Na enkele dates vrienden blijven

19-01-2019 11:33 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week heb ik voor het laatst een date gehad met een jongen die ik al sinds augustus heb leren kennen. Hij werkt achter de bar en mijn vriendin liet weten dat hij mij ook heel leuk leek te vinden. Na maanden terug gekomen te zijn naar de bar om met hem te praten en er leuk uit te zien etc. heb ik hem eindelijk gedurfd te vragen bij mij te komen eten. Ik wilde seks met hem en heb dat ook gehad. Hij wilde mij een week later zien maar dat moest hij afzeggen. Twee weken later hadden we weer seks maar dit keer zonder te eten en hij bleef telkens niet slapen. Hij zei dat dat nog kon komen als hij mij beter leerde kennen. Twee weken later vroeg hij me mee naar een museum wat een leuk dagje uit was. Hij at daarna wel ergens anders en had met vrienden afgesproken. Ik kreeg het gevoel dat hij minder voor mij voelde en in een emotionele bui heb ik hem dit aangegeven. En het bleek: hij wilde liever vrienden blijven. Toen ik zei dat ik niet had gedacht dat hij seks zou hebben met iemand die hij niet zo leuk vind werd hij boos. Twee dagen later bood hij zijn excuses aan met de uitspraak: hij wilde niet dat het zo eindigde, dat hij mij hartstikke leuk vond, maar geen gevoelens had die nog wel konden komen. Hij wilde ook een keer erover praten. Toen had ik weer aangegeven afstand te willen nemen. Maar een dag later wilde ik toch er met hem erover praten want ik had nog steeds de indruk dat hij mij leuk vond en dat ik misschien iets over het hoofd had gezien en dat als ik nu afstand nam het misschien niet meer goed zou komen, maar hij zei dat we er: "binnenkort" over konden praten.

Een week later vroeg ik hem om volgende week bij mij te eten als vrienden dat we het in ieder geval er even over gehad hebben want ik wilde duidelijkheid en een afsluiting. Toen appte hij heel afstandelijk: ik heb komende drie weken veel te druk. Ik was gekwetst. Hij verschilt van dag tot nacht, hij zegt niet duidelijk wat hij wil. Wat ik toen deed was niet zo slim. Ik smeekte hem mij te bellen op zijn minst maar hij zij alleen maar afstand te willen, dat ik niks verkeerd had gedaan maar dat ik hem met rust moest laten. Hij wilde niet bellen en werd gek van mijn gedram en het getril in zijn broek.

De conclusie is dat als een jongen zegt liever vrienden te willen blijven. Dit de eindconclusie is. Als hij wel gevoelens heeft dan zijn ze nu weg of wil hij er niks mee doen, want hij is er niet klaar voor, maar hoogst waarschijnlijk vind hij jou inderdaad niet leuk genoeg en mannen zeggen dit gewoon niet duidelijk in je gezicht. Toen hij gezegd had vrienden te willen blijven wist ik eigenlijk genoeg.

Shout out naar alle vrouwen: als een man zegt vrienden te willen blijven dan is dat het einde. Dan is het klaar. En moet je afstand houden, zijn grenzen respecteren. Dat heb ik niet gedaan, ik ben over zijn grenzen heen gegaan en dan blijft hij eromheen draaien en ben jij verder van huis. Hij wil het ook alleen maar goed afsluiten want hij is een goed persoon en ik ga dan weer nieuwe dingen bedenken die helemaal niet kloppen.

Dus zodra hij zegt dat hij vrienden wil blijven kappen. Echt, ik heb gezichtsverlies geleden en het op de harde manier moeten leren. Al heel vroeg had hij aangegeven geen relatie te willen en dat vrouwen al snel "gevoelens" kregen. Ik dacht dat ik het wel zou kunnen, maar ben nu wel wat zelfkennis rijker. Dus het was ook wel weer een goede les voor mij om mee te maken. Nu ben ik wakker geschut en kan ik me op mijn toekomst richten zonder hem.
anoniem_381695 wijzigde dit bericht op 19-01-2019 11:56
5.98% gewijzigd
waarvan akte
als een jongen wel seks met je wil maar hij vindt het nog te vroeg om te blijven slapen is dat ook wel een teken aan de wand hoor
Hij zei, jij zei.
Je kunt deze levensles beter op een wat jonger forum plaatsen, want de volwassen vrouwen hier weten dit allemaal al.
Alle reacties Link kopieren
Volgende keer misschien een paar dates langer wachten met seks als je op zoek bent naar een relatie?

Hij lijkt het wel geprobeerd te hebben met het dagje uit, maar hij voelde het blijkbaar gewoon niet. Ik denk dat je het met je andere acties bij hem over een grens bent gegaan. Laat hem verder maar met rust, dit gaat niets meer worden.

Shit happens, adem in en adem uit. Denk over een week nog eens rustig terug aan wat er is gebeurd en probeer het bij een volgende date anders aan te pakken.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Dat 'vrienden blijven' valt meestal ook wel mee. Meestal heb je al genoeg vrienden die je al veel beter kent om druk mee te zijn en elkaar blijven ontmoeten om elkander beter te leren kennen is eigenlijk gewoon daten.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
En dit soort dingen gebeuren nou eenmaal. Kan je wel helemaal gaan analyseren of je iets verkeerd hebt gedaan of niet, maar soms vind iemand je gewoon niet zo leuk. Dt gebeurt en heeft er weinig mee te maken met wanneer je nou met hem naar bed ging of niet. Nou ja, dan maar op naar de volgende.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Joh, meen je dat nou?
Alle reacties Link kopieren
Notabene schreef:
19-01-2019 11:33
Shout out naar alle vrouwen: als een man zegt vrienden te willen blijven dan is dat het einde. Dan is het klaar. En moet je afstand houden, zijn grenzen respecteren.
Niet alleen dan hoor, dat moet je bij iedereen doen. Of stalk en smeek je je vriendinnen wel?
Alle reacties Link kopieren
Dankje @malibu82 en @boebezoebe. Hij probeerde het inderdaad want hij appte mij elke dag in deze periode en hij wilde als vrienden nog wel af en toe afspreken en vond onze gesprekken ook fijn. Ik denk dat ik het wel een beetje verpest heb.
@Trotter: Je hebt gelijk, het is lastig om iemand voor wie je gevoelens hebt te behandelen als gewoon een "vriendin".
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp nooit zo goed waarom je, als je een leuk persoon ontmoet maar een relatie niet blijkt te werken, je geen vrienden zou kunnen worden. De persoon is toch niet ineens slecht geworden als een liefdesrelatie niet blijkt te werken?
Alle reacties Link kopieren
Melisande2 schreef:
19-01-2019 12:14
Ik begrijp nooit zo goed waarom je, als je een leuk persoon ontmoet maar een relatie niet blijkt te werken, je geen vrienden zou kunnen worden. De persoon is toch niet ineens slecht geworden als een liefdesrelatie niet blijkt te werken?
Een fling heeft niet altijd kwaliteit genoeg om vriend te kunnen zijn.
En je moet het beiden op die manier zien.
Alle reacties Link kopieren
Melisande2 schreef:
19-01-2019 12:14
Ik begrijp nooit zo goed waarom je, als je een leuk persoon ontmoet maar een relatie niet blijkt te werken, je geen vrienden zou kunnen worden. De persoon is toch niet ineens slecht geworden als een liefdesrelatie niet blijkt te werken?
Ik zie het meer als 'vriendelijk uit elkaar gaan', dan ineens BFFs worden. Ik héb namelijk a vrienden waar ik dan liever tijd aan besteed om die relaties te onderhouden. En je bent als je aan het daten ben tnog niet eens goed bevriend dat komt pas als je veel tijd met elkaar doorbrengt, maar dat is toch juist wat daten is. Tuurlijk maken veel mensen elkaar wijs dat 'ze vrienden blijven', maar wie gaat er in de praktijk nou nog uit of leuke dingen doen met degene die niet verder wilde daten? Bijna niemand en de uitzonderingen bevestigen de regel.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Tja, seks zonder te blijven eten....dat geeft ellende natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
19-01-2019 12:42
Tja, seks zonder te blijven eten....dat geeft ellende natuurlijk.
"Op een lege maag ken je niet neuken"
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
@boebezoebe: HAha heel subtiel. Bijkbaar kan je dus wel op een lege maag neuken, of had ik een pizza naar zijn hoofd moeten gooien?

@melisande2: We spreken elkaar al maanden vriendschappelijk. Als we dan al vrienden konden blijven heb ik het in ieder geval nu goed verpest. Dus dat zit er zeker niet meer in. Tenzij hij mij na heel veel tijd vergeeft ofzoiets en weer met mij wil praten. Maar ik schat die kans nu non-existent in. Ik heb hem gesmeekt om te bellen en dit kan zijn beeld van mij voorgoed negatief kleuren. Heel stom om iemand niet te respecteren, als je dat juist wilt doen. Helpt ook niet dat ik de sociale vaardigheden heb van een slijptol.
S-Meds schreef:
19-01-2019 11:40
als een jongen wel seks met je wil maar hij vindt het nog te vroeg om te blijven slapen is dat ook wel een teken aan de wand hoor
Behalve smiddags
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
19-01-2019 12:29
Ik zie het meer als 'vriendelijk uit elkaar gaan', dan ineens BFFs worden. Ik héb namelijk a vrienden waar ik dan liever tijd aan besteed om die relaties te onderhouden. En je bent als je aan het daten ben tnog niet eens goed bevriend dat komt pas als je veel tijd met elkaar doorbrengt, maar dat is toch juist wat daten is. Tuurlijk maken veel mensen elkaar wijs dat 'ze vrienden blijven', maar wie gaat er in de praktijk nou nog uit of leuke dingen doen met degene die niet verder wilde daten? Bijna niemand en de uitzonderingen bevestigen de regel.
Dit ja.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
19-01-2019 11:44
Je kunt deze levensles beter op een wat jonger forum plaatsen, want de volwassen vrouwen hier weten dit allemaal al.
Dit inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een volwassen vrouw van bijna 29 jaar, maar ik heb autisme
Het helpt mij om dit soort dingen op een forum te plaatsen. Dus bedankt voor de reacties, die helpen mij te relativeren.
Alle reacties Link kopieren
Ja, veel mensen kunnen makkelijk neuken zonder dat ze gevoelens hebben.

Als je dat pijnlijk vindt, kan je voortaan beter even wachten met seks totdat je iemand wat langer kent.

En vrienden blijven nadat er enkele dates zijn geweest is meestal een manier om iemand zacht af te wijzen. Echte vriendschap wil men dan doorgaans niet, tenzij er echt een specifieke reden is dat het op enkel die manier klikt (beiden fan van eendenshows bv) en geen van beiden gevoelens heeft.
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
19-01-2019 12:29
Ik zie het meer als 'vriendelijk uit elkaar gaan', dan ineens BFFs worden. Ik héb namelijk a vrienden waar ik dan liever tijd aan besteed om die relaties te onderhouden. En je bent als je aan het daten ben tnog niet eens goed bevriend dat komt pas als je veel tijd met elkaar doorbrengt, maar dat is toch juist wat daten is. Tuurlijk maken veel mensen elkaar wijs dat 'ze vrienden blijven', maar wie gaat er in de praktijk nou nog uit of leuke dingen doen met degene die niet verder wilde daten? Bijna niemand en de uitzonderingen bevestigen de regel.
Goed verwoord, helemaal mee eens! :)
Alle reacties Link kopieren
@Paarsebloem: Dankjewel voor de duidelijkheid. Ik zal in vervolg proberen om het rustiger aan te doen ookal vind ik de persoon heel erg leuk. Het is lastig als je te hard van stapel loopt om op de rem te trappen en afstand te nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven