Relatie in het spel brengen of niet?

12-01-2019 10:49 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik woon op dit moment in Sydney & vlieg over een kleine 2.5 week weer terug richting Nederland nadat ik hier een dikke 6 maand heb gewoond. Volgend jaar februari kan ik weer terugkomen om hier vervolgens mijn afstudeerstage te doen.

Wat is nou de situatie; zo'n 2.5 week geleden heb ik een jongen ontmoet wat best wel heel goed klikt. We spreken regelmatig af, ik slaap soms al bij hem & ik voel me aangetrokken tot hem en hij voelt zich aangetrokken tot mij. Omdat het allemaal al best wel goed gaat wil ik op zich wel richting een wat meer serieus iets gaan, oftewel misschien een relatie beginnen. Hetgeen wat mij alleen tegenhoudt is het feit dat ik over een kleine 3 week terug naar Nederland vlieg & dit (misschien) te kort is om een stabiele relatie op te bouwen.

Aan de ene kant denk ik van ja, ik ga dit gesprek met hem aan want wie weet is dit wel de man van mijn leven, die laat je toch niet zomaar weglopen? Maar aan de andere kant denk ik van nee ik ga dit gesprek niet beginnen, die kleine 3 week is echt te weinig om iets stabiels op te bouwen i.v.m. de korte tijd. Ik kan ook denken, ik laat het nu zitten & als ik over een jaar terug ben kunnen we altijd nog een relatie beginnen, maar ik ben bang dat hij dan mogelijk iemand anders vindt & het dan al helemaal over is.

Ik weet niet zo goed wat ik het beste kan doen op dit moment & hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Bedankt alvast!

Robert
anoniem_376637 wijzigde dit bericht op 12-01-2019 10:52
Reden: Spelling
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou genieten van het moment, en daarna terug naar huis.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Uitspreken wat je hierboven zegt, aangeven dat een jaar lang is dus niets vastleggen. Daarna terug naar huis en als het een echte match is, dan is dit over een jaar ook ook zo.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon kijken waar het schip strandt. Na 2,5 week al dit soort gesprekken lijkt me een beetje snel..
je zou elkaar dus dan ong een jaar niet zien. Dat is te overzien. Ik zou denk het er denk ik wel over hebben met hem, en dan kijken hoe het gaat. Lukt het niet op lange afstand, dan is het zo. Anders ben je er over een jaar weer en kun je zien hoe het dan weer gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt niet nu al over een relatie beginnen. Wel kun je natuurlijk zeggen dat je hem erg leuk vindt en baalt dat je naar huis moet, en dan de komende tijd zoveel mogelijk contact houden. Dan zie je volgend jaar gewoon hoe jullie gevoel voor elkaar dan is.
Ik denk dat je moet genieten van het moment en moet kijken waar er gebeurt als je weer in Nederland bent. Ik heb je andere berichten bekeken en zo te lezen is door gevoel pas in Australië tot uiting gekomen en heb je in Australië je eerste relatie gekregen een paar maanden terug. Ik denk dat je er goed aan doet om thuis in je vertrouwde omgeving te kijken hoe alles zich ontwikkeld. Je vooral nu niet vastleggen aan iemand aan de andere kant van de wereld. Maar in Nederland kijken hoe alles loopt en hier jezelf verder ontwikkelen.
Alle reacties Link kopieren
Praat met hem.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft tegen mij gezegd dat ie heel graag wilt dat ik terugkom volgend jaar, dus dat heb ik hem beloofd & daar ga ik dus ook alles op alles voor zetten. Hij is op zich ook bereid om naar Nederland te komen voor een vakantie, maar kan niet beloven dat dat in 2019 gebeurd.

Mij lijkt het ook het beste om gewoon te gaan praten & hem te vragen hoe hij er over denkt, maar ik weet niet zo goed hoe ik dit gesprek moet gaan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Gaat niet werken, je basis is te kort en oppervlakkig.
Jullie kennen elkaar te kort om al dingen te beloven.
Geniet gewoon van het moment en mocht je binnen een jaar terug gaan en de klik is er nog dan zie je wel.
Alle reacties Link kopieren
Of iets te kort is maakt niet zoveel uit. Wat wil jij dit komende jaar het liefste? Zie je het voor je om een soort lange-afstandsrelatie op te bouwen? Dat is heel lastig, helemaal als je elkaar zo kort kent.

Ik zou het wel met hem bespreken persoonlijk, maar ben het type ik wil later geen spijt hebben van mijn (niet gemaakte) keuzes. En als ik iemand echt heel erg leuk vind zou ik voor mijn gevoel kiezen. Maar jij moet voor jezelf bepalen wat jij wil en wat bij jou past. Wellicht kiezen meer rationele mensen anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik praat er wel even binnenkort met hem over. Praten kan nooit kwaad & nee heb je en ja kun je krijgen. Opzich zie ik zelf een langeafstandsrelatie wel zitten ondanks de korte tijd aangezien ik er 100% zeker van ben dat ik terug kan komen, als dit niet zo was dan was erover praten al onbegonnen werk.
Alle reacties Link kopieren
Sja... wie wilt er nu een jaar wachten op iemand waarmee je net een maandje date...
Ik zou nu lekker genieten en dan naar huis gaan en volgend jaar maar weer verder kijken. Volgend jaar ben je allebei een ander mens en wie weet heb jij in dat jaar wel iemand ontmoet die veel leuker is in nederland.
Zo een lange afstandsrelatie zit toch niemand op te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Even een updateje! Ik heb hem gister voor het laatst gezien & het een en ander besproken. We gaan nu geen relatie starten. Als ik (over een jaar) voor langere periode terug kan komen & dus meer houvast heb én beiden nog vrijgezel zijn, willen we weer beginnen met daten. Hij heeft mij aangeboden om dit jaar in juli 4 weken naar Australië te komen & deze 4 weken kon ik bij hem verblijven, hier heb ik dus zeker geen nee tegen gezegd. Ook komt hij hoogstwaarschijnlijk eind dit jaar mij opzoeken in Nederland.

Thanks allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven