Mijn vrouw is veranderd

11-01-2019 11:54 245 berichten
Alle reacties Link kopieren
weg
anoniem_379068 wijzigde dit bericht op 31-01-2019 13:54
99.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waar komt jullie kind te wonen en je dan ex-vrouw?
Ik snap je behoefte aan een volwaardige relatie.
Hatsjikideee...
Stap 1 lijkt me bespreken met je vrouw toch? Of is ze dusdanig beperkt geraakt dat dit niet meer te bepreken valt? Waarom niet samen in therapie en kijken wat er nog te redden valt?

Je behoeften zijn volkomen terecht en je wensen klinken heel logisch, je hebt je jaren weggecijferd en nu voel je wat je nodig hebt. Ik denk alleen dat je nog best met je vrouw samen kunt kijken of dat haalbaar is, in plaats van eenzijdig een beslissing te nemen.
Wat zegt je vrouw over dit alles wanneer jullie het erover hebben?
Alle reacties Link kopieren
Oef, ik mag hopen dat je je harnas alvast hebt aangetrokken? De reacties hier gaan niet mild zijn, viva kennende. Je zieke vrouw in de steek laten omdat je je lul achterna moet lopen....

Ik persoonlijk ben van mening dat ieder mens verantwoordelijk is voor enkel zijn of haar eigen geluk, wat overigens niet betekent dat je actief en bewust deel mag nemen aan het ongeluk van een ander.
Ik had hetzelfde gedaan in jouw plaats.

Heb je je vrouw al voorbereid op hetgeen dat gaat komen?
...
Niet schuldig voelen Peter. Bespreken met je vrouw. Zal wel hard voor haar zijn maar zal er ook begrip voor hebben denk je niet? Misschien is er een mouw aan te passen waardoor je niet hoeft te scheiden zodat je er toch voor haar kunt zijn van dichtbij.
Alle reacties Link kopieren
Ze is niet meer wie ze was toen jullie trouwden (was dat de afspraak?)

meer stellen die ruim twintig jaar verder zijn zien dat ze zowel fysiek als emotioneel anders zijn geworden, dat kun je ook als groei beschouwen... soms groei je dichter naar elkaar toe, soms uit elkaar

je kunt ook verliefd worden op deze nieuwe vrouw, nieuwe afspraken maken over jullie relatie

Waar een wil is is een weg, lijkt mij...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
11-01-2019 12:03
Oef, ik mag hopen dat je je harnas alvast hebt aangetrokken? De reacties hier gaan niet mild zijn, viva kennende. Je zieke vrouw in de steek laten omdat je je lul achterna moet lopen....
Tot nu toe ben jij de enige die dat zegt.

Peter, heb je wel met je vrouw over je behoeftes gesproken? Dat mis ik namelijk wel in je verhaal. Of is dat inderdaad niet mogelijk?
Alle reacties Link kopieren
Nou laat dat in voor en tegenspoed maar zitten dan...Je vrouw is ziek geworden en nu moet ze maar optyfen..
Alle reacties Link kopieren
Kijk... daar gaan we al!
...
Wat ik mis in je verhaal is de poging om de relatie gezond te houden.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
11-01-2019 12:21
Nou laat dat in voor en tegenspoed maar zitten dan...Je vrouw is ziek geworden en nu moet ze maar optyfen..
Waarom niet? Als je uit elkaar bent gegroeid en niet meer blij van elkaar kan worden, waarom moet je dan bij elkaar blijven? Het gaat er niet om dat hij niet voor haar heeft willen zorgen of op wilde stappen toen bleek dat ze ziek was.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
11-01-2019 12:21
Nou laat dat in voor en tegenspoed maar zitten dan...Je vrouw is ziek geworden en nu moet ze maar optyfen..
Wij lezen toch echt andere dingen. Bijzonder.
beetjegek schreef:
11-01-2019 12:21
Nou laat dat in voor en tegenspoed maar zitten dan...Je vrouw is ziek geworden en nu moet ze maar optyfen..
Zit er een grens aan de mate van tegenspoed waarna je tóch mag opstappen?

Doorgaans vinden mensen bet heel eng om te lezen dat relaties na dergelijke ziekte en tegenspoed kunnen stranden, want dat betekent dat ze zelf ook weleens alleen konden eindigen uiteindelijk. Maar hoeveel tegenspoed moet een mens incasseren voordat hij besluit dat hij nog wensen heeft en misschien wel gelukkig wil worden? Of moet je altijd gewoon accepteren dat dit het was, dat jouw portie geluk op is en je nog 20 jaar zo door moet?

Ik denk daar toch iets genuanceerder over dan jij. Ook genuanceerder dan Roos, want die geeft zelf alvast een voorzetje terwijl de reacties genuanceerd waren. Volgens mij heb je in dit soort afwegingen niets aan ongenuanceerdheid, in welk uiterste dan ook
Heb je zelf hulp van een psych Peter. Lijkt me fijn om dan deze dingen te kunnen bespreken.
In voor en tegenspoed klinkt allemaal prachtig maar met NAH kunnen mensen zo erg veranderen daar doe je niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis een beetje in jouw verhaal hoe je vrouw hierin staat? Houdt ze nog wel van jou? Wat voelt zij als ze naar jou kijkt? Is ze bang om je kwijt te raken of vindt ze het wel prima zo? Kunnen jullie samen nog kijken naar de toekomst? samen met een therapeut? Ik snap je gevoelens, maar ik vind het daarnaast ook triest voor je vrouw en jullie kind. Dit zijn gevolgen die ze zelf ook niet zo heeft gewild heeft voor zichzelf, voor jou, voor jullie gezin.
Stressed is just desserts spelled backwards
Rooss4.0 schreef:
11-01-2019 12:23
Kijk... daar gaan we al!
En heel terecht soms. En soms niet.


Ik vind dat denken dat mensen hun hele leven hetzelfde zijn/blijven als toen ze jong waren heel raar.
En inderdaad, waarom niet proberen om er actief wat aan te doen? Mis ik ook in dit verhaal.

Maar misschien word het dan helemaal een heel erg lang verhaal van Peter.

Praten met zijn vrouw, iets anders kan er niet geadviseerd worden.
Misschien wil zij ook wel niet meer.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 11-01-2019 12:33
24.25% gewijzigd
Triest voor iedereen, maar begrijpelijk.

Hou rekening met dat jij al een stuk verder bent dan zij, en dat je haar de tijd geeft om te wennen aan het idee, om mee te praten over hoe de toekomst eruit ziet, om boos, verdrietig en verslagen te zijn. Neem daar in je planning ook een paar maanden voor. Want daarna kan ze pas echt wat rustiger beslissingen nemen zelf.

Kortom, je bent niet alleen in dit proces, respecteer degene die er aan mee moet werken.
Lucifer2018 schreef:
11-01-2019 12:31
En heel terecht.


Ik vind dat denken dat mensen hun hele leven hetzelfde zijn/blijven als toen ze jong waren heel raar.
En inderdaad, waarom niet proberen om er actief wat aan te doen? Mis ik ook in dit verhaal.
Ik vind dat denken dat je koste wat kost altijd samen moet blijven, ongeacht of het je nog iets brengt ook heel raar.
Natuurlijk blijven mensen niet hetzelfde. En natuurlijk verwacht je enige commitment van een partner. Maar aan het commitment va de meesfe mensen zit een grens.

Maar inderdaad, is mis ook het samen in gesprek zijn over dit probleem in dit verhaal.
Thordis* schreef:
11-01-2019 12:34
Ik vind dat denken dat je koste wat kost altijd samen moet blijven, ongeacht of het je nog iets brengt ook heel raar.
Natuurlijk blijven mensen niet hetzelfde. En natuurlijk verwacht je enige commitment van een partner. Maar aan het commitment va de meesfe mensen zit een grens.

Maar inderdaad, is mis ook het samen in gesprek zijn over dit probleem in dit verhaal.
Had hem een beetje aangepast, ik vond hem zelf ook net te kort door de bocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben uitgechecked bij "mijn kind opvoeden".
Alle reacties Link kopieren
Ik las net je andere topic over je seksrelatie, tja, ik snap dat dat fijn is, maar ook dat is het spannende van het nieuwe. Dat gaat weer over, zo blijft het over het algemeen niet na een tijdje. Daar kan je vrouw nooit tegen op boksen. Want je hebt haar nu anders gezien, niet als sexy vrouw, maar als volledig afhankelijk van jou, de zorgende met degene die zorg nodig had. Dat patroon is lastig te doorbreken.

Ik vind het voor jullie beiden een hele trieste situatie.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij gaat je vrouw het wel begrijpen, wie wil dat iemand zich zo opoffert voor zichzelf. Ik hoop dat jullie goede vrienden worden.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
11-01-2019 12:25
Wat ik mis in je verhaal is de poging om de relatie gezond te houden.
nou inderdaad... en wat wil zij eigenlijk?
Lorem Ipsum
Lucifer2018 schreef:
11-01-2019 12:31
En heel terecht soms. En soms niet.


Ik vind dat denken dat mensen hun hele leven hetzelfde zijn/blijven als toen ze jong waren heel raar.
En inderdaad, waarom niet proberen om er actief wat aan te doen? Mis ik ook in dit verhaal.

Maar misschien word het dan helemaal een heel erg lang verhaal van Peter.

Praten met zijn vrouw, iets anders kan er niet geadviseerd worden.
Misschien wil zij ook wel niet meer.
Ik mag toch wel hopen dat ze dat de afgelopen 6 jaar heel veel hebben gedaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven