Vriend van mijn partner.

12-01-2019 13:16 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
"weggehaald ivm herkenbaarheid"
anoniem_381012 wijzigde dit bericht op 31-01-2019 11:31
Reden: weggehaald ivm herkenbaarheid
98.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk toch? Ik spreek ook alleen af met vriendinnen. Ouwe jongens krentenbrood. Gezellig een avondje “zuipen”. Hoef ik mijn vriend ook niet bij te hebben. Meiden onder mekaar.
Waar ben je nu precies bang voor?
Alle reacties Link kopieren
"Sinds kort begon de vriend weer te appen. En nu wil hij een afspraak maken bij mijn vriend. Ik mag daar niet bij zijn. Hij zou drank meenemen.

Ben benieuwd hoe jullie hierover denken? Vriend vindt dit ook vervelend. We zijn haast altijd samen en hij is altijd welkom bij mijn vrienden groep."


Dus nu vind je het vervelend als zijn vriend eens 1 op 1 wil afspreken? Jeetje man, jullie zitten toch niet aan elkaar gelijmd? Laat ze lekker.
Alle reacties Link kopieren
Tja, en dan vindt deze vriend jou niet aardig, kan gebeuren. Ik vind ook niet alle partners van mijn vriendinnen leuk genoeg om mijn kostbare tijd aan te besteden.

MeneerLiLa en ik, hebben afzonderlijke vriendenkringen met een beetje overlap
Alle reacties Link kopieren
Wat is het probleem? Ben je bang dat je van je vriend wordt losgeweekt?
Ik vind het raar dat jouw vriend liever niet mag afspreken met zijn eigen vriend zonder jou.
Ik zou het vooral aan mijn vriend overlaten. Wil hij alleen met hem afspreken, prima.
Dat jullie vrijwel altijd samen zijn doet er niet toe. Mag hij soms geen vriendschappen zonder jou hebben?
Heeft je vriend geen behoefte aan contact met die oude vriend, dan is hij vast mans genoeg dat zelf te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Een vriend die mijn partner niet wil zien, is hier niet welkom.
Bovendien laat hij eerst een jaar niks horen, en nu moet je vriend gelijk weer in de houding springen? Drank meenemen: wat is dat voor raar gedoe, jullie hebben geen biertje in huis?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Een vriend die niet genieten kan van het geluk van zijn vriend is geen vriend.
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf denk ik een beetje afstand nemen van deze vrienden en niet extra mijn best gaan doen om het 'gezellig' met ze te hebben. Ik zou het wel helemaal aan mijn vriend overlaten of hij zelf nog meerwaarde ziet in contact met hun. Komt het er op neer dat hij af en toe zonder mij een avondje/weekendje heeft met oude vrienden waar ik geen klik mee heb dan zou ik daar geen probleem van maken, mits ze niet stoken in de relatie of met zijn allen heel vreselijk uit de band springen of zo. Ik hoef niet met alle vrienden van mijn partner door een deur te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
12-01-2019 14:06
Een vriend die mijn partner niet wil zien, is hier niet welkom.
Bovendien laat hij eerst een jaar niks horen, en nu moet je vriend gelijk weer in de houding springen? Drank meenemen: wat is dat voor raar gedoe, jullie hebben geen biertje in huis?

Oh, lijkt me vreselijk als je schijnbaar altijd met de partners erbij moet afspreken. Ik vind het contact één op één vaak minstens net zo veel waard. Misschien vindt die vriend haar niet zo leuk of wil hij gewoon met mannen onder elkaar praten (plus drinken, even aannemende dat het binnen de perken van je vriend blijft), dat is toch prima?

Als hij aan het stoken is of helemaal nooit de partner wil zien of zeer negatief praat is het natuurlijk een ander verhaal. Ik gok maar zo dat hier twee kanten aanzitten...

Ik sta in ieder geval wbt vriendschappen compleet autonoom naast mijn vriend.
Alle reacties Link kopieren
Dat zeg ik niet. Mijn man heeft ook alleen vrienden waar hij apart dingen mee doet. Maar die praten niet negatief over mij, komen ook gewoon hier weleens een bakkie doen, en laten niet een jaar niks horen en dan opeens willen ze weer afspreken.
Ik vind het gewoon een rare vriend, en zeker ook met die drank. Hoe oud is hij? 16?
ik geef mn bek ook maar een douw
Als jij zegt "jullie moeten snel komen kijken" maar zelf geen concrete afspraak maken kan je niet de volledige schuld bij hen leggen dat ze niet zijn geweest.

Soms zijn er strubbelingen wanneer relaties uit elkaar gaan en nieuwe mensen erbij komen. Dat is niet altijd makkelijk en betekent vaak wat extra inzet van beide kanten.

Ik begrijp niet helemaal wat er zo erg aan is dat een oude vriend van je vriend hem weer op gaat zoeken. Daar hoef jij toch niet bij te zijn? En waarom zou die man bij jouw vriendengroep willen aansluiten? Misschien op een gegeven moment, maar jeetje, die man wil gewoon zijn vriend zien. Mag het? Of eigenlijk niet?
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor de reacties. Ten eerste is het natuurlijk prima dat hij alleen met een vriend afspreekt. Spreek ook regelmatig met een vriendin af. Daarom ook gezegd tegen vriend dat hij gewoon met hem moet afspreken.

Gaat mij om de manier waarop. Hij accepteert mij niet. Schuift me dus als het ware aan de kant.

Maar goed. Ben benieuwd hoe het afspraakje verloopt.
anoniem_381012 wijzigde dit bericht op 12-01-2019 14:32
5.97% gewijzigd
denk dat ik het verkeerd begrepen heb.
anoniem_365339 wijzigde dit bericht op 12-01-2019 14:32
89.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat die vriend dan ook zijn vriendin niet meeneemt ?
Anders zou ik er wel een vreemd gevoel bij krijgen.
Niet geschoten is altijd mis
Ben benieuwd hoe jullie hierover denken? Vriend vindt dit ook vervelend. We zijn haast altijd samen

Ik vind jou erg clingy overkomen eigenlijk. Ik lees alleen maar we dit en we dat. Je bent ook nog een individu.
Wintertaling schreef:
12-01-2019 14:30
Dank jullie voor de reacties. Ten eerste is het natuurlijk prima dat hij alleen met een vriend afspreekt. Spreek ook regelmatig met een vriendin af. Daarom ook gezegd tegen vriend dat hij gewoon met hem moet afspreken.

Gaat mij om de manier waarop. Hij accepteert mij niet. Schuift me dus als het ware aan de kant.

Maar goed. Ben benieuwd hoe het afspraakje verloopt.
.
Praat er dan over met elkaar. En dan niet alleen met je eigen vriend, maar met die andere vrienden.
anoniem_365339 wijzigde dit bericht op 12-01-2019 14:33
10.82% gewijzigd
Madeliefjees schreef:
12-01-2019 14:25
Dat zeg ik niet. Mijn man heeft ook alleen vrienden waar hij apart dingen mee doet. Maar die praten niet negatief over mij, komen ook gewoon hier weleens een bakkie doen, en laten niet een jaar niks horen en dan opeens willen ze weer afspreken.
Ik vind het gewoon een rare vriend, en zeker ook met die drank. Hoe oud is hij? 16?

Jij neemt nooit een fles wijn mee als je naar een vriendin gaat?
Alle reacties Link kopieren
Merk dat mijn eerste topic bij sommige mensen anders overkomt als bedoelt. Toch lastig om het goed te omschrijven.
Laat hem lekker.
Mijn man gaat er ook echt niet bijzitten als ik met mijn vriendinnen en vrienden afspreek.
Als ik het goed lees heb je het gevoel dat die vriend jouw partner terug wil hoe hij was, zonder jou?

Ik snap je gevoel, maar voor dat stel is het waarschijnlijk ook lastig en jammer dat hun vriendschap met jouw partner en zijn ex niet meer bestaat. Hebben zij nog contact met de ex van je partner? Kan er sprake zijn van een loyaliteitsconflict?

Waarschijnlijk hebben zij door de tijd ook wel ingezien dat het zonde is van de vriendschap en ze proberen de banden weer aan te halen. Met jou erbij is dan nog een brug te ver misschien.

Ik zou het aan je vriend laten. Ik kan me voorstellen dat hij deze vrienden wel graag wil blijven zien. Deze vriend neemt initiatief en dat hij voorstelt een mannenavond te doen lijkt mij prima, toch?
Alle reacties Link kopieren
ZIe probleem niet. zijn vrienden hoeven jou toch niet aardig te vinden en met jou om te gaan. Ik zou lekker zelf avondje op stap gaan.
Wintertaling schreef:
12-01-2019 14:36
Merk dat mijn eerste topic bij sommige mensen anders overkomt als bedoelt. Toch lastig om het goed te omschrijven.
.
Wat bedoel je dan wel?
Of hebben mensen er gewoon een andere kijk op?
Alle reacties Link kopieren
Ben je bang dat het een avondje slempen en vriendin-van bashen wordt? Ben je bang dat je vriend meegetrokken wordt door de opinie van die vriend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven