Aantrekkingskracht vs Karakter

17-01-2019 18:34 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello!

Ok, net zo'n leuk man ontmoet. Qua karakter passen we merkbaar goed bij elkaar, alleen qua uiterlijk is hij niet mijn type. Nu heb ik dit wel vaker gehad (schijnbaar val ik op goofy, nerdy types, die op het eerste gezicht niet zo leuk zijn, haha), maar voorheen kwam ik mannen op natuurlijkere manieren tegen. Bijv. op school of tijdens het uitgaansleven.

Zo heb ik ooit een vriendje gehad die ik op het eerste gezicht echt verschrikkelijk vond! Maar toen ik hem leerde kennen werd ik toch verliefd op hem. Nu (ik heb de man via via ontmoet, maar was wel een soort blind date) voelt het een beetje alsof ik bij de derde date een keuze moet maken, want vaak maakt de man dan wel een move als hij je leuk vindt.

Vind de druk van het daten dus eigenlijk vooral lastig, omdat het me niet de ruimte geeft om iemand 'per ongeluk' ineens heel leuk te gaan vinden. Maar was ineens benieuwd hoe belangrijk jullie aantrekkingskracht en uiterlijk vinden, en of jullie soortgelijke situaties hebben meegemaakt?
anoniem_370858 wijzigde dit bericht op 17-01-2019 18:40
2.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon verder daten. Als er geen aantrekkingskracht groeit bij jou, dan kun je dat tzt laten weten.
Ik heb relatie gehad met mannen waar het moest groeien en relaties waarbij de aantrekkingskracht er meteen was. Het had niets te maken met de latere kwaliteit van de relatie.
Alle reacties Link kopieren
Als er geen aantrekkingskracht is ga ik niet verder. Aantrekkingskracht vind ik belangrijker dan uiterlijk.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Aantrekkingskracht heeft ook wel met uiterlijk te maken.
Is eigenlijk gewoon alles bij elkaar. Voor iedereen verschillend..

Maar soms weet je gewoon dat de aantrekkingskracht er nooit zal komen en dan moet je er niet aan beginnen... In dat geval zou ik stoppen maar anders is 3 dates wel nog kort.

Want ik heb ook wel eens mannen die ik wel knap vindt maar waarop ik niet gelijk verliefd ben dan kan die aantrekkingskracht en verliefdheid wel later nog komen... Alleen soms is het dan al te laat....
Bij mij is een echt leuk karakter, humor, beetje verstand ect juist heel aantrekkelijk. Belangrijker dan of hij knap is. Echt veel aantrekkelijker.

Meestal vind ik sowieso wat andere mensen knap vinden helemaal niet aantrekkelijk.

Nerdy incl niet te groot of breed en te glad of knap graag. :-D
Alle reacties Link kopieren
Lucifer, wat jij zegt dat heb ik ook. Ik houd ook niet van het type knap wat doorgaans knap gevonden wordt. En de mannen die ik wel écht knap vind, zijn meestal niet erg betrouwbaar of op een andere manier de leukste partners.

Ik wil wel iemand die ook tof is in een relatie, haha. Moet wel zeggen dat ik me enigszins aangetrokken voel tot hem (al), maar dat is dus voornamelijk gebaseerd op hoe hij is, niet om hoe hij er uit ziet. Maar het moet wel gaan kloppen?
Alle reacties Link kopieren
't Is de bedoeling dat je een leuke avond hebt; niet dat je de man van je leven moet vangen.

Is hij het er ook over eens dat jullie 50 avonden samen top waren en wil hij ze niet meer missen dan merk je het vanzelf.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
ik vind karakter het belangrijkst. Soms vind ik iemand op het eerste gezicht niet mijn type, niet aantrekkelijk. Maar als hij dan slim, grappig en lief blijkt te zijn begin ik ook steeds meer leuke dingen aan zijn uiterlijk te zien. Komt dat niet, dan is ie het niet. Er moet wel aantrekkingskracht zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zonder aantrekkingskracht wordt het nooit wat. Dat is niet perse uiterlijk maar het hele plaatje. Bij alleen een goed karakter zou het vriendschap worden voor mij.
hangmatje schreef:
17-01-2019 19:04
Lucifer, wat jij zegt dat heb ik ook. Ik houd ook niet van het type knap wat doorgaans knap gevonden wordt. En de mannen die ik wel écht knap vind, zijn meestal niet erg betrouwbaar of op een andere manier de leukste partners.

Ik wil wel iemand die ook tof is in een relatie, haha. Moet wel zeggen dat ik me enigszins aangetrokken voel tot hem (al), maar dat is dus voornamelijk gebaseerd op hoe hij is, niet om hoe hij er uit ziet. Maar het moet wel gaan kloppen?
Ik heb 2 vriendinnen die dit ook hadden. Ze zijn nu wel heel blij. Het zijn objectief geen knappe mannen, wel heel leuk. Nu is er 1 gelukkig getrouwd, de andere heeft net huis gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Geef het gewoon wat meer tijd en doe rustig aan.
Je bent nog helemaal in de kennismakingsfase. Dan is het ook logisch dat je nog geen duidelijkheid hebt.
De man kan wel initiatief nemen om ‘ verder’ te gaan na een paar dates maar als jij daar nog niet klaar voor bent dan ben je daar gewoon nog niet klaar voor.
Alle reacties Link kopieren
Karakter is voor mij een belangrijk onderdeel van de aantrekkingskracht. Ik ben nog nooit ‘op slag’ verliefd geworden. Twee dates zou voor mij niet voldoende zijn om te bepalen of het iets kan worden of niet.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat is aantrekkingskracht? Dat je elkaar voor de eerste keer ziet en dat je meteen omver geblazen wordt door zijn / haar verschijning?

Voor een relatie is aantrekkingskracht (uiterlijk) wel belangrijk, je moet elkaar wel 'willen', maar een deel van aantrekkingskracht zit hem juist in het karakter.

Aantrekkingskracht kan namelijk als sneeuw voor de zon verdwijnen als iemand zijn of haar mond open doet.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Bij moet het groeien maar ik moet wel al een kriebel voelen of het gevoel dat ik iemand heel graag weer wil zien. Ook moet iemand mij zodanig boeien dat ik meer wil weten. Op slag verliefd ken ik niet. Voor mij is persoonlijkheid doorslaggevend
Als er aantrekkingskracht is, ga je hem vanzelf knap vinden. Heb ik ook gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vrouwen die aantrekkelijk worden geacht zelden aantrekkelijk. Persoonlijkheid doet voor mij minstens 80%, en de overige 20% zou ik eerder “afwezigheid van afstotelijkheid” noemen.

De enige van wie ik dat gewoon niet zeker weet is mijn vrouw. Ik ken haar al mijn hele leven, dus ik weet niet of ik haar aantrekkelijk vind omdat ze mijn vrouw is, of dat ze mede mijn vrouw is omdat ik haar aantrekkelijk vind. Maar ook bij haar is het 80/20. Ik vind uiterlijk gewoon niet zo interessant, op een heel paar expliciete gekke details na.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
idem. Ik vond en vind mijn man niet "knap". Wel heel aantrekkelijk.
En ik herken heel erg wat je zegt: ik word eigenlijk alleen verliefd op mensen die ik al langer ken. Dan val ik voor persoonlijkheid.
Alle reacties Link kopieren
hangmatje schreef:
17-01-2019 19:04
Lucifer, wat jij zegt dat heb ik ook. Ik houd ook niet van het type knap wat doorgaans knap gevonden wordt. En de mannen die ik wel écht knap vind, zijn meestal niet erg betrouwbaar of op een andere manier de leukste partners.

Ik wil wel iemand die ook tof is in een relatie, haha. Moet wel zeggen dat ik me enigszins aangetrokken voel tot hem (al), maar dat is dus voornamelijk gebaseerd op hoe hij is, niet om hoe hij er uit ziet. Maar het moet wel gaan kloppen?
Nou zo hoort het toch? Het maakt toch niet uit dat je je aangetrokken voelt tot zijn persoon ipv tot zijn uiterlijk? Ik heb liever het eerste dan het tweede hoor, in een relatie toch makkelijker.
Ik vond mijn vriend eigenlijk een beetje een aparte vogel toen ik hem voor het eerst zag. Nu was dat ook wel een rare situatie want het was op het werk, en zijn gezicht lag in de kreukels door een ongeval maar hij was toch gaan werken. Dat is ook typerend voor zijn persoonlijkheid, discipline en het nakomen van afspraken. Toen ik hem wat vaker had gezien vond ik hem nog steeds apart, heel consciëntieus, vriendelijk maar afstandelijk en hij liet niet zoveel van zichzelf zien. Toen we uiteindelijk meer met elkaar te maken kregen ben ik als een blok voor hem gevallen. Je moet er even doorheen prikken, maar onder die keurige hardwerkende meneer zit een heel leuke man :-)
Ik kan niet verliefd worden op een man als ik zijn uiterlijk niet mooi vind. Ik wil alles in een man , zowel een mooi karakter met veel humor als een uiterlijk die ik mooi vind. Voor minder zal ik nooit gaan al is hij nog zo lief.
Alle reacties Link kopieren
Interessant topic!
Ik heb ook een paar keer gehad dat ik opslag verliefd werd op een man. Maar achteraf bleek dat meer op een plaatje te zijn en zeker geen garantie voor een goede relatie.
Aantrekkingskracht heeft denk ik meer met iemands uitstraling en karakter te maken dan met iemands echte pure uiterlijk.
Je kunt iemand die je wel kent wel heel knap en aantrekkelijk vinden maar heeft diegene geen fijn karakter dan ia die aantrekkingskracht ook gauw weer weg.
Als je iemand aantrekkelijker gaat vinden door hem beter te leren kennen zie je ook hoe iemand echt is qua persoonlijkheid.
Ik zou het nog een paar dates aanzien. Wie weet wat er nog te ontdekken valt!
Blondie456 schreef:
18-01-2019 13:48
Ik kan niet verliefd worden op een man als ik zijn uiterlijk niet mooi vind. Ik wil alles in een man , zowel een mooi karakter met veel humor als een uiterlijk die ik mooi vind. Voor minder zal ik nooit gaan al is hij nog zo lief.
DIT
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat ook lastig bij daten, dan "moet" je meteen iets van iemand vinden, terwijl ik eigenlijk ook altijd pas iemand leuk ga vinden als ik diegene langer ken, gewoon in het dagelijks leven. Maar de meeste mannen willen na 2 dates al weten "of het iets kan worden" want anders gaan ze door naar de volgende. Die nemen gewoon de tijd niet. Of ik kom toevallig allemaal van die wanhopige types tegen haha

Er moet idd wel meteen iets van aantrekkingskracht zijn of iets wat je aanspreekt. Anders wordt het niks en is iemand "gewoon aardig maar meer niet".
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt juist wel goed dat je je al aangetrokken gaat voelen tot hem door zijn karakter. Ik denk dat het best kans van slagen heeft zolang er niet iets is wat je afstotelijk vind.

Ik heb een tijdje geleden een liefde op het eerste gezicht ervaren. We voelden dat beide. Fysiek was er een enorme aantrekkingskracht. Na een paar dates bleek het echter alleen fysiek te zijn, als personen matchen we totaal niet.

Nu aan het daten met iemand waarbij ik niet direct dat Wauw-gevoel had. Gewoon, heel normaal qua uiterlijk, net als ik. Maar ik merk dat ik hem steeds leuker ga vinden, doordat ik hem beter leer kennen. We zitten net als jij nog in de echte beginfase, maar ik geef dit meer kans dan mijn vorige "liefde" op het eerste gezicht.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Thanx voor de comments! Altijd fijn om te lezen hoe anderen er over denken :) Bij mij is er overigens wel aantrekkingskracht, maar dat is vooral gebaseerd op zijn karakter. Is zeker ook geen lelijke man trouwens, maar een ander type dan waar ik normaal gesproken op zou vallen, maar (zoals bij malibu82) ik ben ook wel eens verliefd geweest op het eerste gezicht, en heb me toen de hele relatie afgevraagd of hij me wel echt leuk vond. (Bleek achteraf terecht, want hij ging vreemd.) Ook niet -je van het- dus ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven