Na 2 jaar samenwonen weer terug naar ouders

16-01-2019 15:17 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik heb inmiddels 3 jaar een relatie met de liefde van mijn leven. Daarvan wonen we 2 jaar gelukkig samen. In het begin was dat lastig omdat we echt een weg moesten vinden om goed te wennen aan elkaar, Maar het laatste jaar gaat het echt super goed. Wij zijn beide 24 jaar.

Ik ben een tijdje geleden begonnen over trouwen en kinderen en hij heeft me toen heel duidelijk aangegeven dat hij daar nog niet klaar voor is. Toen heb ik hem gezegd dat ik bereid ben om te wachten tot wanneer hij er ook maar klaar voor is.

Nu liet hij afgelopen zaterdag ineens een enorme bom op mij vallen; ik heb mijn vrijheid nodig en zou graag zien dat je terug gaat wonen bij je ouders en elkaar 3 keer per week op vaste dagen zien. Hij blijft me duidelijk maken dat hij me niet kwijt wilt en dat hij niet zonder mij wilt leven.

Dit heeft me heel erg veel pijn gedaan en ik kan hier dan ook niet mee leven.

Ik weet oprecht niet meer wat ik moet doen.. Heeft iemand advies?

Alvast bedankt!
Je zegt het zelf al: je kunt hier niet mee leven.

Terug naar je ouders dus. Uitmaken, uithuilen en weer verder met je leven.
Alle reacties Link kopieren
Hij zou van mij mogen optyfen. Onvolwassen.
Waarom naar je ouders? Zoek zelfstandig woonruimte voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
je kan niet met hem gedwongen samenwonen
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Zoek een eigen plekje en ga leven.
:yes:
Alle reacties Link kopieren
Hij zet je dus het huis uit. Wel een mooi moment om die relatie te heroverwegen dacht ik zo.
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
Hij is de baas begrijp ik? en kan alle eisen stellen?

Tijd voor een heel goed gesprek over Nu en jullie toekomst. En als jullie niet op 1 lijn liggen, maak je de relatie dus uit.
Alle reacties Link kopieren
Ga eens een goed gesprek aan met elkaar. Wat ziet hij als vrijheid? Vindt hij dat jij druk legt op de relatie? Hoe groot is je bereidheid met wachten? Vindt hij de relatie beklemmend? Ook bij samen wonen kun je allebei je eigen vrijheid pakken. Praat met elkaar, luister eens echt naar elkaar, maak geen verwijten.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-01-2019 15:38
Hij is de baas begrijp ik? en kan alle eisen stellen?
over zijn huis wel
over hun relatie (nee)
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
TO hij wilt niet met je trouwen en ook geen kindjes maken
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Op zoek naar eigen woonruimte en wat mij betreft zou de relatie over zijn. Jullie willen niet hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Is het zijn huis waar jij bij bent ingetrokken? Huur of koop? Sta je gewoon als huurder/ mede-eigenaar geregistreerd? Behalve als het zijn woning is, zou ik me er niet zomaar uit laten zetten. Kom nou, hij heeft twijfels, dan gaat hij maar weg.

Los van de huissituatie: het is heel verdrietig voor je, maar ik zou doorgaan met mn leven. Wil hij niet meer samenwonen? Prima. Maar dan is de relatie voorbij. Een relatie voortzetten op zijn voorwaarden, gaat je niet gelukkig maar. Dan maar liever nu door de zure appel heenbijten en opnieuw beginnen, dan wachten en hopen dat ie straks wel klaar is voor een echte relatie.
Alle reacties Link kopieren
hij gaat maar zelf naar zijn ouders toe, ja toch?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
mamsvan schreef:
16-01-2019 15:40
over zijn huis wel
over hun relatie (nee)
is het ZIJN huis dan??
samenwoners hebben rechten (huurders (mits TO geld betaalt) zijn behoorlijk beschermd in NL)
Blijkbaar woonde alleen jij gelukkig samen.

Ik zou het uitmaken en een eigen huis gaan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met jonge jongens die 'vrijheid' willen is vaak het volgende:

1. Ze denken dat het gras groener is en willen dat gaan onderzoeken, zonder dat jij er achterkomt
2. Ze hebben een hobby/verslaving waarvan ze weten dat jij het niet ok vindt en zijn het zat zich in te houden

Of je bent zo'n vriendin die 24/7 samen MOET zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je gevoel zegt dat je bij hem wilt blijven. Maar dit is echt het begin van het einde. Het is als buitenstaander makkelijk te zeggen "maak het uit". Maar dit is wel waar het heen gaat. Je kan nog maanden/jaren blijven klungelen en hopen dat hij weer jou tegemoetkomt. Dit gaat nooit gebeuren. Pijnlijk maar waar.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-01-2019 15:42
is het ZIJN huis dan??
samenwoners hebben rechten (huurders (mits TO geld betaalt) zijn behoorlijk beschermd in NL)
ik denk het wel
althans daar ga ik vanuit een beetje (ja aanname)
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Wat vreemd dat jij samenwonen supergoed vond gaan, terwijl je vriend daar kennelijk volledig anders over dacht.

Praten jullie weleens met elkaar verder?
Denk dat de relatie voorbij is. Te benauwend als er over trouwen en kinderen gesproken wordt. Jullie zijn nog maar begin 20!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij voorstellen dat dit redelijk koud op jouw dak is komen vallen. Dat hij nog niet toe is aan trouwen en kinderen oké dat kan, maar dat hij nu ineens na 2 jaar zijn vrijheid terug wilt dat vind ik heel apart.

Als het zijn huis is, dan zou ik zeggen als jij wilt dat ik ergens anders ga wonen (je hoeft immers niet terug naar jouw ouders) dan is het ook helemaal klaar. Dan gaat hij maar in zijn eentje van zijn vrijheid genieten.

Is het jullie (of jouw huis) dan zou hij mogen vertrekken om elders van zijn vrijheid te gaan genieten (wel met inlevering van zijn sleutels).

TO ik snap dat het niet makkelijk is, maar ik denk dat dit het begin van het einde is. Aan jou de keus hoe lang je hier in mee gaat
Eat glitter for breakfast and shine all day
Alle reacties Link kopieren
En dan ook nog op 3 vaste dagen elkaar zien.. gezellig. Dan wil je naar een concert met hem, of een verjaardag maar dan is het niet ‘jouw dag’ en dan heb je pech?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Volgens mij wil hij verder kijken en jou op de reservebank houden.
Wat wil jij?
Hoe zie jij jullie toekomst?

Waarom jij naar jouw ouders?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven