Contact opnemen?

05-01-2019 21:05 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie maanden geleden heb ik mijn relatie beëindigd. Natuurlijk heb ik nog wel eens ups en downs, maar over het algemeen gaat het hartstikke goed met mij. Nu zit ik al een tijd met iets in mijn hoofd waar ik graag een mening/advies over wil krijgen.

Tijdens de relatie met mijn ex ontmoette ik via een vriend van hem X. X is een vriend van een vriend van mijn ex. Mijn ex en X zijn dus niet bevriend, maar horen af en toe wel bij dezelfde vriendengroep/verjaardagen. Ik zag hem voor het eerst tijdens een tentfeest, weet nog dat hij aangelopen kwam met zijn vriend en dat ik direct dacht wauw. Blijkbaar dacht hij hetzelfde over mij, want direct nadat we elkaar aan hadden gekeken vroeg hij aan zijn vriend wie ik was. Zijn vriend antwoordde dat ik de vriendin van was, waarna X op mijn ex afstapte en zei dat hij vond dat hij een leuke vriendin heeft. De tweede keer dat ik hem zag was op een verjaardag van een gezamenlijke vriend van mijn ex en X. Ik heb toen een uur met X staan praten en dat was erg gezellig. Een jaar later, op dezelfde verjaardag kwam ik heb weer tegen. Ik heb toen niet met hem gesproken, maar ik zag wel dat hij steeds naar mij zat te staren. Kon wel zien aan de manier waarop hij telkens naar mij keek als we elkaar zagen dat hij mij wel zag/ziet zitten ook op andere tentfeesten etc.

Toen het uit was met mijn ex voegde X mij na ongeveer 5 weken toe op Facebook en Instagram. Echter heb ik vervolgens geen bericht van hem gehad, alleen dat hij mij feliciteerde met mijn verjaardag. Denk ook niet dat hij dat snel zou doen omdat het net uit is en hij mijn ex ook kent.

Ik blijf hier steeds aan denken en vraag mij af of ik daar iets mee moet doen of dat ik het moet los laten. Het is niet dat ik perse nu direct weer een relatie wil, ben alleen benieuwd of het zou klikken tussen mij en X. Ik weet wel dat hij op Tinder zit en dat ik via daar ook contact met hem zou kunnen zoeken, maar om alleen daarom een account aan te maken? Aan de ene kant ben ik nieuwsgierig, aan de andere kant denk ik waarom zou ik.
Stuur gewoon een berichtje en zie wat ervan komt. Een berichtje sturen maakt niet dat jullie moeten trouwen hè. ;)

Maak gewoon wat lol samen! Geniet!
Alle reacties Link kopieren
Stuur gewoon een berichtje via Facebook. Vraag hem hoe het met hem gaat, of vraag iets nav het gesprek dat jullie ooit gehad hebben. Gewoon iets uit belangstelling. Dan merk je vanzelf wel of hij interesse heeft of het gesprek afkapt.
Alle reacties Link kopieren
Doen! Zo zijn vriend en ik ook begonnen. Kennen elkaar via mijn ex, hij voegde mij ook toe en ik heb hem een bericht via FB gestuurd. Na veel kletsen via Messenger afgesproken en het klikte! Blij dat ik toen de stap heb gezet. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hij is in februari jarig, misschien dat dat een goed aanknopingspunt is? Al duurt dat nog wel even..
Mens stuur gewoon nu een bericht, dat is toch niet raar of moeilijk? Gewoon doen!!!!
Doen!
Alle reacties Link kopieren
Bloody_Mary schreef:
05-01-2019 21:53
Mens stuur gewoon nu een bericht, dat is toch niet raar of moeilijk? Gewoon doen!!!!
Is het ook niet, maar mijn angst zit hem in dat ik het vervelend zou vinden dat mijn ex er achter zou komen aangezien hij nog niet over mij heen is
Alle reacties Link kopieren
Op zich is het al 3 maanden uit en het is niet zijn directe vriend toch?
Je ex heeft misschien ook al gezien, dat je X op Fb en IG hebt.
Gewoon een berichtje sturen moet kunnen
Anansje21 schreef:
05-01-2019 21:56
Is het ook niet, maar mijn angst zit hem in dat ik het vervelend zou vinden dat mijn ex er achter zou komen aangezien hij nog niet over mij heen is

Tsja, sneu voor hem maar dat is niet jouw probleem en niet jouw verantwoording.
Ik zou gewoon een berichtje sturen en dan wel verder zien. Je hoeft sowieso geen verantwoording af te leggen naar je ex en wie weet doet hij er 10 jaar over om over je heen komen. Zou best lullig zijn dat je in de tussentijd niks mag ondernemen, omdat het hem zou kunnen kwetsen toch?
Waarom heb je hem niet meteen toen hij je toevoegde op FB een berichtje gestuurd??? Heb je gewoon niks laten horen zou ik als ik hem was denken: die moet niks van me hebben, geen enkele reactie.
Next dan maar.

Waarom voel jij je verantwoordelijk voor de gevoelens van een exvriendje? Ik snap allemaal niks van dat moeilijke gedoe, had hem meteen uitgenodigd om een drankje te doen. Nu is het allemaal moeilijk, moeilijk en nog eens moeilijk...

Tenzij hij 18 wordt en jij 16 bent, dan snap ik het wel ;)
Alle reacties Link kopieren
Wens hem nu nog gelukkig nieuwjaar, met veel leuke tentfeesten, mocht je een reden willen hebben om hem een berichtje te kunnen sturen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue999 schreef:
05-01-2019 22:58
Waarom heb je hem niet meteen toen hij je toevoegde op FB een berichtje gestuurd??? Heb je gewoon niks laten horen zou ik als ik hem was denken: die moet niks van me hebben, geen enkele reactie.
Next dan maar.

Waarom voel jij je verantwoordelijk voor de gevoelens van een exvriendje? Ik snap allemaal niks van dat moeilijke gedoe, had hem meteen uitgenodigd om een drankje te doen. Nu is het allemaal moeilijk, moeilijk en nog eens moeilijk...

Tenzij hij 18 wordt en jij 16 bent, dan snap ik het wel ;)

Hij had haar ook gewoon een berichtje kunnen sturen en niet enkel toevoegen op FB. ;)


@to idd gewoon een berichtje sturen met zn verjaardag en als hij je leuk vindt kan je niet zoveel mis doen in een eerste berichtje.
trien30 wijzigde dit bericht op 06-01-2019 19:12
1.50% gewijzigd
Anansje21 schreef:
05-01-2019 21:56
Is het ook niet, maar mijn angst zit hem in dat ik het vervelend zou vinden dat mijn ex er achter zou komen aangezien hij nog niet over mij heen is
Dan moet je het niet doen. Probleem opgelost.
Wat doe je moeilijk om niets.
Alle reacties Link kopieren
Dat je ex het niet leuk zou vinden is jammer voor hem. X is geen vriend van je ex toch.
X en ex komen elkaar wel regelmatig tegen op feesten, zo is Anansje immers ook in contact gekomen met X. want X is de vriend van een vriend van ex.
Wil je echt in contact komen met X of wil je via X toch weer toenadering tot ex ?

Als het wat wordt met X kom je ex ook weer tegen via de vriendengroep/verjaardagen.
Ja zo kent iedereen wel iemand via via. Mag de neef van de buurmans ex dan ook niet? Daaaaag! Gewoon een bericht sturen!
Denk dat je ex zich wel red hoor.
Alle reacties Link kopieren
Anansje21 schreef:
05-01-2019 21:50
Hij is in februari jarig, misschien dat dat een goed aanknopingspunt is? Al duurt dat nog wel even..
Dit. Dat komt niet vreemd over, puur sociaal. Hij feliciteert jou immers ook. Nee, dat is het enige wat ik zou doen in jouw geval.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je rekening wilt houden met de gevoelens van je ex, maar als het echt over is, dan moet je verder. Hij ook. Straks is hij over 3 jaar nog niet over je heen. Als X leuk is, moet je hem niet laten lopen. Als jou ex opeens een leuke vrouw ziet, springt hij er ook bovenop hoor...
Alle reacties Link kopieren
En TO, heb je een berichtje gestuurd? :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb wat gestuurd.. Hij reageerde kort af. Wilde niet dat het de hele tijd een gesprek werd dat ik een vraag moest stellen en hij antwoorden. Denk geen interesse dus? Begrijp alleen niet goed waarom niet want hij gaf eerst andere signalen en daarnaast kent hij mij nog helemaal niet zo goed
Ja raar je bent zeker dat hij nog steeds single is?
Miss houdt hij er niet van op FB chat gedoe.

Geef je 06 & zeg bel me morgen !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven