Initiatief in vriendschappen

15-01-2019 11:03 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb hier vaker gepost over vriendschappen en hoe het zich kan ontwikkelen (positief/negatief).
Ik heb wat moeite dat ik sommige vriendinnen mis. En vooral met wie ik ooit close was. Juist die vriendschappen lijken te zijn veranderd. Eén vriendin heb ik al ruim een jaar niet gezien. Ik weet dat als ik weer initiatief neem of bel of iets dat het ook weer goed is maar ik vind het soms wat 'vervelend' dat het van mij uit moet komen. Als ik niets laat horen hoor ik ook nog zeer weinig.
Hoeveel betekent het dan voor de ander? Of is dit in de huidige maatschappij wel 'normaal'?

Ook merk ik dat meerdere vriendinnen het initiatief bij mij neerleggen: 'laat maar weten of je een keer wilt langskomen. Laat maar weten als je een keer wil afspreken', prik maar een datum.
Kan ik doen maar als ik dat niet doe dan komt het er niet van. En dat is waar mijn vraagteken wordt geplaatst.
Dan kan lang aanmodderen op deze manier. Ook heb ik het afgelopen laatste half jaar een moeilijke tijd gehad. Ook open over geweest en ik weet dat je niet iets moet verwachten maar dat maakt wel dat ik heb ervaren dat je je best eenzaam kunt voelen als je er amper respons op krijgt.

Hoe kan ik dit wat ombuigen, dat ik niet steeds de bal terug krijg geketst en dat het er misschien ook wat meer interesse kan worden getoond in elkaar. Of zijn dit contacten waar ik niet zoveel energie meer hoef in te steken en me moet richten op de contacten die wel goed zijn?
Alle reacties Link kopieren
Als je vriendschappen voor jou onbevredigend zijn, heb je wellicht de verkeerde vrienden.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Gewoon contact opnemen en wat afspreken als je daar behoefte aan hebt. Anders niet doen.

Niet iedereen is je BFF en niet iedereen is altijd even goed in het contact opnemen.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die je een jaar niet hebt gezien zou ik geen vriendin meer noemen.

Zelfs niet eens een kennis.
Ik denk dat je andere vrienden moet zoeken.
Ik zou hier heel snel klaar mee zijn en andere mensen om me heen zoeken
Alle reacties Link kopieren
Ja, want nieuwe vrienden liggen natuurlijk voor het oprapen. Het is klote TO, en herkenbaar. Vooral als er een partner in beeld komt of als er kinderen komen, zie je dit gebeuren. Heb je dit bij je close vriendschappen aan aangekaart? Dat je het jammer vindt dat alle initiatief van jou uit moet komen? Soms zijn mensen teveel met zichzelf bezig om door te hebben dat ze een ander verwaarlozen.
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Hallo Debora. Ik heb het weleens aangekaart en dan wordt er wat overheen gepraat en dan van dit jaar gaan we het goed maken.
Het moeilijke vind ik dus dat het lijkt alsof ze het niet eens doorhebben. Zelfs met kennissen kan ik toch wel 2x in het jaar een afspraak maken.
Ik heb dan bijna van wees eerlijk en laat het dan.
Je merkt al ik kan niet zo goed tegen onzekerheid.....

De ene vriendin in kwestie nodigde me laatst last minute uit voor haar verjaardag. Had toen al andere plannen. Dan voel ik me ook lullig dat ik niet kan....en soms krijg ik het idee dat het dan zo wordt omgedraaid dat het dan bij mij ligt......................(vervelend).
en zo raak je steeds meer van elkaar verwijderd.

Bij haar heb ik dus ook dat ik haar echt heb gemist met bepaalde dingen. Kan ik dat laten weten (wil geen verwijten maken of iemand een rotgevoel geven) of is het beter om dit contact te laten?
Nu kabbelt het voort met vooral appcontact en er is weinig diepgang meer.
Vaak hoor je niets meer als diegene een relatie krijgt....
Geen appje meer, geen update..... gewoon echt NIKS.....

Bij 1 vriendin van mij is dit het geval.
Ik zit eraan te denken om haar uit mijn contacten te verwijderen.

Omdat ik me door haar gebruikt voel.
Zelfs in relaties zijn vriendschappen (voor de afwisseling) soms toch leuk?
Ik snap dat niet....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven