Vriendin laat me vallen?

03-01-2019 22:12 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
gewijzigd
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-03-2019 14:45
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
99.25% gewijzigd
Waarom mag zij geen andere reis boeken als jij uitloop hebt en jullie ook nog niks geboekt hebben?

Wat een gezeur.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso niet met 3 gaan ,meestal gaat dat fout.Veel dingen is met twee personen ( alleen al simpel in een bus naast elkaar zitten bv ) Succes met je studie. Verder vind ik het niet netjes dat vriendin 1 met jou plannen maakt en vervolgens als jij niet kunt dan met vriendin 2 gaat alvast. Stel dat vriendin 1 haar been nu breekt en jij met vriendin 2 zou gaan? Zou ze dat leuk vinden ?
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Vind wel dat ze genoeg andere dingen heeft voorgesteld hoor
Alle reacties Link kopieren
Als dat echt afgesproken was had ze haar plan om toch te gaan wel even kunnen overleggen, dat zou ik ook niet leuk vinden en zou ik ook niet zo doen bij een echt goede vriendin.

Anderzijds, waarom zou je er niet achteraan vliegen? Als je vriendschap met beiden even goed is, zie ik geen bezwaar om met zijn drieën te gaan. Of moet het vooral nog steeds op jouw manier nu jij vertraging oploopt?
Als je gaat backpacken dan ga je wellicht naar ZO Azie? Kan me voorstellen dat je dan liever in februari gaat vanwege het klimaat. Jij bent zelf de spelbreker dat je niet doorgewerkt hebt om die deadline te halen. Ik zou niet met 3 gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees echt nergens dat ze jou laat vallen...
Alle reacties Link kopieren
Snap wel dat het niet leuk is om achteraan te vliegen. Vriendin 1 En 2 hebben al van alles samen meegemaakt en dan denk ik dat je er idd snel als 5e wiel aan een wagen voel. Op vakantie met 3 is denk ik nooit een goed idee er is er altijd 1 die apart zit. Met 2 of met 4 is evenwichtiger.
Pluk de dag...
Alle reacties Link kopieren
Tja je vriendin (en jijzelf) ging er vanuit dat je in februari klaar zou zijn.
Daar heeft ze haar tweede vakantie omheen geboekt.
Dat jij dan uitstel heb is jou probleem.
Dus hup harder werken of later vliegen.
Ik zou dit ook niet leuk vinden. Ze had het in ieder geval even kunnen overleggen.
' je studie loopt uit en nu heeft vriendin x me gevraagd om dan en dan weg te gaan, wat vind jij daarvan?'
Ik vind dit niet ok klinken.
Ik heb dit jaar met een vriendin afgesproken een bepaalde periode weg te gaan en no way dat 1 van ons dan ineens wat anders gaat boeken of met iemand anders erbij.
Het idee is juist dat we met elkaar gaan.
Nu zit jij met de kruimeltjes van wat hun uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
03-01-2019 22:25
Als je gaat backpacken dan ga je wellicht naar ZO Azie? Kan me voorstellen dat je dan liever in februari gaat vanwege het klimaat. Jij bent zelf de spelbreker dat je niet doorgewerkt hebt om die deadline te halen. Ik zou niet met 3 gaan.
Rustig aan Redbulletje. Er kunnen legio oorzaken zijn waardoor TO haar deadline niet kan halen en dat hoeft helemaal niets met doorwerken te maken te hebben.

Persoonlijk vindt ik het niet netjes wat je vriendin gedaan heeft. Ik zou dit wel met haar bespreken evenals het feit dat jij jezelf dan als het 3e wiel aan de wagen voelt. Is het eventueel voor optioneel om de reis met iemand anders te maken in de periode dat het jou beter uitkomt?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral raar dat een reis van 2 personen er opeens eentje wordt met 4.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Doe jezelf een plezier en maak die backpackreis alleen, op je eigen moment en voor hoe lang jij kunt en wilt. Echt, daar zal je zoveel meer uit halen en het is echt een mooie afronding van je studententijd. Doen!
Zou ook alleen gaan idd. Je ontmoet toch vanzelf veel andere mensen en de kans is groot dat je toch vooral onderlinge irritaties krijgt naar die andere meiden.
Alle reacties Link kopieren
gewijzigd
anoniem_339071 wijzigde dit bericht op 16-01-2019 21:49
98.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Net als jij zou ik ook wel erg teleurgesteld. Ze had het ook wel even met je kunnen bespreken en overleggen wat jij ervan vind. En achterna reizen is een optie, maar zeer begrijpelijk dat je dan het gevoel krijgt dat je een derde wiel word. Overigens wel aardig van vriendin 1 en 2 dat ze je willen helpen met je scriptie zodat je toch nog op "tijd" kan gaan.

Ik zou het nogmaals gewoon aankaarten en gezamenlijk kijken wat de meest gangbare oplossing is voor jullie. En waarom zou vriendin 1 in een keer niet meer in juni willen gaan? Is het een geldkwestie of zijn er andere prioriteiten die zijn gesteld.
Alle reacties Link kopieren
gewijzigd
anoniem_339071 wijzigde dit bericht op 16-01-2019 21:50
97.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gewijzigd
anoniem_339071 wijzigde dit bericht op 16-01-2019 21:50
98.43% gewijzigd
Tja, soms lopen dingen anders. Ik snap wel dat zij er verder heen boodschap aan heeft dat jij gekwetst bent. Vervelend, maar ze heeft ingesteld op een reis in het voorjaar en dat loopt nu anders.

Wat betreft met zijn drieën reizen, ik ben verschillende keren met twee vriendinnen op reis geweest, backpacken, nooit problemen mee gehad. Maar er achteraan reizen zou ik ook minder leuk vinden, dan hebben zij al een soort routine en avonturen meegemaakt en dan stap jij er fris in. Dat zou ik ook niet doen.

[aanvulling: ze had beter vooraf met jou kunnen bespreken dat ze met die andere vriendin plannen aan het maken was, dit is wel erg zuur]
Alle reacties Link kopieren
gewijzigd
anoniem_339071 wijzigde dit bericht op 16-01-2019 21:50
98.82% gewijzigd
Wat moet zij dan doen die 2 maanden die jij uitloopt? En waar moet ze van rondkomen? Ik snap heel goed dat ze in mei of juni graag een baan wil, als ze al op 1 februari is afgestudeerd. Ze moet ergens van leven toch?

Ja het is niet leuk dat ze al plannen maakt met een ander zonder dat aan jou te vertellen. En een vakantie met z'n 3en waarbij jij navliegt is ook geen goed alternatief, zou ik niet doen als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf er gewoon achteraan reizen. Ik zie het probleem daarin niet zo. Dan kan jij desnoods wat langer wegblijven. In je eentje reizen kan echt goed voor jezelf zijn.

Je vriendin moet ook een baan binnen een normale tijd hebben, dat kan je haar niet kwalijk nemen.

Hoe je dit loslaat ten opzichte van je vriendin? Beseffen dat je niet boos bent op haar (je zegt haar immers te begrijpen) maar teleurgesteld bent door de situatie. Logisch en het is ook ontzettend jammer. Maar met hun achterna reizen wil niet perse zeggen dat je reis niet leuk gaat zijn. Je hebt op zich nog zat tijd met ze om mooie herinneringen te maken met zijn drieën. Ik zou zeker niet de hele route is mijn eentje doen, zonde van de leuke tijd die je met ze kan hebben. Met zijn drieën hoeft echt geen probleem te zijn.
Het is idd erg zuur, ik zou zelf de verantwoordelijkheid van mijn keuzes hebben genomen.
Zij hoeft natuurlijk niet voor op te draaien voor het feit dat jij uitloop hebt. Ben je na al dat werken klaar met je studie, moet je nog eens wachten op je vriendin!

Ik zie het eigenlijk andersom; ik had als ik jou was op het moment dat ik wist dat ik uitloop had met haar besproken wat ze wilde doen en ik had misschien ook wel aangeboden dat ze niet op mij hoefde te wachten.

Maar zomaar andere plannen maken en jou met een voldongen feit presenteren is niet zo netjes, en ik snap je teleurstelling wel.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 04-01-2019 00:35
0.73% gewijzigd
Dus je spreekt met je vriendin af dat je in februari afstudeert en dan samen op reis gaat. Jij haalt het niet en wil dus niet meer in februari weg en dan is vriendin degene die jou laat vallen? Rare redenering.

En je redenering in juni samen op reis want "als ze weer terug is heeft ze helemaal geen verplichtingen" vindt ik nog vreemder. Je vriendin studeert in februari af. Gaat half april al op een andere reis en dan verwacht je dat ze in juni nog eens met jou weg gaat. Het is vrij normaal om na afstuderen en reizen te gaan solliciteren en werken hoor. Dus hoezo geen verplichtingen? Dat bepaal jij toch niet?
anoniem_375366 wijzigde dit bericht op 04-01-2019 18:04
0.08% gewijzigd
Jij loopt uit, vind het best raar haar dan kwalijk te nemen dat ze wil gaan. Snap wel dat je baalt hoor. Maar snap wel dat ze dan liever met iemand gaat die ook klaar is.

Twee reizen achter elkaar is ook niet gratis en daarbij, kan mij goed voorstellen dat ze daar helemaal geen zin in heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven