Mijn vriend is onhygiënisch

18-01-2019 01:32 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik loop hier inmiddels al bijna vijf jaar over te twijfelen en kan wel wat advies gebruiken.

Ik twijfel over mijn relatie omdat ik hem nog steeds erg leuk vind en omdat het altijd gezellig is samen, er is echter één probleem. Hij is super onhygiënisch! Zijn huis is vies en zelf heeft hij een onprettige en sterke lichaamsgeur. Hij douchet wel elke dag, alleen met water en geen zeep of andere producten. Ik denk vaak dat ik te oppervlakkig ben, maar ik irriteer me er bijvoorbeeld echt aan dat hij altijd afgewassen shirtjes met gaten er in draagt of dat er regelmatig snotjes uit z’n neus hangen of dat heel zijn mond altijd standaard onder zit nadat hij gegeten heeft.

Ik heb het hier wel eens voorzichtig met hem over gehad en dan gaat het even goed, maar al snel vervalt hij weer in oude gewoontes. Hij snapt echter niet dat al deze dingen er ook voor zorgen dat ik me op fysiek vlak totaal niet tot hem aangetrokken voel. Hij denkt dat dit probleem bij mij ligt en blijft maar proberen waardoor ik me alleen nog maar meer van hem afkeer.

Het is een man van 31 jaar, ik wil niet steeds als kleuterjuf hem constant aanspreken op van alles. Dat kwetst hem en is frustrerend voor mij. Hebben jullie goede tips of vinden julle dat ik inderdaad te oppervlakkig ben dat ik me aan zulke dingen irriteer?
Alle reacties Link kopieren
Lekkere kaaslul mmmm
Alle reacties Link kopieren
Zou voor mij ook een flinke afknapper zijn. Goede hygiëne, een fris en schoon huis en jezelf goed verzorgen zijn voor mij erg belangrijk. Ik denk niet dat jouw vriend hierin gaat veranderen, hij ziet zelf de noodzaak er niet van in gok ik.

Wassen met enkel water is op zich niet erg, het voelt alleen minder 'schoon'.
LadyLola schreef:
18-01-2019 08:21
Is het vakantie in Noorwegen?

Op FOK! denk ik. Daar is laatst weer een oud topic over Viva afgestoft, dat inspireert waarschijnlijk :P
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
18-01-2019 08:40
Hij gebruikt geen zeep staat er .
Niet zo scherp bagel.
Alle reacties Link kopieren
Hij snapt echter niet dat al deze dingen er ook voor zorgen dat ik me op fysiek vlak totaal niet tot hem aangetrokken voel. Hij denkt dat dit probleem bij mij ligt en blijft maar proberen waardoor ik me alleen nog maar meer van hem afkeer."

Mag ik hieruit opmaken dat jij hem nog nooit verteld hebt dat deze zaken ervoor zorgen dat je je niet tot hem aangetrokken voelt? Jij kan wel voorzichtig tegen hem zeggen dat hij zich wat beter moet verzorgen, maar als je er niet expliciet bij zegt dat dat ook de reden is dat je geen seks met hem wilt, dan is dat ook niet erg eerlijk tegenover hem hè.

Natuurlijk mag hij wel wat meer z'n best doen om zich te verzorgen, maar hij heeft nu geen idee dat dit jou zo bezig houdt. Hij zal er zelf waarschijnlijk geen probleem in zien (anders loop je er ook niet zo bij, lijkt me), en dus ook niet zo snel door hebben dat dit voor jou wél een probleem is. Je vindt hem dus 'stiekem' onaantrekkelijk, wil geen seks meer met hem daardoor, maar geeft hem geen kans om dit te verbeteren doordat je niet eerlijk bent over je afwijzing.

Tip: zeg eens wat minder voorzichtig hoe je over zijn hygiëne denkt. En dan niet om hem 'af te zeiken' of te kwetsen natuurlijk, maar wél om duidelijk te zijn over jouw gevoel en wat dit met je doet. Een beter seksleven en een partner die je aantrekkelijk vindt lijken me best een betere motivatie om je hygiëne te verbeteren, dan iemand die een keer voorzichtig zegt of je wat anders aan wilt doen en je tanden wat vaker wilt poetsen.
Alle reacties Link kopieren
Je bent zeker niet oppervlakkig, dit is voor veel mensen een afknapper. Wat ik nog erger vind, is het feit dat hij niet openstaat voor feedback en verbeteringen. Blijkbaar vindt hij hygiëne onbelangrijk want je hebt het besproken maar hij kiest ervoor om er onfris bij te blijven lopen. Dat zou ik echt een dealbreaker vinden.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een oud topic over een vriend met vieze gewoonten. relaties/mijn-vriend-heeft-vieze-gewoon ... essages/12

Spoiler: het loopt niet goed af.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties. Fijn om te lezen dat jullie begrip hebben voor de situatie. Ik moet erbij zeggen dat het een knipperlicht relatie is van 5 jaar. Dat maakt dingen vast niet beter, we hebben geen kinderen en wonen ook niet samen.

De reden dat ik toch steeds bij hem terug ga is voor mijzelf ook moeilijk te begrijpen. Als we uitgaan is het altijd zo gezellig en vind ik hem echt weer leuk en dan zeg ik altijd tegen mezelf ‘het gaat vast beter nu’ maar dat is natuurlijk nooit zo. Deze ezel stoot zich vaak tegen dezelfde steen haha.

Een keer moest ik hem zelf aanspreken omdat hij regelmatig ‘vergat’ om z’n tanden te poetsen voor het slapen...😅
Alle reacties Link kopieren
Gatverdamme - hoe KUN je! Ik ben op een paar dates geweest met iemand die zwarte plekjes tussen z’n tanden op z’n tandvlees had en ik kon me er echt niet overheen zetten.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Gadverdamme.

Als de persoon wél echt zó leuk is dat ie de moeite waard is er wel voor te gaan, zou ik keiharde eisen stellen. Eerst samen douchen voor we sex hebben en er wordt niet gekust of geknuffeld of gesext als de tanden niet gepoetst zijn ('s ochtends én 's avonds). Misschien altijd samen douchen?? Kun je wel iets leuks van maken :hyper:

Iig duidelijk zijn. En niet genoegen nemen met viezigheid. Als jij telkens terug komt, dan neemt hij je opmerkingen tav zijn hygiene niet serieus, natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Amberflynn schreef:
18-01-2019 09:16
Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties. Fijn om te lezen dat jullie begrip hebben voor de situatie. Ik moet erbij zeggen dat het een knipperlicht relatie is van 5 jaar. Dat maakt dingen vast niet beter, we hebben geen kinderen en wonen ook niet samen.

De reden dat ik toch steeds bij hem terug ga is voor mijzelf ook moeilijk te begrijpen. Als we uitgaan is het altijd zo gezellig en vind ik hem echt weer leuk en dan zeg ik altijd tegen mezelf ‘het gaat vast beter nu’ maar dat is natuurlijk nooit zo. Deze ezel stoot zich vaak tegen dezelfde steen haha.

Een keer moest ik hem zelf aanspreken omdat hij regelmatig ‘vergat’ om z’n tanden te poetsen voor het slapen...😅

Een gokverslaafde denkt ook altijd dat hij “nu wel de jackpot wint” als hij zijn laatste geld inzet bij de roulette tafel.

Gebeurt nooit.
Alle reacties Link kopieren
Gadverdamme, daar gaat mijn kom muesli.
Alle reacties Link kopieren
HelloFromTheOtherSide schreef:
18-01-2019 09:17
Gatverdamme - hoe KUN je! Ik ben op een paar dates geweest met iemand die zwarte plekjes tussen z’n tanden op z’n tandvlees had en ik kon me er echt niet overheen zetten.
Maar dat kun je nog laten herstellen.
Wellicht heeft hij tandarts-vrees.
Oef, 5 jaar
Alle reacties Link kopieren
Ksenija schreef:
18-01-2019 09:45
Maar dat kun je nog laten herstellen.
Wellicht heeft hij tandarts-vrees.
Klopt, hij wilde eind dit jaar naar Azië om z’n gebit te fixen. Daar ga ik alleen niet op wachten.

Niet goed wassen is ook te herstellen maar als iemand t niet doet...
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet ik aan de film, alleen maar nette mensen denken....
Alle reacties Link kopieren
Ieeeeewlll :pukey:
Alle reacties Link kopieren
ik vind het onhygienisch van jou dat je steeds terug blijft gaan...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
18-01-2019 08:21
Zo daar gaat mijn thee over tafel .
en mijn lunch :cencored:
Alle reacties Link kopieren
Maar was hij al in het begin zo? Daar ren je toch al na de eerste date van weg?
Alle reacties Link kopieren
HelloFromTheOtherSide schreef:
18-01-2019 09:55
Klopt, hij wilde eind dit jaar naar Azië om z’n gebit te fixen. Daar ga ik alleen niet op wachten.

Niet goed wassen is ook te herstellen maar als iemand t niet doet...
Dan was hij zich er bewust van en wilde er wat aan doen. Kan me niet voorstellen dat je daarom een leuke man laat gaan en dat je niet kan wachten.

Niet goed wassen vind ik wat anders.
Alle reacties Link kopieren
Ksenija schreef:
18-01-2019 15:39
Dan was hij zich er bewust van en wilde er wat aan doen. Kan me niet voorstellen dat je daarom een leuke man laat gaan en dat je niet kan wachten.

Niet goed wassen vind ik wat anders.
Ik ga geen jaar wachten op iemand met een vies gebit. Blijkbaar vindt hij het niet zo vies dat hij t niet eerder laat fixen (of überhaupt niet zo ver laat komen).
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Een jaar moet geen punt zijn, de tijd gaat toch wel. Niet dat je er expliciet op moet wachten, maar je had best wat contact kunnen houden tot die tijd. Denk dat hij je verder niet zoveel interesseert. Overigens wel met je eens dat hij het niet zover had moeten laten komen.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie ergens samen zijn, bij vrienden/familie of publiekelijk, verzorgt hij zichzelf dan wel?

Zo ja, jammer dat hij dat voor jou niet doet. Stom ook.

Zo nee, schaam je je dan voor hem? Zo ja, misschien is dit niet jouw man.


Ik heb ooit wat gehad met een man die tijdens de sex zweette als een otter. Het droop er letterlijk af en het bed moest echt verschoond worden en m'n matras was op een gegeven moment naar de klote. Sexen op handdoeken was ook niet voldoende. Het was een lieverd, echt waar. Maar ik kreeg helaas echt een fysieke afkeer en hoewel innerlijk ook belangrijk is :blabla:
beetjegek schreef:
18-01-2019 08:41
Lekkere kaaslul mmmm

Inderdaad! Als je naar bed gaat en seks hebt, neem een pak toastjes mee. Als hij dan vraagt waarom je dat doet zeg je, nou, als ik dan toch kaas moet eten, dan wil er ook een toastje bij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven