Gescheiden, loslaten enz

10-01-2019 14:06 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wil graag even van me afschrijven.
Ben 35 en moeder van 2 kids. Vorig jaar zijn mijn man en ik gescheiden. Na 15 jaar samen wat de relatie het niet meer voor hem. Tuurlijk hadden er ups en downs maar dit zag ik niet aankomen. Nooit verwacht dat dit bij ons kon gebeuren. Achteraf zie je wel dat dingen anders hadden gekund van beide kanten, maar waarom konden we er niet voor vechten?!

Nu een jaar verder maar voel me vaak nog net zo kloote. Maar laat ik erbij zeggen dat we niet uit elkaar zijn gegaan en dat was het. Nee we spreken en zien elkaar natuurlijk veel ivm de kinderen. Maar ook hebben we nog redelijk vaak sex gehad, voor mij hoop, vasthouden aan, voor hem puur sex. En ondanks dat ik dat wist gebeurde het. Steeds maar die hoop dat hij mij misschieb ook ging missen, ons als gezin enz.. achteraf niet goed natuurlijk, we hadden meteen afstand moeten nemen. Maar ik had hoop en hij dacht waarschijnlijk dat we het gewoon hartstikke goed deden als gescheiden ouders die nog met zijn 4en naar de film gaan, dagje weg enz... maar dat kan helemaal niet! Als de een nog gevoelens heeft en anders zou willen kun je geen vrienden zijn.

En nu heeft hij sinds een tijdje een nieuwe vriendin, waar ik bij toeval achterkwam. En dit weekend worden de kinderen aan haar voorgesteld, vind het zoooo moeilijk. Het idee dat hij echt doorgaat, terwijl ik nog zo vast zit.. en terwijl we ook tijdens haar nog ‘contact’ hebben gehad. Niet vaak maar het is wel gebeurt. Daardoor dacht ik dat het vast niet zo serieus zou zijn, bedoel anders ga je niet nog langs je ex toch voor je behoeftes? Maar blijkbaar kan hij dit heel goed los van elkaar zien. Nu de kinderen worden voorgesteld en het voor hun echter wordt heeft hij ook aangegeven dat ons ‘contact’ niet meer zal gebeuren. Maar goed, als dat een week terug nog is gebeurd en nu dit, het voelt allemaal zo dubbel.

Ik wil ook door, ik wil niet de hele dag piekeren over alles, ik wil hem loslaten, maar het lukt gewoon niet. Voel ne ellendig, geen energie, en kan het vooral niet accepteren, dat het echt voorbij is, denk dat dat het grootste punt is bij mij...

Wilde gewoon even me verhaal kwijt.. wellicht iemand die zich herkent..
Het is jammer dat je niet wat beter voor jezelf hebt gezorgd. Door tegen beter weten toch zo close met hem te zijn En daar hoop uit te halen terwijl je eigenlijk wist dat dat ongegrond was, heb je je rouwproces alleen maar uitgesteld. Dan snap ik heel goed dat het nu heel rauw kon je dak valt dat hij een nieuwe vriendin heeft.

Ga het rouwproces in en aan. Huil erom, praat erover, laat het gaan. Dat is de eerste stap naar loslaten.

Hoe lang is hij trouwens in die relatie en ben je het ermee eens dat de kinderen erbij worden betrokken?
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, maar wil je veel succes en goede moed wensen :( Idd even stevig rouwen, en dan je mooie zelve weer ontdekken en uitbouwen! Het lijkt me heel pijnlijk om dit te moeten doormaken, maar probeer ook even te denken aan de kansen die je hiermee krijgt: nieuwe hobby, nieuwe vrienden, terug helemaal jezelf zijn. Succes!
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
10-01-2019 14:18


Hoe lang is hij trouwens in die relatie en ben je het ermee eens dat de kinderen erbij worden betrokken?
Of ze het er nu wel niet mee eens is, maakt niets uit.
Die man mag dat gewoon doen.

Maar TO, wat verschrikkelijk voor je, dat jij hoop bleef houden door mee te gaan in zijn wensen.
Dan valt e.e.a. wel rauw op je dak, ook al wist je diep van binnen beter.
Sterkte met het verwerken van je scheiding.
karin6789 schreef:
10-01-2019 14:28
Of ze het er nu wel niet mee eens is, maakt niets uit.
Die man mag dat gewoon doen.


Maar TO, wat verschrikkelijk voor je, dat jij hoop bleef houden door mee te gaan in zijn wensen.
Dan valt e.e.a. wel rauw op je dak, ook al wist je diep van binnen beter.
Sterkte met het verwerken van je scheiding.
Dat ontken ik ook nergens? Vraag me alleen af of dat voor TS meespeelt.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
10-01-2019 14:31
Dat ontken ik ook nergens? Vraag me alleen af of dat voor TS meespeelt.
Het voorstellen aan de nieuwe vriendin maakt het voor TO heel definitief.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is het goed dat je ex het nu definitief heeft afgekapt, jij kan nu dus echt beginnen met de verwerking van de scheiding.

Dat jij hoop bent blijven houden en graag nog met zijn vieren weg wilde is normaal omdat je nog hoop had en van hem hield.

Zie jouw vrije weekenden om lekker je eigen dingen te kunnen doen wat dat moge zijn. Je moet nu je weg vinden maar dat lukt jou vast wel. Probeer op goede voet te blijven met ex puur voor de kinderen en jezelf.

Straks komt de zomer er weer aan en hoe fijn zou het zijn als jij je dan weer lekker in je vel voelt en kan genieten van alles.
Ik herken je gevoel. Ook hier in 2018 gescheiden en ex heeft nieuwe vriendin. Wat mij helpt is heel veel van me afschrijven.

En als ik in gesprek 'moet' met ex om iets over de kinderen of zo te bespreken schrijf ik het ook eerst op, lees het dan nog een keer door en schrap dan alle emoties in de zinnen.

En verder is het inderdaad toegeven aan je gevoel. Huil uit, zorg goed voor jezelf, eet gezond, ga wandelen of fietsen.

Dikke knuf, het valt niet mee :hug:
Alle reacties Link kopieren
Kan me echt voorstellen dat dit ineens het besef heeft, het is echt over nu .
Door samen zoveel te blijven doen bleef je hoop houden tegen wellicht beter weten in.
Nu begint het in feite voor jou pas, probeer je leven alleen op te bouwen , het zal echt goedkomen maar dit is een beroerde tijd .

Vraag me alleen wel af hoe serieus die relatie van hem dan is als hij tot een week terug ? Nog seks met jou had .
In mijn ogen heb je dan geen seks meer met een ander als je in een stabiele relatie zit wat naar mijn idee wel belangrijk is voor je je kinderen erbij betrekt .
Maar goed dat is jullie keuze en afspraak .

Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Wat een milde reacties over de ex. Ik vind het eigenlijk best wel een eikel als ik het zo lees. Een week terug nog sex, terwijl hij een vriendin had. Nu hij zeker weet dat het serieus wordt kapt hij jou af. Want stel je toch voor dat hij dat al eerder had gedaan, dan had hij zijn kwakje niet meer kwijt gekund als het toch niks was geworden met haar.

Laat je alsjeblieft niet meer gebruiken door hem TO. Ik vind het ook echt onzin dat hij bij je weg wilde, maar wel seks met je had. Hij kon ook wel snappen dat jouw gevoelens anders zijn dan de zijne.

Sterkte en ik hoop dat je nu echt los van hem komt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
10-01-2019 15:14
Wat een milde reacties over de ex. Ik vind het eigenlijk best wel een eikel als ik het zo lees. Een week terug nog sex, terwijl hij een vriendin had. Nu hij zeker weet dat het serieus wordt kapt hij jou af. Want stel je toch voor dat hij dat al eerder had gedaan, dan had hij zijn kwakje niet meer kwijt gekund als het toch niks was geworden met haar.

Laat je alsjeblieft niet meer gebruiken door hem TO. Ik vind het ook echt onzin dat hij bij je weg wilde, maar wel seks met je had. Hij kon ook wel snappen dat jouw gevoelens anders zijn dan de zijne.

Sterkte en ik hoop dat je nu echt los van hem komt.
Ik lees weinig (milds) over vriend. Alleen maar dat het goed is dat hij het heeft afgekapt maar dat is ook maar relatief natuurlijk.

Maar goed, het gaat nu om TS en hoe ze eroverheen komt.
Alle reacties Link kopieren
Heel bericht getypt is het ineens weg grrr

Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal!!

Ik snap ze ook heel goed.. snap mezelf ook niet.

Die nieuwe vriendin kent hij al paar jaar maar sinds een maand of 5 hebben ze eat. Vanwege werk en afstand zien we elkaar zo’n 2x per maand een weekend ofzo.
Maar net wat miepje zegt, als ik iemand zou ontmoeten en verliefd zou zijn en het serieus willen doen dan ga ik echt niet langs me ex hoor!! Zou ik dan ook geen behoefte aan hebben lijkt me.. daardoor dacht ik dus ook dat t weinig voorstelde. Want idd met oud en nieuw hebben we elkaar nog gezien.. dus toen hij eergister langskwam zag ik dit niet aankomen..

Hij vind het zelf ook moeilijk allemaal, wil me niet kwetsen enz maar koest uiteindelijk toch steeds voor zichzelf, zoals altijd..

Wb de kinderen vind ik het wat snel. Als je paar weken terug bog zegt het is pril, afwachten hoe alles loopt en zich ontwikkeld enz en nu dit.. hij komt vanavond langs om het er nog eens over te hebben... dus even goed bedenken wat ik wil zeggen en hoe ik mijn punt goed duidelijk maak
Alle reacties Link kopieren
Denk dat het weinig zinvol is de ex hier zwart te maken, ik vind to een hart onder de riem steken constructiever maar om eerlijk te zijn vind ik ex een grote lul dat hij to zo aan het lijntje heeft gehouden.

Dus wees blij dat je van hem af bent want hij heeft nieuwe vriendin bedrogen met jou.
Netalleen schreef:
10-01-2019 15:50
Heel bericht getypt is het ineens weg grrr

Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal!!

Ik snap ze ook heel goed.. snap mezelf ook niet.

Die nieuwe vriendin kent hij al paar jaar maar sinds een maand of 5 hebben ze eat. Vanwege werk en afstand zien we elkaar zo’n 2x per maand een weekend ofzo.
Maar net wat miepje zegt, als ik iemand zou ontmoeten en verliefd zou zijn en het serieus willen doen dan ga ik echt niet langs me ex hoor!! Zou ik dan ook geen behoefte aan hebben lijkt me.. daardoor dacht ik dus ook dat t weinig voorstelde. Want idd met oud en nieuw hebben we elkaar nog gezien.. dus toen hij eergister langskwam zag ik dit niet aankomen..

Hij vind het zelf ook moeilijk allemaal, wil me niet kwetsen enz maar koest uiteindelijk toch steeds voor zichzelf, zoals altijd..

Wb de kinderen vind ik het wat snel. Als je paar weken terug bog zegt het is pril, afwachten hoe alles loopt en zich ontwikkeld enz en nu dit.. hij komt vanavond langs om het er nog eens over te hebben... dus even goed bedenken wat ik wil zeggen en hoe ik mijn punt goed duidelijk maak
Mwah, daar zou ik weinig waarde aan hechten hoor nadat hij jou willens en wetens valse hoop gaf.
Alle reacties Link kopieren
Ach nee joh TO, je moet niet meer met hem halen en trekken. Waar is je eigenwaarde? JIJ mag een grens trekken. Dit is niet normaal hoor, van jouw kant ook niet. Waar is je boosheid? Waar is die persoon die zegt: en nu is het genoeg! Meneer komt en gaat waar hij wil en jij laat dat toe. Dat hoef je niet te doen hoor. Je hoeft niet naar je emoties te luisteren. Je hoeft geen seks met hem te hebben omdat je het wil. Gebruik je hoofd. Wens hem veel succes met zijn nieuwe vriendin en basta. Ook al voelt het niet zo. Er komt vanzelf een betere dag, als je ook op jezelf concentreert waarschijnlijk sneller. Goed voor jezelf, je grenzen en je eigen leven zorgen. Inversteer daarin. Gooi al je boosheid in sporten, schrijf je in op een cursus de dagen dat de kinderen bij je ex zijn, ga daten of met vriendinnen afspreken. Ik bedoel dit niet vervelend maar je komt wanhopig over. Ondanks dat dingen pijn doen hoef je niet jezelf zo te grabbel te gooien. Houd je hoofd omhoog en erbij.
Netalleen schreef:
10-01-2019 15:50
.. hij komt vanavond langs om het er nog eens over te hebben...
Dat wordt zeker weer neuken vanavond?

Ik denk dat je er niet te veel van moet vinden. Laat hem die vriendin aan z'n kinderen voorstellen. Hij kent haar al maanden.
Ja het is pril maar het heeft ook niet meer om het lijf dan voorstellen.

Jij moet loslaten, richt je energie daar vooral op

En niet neuken dus. Probeer het nou eens.
Alle reacties Link kopieren
Chocolotje schreef:
10-01-2019 16:17
Dat wordt zeker weer neuken vanavond?

Ik denk dat je er niet te veel van moet vinden. Laat hem die vriendin aan z'n kinderen voorstellen. Hij kent haar al maanden.
Ja het is pril maar het heeft ook niet meer om het lijf dan voorstellen.

Jij moet loslaten, richt je energie daar vooral op

En niet neuken dus. Probeer het nou eens.
Haha moest er wel even hard om lachen;). Nee we gaan zeker niet neuken ;). Hij heeft nu nieuwe schoenen met zekerheid dus de oude konden weg..
Alle reacties Link kopieren
April2018april schreef:
10-01-2019 16:03
Ach nee joh TO, je moet niet meer met hem halen en trekken. Waar is je eigenwaarde? JIJ mag een grens trekken. Dit is niet normaal hoor, van jouw kant ook niet. Waar is je boosheid? Waar is die persoon die zegt: en nu is het genoeg! Meneer komt en gaat waar hij wil en jij laat dat toe. Dat hoef je niet te doen hoor. Je hoeft niet naar je emoties te luisteren. Je hoeft geen seks met hem te hebben omdat je het wil. Gebruik je hoofd. Wens hem veel succes met zijn nieuwe vriendin en basta. Ook al voelt het niet zo. Er komt vanzelf een betere dag, als je ook op jezelf concentreert waarschijnlijk sneller. Goed voor jezelf, je grenzen en je eigen leven zorgen. Inversteer daarin. Gooi al je boosheid in sporten, schrijf je in op een cursus de dagen dat de kinderen bij je ex zijn, ga daten of met vriendinnen afspreken. Ik bedoel dit niet vervelend maar je komt wanhopig over. Ondanks dat dingen pijn doen hoef je niet jezelf zo te grabbel te gooien. Houd je hoofd omhoog en erbij.
Bedankt voor je reactie! Je zegt het helemaal goed en hebt ook gelijk! Mijn zelfvertrouwen is nooit best geweest en nu al helemaal niet! Ik zal moeten leren mezelf meer te waarderen en te geloven dat ik zo beter af ben, klinkt alleen makkelijk gezegd dan gedaan! Maar je hebt zeker gelijk!
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals bedankt mensen! Op iedereen reageren is wat veel maar neem jullie advies en tips ten harte!

Het is overigens niet zo dat ik niets doe en hele dagen thuis zit te huilen ofzo. Ik probeer er echt wel wat van te maken. Ga lekker uit eten, stad in, festivals geweest maar het is toch altijd met dat zelfde gevoel op de achtergrond.

Je weet dat je noet loslaten en door moet, accepteren enz maar daar is geen knop voor. Dat hij er een punt achter heeft gezet zorgt er niet voor dat mijn gevoel ook ineens anders is of weg is. Na 15 jaar zit dat gewoon heel diep. Je weet niet beter meer of je bent samen, je hebt een maatje, iemand waar je alles mee deelt en doet, het valt me gewoon echt zwaar dat dat alles ineens weg is. Ben bang dat het een lange weg wordt nog.. vind het zelf nog lastiger dan een rouwproces en daar heb ik helaas ook nog kort geleden ervaring mee gehad maar dit is niet te vergelijken..
Waar moet je het 'over hebben' dan? Welk 'punt' moet je duidelijk maken?

Het is uit
Hij heeft een nieuwe
Jij wil niet loslaten maar dat doet er voor hem niet toe

Er is werkelijk niets te zeggen!

Je hoeft alleen nog maar over de praktische zaken omtrent de kinderen te praten met hem.

De rest is alleen maar de wond open houden in de hoop dat er geen litteken ontstaat. Ik zeg, ontsmetten en verband erom. Doet even flink pijn maar daarna gaat het beter.
Alle reacties Link kopieren
honingbijtje schreef:
10-01-2019 19:19
Waar moet je het 'over hebben' dan? Welk 'punt' moet je duidelijk maken?

Het is uit
Hij heeft een nieuwe
Jij wil niet loslaten maar dat doet er voor hem niet toe

Er is werkelijk niets te zeggen!

Je hoeft alleen nog maar over de praktische zaken omtrent de kinderen te praten met hem.

De rest is alleen maar de wond open houden in de hoop dat er geen litteken ontstaat. Ik zeg, ontsmetten en verband erom. Doet even flink pijn maar daarna gaat het beter.
Over de kinderen en de situatie nu en komend weekend. De scheiding was niet niks voor ze, en horen dat een van he ouders een nieuwe partner heeft kan ook best verwarrend zijn. Dit moment moet dus goed en op het juiste moment gebeuren. En de manier waarop, zij zal meteen het hele weekend daar zijn, en wanneer, naar mijn idee dus nogal snel aangezien ze een paar dagen terug pas samen hebben uitgesproken er echt voor te willen gaan. Dit wil ik dus zeker nog wel even bespreken,
Netalleen schreef:
10-01-2019 19:44
Over de kinderen en de situatie nu en komend weekend. De scheiding was niet niks voor ze, en horen dat een van he ouders een nieuwe partner heeft kan ook best verwarrend zijn. Dit moment moet dus goed en op het juiste moment gebeuren. En de manier waarop, zij zal meteen het hele weekend daar zijn, en wanneer, naar mijn idee dus nogal snel aangezien ze een paar dagen terug pas samen hebben uitgesproken er echt voor te willen gaan. Dit wil ik dus zeker nog wel even bespreken,
Je hebt wel een bord voor je kop als je denkt dat je nog invloed kan uitoefenen op de hoe, als je al totaal geen invloed hebt op de wanneer.

Ik zou mijn energie richten op het opvangen en nadenken over jouw kinderen. Die hebben je nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een beetje raar dat jullie vooraf bespreken samen over het hoe en wat met het voorstellen. Je ex doet het toch zoals hij het zelf wil. Hij snapt vast ook best dat een heel weekend een onzalig plan is, maar hij doet het toch. Want hij denkt maar met 1 ding als ik het zo lees.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb zeker wel invloed op wanneer want als ik zeg het gebeurt nu niet dan gebeurt het niet! Het zijn onze kinderen en vooraf is opgesteld hoe het gaat als er een nieuwe partner in beeld komt. Maar omdat het er toch een keer van moet komen twijfel ik zelf nog of het nu al juist is of niet.

En raar dat we dit bespreken, nou hoe die het precies verteld hebben we niet besproken, dat is zijn pakkie an. Maar in grote lijnen zijn dit wel dingen die je bespreekt als je het beste met je kinderen voor hebt vind ik!
Ik snap wat je zegt maar je kunt nog zoveel afspreken. Je ex kan doen wat hij wil. Ook hier stond de introductie partner in het ouderschapsplan en ex besloot om zich er niks van aan te trekken en te doen wat hij wilde.

Kinderen hadden en hebben daar heel veel moeite mee. Enige wat ik kan doen is ze helpen hiermee.

Hoop voor je dat je met je ex goede afspraken kunt maken en dat je kinderen het goed oppakken.

Het valt niet mee, ben lief voor jezelf :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven