Scheiden of blijven met een 'kunstenaar'

18-01-2019 15:12 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb 5 jaar een relatie, waarvan 1 jaar getrouwd.

Ik heb mijn man leren kennen in de gezondheidssector. Hij had eerder een kunstopleiding gevolgd, maar na een 'falen' op school wou hij niets meer met kunst te maken hebben.

Ikzelf kom niet uit een artistiek milieu, maar sinds mijn relatie met hem stel ik mij open om verschillende musea en galerijen te bezoeken.

Zijn zin om te schilderen kwam terug en dat heb ik ook altijd gesteund. Ik liet hem zijn ding doen. En hij mij ook.

We hadden plannen om te bouwen, maar de druk omtrent keuzes maken en notariële zaken werden hem teveel. Hij verbrak de relatie. Toen stelde ik voor om de bouw uit te stellen en eerst te gaan samenwonen. Hij stemde in, maar dan moest ik meer investeren in zijn leefwereld.

Niet veel later ontdekte ik zijn emotionele ontrouw. Hij sms'te al maanden met een collega omtrent onze problemen. Ook las ik flirt sms'en en vertelde hij leugens over ons.

Dit allemaal heeft even geduurd om te verwerken, maar dit is mij gelukt door in therapie te gaan.

Eenmaal hij succesvol werd begon alles te minderen. Zijn aandacht voor mij, intimiteit, huishouden, vrijetijdsplannen, bouwplannen, afspreken met vrienden, planning in het algemeen... Alles moest wijken voor zijn carrière. Zelfs de kinderwens die wij ooit voor ogen hadden, kon hij niet meer beantwoorden.

Hij is nu nog maar aan het begin van zijn carrière en het is zijn droom. Dat gun ik hem, maar is moeilijk in combinatie met mijn dromen. Ik wil kinderen, reizen, projecten in het huis afwerken, genieten met vrienden, ...

Ik heb voldoende een eigen sociaal leven en heb mijn eigen hobby's en interesses, maar dien ik dan nog meer in mijn eentje op te nemen omdat hij altijd bezig is? Daar heb ik het moeilijk mee.

Zijn er nog mensen met een partner als kunstenaar of een man die altijd maar bezig of aan het werk is?
Alle reacties Link kopieren
En hoeveel investeert hij in jouw leefwereld?Of bedoelde hij: mijn leefwereld is nogal veel egocentrisch, maar ja ik ben kunstenaar dus dan moet dat. Pas je maar aan mij aan, ik doe het niet aan jou
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Waarom de aanhalingstekens?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Dit heeft niks te maken met het feit dat hij kunstenaar is. Hij vind jouw behoeften en wensen gewoon niet belangrijk genoeg om rekening mee te houden. Aan jou of je daarmee kunt leven.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo moet jij in therapie als hij grensoverschrijdend smst met een collega?
Jij moet je meer inleven in zijn belevingswereld..ok.., en wat is precies de investering die hij doet in jullie relatie?
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt als een vreselijke man. Je zet jouw leven, jouw wensen en dromen opzij voor hem. En dan ook nog zijn ontrouw, leugens, egoïsme.
Straks is hij je beu en dan sta je met niks. Kies voor jezelf.
...
Alle reacties Link kopieren
Waarom dat 'kunstenaar'? Zijn werk doet er toch niet toe? Of je nu een manager treft die nooit thuis is of een ondernemer die 70 per week werkt of een kunstenaar, het gaat erom dat jullie matchen en elkaar kunnen geven wat je nodig hebt. Ik lees niks in de OP dat me vertelt dat jullie zo bij elkaar passen. Wat houdt jullie samen op dit moment?
Tjezus, wat vals
bergkristal schreef:
18-01-2019 15:53
Dit heeft niks te maken met het feit dat hij kunstenaar is. Hij vind jouw behoeften en wensen gewoon niet belangrijk genoeg om rekening mee te houden. Aan jou of je daarmee kunt leven.
Dit. Kunstenaar of zzp’er of wat dan ook er is in zijn wereld geen ruimte voor jouw wensen en dromen. Waar zie jij jezelf over 10 jaar. En als je blijft kun je alleen jezelf verwijten dat je jou wensen en dromen ondergeschikt hebt gemaakt aan die van hem.
Alle reacties Link kopieren
En dat hij kunstenaar is betekent niet dat je alles van hem hoeft te pikken toch? Er zijn ook een heleboel kunstenaars die een heel gewoon leven leiden hoor. Niet iedereen zondert zich af in hemelse toewijding aan De Kunst.

Een kunstenaar kan ook gewoon een leuk familiemens zijn, en het vak is geen excuus om je dan maar als een enorm ego op te stellen waar de hele wereld omheen moet draaien. Kortom: als hij zich als een hork gedraagt is het een hork, ongeacht zijn vak.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
en wat zegt hij. als jij zegt, dat jullie eens moeten praten?
Dus omdat hij kunstenaar is moet jij maar alles pikken?
Waar zit de relatie en het "samen"?
Wat levert hij in?


Ga op zoek naar iemand die écht om je geeft.
En niet alleen om zijn hobby / beroep.
Alle reacties Link kopieren
"Scheiden of blijven met een 'egocentrische zak hooi'"

hmmm, moeilijk moeilijk moeilijk...
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
Als iemand die zéér goed op de hoogte is van het kunst-circuit zeg ik: dit heeft bar weinig te maken met ‘kunstenaar’ (ik ken ze in elk geval niet, die zo leven) en alles te maken met ‘zo is hij als mens’. Aan jou de keus of je met deze man verder wil.
Alle reacties Link kopieren
Je bent dus getrouwd met een man die jou totaal geen prioriteit vindt.

Wat zegt hij als je hem vertelt hoe jij je voelt?
Alle reacties Link kopieren
blijven natuurlijk, duh... dat je dat nog moet vragen
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Jij in therapie wegens zijn sms-jes?
Neem je ook zijn aspirientje als hij hoofdpijn heeft?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Jouw man heeft het ‘onaangenaam’ zijn tot een kunst verheven.

Ik snap niet dat je nog niet gillend weggerend bent.
Hoeveel van dit speelde al toen je je ja-woord gaf aan hem?
Je man komt best wel erg egoïstisch over hoe jij hem beschrijft!

Jij in therapie omdat hij foute smsjes stuurde naar andere vrouwen en hij wil geen energie of tijd in jou steken
Alle reacties Link kopieren
Wees eens eerlijk, zie jij deze man als geschikte vader voor jouw kinderen?
JollyRider schreef:
18-01-2019 15:53
Waarom de aanhalingstekens?

Omdat het eigenlijk synoniem is voor "profiteur"
maar dit heeft niks te maken met zijn carriere
En waar ben jij in dit verhaal? Kom op zeg, laat je niet zo piepelen door die gast.
Of hij moet deze hele relatie als "performance" zien en straks flink cashen als er een docu over gemaakt wordt of zo
Ben ik de enige die nu wel benieuwd is naar de schitterende fantastische schilderijen van deze zak hooi?
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
18-01-2019 16:45
Ben ik de enige die nu wel benieuwd is naar de schitterende fantastische schilderijen van deze zak hooi?
Waarschijnlijk wel. Aangezien verder iedereen lijkt door te hebben dat zijn kunstenaarschap niets te maken heeft met zijn beroerde relatie-skills
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven