Vriend en ik mogen doordeweeks niet bij elkaar slapen

15-01-2019 00:00 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi, mijn vriend en ik zijn 19,bijna 20, jaar oud. We hebben al anderhalf jaar een relatie en hebben t superleuk. Zijn moeder wil dat we doordeweeks niet bij elkaar slapen. Mijn ouders maakt het niks uit. Het is niet zo dat we dan niet slapen, ik slaap juist beter wanneer hij langs me ligt. Tips voor hoe hiermee om te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Als je in het huis van zijn ouders slaapt gelden hun regels. Meer kan je er niet van maken.
Dus of bij jou ouders slapen of op kamers.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat het niet zozeer is dat ze bang zijn dat jullie niet voldoende slaap krijgen, maar meer dat ze zelf door de weeks geen zin in logees hebben. (Vanuit mijzelf geredeneerd snap ik dat wel, wij vonden het in het weekend of vakantie ook prima als de vriend van mijn stiefdochter bleef slapen, maar tijdens gewone werkdagen wilden we een beetje rust in de tent)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat ze gewoon rust in hun eigen huis willen door de week. Wat is daar op tegen? En hoe vaak wil je bij elkaar zijn dan want in het weekend is het prima en jouw ouders vinden door de week geen punt.
Weet je, zoek gewoon lekker samen een kamer.
Alle reacties Link kopieren
nou dan slaap je doordeweeks dus niet bij elkaar
of je gaat uit huis zodat je kan doen wat je wil, zoals doordeweeks bij elkaar slapen
Alle reacties Link kopieren
Route88 schreef:
15-01-2019 00:12
Als je in het huis van zijn ouders slaapt gelden hun regels. Meer kan je er niet van maken.
Dus of bij jou ouders slapen of op kamers.
Hij mag dus ook niet bij mij slapen, dus het gaat niet om de rust thuis.
Ik begrijp zijn ouders wel. Ze willen nog een beetje privacy behouden.
Maar als het jouw ouders niks uitmaakt, slaap je toch gewoon bij jou thuis.
Als het zo belangrijk is ... gaat hij toch het huis uit?

Ik gok dat zijn ouders geen zin hebben dat zijn studie onder zijn vriendin lijdt.
Een studie die zij waarschijnlijk dan nog betalen?

En dat ze ook geen zin hebben dat hun huis of dat van jouw ouders herschapen wordt tot "hotel" waar elke dag wel een gast(e) zit.


Slaap in 't weekend samen.
Heb je de rest van de week iets om naar te verlangen.
lovevivaforum schreef:
15-01-2019 00:28
Hij mag dus ook niet bij mij slapen, dus het gaat niet om de rust thuis.
Tja, zolang hij nog thuis woont gelden de regels van zijn ouders. Zitten jullie allebei nog op school?
Tarya83 schreef:
15-01-2019 00:16
Denk dat het niet zozeer is dat ze bang zijn dat jullie niet voldoende slaap krijgen, maar meer dat ze zelf door de weeks geen zin in logees hebben. (Vanuit mijzelf geredeneerd snap ik dat wel, wij vonden het in het weekend of vakantie ook prima als de vriend van mijn stiefdochter bleef slapen, maar tijdens gewone werkdagen wilden we een beetje rust in de tent)
Dit. Mijn oudste heeft ook een vriendin en zou het liefst 24/7 met haar samen zijn. Maar dat samen zijn is wel in mijn huis, waar ik ook nog altijd woon en mijn jongste ook. Ik ben blij voor mijn zoon. Maar ik heb geen verkering met haar en dus hoef ik niet 24/7 een relatief vreemde 'gast' in mijn huis te vinden, onder mijn douche, op mijn wc, mijn brood opmakende, etc.
Als ouder moet je je dan nog gaan aanpassen aan het bezoek in notabene je eigen huis. Want reken maar dat ik niet ontspannen in mijn badjas op de bank hang als ik weet dat mijn zoons vriendin in en uit loopt.
Als je zo graag zoveel mogelijk tijd bij elkaar wilt zijn, ga dan op kamers wonen.
Alle reacties Link kopieren
Zou jij 5 dagen in de week, elke week een logé willen hebben? Zo nee, dan snap je je vraag ook gelijk. Ga uit huis, probleem opgelost dan.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 15-01-2019 03:54
38.31% gewijzigd
wij slapen nooit.
Eerst trouwen!
Studeren jullie? Kunnen jullie niet op kamers? Als je 20 bent is het heel normaal dat je een zelfstandig leven leidt in eigen woonruimte.
Gewoon accepteren of uit huis gaan
Hoe je daarmee om moet gaan? Door je aan de huisregels te houden van jullie ouders. En allebei een bijbaan nemen en sparen, zodat jullie uiteindelijk kunnen gaan samenwonen. Dan bepaal je zelf de regels en kun je iedere avond samen slapen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moeten jullie zo nodig iedere dag samen slapen dan? Is het weekend niet genoeg?
Alle reacties Link kopieren
Ik word een beetje oud misschien.. maar ik ging op mijn 18e op kamers en sliep met wie ik wilde, wanneer ik wilde. Dat zou ik je van harte aanbevelen to. En nee, ik had ook geen rooie rotcent, alleen gekregen meubels, at wel eens brood want geen geld voor warm eten etc. Maar ik was wel vrij en heb een toptijd gehad!
Snap het wel. Vreemde gast in huis, je kunt jezelf niet zijn, en al het hier bovenstaande.
Daarbij: maakt het je ouders echt niet uit? Of hebben ze liever dat ze in ieder geval weten waar je bent en nemen ze een vreemde gast dan maar voor lief?
Kortom: houd je aan de regels van degene van wie het huis is, en ga ook niet over die regels in discussie.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
15-01-2019 03:47
Zou jij 5 dagen in de week, elke week een logé willen hebben? Zo nee, dan snap je je vraag ook gelijk. Ga uit huis, probleem opgelost dan.
Dit.

En 19 en 20, tijd om uit huis te gaan. En anders mee te betalen aan de huur en electra en eten. Tijd om volwassen te worden.

Zijn ouders weten wat alles kost en willen jou ouders daar niet mee opzadelen. Al eens gedacht aan wat al dat extra douchen, eten en handdoeken wassen kost. Iemand die wel rommel maakt en mee leeft maar niet opruimd/schoonmaakt? Daar zadel je een ander niet zo maar mee op.
Alle reacties Link kopieren
https://www.nibud.nl/consumenten/kostgeld/

Vul dit eens in samen met jullie ouders.

Ik denk dat er wat meer besef moet komen dat wonen en leven niet gratis is.
Accepteren of hij gaat/jullie gaan op kamers.
Alle reacties Link kopieren
Verstandige ouders van je vriend.

Natuurlijk is het hartstikke leuk dat je een relatie hebt. Maar jullie zijn beide nog onderdeel van een gezin. Voor de rest van je familie is het echt niet leuk wanneer er altijd iemand extra aanwezig is, of wanneer er iemand er een tijdje niet is.

Verder zouden jullie je vooral moeten richten op je school/baan.

Wanneer je de behoefte hebt om meer samen te zijn, ga dan het huis uit.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Dagelijks een loge had ik geen zin in. Dus ja, ik snap zijn ouders heel goed.
Jullie zijn volwassen. Gedraag je dan ook volwassen en stop met hotel papa mama die zich jullie extra kosten, extra rommel en continue gastouderschap moeten laten aanleunen.

Mijn zoon mag ook alleen in het weekend zijn vriendin hier ontvangen. Ik ben zijn moeder, niet ook nog es de hare. Waarom zou ik in mijn huis een vreemde constant over de vloer willen hebben waar ik mijn woonkamer, keuken, badkamer etc, mee moet delen?
snoepzak schreef:
15-01-2019 06:53
Ik word een beetje oud misschien.. maar ik ging op mijn 18e op kamers en sliep met wie ik wilde, wanneer ik wilde. Dat zou ik je van harte aanbevelen to. En nee, ik had ook geen rooie rotcent, alleen gekregen meubels, at wel eens brood want geen geld voor warm eten etc. Maar ik was wel vrij en heb een toptijd gehad!
Nou, ik ook. Ik was zelfs nog een stuk jonger. Maar heb de tijd van mijn leven gehad met soms alleen een boterham met pindakaas :proud: . Maar ik kon wel seksen waar en wanneer ik wilde haha. Soms wordt het gewoon tijd om op eigen benen te staan. Kinderen van vandaag de dag blijven zo lang 'kind' en aan moeders rokken plakken. Grow some balls en wip uit dat nest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven