Vakantie met/zonder vriend

17-01-2019 02:05 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo luitjes,

Ik zit met een probleem. Mijn ouders willen komende zomer graag nog eens met elkaar op vakantie (vooral zus lief en ik). Nu hebben mijn zus en ik totaaaaal geen goede band met elkaar. Ik zie het dan ook echt niet zitten om met haar op een kamer te slapen.
Nu mocht ook dit jaar mijn vriend weer mee (vorig jaar ook voor het eerst), maar meneer wil niet. God mag weten waarom niet. Zelf hoeft hij niks te betalen en alles is geregeld.
Nu twijfel ik enorm of ik wel of niet mee moet gaan op vakantie. Ik vind het namelijk super lief dat mijn ouders er zo veel aan doen dat het voor mij ook leuk is, maar ik weet nu al dat ik mijn vriend ga missen ... hij is namelijk ook jarig in de periode dat we weg gaan. Aan de ene kant vind ik het echt stom dat hij niet mee wil en heb ik zoiets dat ik gewoon moet gaan, hij heeft immers de kans wel gewoon bij mij te zijn... maar aan de andere kant weet ik nu al dat ik het vervelend ga vinden als ik weg ben en hij niet tijdens zijn verjaardag.
Ik denk niet dat ik hem kan overtuigen mee te gaan want hij zegt dat ik het toch niet begrijp. Help me!! Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie niet te oud voor een vakantie met je ouders?
Kun je niet beter iets met je vriend plannen?
Misschien vindt hij jouw zus (of jullie hele gezin) ook niet zo leuk. Dat kan toch?
Een dag bij iemand op visite is wat anders dan een week (of 2) mee op vakantie.
Ik zou ook liever met vrienden dan met schoonouders op vakantie gaan.

Dus jij mag geen zin in jouw zus hebben maar hij niet?
Hij heeft gewoon niet zo’n zin om met andermans gezin op vakantie te gaan. Dat is dan vaak toch niet echt ontspannen. Ook al heeft hij “de kans om bij jou te zijn”, wat een eer.

Maar jij kunt gewoon gaan, zie het gewoon als de laatste vakantie met je ouders. Daar hoef je je vriend toch niet bij te hebben?
Alle reacties Link kopieren
Je gaat met je ouders mee omdat je het zo lief van ze vindt. Je kan je zus niet uitstaan en wil niet met haar op een kamer. Je gaat je vriend missen en hij is ook nog jarig in die tijd. Als je 14 zou zijn dan is de situatie anders dan wanneer je 23 bent. Dus ja, hoe oud ben je eigenlijk?
Hoe oud zijn jullie dat je met je ouders mee zou gaan op vakantie en dat het zo'n drama is om de verjaardag van je vriend te missen? Hoe lang hebben jullie een relatie en woon je samen, bij je ouders, op kamers?
Ik begrijp trouwens prima waarom je vriend niet met zijn schoonfamilie op vakantie wil.
Alle reacties Link kopieren
Arme ouders.

Veel geld uitgeven aan een (laatste) gezamenlijke vakantie en alleen maar gezeik krijgen.

Zet je er overheen en doe je best een week met je zus overweg te kunnen, of ga niet, maar laat het niet van ‘meneer’ afhangen.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Soms moet je over je eigen schaduw heenstappen en er gewoon wat van maken en je best doen. Dus gewoon gaan.
Alle reacties Link kopieren
De kans om bij je te zijn :rofl:
Alle reacties Link kopieren
En als vriend mee gaat moet je dan samen met hem en je zus op een kamer? Of krijgt hij een eigen kamer? Of jij en vriend samen een kamer?
Mijn ouders wilden jaren geleden weer eens een keer als gezin op vakantie. Mijn broertje had toen een vriendin die gelukkig niet mee mocht anders was ik niet meegegaan. Ik en die vriendin lagen elkaar niet en dan ruim een week 24/7 met elkaar opgescheept?! Nee dank je.
Vriendin mocht niet mee van haar ouders want het was buiten de vakantie periode.
Waarom neem je geen eigen kamer? Neem aan dat als je vriend mee gaat dat in elk geval wel nodig is.
Als jij en je zus elkaar niet uit kunnen staan kun je beter apart van elkaar met je ouders op vakantie gaan. Zus dit jaar, jij volgend jaar. Bovendien ben je nooit te oud om nog met je ouders op reis te gaan.
Je bent toch geen Siamese tweeling met je vriend? Jeetje wat een drama maak je er van. Neem een eigen kamer en maak er wat leuks van voor je ouders.
Alle reacties Link kopieren
arme zus
zit straks op vakantie met ouders (gaaaaaaap) en zus en klef-vriendje
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg de indruk dat je het zelf niet geslaagd vind een familievakantie.
Je klaagt over zusje en doet het volgens alleen omdat alle kosten door je ouders worden gedragen.
Zelf zou ik een vakantie boeken met vriend, zonder ouders of zusje .
Alle reacties Link kopieren
Dan ga je niet, pfff.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hoe lang gaan jullie weg, zes maanden?
dolfje schreef:
17-01-2019 08:14
De kans om bij je te zijn :rofl:
Ja, dat viel me ook op o_o

Die arme vriend wil gewoon niet met schoonouders en vervelende schoonzus op vakantie, maar lekker thuis blijven en met vrienden zijn verjaardag vieren. Allemaal heel begrijpelijk. En jij snapt dat niet.
Oh en ga een keer apart met je vriend op vakantie ipv hem zo'n familiereunie aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Is die vakantie nalv een trouwdag, oid ? Is het een heel bijzondere bestemming ?
Wonen jij en je vriend samen ? Wanneer is je zus voor het laatst meegeweest met je ouders ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nouschi schreef:
17-01-2019 08:48
Dan ga je niet, pfff.
Ja maar zij betalen.... jeweettoch
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
17-01-2019 08:14
Soms moet je over je eigen schaduw heenstappen en er gewoon wat van maken en je best doen. Dus gewoon gaan.
Dat zou ik alleen doen als die vakantie nalv een trouwdag zou zijn, of iets dergelijks.
Ik zou niet meegaan als mijn ouders “ gewoon graag “ weer met zijn allen op vakantie zouden willen en de bestemming Benidorm zou zijn.
TO is vorig jaar ook al met ze op vakantie geweest .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je kunt op je vingers natellen dat dit een grote mislukking wordt. Die ouders verwachten vanalles en hun dochters kunnen elkaars bloed wel drinken. En één van die dochters zit hele dagen op haar telefoon met haar vriend te appen.

Er komt vanzelf wel weer 'n tijd dat de dochters het kunnen waarderen samen met de ouders nog 'n mooi reisje te maken (afzonderlijk van elkaar en zonder aanhang) als ze wat ouder zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een volwassen puber (thuiswonend) en een minderjarige. De oudste gaat niet meer mee op vakantie. En dat is goed, ondanks dat we het heel leuk hebben met elkaar.
En natuurlijk als we op vakantie gaan, betalen wij. Maar sommige dingen moet je gewoon even niet meer willen. Dan heeft iedereen een leukere vakantie.

En tegen de tijd, dat ze wat meer gesetteld is (helemaal als beiden kinderen echt volwassen en gesetteld zijn), kijken we wel, of iemand weer eens met zijn allen op vakantie wil.
Maar dan zijn de verhoudingen anders, dan ga je als Vier Volwassenen, niet meer als Ouders-met-kinderen
Alle reacties Link kopieren
Hou oud zijn jullie? Woon je nog thuis? Studeer je of werk je? En hoe lang is de vakantie?
Wij zitten met onze kinderen ook een beetje in die overgangsfase van wel/niet mee. Vorig jaar hebben we een verre reis gemaakt, dus gingen ze nog mee. Dit jaar gaan ze deels mee. Ze komen naar de bestemming vliegen en rijden met ons mee terug.

Is dat misschien nog een tussenoplossing? Niet de hele vakantie mee, maar een deel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven