Date, mee stoppen?

16-01-2019 20:59 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Fervent lezer van het forum als man ;-)

Anderhalf jaar geleden is mijn relatie beëindigd na 18 jaar. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt omdat ik me emotioneel en fysiek niet meer met haar verbonden voelde. Geen anderen in het spel en ook nooit geweest.

Een enorme opluchting enerzijds, maar zeer beangstigend anderzijds. Ik ben 37 en nooit "alleen" geweest en had geen idee wat me te wachten stond.

Een half jaar gelden via goede vrienden toevallig in aanraking gekomen met een vrouw waar mijn sokken op dat moment van uitvielen. Erg onder de indruk. Op alle fronten klikte het. Vervolgens hebben we een drietal dates gehad waarna de aap uit de mouw kwam: ze was al een aantal maanden aan het daten met iemand.... &^$%^*&%!

Op dat moment, heb ik, ondanks dat ik dit echt zwaar K vond, hier een punt achter gezet. Als je ruimte nodig hebt om e.e.a. uit te zoeken prima, maar daar ga ik niet op wachten.
De maanden verstreken en gedurende deze periode heb ik haar nog een paar keer gezien (en toen vielen mijn sokken weer uit....) en uiteindelijk zijn we weer met elkaar in "gesprek" geraakt via app.
Ter verduidelijking. Die vrouw doet iets met me wat ik echt nog nooit heb meegemaakt...

Met Kerst kreeg ik een bericht dat ze me graag wilde zien en vorige week hadden we een etentje gepland. Het was fantastisch. Met uitzondering van het feit dat ze op het eind van de avond heel duidelijk was in de ruimte en vrijheid die ze nodig heeft. Ik moest er maar niets van verwachten en haar vooral geen druk opleggen omdat ze het dan te heet onder haar voeten zou krijgen. Op zo'n momenten duwt ze mensen van zich af en is het klaar...

Nu mijn dilemma: Ik heb me na mijn relatie voorgenomen om alleen maar te gaan voor iemand die ook 110% voor mij wil gaan. Ik begrijp ook dat hardlopers, doodlopers zijn. Ik heb geen haast, allesbehalve zelfs... Maar door haar gedrag voel ik me hartstikke onzeker. De fysieke en emotionele klik is echt enorm, maar ik heb nu al het idee dat ik me volledig naar haar zal moeten voegen om dit enige kans te geven en dat voelt niet goed...

Wellicht een retorische vraag, maar heeft het überhaupt zin om hierin nog te investeren? Ik baal echt van deze situatie, vooral omdat ik de klik die ik met haar heb, bij nog maar weinig anderen gevoeld heb. Tips waardoor ik mogelijk nog het tij kan keren hoor ik graag.

F
Alle reacties Link kopieren
“Ik moest er maar niets van verwachten en haar vooral geen druk opleggen omdat ze het dan te heet onder haar voeten zou krijgen. Op zo'n momenten duwt ze mensen van zich af en is het klaar...”
Hier zou ik echt op afknappen. Hou de eer aan jezelf. Je zoekt toch iemand die 110% voor je gaat??
Alle reacties Link kopieren
She's not that into you..
Alle reacties Link kopieren
Je zegt het zelf al. Je geeft aan wat je zoekt én dat zij dat niet is. Ze geeft je ook maar meteen een gebruiksaanwijzing mee. Waar je maar zin in hebt.
Ik denk niet dat het zin heeft. Je bent pas kort weer vrijgezel. Je komt heus wel een betere match tegen, geef het de tijd.
Ja, ik zou ermee stoppen. Klinkt nl. kansloos.
Alle reacties Link kopieren
En je denkt dat ze enorm bijzonder is omdat je al 18 jaar niet verliefd bent geweest. Het lijkt gewoon heel heftig.
Alle reacties Link kopieren
Je komt er nu achter dat het gras bij de buren dus niet altijd groener is.

Zij gaat in ieder geval niet 100% voor jou.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
16-01-2019 21:35
Je komt er nu achter dat het gras bij de buren dus niet altijd groener is.

Zij gaat in ieder geval niet 100% voor jou.
Je laatste punt slaat hout, je eerste echter nergens op. Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties so far... Duidelijk...
Alle reacties Link kopieren
If you love something, let it go. If it's yours.. it will come back. Super cliché , maar ga door met je leven en je hoeft niet per se tegen haar te zeggen van 'het is definitief klaar..' . Maar ga ook eens op andere dates.

Wellicht heb je dit gevoel ook doordat het nieuw is en je weinig ervaring hebt met andere vrouwen waardoor je die spanning hebt gemist en niet zo goed kent.

Ga op een datingssite/app.. En leg net als zij, je focus niet meteen op één vrouw. Ga nog wat meer op ontdekking zou ik zeggen. Bouw wat meer ervaring op.
Alle reacties Link kopieren
Perkele schreef:
16-01-2019 21:39
If you love something, let it go. If it's yours.. it will come back. Super cliché , maar ga door met je leven en je hoeft niet per se tegen haar te zeggen van 'het is definitief klaar..' . Maar ga ook eens op andere dates.

Wellicht heb je dit gevoel ook doordat het nieuw is en je weinig ervaring hebt met andere vrouwen waardoor je die spanning hebt gemist en niet zo goed kent.

Ga op een datingssite/app.. En leg net als zij, je focus niet meteen op één vrouw. Ga nog wat meer op ontdekking zou ik zeggen. Bouw wat meer ervaring op.
Ze is niet de eerste die ik ben tegengekomen na het einde van mijn relatie. Ik heb wat Tinder en Happn ervaring zeg maar ;-)

Maar de tegeltjeswijsheid die je noemt zou nog wel eens kunnen kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Pijlsnel schreef:
16-01-2019 21:59
Ze is niet de eerste die ik ben tegengekomen na het einde van mijn relatie. Ik heb wat Tinder en Happn ervaring zeg maar ;-)

Maar de tegeltjeswijsheid die je noemt zou nog wel eens kunnen kloppen.
Wel de eerste waar je gevoelens voor hebt of echt een klik mee?
Alle reacties Link kopieren
Pijlsnel schreef:
16-01-2019 20:59
...maar ik heb nu al het idee dat ik me volledig naar haar zal moeten voegen om dit enige kans te geven en dat voelt niet goed...
Ik denk dat je dat heel goed inziet. Ik zou er dus inderdaad mee stoppen. Het is al de tweede keer dat het niet van de grond komt. Ik denk dat doorgaan met haar alleen maar een heleboel frustraties oplevert. Ik vraag me ook af waarom ze je zo nodig weer wilde zien als ze net als de vorige keer niet echt beschikbaar is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Perkele schreef:
16-01-2019 22:06
Wel de eerste waar je gevoelens voor hebt of echt een klik mee?
Wel de enige met een dusdanige klik dat ik het in mijn hele lijf voel
Ik denk dat ze je achter de hand houdt. Ze weet wat ze met je doet. Altijd fijn om iemand te hebben die jou wil maar die je zelf niet echt wil. Althans, dat zal voor sommige mensen zo werken. Ik vind het spelen met iemands gevoel. Bad news
Pijlsnel schreef:
16-01-2019 22:11
Wel de enige met een dusdanige klik dat ik het in mijn hele lijf voel
Misschien voelt dat zo omdat ze net niet te krijgen is..
Alle reacties Link kopieren
Pijlsnel schreef:
16-01-2019 22:11
Wel de enige met een dusdanige klik dat ik het in mijn hele lijf voel
" een klik" is toch iets wat van beide kanten komt. Als ik je zo lees krijg ik niet het idee dat zij die heftige gevoelens deelt. Ik denk dat ze jou en je aandacht wel een leuk tijdverdrijf vindt, maar als ze echt hotel de botel was, zou ze het toch wel anders aanpakken, lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
16-01-2019 22:14
Misschien voelt dat zo omdat ze net niet te krijgen is..
Nee, want dat gevoel had ik al vanaf onze eerste ontmoeting en toen had ik nog geen idee dat ze blijkbaar "niet te krijgen was"
Alle reacties Link kopieren
Pijlsnel schreef:
16-01-2019 22:19
Nee, want dat gevoel had ik al vanaf onze eerste ontmoeting en toen had ik nog geen idee dat ze blijkbaar "niet te krijgen was"
Oké dus na je ex is zij de eerste voor wie je echte gevoelens hebt gekregen eigenlijk? Ik zou zelf niet per se de deur dicht doen, maar ik zou ook niet op haar gaan wachten. Als dat laatste niet lukt zonder de deur dicht te doen... Jezelf beschermen zou ik zeggen. Vooral ook jezelf proberen open te stellen voor andere vrouwen of misschien wel even helemaal niet. Kan ook fijn zijn.
Na mijn scheiding (ook na een lange relatie) ontmoette ik iemand die ook ontzettend veel in mij losmaakte. Ook ik heb dat niet zo gauw. Ik herken dus wel wat jij schrijft. Voor mij was het zo bijzonder dat gevoel te hebben dat ik dacht dat dit mijn nieuwe liefde was. Uiteindelijk had dat heftige gevoel veel te maken met verwerking van mijn relatie, al dacht ik aanvankelijk van niet. Het was een combinatie van karakter wat mij aansprak en totaal tegenovergesteld was aan dat van mijn ex en daarnaast fysiek juist wel trekken van mijn ex. Vanwege aantrekken/afstoten gedoe heb ik er afstand van genomen.
Het kan heel goed zijn dat je ook voor een ander weer veel gaat voelen. Ik dacht zelf namelijk dat dat niet mogelijk was, maar het kan toch. Dan kan het dus ook weer opnieuw, met een ander persoon. Heb geduld.
Die opmerking over die sokken moest ik om lachen trouwens :hihi: , van je sokken geblazen bedoel je vast. :)
Alle reacties Link kopieren
laverneb schreef:
16-01-2019 22:39
Na mijn scheiding (ook na een lange relatie) ontmoette ik iemand die ook ontzettend veel in mij losmaakte. Ook ik heb dat niet zo gauw. Ik herken dus wel wat jij schrijft. Voor mij was het zo bijzonder dat gevoel te hebben dat ik dacht dat dit mijn nieuwe liefde was. Uiteindelijk had dat heftige gevoel veel te maken met verwerking van mijn relatie, al dacht ik aanvankelijk van niet. Het was een combinatie van karakter wat mij aansprak en totaal tegenovergesteld was aan dat van mijn ex en daarnaast fysiek juist wel trekken van mijn ex. Vanwege aantrekken/afstoten gedoe heb ik er afstand van genomen.
Het kan heel goed zijn dat je ook voor een ander weer veel gaat voelen. Ik dacht zelf namelijk dat dat niet mogelijk was, maar het kan toch. Dan kan het dus ook weer opnieuw, met een ander persoon. Heb geduld.
Kippenvel bij het lezen van je reactie... Iets met nagel en kop
Alle reacties Link kopieren
laverneb schreef:
16-01-2019 22:41
Die opmerking over die sokken moest ik om lachen trouwens :hihi: , van je sokken geblazen bedoel je vast. :)
Haha, ja sorry... Mijn collega's houden een lijst bij met alle wijsheden die ik zelf "verzin" ;-)
Is ze nu nog steeds met die andere man aan het daten?
Je zal met de tijd zelf wel merken dat zij je niets waardevol te bieden heeft
Alle reacties Link kopieren
Hadewychh schreef:
16-01-2019 22:51
Is ze nu nog steeds met die andere man aan het daten?
Je zal met de tijd zelf wel merken dat zij je niets waardevol te bieden heeft
Ik heb geen idee. Zou zo maar kunnen, echter geloof ik dat ze oprecht geïnteresseerd was / is in mij, maar dat er andere factoren mee spelen. Maar goed, de conclusie is dat je volgens mij niet met deze situaties geconfronteerd moet worden. laat staan in het prille begin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven