Roddels

19-01-2019 16:37 21 berichten
Waroom roddelen mensen over sommige mensen meer dan over de andere? Scheiding van één collega word al weken besproken. Een andere slijt 4 mannen per jaar en niemand heeft het over. De tweede lijkt me veel interessanter, maar ik heb het mis. Wat denken jullie?
Tsja roddelen zit in de mens, het is een manier om te uitten en om jezelf beter te voelen.
Alle reacties Link kopieren
Is de scheiding van de collega een gevolg van zijn vreemdgaan of zo? Verontwaardigd kunnen zijn over iemands gedrag doet het altijd goed. En wie weet gooit degene die vaak van partner wisselt wel altijd netjes zijn/haar oude schoenen weg.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook nog leuke collega's?
anoniem_310671 wijzigde dit bericht op 19-01-2019 16:47
3.23% gewijzigd
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
Misschien geeft collega twee minder details prijs, zodat er weinig aanknopingspunten zijn voor geroddel?
Jij hebt issues met geroddel he? Hebben nu al psychische hulp?
speelballetje schreef:
19-01-2019 16:46
Heb je ook nog leuke collega;s?
Allemaal leuk denk ik. Ik heb wel empathie voor mijn collega in scheiding. Ik vraag me af waarom andere dat anders zien.
Thordis* schreef:
19-01-2019 16:47
Jij hebt issues met geroddel he? Hebben nu al psychische hulp?
Er is iets wat ik niet begrijp. Ligt aan m Ij j.
Omdat mensen ze zich beter voelen als ze roddelen en zich omhoog trekken via roddels. Zo hoeven mensen niet bij zichzelf te kijken. Yep ben er ook nog steeds schuldig aan.
Alle reacties Link kopieren
Mars567 schreef:
19-01-2019 16:50
Allemaal leuk denk ik. Ik heb wel empathie voor mijn collega in scheiding. Ik vraag me af waarom andere dat anders zien.
Hm...
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
Alle reacties Link kopieren
Iets nieuws is altijd interessanter dan iets bekends. Dus als collega 2 al jaren 4 mannen per maand verslijt, is dat nogal oud nieuws. Ik neem aan dat collega 1 niet ieder jaar gaat scheiden, dus dat is wel anders dan anders.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso niks leuks aan roddelen. Rodelen is leuker. Leuk bedrijfsuitje.
Alle reacties Link kopieren
Positie vd collega’s?
anoniem_378317 wijzigde dit bericht op 19-01-2019 19:39
74.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ligt een beetje aan de collega's.

Voorbeeld

Als collega die nu scheidt altijd praatte over hoe geweldig de relatie was en zogenaamd goed bedoelde tips over relaties gaf aan vrijgezellen, dan lijkt me dat de mensen eromheen graag gebruik maken van het moment om deze even een paar treetjes naar beneden te roddelen.

Als de ander vrolijk na het weekend binnen stapt en zegt: "Mijn relatie is weer uit, wil er iemand koffie?' dan is de kans kleiner dat dit nog echt interessant is nadat dit 2 keer gebeurd is.
O jij weer. Heb je dat aluhoedje nou al af?
Waarom lijkt je het andere smeuiger?
Hmmm, bij een scheiding komt meer vuile was naar buiten dus misschien daarom lekkerder om over te roddelen.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
19-01-2019 17:52
O jij weer. Heb je dat aluhoedje nou al af?
Wie?
En wat voor een hoedje?
Nou to ik weet nu wel genoeg over je collega vriendin buren en de huisarts praktijk.
Hoe smaakte die vis?
TanteBedelia schreef:
19-01-2019 19:05
Nou to ik weet nu wel genoeg over je collega vriendin buren en de huisarts praktijk.
Hoe smaakte die vis?
Vraag het aan mijn buurman!☺
Mijn moeder zegt altijd: je bent pas iemand als er over je geroddeld wordt... ;)

Als tijdsverdrijf is roddelen ook fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven