Mijn moeder is een narcist

16-01-2019 22:24 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_365914 wijzigde dit bericht op 21-01-2019 18:29
99.67% gewijzigd
Als je denkt dat ze een narcist is en je hebt er over gelezen dan weet je toch waarom?

Wat valt er dan nog te verwachten?
Alle reacties Link kopieren
En hoe is die emigratie voor haar? Haar enige kind laat haar achter en heeft het alleen over zichzelf. En noemt haar een narcist.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
misschien een idee om dit wat je hier beschrijft met haar te bespreken. lijkt mij dat (bijna) iedere moeder om haar kind geeft en dus ook om jouw emoties. zeg gewoon dat het je pijn doet.
en dan kijken naar haar reactie. hoe slecht het ook lijkt van haar. misschien is er wel een hele andere verklaring voor. en heel eerlijk. alles wat je op internet leest zou je wel kunnen hebben.... daarmee maak je jezelf alleen maar gek.


sterkte !
Alle reacties Link kopieren
Misschien is ‘het er niet over hebben’ voor haar het eenvoudigste om er mee om te gaan.

Maar jij vindt dat ze een narcist is, dus je zal het wel anders zien.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
mintienvoordezomer schreef:
16-01-2019 22:24

[...]

Ik begrijp gewoon niet waarom iemand zo doet. Haar enige kind gaat emigreren en het lijkt haar niets te doen... :(
Of ze vindt het gewoon heel erg moeilijk omdat het onderwerp haar raakt wellicht? En dit heeft niets met desinteresse te maken...

Bespreek met je moeder nog voor je vertrek hoe je je voelt zonder dingen zo in te vullen en zonder verwijten en oordelen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijke situatie omdat het om je moeder gaat en je enigst kind bent ... . Situatie is al heel lang zo ... .

Dus ja, geef de hoop op dat je haar nog kunt veranderen en accepteer de situatie zoals die is.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft bij tijden wel iets van een narcist in zich.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je blij moet zijn dat zij niet kapot is van verdriet en dat ze jou je eigen plezier gunt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Of misschien vindt ze de gedachte dat je weggaat zó naar dat ze het niet verwerken kan en dus maar doet of het er niet is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Waarom is je moeder een narcist?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven