Single parents, deel 23

05-01-2019 13:37 1135 berichten
Een topic waar (van oorsprong) single parents lief en leed met elkaar delen. Er is altijd ruimte voor nieuwe mede schrijvers, ook al lijkt het ondertussen een besloten club ;-)
Alle reacties Link kopieren
:cheer2:
Hoop dat we weer te vinden zijn!
Het is heerlijk om weer thuis te zijn, maar het valt nog wel wat tegen zeg.
Een beetje wiebelig en snel moe als ik ook maar een of ander klein dingetje doe.
Niet gek natuurlijk en het heeft tijd nodig, maar ik voelde me gisteren een hele piet, hahaha.
Net werd ik nog gebeld door de apotheek van het ziekenhuis, ik heb antibiotica en diclofenac meegekregen voor thuis en op de diclofenac stond dat ik er 2x per dag 1 mocht nemen. Dit blijken er 4 te zijn. De arts had specifiek voorgeschreven dat ik meer mocht gebruiken als dit nodig was. Nu wil ik het toch proberen te redden met 2, maar netjes dat ze erover belden en fijn te weten dat ik iets extra's kan nemen als het nodig is. Nog veel kaartjes bij thuiskomst, lief.
Het was toch erg fijn dat mijn vriendin me gisteren is komen halen en ik niet met een taxi hoefde. Het was wel een beetje zielig: al mijn medekamergenoten waren al verdeeld over andere zalen, omdat iedereen verspreid lag. Dat is natuurlijk niet praktisch voor de verpleging. Daardoor was ik nog maar de enige op zaal. Moest in mijn eentje eten en wachten tot ik opgehaald werd. Erg saai!
Vandaag maar een beetje het ziekenhuisritme aangehouden, op tijd opstaan, ontbijten, medicatie, douchen, haha, toch handig. Morgen komt mijn vriendin nog even langs, gezellig. Maar ben ook blij dat er nu niemand is hoor.
Hoe is het eigenlijk met jou Dolphine, ik las nog net in het oude topic over de vermoeidheid en dat je nog steeds niet in je favoriete slaaphouding kunt liggen.
Dat is ook erg irritant he! ik kan ook nog niet op mijn buik, heb ook net een nieuw matras die ook weer steviger is dan mijn oude en baal daar zo van. Ik heb wel redelijk geslapen afgelopen nacht, moest wel een paar x plassen en heb ontzettend gezweet. Ik was bang dat ik weer koorts zou hebben, maar gelukkig gaf de thermometer netjes 37,3 aan.
Net een beetje was gevouwen, ik ga nu maar weer even relaxen..oma... :lol:
Hihi, nou hier een mede oma hoor.
Ik kan gelukkig wel weer op mijn zij slapen, dus slapen gaat iets beter gelukkig.
Maar verder valt het herstel me best tegen. Vandaag samen met C de kerstboel opgeruimd, en daarna ben ik kapot.
Maar goed, herstel kost tijd, EN DAT GELD OOK VOOR JOU😂.
Geduld is niet onze sterkste kant he.
Moet jij nog een keer terug voor controle?
Ik moet maandagochtend weer. Dan hoor ik ook of ik nog bestralingen ga krijgen.
Hoe heeft jouw knul dit alles ervaren trouwens? Die zal zich ook wel rot geschrokken zijn zeg.
Meid, doe rustig aan, gun jezelf tijd en heel fijn dat je weer thuis bent.
O die kerstboel...ik heb wel alles al bij elkaar gezet, maar de boom staat er nog in vol ornaat. Mijn knul kan ook in zijn eentje de dozen niet van zolder halen ivm zijn schouder, dus de boel echt opruimen gaat nu nog niet. Pfff en ben het nu zo zat he! Het is voorbij, Kerst en alles, dan wil ik ook de woonkamer weer gewoon netjes.
Ik heb een controle afspraak voor volgende week donderdag. eerst bloed prikken.
Tegelijk met een afsrpaak met de bedrijfsarts, lekker handig, dus die zal ik proberen te verzetten. Misschien kan dat ook wel telefonisch trouwens. Ik denk dat ik dan wel weer (gedeeltelijk?) aan het werk ben en dat is gewoon bij ons op kantoor. Afgelopen nacht weer erg slecht geslapen, de bank ligt momenteel het lekkerst. Toch doe ik ook wel dingetjes, beetje afgewassen, de was opgeruimd. Ach, het gaat steeds ietsje beter, wij hebben inderdaad geen geduld.
Spannend dus voor jou maandag, wel of geen bestralingen. Wat hoop je eigenlijk zelf? Mijn knul heeft zich heel goed gered, maar vindt het voor zichzelf wel erg zielig dat zijn vakantie (had net vorige voor het eerst sinds lange tijd een week vrij) erdoor verpest is. o o hij is zo sneu...;) Tja en hij vindt dat ik al veel eerder naar de huisarts had moeten gaan, hij riep dat de hele tijd al. Heeft ie gelijk in natuurlijk en vindt nu ergens dat ik dit ook wel aan mezelf te danken heb. Anders was het niet zo gecompliceerd verlopen. Maar hij verzorgt me prima hoor, al kan ik ook heel veel gewoon zelf, hij heeft net de vuilniszak verwisselt en weggebracht en is ook blij dat ik weer thuis ben, al is het alleen maar voor de gezelligheid. Hoop echt dat het lukt om deze week die afspraak bij de kapper te maken...zo nodig en zo ontzettend veel zin in! Anders kan ik echt niet gaan werken hoor...het ziet er niet uit...hahaha. Straks komt mijn vriendin uit A. nog even op de thee, gezellig. Verder lekker een beetje luieren en af en toe even wat doen.
Meis doe je wel rustig aan met je werken. Je hebt best wat achter de rug he, qua operatie. Je lijf heeft tijd nodig, maar je hoofd ook.
En je knul moet niet zeuren, haha zielepiet inderdaad. Hihi
Ik weet niet zo goed wat ik wil. Als ze aangeven dat bestralen beter is, dan ga ik daar natuurlijk voor. Met bestralen haal je nl ook microscoop kleine celletjes, onder de 5 mm, die op de scan niet zichtbaar zijn, weg. Uit recente onderzoeken is gebleken dat vrouwen die bestraald worden toch minder kans op uitzaaiingen hebben. Voorheen werd je na een borstbesparende operatie altijd bestraald, en na een amputatie nooit. Maar zo indekken ze steeds meer.
Voor mijn prothese is bestralen helemaal niet goed. En ik weet nog niet of ze er meerwaarde in zien. Ik hoor het wel morgen.
Ik heb ook een beroerde nacht achter de rug, om 4 uur was ik nog wakker. Niet van de pijn, maar gewoon niet kunnen slapen.
Vader van mijn knul kwam langs met een oude scooter en een tomos voor hem. Mijn knul gaat woensdag op voor zijn praktijk examen en deze brommers mocht hij hebben.
Van het goede nieuws ben je inmiddels op de hoogte. Ik heb de hele verdere dag in een soort van roes doorgebracht.
Nu alleen de pijn nog onder controle, er zit nog heel veel vocht en staat daardoor nogal gespannen. Ik hoop dat het snel wegtrekt.
Mijn knul kwam vanmiddag thuis met een bos tulpen. Zo lief......
O wat lief van je knul. Wat zullen jullie in feeststemming zijn! Super fijn nieuws.
Wat lief ook van zijn vader zeg, die scooter en tomos. Hartstikke goed cadeau.
spannend woensdag. Vandaag mijn manager gesproken. Hij heeft de afspraak met de bedrijfsarts laten omzetten naar een belafspraak volgende week woensdag en wij hebben afgesproken elkaar weer te spreken na mijn controle in het ziekenhuis. Ik krijg in elk geval alle ruimte en dat is wel een fijn gevoel. Afgelopen nacht op de bank doorgebracht. Heb daar wel iets meer geslapen, maar het houdt nog steeds niet over. Ik word gewoon dat op mijn rug liggen zo zat. De huisarts heeft vanmiddag ook nog gebeld, om te kijken hoe het nu was en of zij nog iets konden doen. Netjes.
Zij zei ook dat dit was waar ze bang voor was toen ze me doorstuurde. De moeheid is behalve van de narcose ook te verklaren omdat mijn lichaam zo hard heeft moeten werken tegen de infectie en dat dat heel wat energie en reserves heeft gekost. Ik geef me er maar aan over en doe echt niet veel. Beetje netflixen en lezen en heeeel af en toe een afwasje ofzo. haha.
Ik hoop dat jouw pijn ook snel verdwijnt. Ik kan nog niet zonder pijnstillers, gebruik jij ook iets?
Ik probeer zonder te doen, maar gebruik als het te erg wordt paracetamol alleen. Volgens de mammacare verpleegkundige, waar ik gisteren was, heb ik te snel afgebouwd. Maar ja, donderdag is het al weer 4 weken geleden, dus het heeft wel weer lang genoeg geduurd naar mijn zin.
Maar ik kan wel elke dag iets meer hoor.... heb gewoon niet zo veel geduld.
Vandaag is C jarig, dus weer feest. Al is hij wel gewoon werken vandaag en viert hij het zaterdag.
Gefeliciteerd met C.! Pfoe, alleen paracetamol..Daar doe ik het nu ook op, maar ik was blij dat ik nog voor een paar dagen diclofenac had meegekregen.
Vandaag ging het ook alweer een stukje beter, maar misschien toch iets te veel gedaan. Nu lig ik wel voor pampus op de bank hoor. Tussendoor ook wel gedaan, maar nu doe ik echt niets meer. Ik heb afgelopen nacht wel lekkerder kunnen liggen, maar helaas wilde de slaap niet echt komen. Pff, wat is dat toch waardeloos. Je zou toch denken dat ik hartstikke moe zou zijn. Ben ik ook wel, maar toch niet slapen. Nou ja, lekker liggen is ook al wat...Wat een onstuimig weer vandaag he! Was wat dat betreft blij dat ik lekker binnen zat.
Ik mag geen diclofenac en geen ibubrefan, ivm mijn nieren. Moet het dus met paracetamol doen. Ging redelijk vandaag, alleen de was ophangen blijft een crime. En net struikelde ik bijna over een doos en zwaaide daarbij met mijn armen. Dat kan ik dus beter niet doen. Ga kapot van de pijn nu.
Dus maar weer paracetamol en zo proberen te slapen.
Morgenochtend moet mijn knul afrijden. Hij vind het spannend......
En, hoe is het gegaan met het afrijden?
Oe, voorzichtig he met je escapades. Dat is best jammer, dat je geen andere pijnstilling mag. Hopelijk heeft de paracetamol wat geholpen en heb je een beetje kunnen slapen? Ik heb toch een afspraak gemaakt voor de kapper, voor zaterdag.
Hoop zo dat ik het dan aankan. Vooral zo lang zitten..Heb in elk geval de rest van de dag om bij te komen, want heb de afspraak om 10.00 uur.
Het was een drama vandaag. Hij kreeg eerst 4 uur rijles en aansluitend examen. Rijlessen gingen prima. Maar tijdens het wachten om af te rijden kreeg hij een appje van zijn beste vriend. Die is vandaag uit huis gehaald en naar het umc, gesloten afdeling geplaatst. Helemaal uit zijn plaat gegaan, waarop zijn ouders de politie hebben gebeld.
Je raad het al, mijn knul was hierdoor dusdanig van slag dat hij te veel fouten maakte. Te hard door de bocht, en een fietser geen voorrang verleend.
Hij was zo boos..... woest. Thuis heeft hij zijn kamer verbouwd, telefoon is weer aan gort, want die zat in de tas waarmee hij gooide, uitspraken als ik wil dood, ik wordt gek in mijn hoofd, ik heb een kutleven...... hem uiteindelijk wat kunnen kalmeren. Daarop ging hij even naar vrienden.
Een half uur later was hij terug, met dikke tranen, sorry mama, ik wil dit ook niet, en een hele dikke knuffel.
Nu eindelijk wel met hem kunnen afspreken dat hij hulp moet krijgen om meer rust in zijn hoofd te krijgen en beter te leren omgaan met tegenslagen.
Pffff, heftig was het.
Gelukkig is het nu weer rustig.
We hebben maar pizza besteld en nu bijkomen.
O wat ontzettend heftig voor jullie. Maar vooral ook voor je knul natuurlijk.
Nu hopen dat hij echt inziet dat hij dit niet zelf kan en hulp nodig heeft.
Maar ook heftig voor jou. Het doet jou natuurlijk ook pijn te zien hoe moeilijk hij het met dit soort dingen heeft. Dikke knuffel meis, hoop dat jullie weer een beetje bijkomen vanavond.
Hoe is het vandaag gegaan met je knul? Mag hij trouwens al snel het examen over doen? De boodschappen zijn vandaag bezorgd. Lekker hoor. Ik mag niet tillen en mijn knul kan het niet ivm zijn schouder, dus voor ons nu helemaal perfect. Verder wat kleine dingetjes, was opgevouwen, afwasje gedaan. Ik wil zoooo graag de boom afbreken en opruimen. Hij staat er nog, maar heb m allang niet meer aan. Misschien morgen toch met mijn knul een paar dozen van zolder halen..Al blijven ze daarna zo lang hier staan, als de boel maar opgeruimd is. Maf he, dat me dat zo irriteert.
Je zou ook kunnen denken nou en! Dat komt later wel. Verder verveel ik me eigenlijk helemaal nog niet, hahaha. Beetje lezen, tv kijken.Maar ja, ga natuurlijk wel veel liever gewoon lekker de stad in, hup op de fiets springen, gezellige dingen doen, werken..ach, ik denk dat het snel genoeg weer komt.
Vandaag was het hier thuis rustig. Mijn knul had de bus gemist vanmorgen en heeft zich toen maar ziek gemeld, is terug naar bed gegaan om er vanmiddag pas uit te komen. C is de hele week al niet lekker en mijn knul klaagt inmiddels ook weer over keelpijn, dus die zal ook w weer ziek worden.
Hij mag 25 januari weer opnieuw afrijden. Ik heb vandaag contact gehad met het sociale team hier en ze hebben de aanmelding aangenomen, ze hopen met 2 weken een afspraak met hem te kunnen maken.
Vanavond ook met hem naar die vriend geweest die op een gesloten afdeling van het ziekenhuis zit. Er was bezoekuur van 18:30 tot 20:00. Ik ben er met 3 knullen maar even heen gereden. Eigenlijk hoort hij niet binnen de psychiatrie thuis, dus ik ben heel benieuwd hoe lang hij daar moet blijven.
Ik snap je irritatie rond de kerstboom wel. Ook frustrerend dat je dat dan niet gewoon even kan doen. Is er niet iemand die daar even mee kan helpen?
Het was een goede dag vandaag. Omdat ik toch morgen naar de kapper wil en dan ook een poos zou moeten kunnen zitten, vandaag toch maar iets meer in de benen geweest. Tot nu eigenlijk zonder meer pijn. Alleen wel moe, maar das niet gek natuurlijk. Ik heb vanmorgen een aantal dozen van zolder van gehaald en gedurende de dag de boom afgetuigd en afgebroken. Heerlijk! De dozen weer naar zolder brengen is toch een klusje voor mijn knul, maar hij moest werken en had er geen zin in, hopelijk is ie morgen beter gemutst. Mits hij het alleen kan natuurlijk, met die schouder. Morgen komt mijn oud collega GJ nog even op bezoek, ook de oliebollen brengen die hij eigenlijk op oudjaarsdag zou komen brengen, misschien wil hij anders wel een handje helpen. Ga ik toch nog een oliebol eten! Heb er nog helemaal geen 1 gehad. Ook een beetje gestofzuigd, niet heel intensief hoor, maar toch..en de boel een beetje afgesopt. Fijn dat de woonkamer weer "normaal" is. De laatste ab vanmiddag geslikt, lekker, kan ik ook weer een wijntje als ik zou willen.
Hopelijk worden niet allebei je mannen ziek zeg..Hoe vond je knul het, zijn vriend daar zo te zien? Toch wel erg heftig voor zo'n jonge knul.
Vanavond ga ik helemaal niets meer doen, hahaha. Straks een pizza in de oven schuiven, ik eet de hele week al erg gezond en dan languit op de bank. Eigenlijk is deze week omgevlogen. Maar ik ben blij dat het zo goed lijkt te gaan, hopelijk ook dinsdag goede berichten bij de controle.
Mijn knul was best wel onder de indruk. Vooral vanwege het feit dat het een gesloten afdeling is waar hij zit.
Vandaag had die jongen een rechtszitting en is de IBS opgeheven, dat betekend dat hij niet langer gesloten hoeft te blijven.
Na lang beraad en contact met zijn hulpverleners komt hij dit weekend hier heen. Zondagavond moeten wij hem dan naar de crisis opvang brengen.
Fijn dat je je wat beter voelde vandaag.
En ook fijn dat de kerstboom opgeruimd is. Dat wil hij morgen vast wel even voor je doen. Hier is de hulp geweest vandaag, dus de boel ook weer lekker schoon, fijn.
Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest voor een uitstrijkje. Had een oproep voor het bevolkingsonderzoek gehad.
Morgen vieren we de verjaardag van C, dus morgenochtend gaan we boodschappen doen. De jongens eten ook pizza hier vanavond.
C is weer aardig opgeknapt, maar mijn knul nog niet echt. Die is rillerig en moe.
En, hoe is het met de knullen? Lijkt erop dat jouw knul het toch te pakken heeft he..sneu..Ik moet ook nog even een nieuwe afspraak maken voor het bevolkingsonderzoek borstkanker. Ik kon m toen online niet over het jaar heen tillen, maar toen ik afbelde omdat ik naar het zh moest kon ik toch nog een nieuwe afspraak maken. Als ik weer ga werken gelijk maar doen, zit daar naast.
Vanmorgen naar de kapper geweest, pfff, dat was een erg lange zit. Het fietsen ging trouwens goed. Maar daarna wel erg moe, werd er een beetje trillerig van. Ook wel iets meer pijn. Toen kwam mijn oud collega nog langs en nu dan lekker languit op de bank. Heerlijk. Krijgen jullie veel visite vanavond? Ben weer blij met mijn haar. Flink stuk eraf, nu toch wel echt de boblijn en weer een stuk lichter. Ik was na de kapper ook nog even naar de Hema geweest, om wat kaarsen te kopen, dat was eigenlijk te veel. Maar nu wel gezellig de kaarsjes aan, dus ben wat dat betreft blij. Heb het idee dat ik zo zou kunnen slapen, maar wil dat expres niet, omdat ik anders vannacht weer geen oog dicht doe, ik ken mezelf..dus maar even doorbijten. Straks gelukkig Wie is de Mol, dat kijk ik samen met mijn knul, dat leidt weer even af. Volg je schaatsen nog een beetje? Het is spannend! Sven doet het ook weer goed dit weekend, ben echt benieuwd. Erg jammer van Nuys trouwens, dat ie gediskwalificeerd is..hij was zo goed bezig.
Ik ben heerlijk schaatsen aan het volgen.
Gisterenavond een huis vol, ook best laat geworden, half 2 ofzo. Dus lui, moe en in de relax modus.
Met de knullen gaat het ook relaxed. De een is nu even naar zijn vriendin en mijn eigen knul is net wakker en gaat zo met C mee naar de schuur van kennissen om aan zijn brommer te sleutelen.
Vandaag even contact gehad met de ouders van K. Die hebben het advies gekregen om even geen contact met hem te hebben.
Straks even zijn kleding ophalen en dan brengen we hem vanavond weg.
Heerlijk zeg dat je naar de kapper bent geweest. Dan merk je wel dat je hebt moeten inleveren he.
Maar met een beetje tijd ben je zo weer op de been.
Ik ga ook langzaam weer aan werken denken. Eens kijken wat we daar voor afspraken over kunnen gaan maken.
Yeaaah Sven! Ik gun het hem zo dat het hem toch weer gelukt is, met alle blessures van de laatste tijd. Maar ook fijn te weten dat zijn opvolger al klaar staat en "we" met Patrick Roest ook een hele goede in huis hebben. Dat was best een latertje gisteren.
Groot gelijk dat je dan vandaag in de relax modus zit. ik ook hoor. Gaan jullie nu vanavond K. naar de crisisopvang brengen? Al enig idee hoe lang hij daar zal moeten blijven? Is je knul weer wat opgeknapt?
Heb jij ook nog contact met de bedrijfsarts?
Heb via marktplaats nog een leuk tuniek gekocht voor carnaval. Dat duurt ook niet meer zo lang he! Ga je dit jaar ook weer? Ook weer naar Martijn Fischer zingt Hazes, dat is eind februari, dus weer genoeg leuke dingen in het verschiet.
Wij brengen K straks naar de crisisopvang. Dit is een leefgroep en daar kan hij 28 dagen zijn. Ondertussen zullen de hulpverleners wel een plan voor het vervolg bedenken samen met hem en zijn ouders.
Hier ook team Sven hoor. Vooral omdat hij door sommige al afgeschreven was.
Later wordt het wel team Roest, maar nu nog even niet.
Ja ook hier carnaval in de planning.
Ik heb nog geen contact gehad met de bedrijfsarts, die zou me niet oproepen zolang ik in behandeling was. Nu de behandelingen klaar zijn, zal dat dus wel gaan gebeuren waarschijnlijk.
Vanmorgen een paar boodschapjes gedaan. Dat ging goed, maar daarna moest ik wel weer even bijkomen. Morgen moet ik al vroeg in het ziekenhuis zijn, heb de afspraak met de chirurg om half 10, maar moet een uur eerder bloed prikken. Mag wel op tijd opstaan, alles duurt wat langer dan normaal. Afgelopen nacht geen oog dicht gedaan. Kon niet fijn liggen, elke x als ik wilde verliggen deed dat zeer. waardeloos hoor..zal dat ook wel benoemen, maar hoort er volgens mij ook wel bij, bij de naweeen. Mijn manager appte vanmorgen dat de arts, waar ik nu eigenlijk voor zou werken, miv 1 januari, vanmorgen is opgenomen in het ZH op verdenking van een hart infarct. Pff, das schrikken. Er rust wel een vloekje op onze afdeling zeg..Heb verder nog niets gehoord, morgen moet ik toch mijn manager bellen, zal dan wel meer horen over zijn toestand. Hopelijk valt het mee en is het iets minder ernstigs.
Niet zo gek he, dat je lijf tijd nodig heeft om te herstellen.
Succes morgen!
En schikken zeg van die arts, hopelijk valt het mee.
Ik wilde vandaag ook contact opnemen met het werk, maar alles zat weer eens tegen vanmorgen, dus niet aan toe gekomen.
Hier vannacht veel ophef en lawaai in de straat. Er stond een auto op de parkeerplaats in de fik. Brandweer en politie erbij, halve buurt buiten. Was even schikken zeg
O jee zeg, hopelijk geen pyromaan in actie? En huppetee, weer een gebroken nacht..
De controle was goed. Ze was tevreden over de bloedwaarden, ontstekingswaarden nog weer verder gedaald, de witte bloedlichaampjes nog wat verhoogd, maar dat komt omdat mijn lichaam bezig is de resten van de ontsteking op te ruimen.
Dat ik 0% energie heb hoort helemaal bij het beeld. Ze vond het al bijzonder dat ik al weer fietste. Ze zei dat ik niet moest vergeten (en dat ik dat ook tegen de bedrijfsarts moest zeggen) dat dit nu een heel ander verloop heeft dan wanneer ik een normale blindedarm operatie gehad zou hebben, omdat ik al zo'n tijd ziek was voordat ik geopereerd ben. Ik heb ook de foto's gezien van in mijn buik. Brrr! De darmwanden helemaal ontstoken en nadat ze een incisie in het abces had gemaakt allemaal pus. Echt smerig. Normaal liggen de organen los in de buikholte, maar bij mij zat het helemaal verkleefd, vandaar dat ze ook die blindedarm niet meer kon traceren. Het bovenste deel van de buik is weer mooi soepel, maar rechts onderin zit nog een soort bal. Dit heeft tijd nodig. De wonden genazen goed, ach, het enige echt vervelende is die futloosheid.
Ze zei ook dat ik zeker niet gelijk vol aan de bak moest gaan als ik weer zou gaan werken, dus morgen maar overleggen met de ba. Mijn manager zei nog dat hij goede ervaringen met hem heeft en dat hij eerder de rem erop gooit dan dat hij iemand pusht weer te gaan werken. Ik was wel erg blij dat ik weer thuis was. Toch wel een eindje fietsen en er stond behoorlijk wind. Was weer helemaal trillerig. Maar ja, is dus normaal..Helaas nog geen nieuws over die collega arts. Mijn manager had zijn vrouw nog niet kunnen bereiken. Hmm, klinkt niet zo goed vind ik. Ik ga even met mijn knul de boodschappen bestellen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven