaar. Zo lekker om dat al helemaal te weten en te plannen! Klinkt dit raar? Klopt, is het ook. Hij wil dus wel kinderen maar niet met jou. Als hij helemaal gek op je is, denk je dan echt dat hij zo specifiek 6 jaar zeg en het dan “voor jou” uitmaakt. Aan de andere kant wel goed dat hij je niet laat wachten om vervolgens dadelijk geen kinderen meer te kunnen krijgen.

Uithuilen en door.
Misschien is dat wel zo, maar hij blijft erbij dat het echt niet aan mij lag. Hij heeft alleen nog bepaalde zaken waaraan hij persoonlijk moet werken voordat hij aan een gezin zou kunnen beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Leg het naast je neer, daar zijn nog genoeg andere leuke mannen, die wel graag een kindje willen. En die ook goed er voor zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dan is het toch duidelijk?
Hij wilde helemaal geen kinderen met jou, daarom stelde hij het hele idee zo lang mogelijk uit.
Wel vreemd, dat hij er zelf na 2 weken al over begon te praten.

Rare man.
Zeester1234 schreef:
18-12-2018 14:12
We hadden ruim een jaar een relatie
dat is natuurlijk wel heel kort om aan kinderen te beginnen maar als hij zelf zegt dat jij met 36 jaar te oud zou zijn om aan kinderen te beginnen dan lijkt het echt antwoord me wel duidelijk: hij ziet geen toekomst met je
Alle reacties Link kopieren
Jij vindt dat jullie het enorm leuk hadden en en dat jullie echt gek op elkaar waren.

Hij zag dat toch echt anders.
Dat hij pas over 6 jaar aan kinderen wil beginnen en jij dan te oud zou zijn is rotsmoes.

Hij heeft dus nog steeds die kinderwens over 6 jaar en vond jou daarvoor te oud.

Dan wil hij dus een jongere vriendin.
Zou best kunnen dat hij al weet wie die jongere vrouw gaat worden.
Ik ben vooral benieuwd wat zijn reden was om die 6 jaar te willen wachten.. Is dat carrière, hobby, 'ik ben er niet aan toe en dan pas wel' - wat was het?

En verder een knuffel want het is sowieso stom.
Alle reacties Link kopieren
SuzanneCQ schreef:
18-12-2018 16:06
Ik ben vooral benieuwd wat zijn reden was om die 6 jaar te willen wachten.. Is dat carrière, hobby, 'ik ben er niet aan toe en dan pas wel' - wat was het?

En verder een knuffel want het is sowieso stom.
Het was vooral dat hij nog aan zichzelf moest werken. Om er aan toe te kunnen zijn constant samen te zijn en ook daarna aan kinderen toe te zijn. Dus geen hobby of carriere, maar echt bezig zijn met zichzelf
Zeester1234 schreef:
18-12-2018 17:58
Het was vooral dat hij nog aan zichzelf moest werken. Om er aan toe te kunnen zijn constant samen te zijn en ook daarna aan kinderen toe te zijn. Dus geen hobby of carriere, maar echt bezig zijn met zichzelf
nou ja als het ware liefde was dan was dit natuurlijk geen issue
Alle reacties Link kopieren
Hij klinkt alsof hij z'n verstand gebruikt, als jullie "planning" ver uit elkaar ligt en jullie er samen niet uitkomen is het voor jullie beide misschien beter om jullie relatie te beëindigen.....
Is het ook niet gewoon zo, hoeveel je ook van iemand houd, of juist daarom...misschien gunt hij jou snel(ler) een kind te krijgen dan hij wil.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven