Slaapgebrek - vriend werkt 's nachts vanuit huis

19-01-2019 18:16 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een meningsverschil met mij vriend. We komen er niet uit, dus ik dacht ik vraag het Viva forum om advies.

We wonen 3 jaar samen. Sinds een jaar werkt mijn vriend voor zichzelf, het gaat goed maar het is wel hard werken. Hij werkt vanuit huis en vooral in de nacht, omdat zijn klanten vooral in Amerika wonen.

Dit betekent dat hij vaak of laat (na 3.00u) naar bed gaat of gedurende de nacht (meerdere keren) opstaat om bijvoorbeeld telefoontjes te plegen.

Ik ben een enorm lichte slaper en heb daar bij ook veel behoefte aan slaap en regelmaat. Sinds mijn vriend voor zichzelf werkt is dit een probleem geworden. We wonen in een klein appartement, dus ook al werkt hij buiten de slaapkamer word ik toch wakker van geluiden/ het licht van zijn telefoon. Ik slaap met een slaapmasker op, oordoppen kan niet ivm oorontstekingen.

We zijn laatst een week op vakantie geweest. Hij moest deze week ook doorwerken en daar heb ik alle begrip voor. We deelden één hotelkamer en dat betekende dus dat ik iedere nacht een aantal uur wakker was omdat hij moest bellen/ mails versturen etc.

Omdat ik de hele vakantie hierdoor doodmoe was, heb ik het uiteindelijk ter sprake gebracht. Ik heb dit niet gelijk gedaan omdat ik hem wil steunen en niet wil zeuren. Mijn vriend gaf als antwoord dat dit nou eenmaal zijn werk nu is en als ik er last van heb moet ik maar een slaapmasker en oordoppen gebruiken.

Ik vind het steeds vervelender worden dat we nooit een nacht meer als een gewoon stel kunnen slapen. Ik hoop van jullie te horen of ik in dit geval meer van hem kan verwachten of dat ik het maar moet accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig hoor :cry: ik zou hiervoor bedanken, hij maakt het ook nog jouw probleem terwijl hijzelf de oorzaak ervan is.
Ik zou lekker een eigen huis zoeken.
verhuizen naar een groter huis een optie, met een fatsoenlijke werkkamer?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk hoef je dit niet te accepteren. Jullie ritmes gaan totaal niet samen en jij krijgt geen nachtrust op deze manier. Hij gaat maar lekker in zijn auto zitten bellen of hij huurt ergens een ruimte waar niemand last van hem heeft.
...
Ga latten. Dit ga je niet volhouden zo. Ik heb ook een tijd samengewoond met zo'n thuiswerkende nachtbraker en ik werd er gestoord van. Het gaat ten koste van je eigen nachtrust en daar worden de meeste mensen echt niet gezelliger van.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
19-01-2019 19:56
verhuizen naar een groter huis een optie, met een fatsoenlijke werkkamer?
lijkt mij ook een goede optie
pokkewijf wijzigde dit bericht op 19-01-2019 20:01
Reden: indien financieel haalbaar uiteraard
0.00% gewijzigd
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Ikbenzomoe schreef:
19-01-2019 18:16
of ik in dit geval meer van hem kan verwachten of dat ik het maar moet accepteren.
Wat denk en vind je zelf?

Ieder ander bedrijf heeft toch ook openingstijden? Waarom gaat hij dan wel door tot in de avond (Amerikaanse tijd)?

Prima dat hij zijn ritme om wil gooien, maar jij zou daar niet de dupe van moeten worden. Ik zou nog liever alleen gaan wonen dan met een man in een klein huis die de hele nacht loopt te spoken en geluid maakt.
Of samen een groter huis zoeken zodat jij fatsoenlijk in een bed kunt slapen en hij 's nachts op de bank bivakkeert, of allebei in een ander huis waar je niemand tot last bent. Dan maar niet samenwonen maar ik zou hier gek van worden. Een slaapmasker is ook geen oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Eens met voorgaande reacties. Al snap ik niet dat je wakker wordt van telefoonlicht in een andere kamer. Dan slaap je wel héél licht.
Such fun!1
Die maakt zich er makkelijk vanaf. Kan hij niet een bed zetten in de werkkamer en daar dan in slapen van tijd tot tijd?
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet goed op welke tijden hij werkt dan. Na drie naar bed en dan er weer uit? apart.
Wat doe jij voor werk? Als het een sector is met wisseldienst zou je kunnen proberen om meer in zijn ritme te werken bv.
Ik snap iets niet. In de USA is het volgens mij een uur of 6 (afhankelijk van de tijdzone) vroeger dan in NL. Als hij midden in de nacht gaat zitten bellen dan betekent dat volgens mij dat zijn klanten in de avonduren zitten te bellen. Waarom houdt hij geen normale USA-kantoortijden aan? Dat hij bereikbaar moet/wil zijn is begrijpelijk, maar dat hoeft toch niet perse midden in de nacht?
Alle reacties Link kopieren
Dit is geen doen voor jou. Hij kan misschien uitslapen tot 12uur en jij moet er misschien om 8uur weer uit?
Ik zou echt willen verhuizen zodat hij een werkkamer heeft op een andere verdieping.
En ik zou meer begrip verwachten van mijn partner.
Alle reacties Link kopieren
Leuk als er straks kinderen komen, dan slaapt ie overdag en kan ie nooit meehelpen met de kinderen en in de nacht houdt ie jou uit je slaap.

Ik zou deze relatie nog eens van alle kanten bekijken.
wittegeit schreef:
19-01-2019 20:06
Ik snap iets niet. In de USA is het volgens mij een uur of 6 (afhankelijk van de tijdzone) vroeger dan in NL. Als hij midden in de nacht gaat zitten bellen dan betekent dat volgens mij dat zijn klanten in de avonduren zitten te bellen. Waarom houdt hij geen normale USA-kantoortijden aan? Dat hij bereikbaar moet/wil zijn is begrijpelijk, maar dat hoeft toch niet perse midden in de nacht?
Goed punt. Volgens mij zit het tijdsverschil tussen 6-9 uur dus zou hij om 2 uur ''s nachts gewoon kunnen gaan slapen.
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
19-01-2019 20:11
Goed punt. Volgens mij zit het tijdsverschil tussen 6-9 uur dus zou hij om 2 uur ''s nachts gewoon kunnen gaan slapen.
Dat dus. Ik heb ook veel met mensen uit de USA samengewerkt, en dat hoeft echt niet midden in de nacht.
Even googelen geeft het volgende overzicht van tijdsverschil: https://www.landenkompas.nl/verenigde-s ... /per-staat

Ik zou dus harde afspraken gaan maken tot welk tijdstip hij werkt. Mocht er ooit een keer echt iets zijn dan kan dat bij wijze van uitzondering. Maar zo kost het je nachtrust en raak je volledig gebroken.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Ik zou smorgens om half 8 met mijn vriendinnen gaan bellen, in de slaapkamer uiteraard. Kijken of hij dat na een week nog zo “zo is het nu eenmaal” vindt.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
19-01-2019 20:09
Leuk als er straks kinderen komen, dan slaapt ie overdag en kan ie nooit meehelpen met de kinderen en in de nacht houdt ie jou uit je slaap.

Ik zou deze relatie nog eens van alle kanten bekijken.
Hoeft niet. Ik ken genoeg mensen die laat werken en die hebben allemaal prima regelingen. Een stel waarvan de man laat thuis kwam heeft tijdelijk de tijden aangepast. Zij was de eerste jaren thuis met de kinderen. Langer slapen, later eten, dutje in de avond en dan "vroeg" weer op, of laat , ligt er aan hoe je het bekijkt :D Iig dat ze nog een uurtje als gezin hadden voordat het hele zooitje weer naar bed ging.
Ander stel draait wisseldienst. Vrouw werkt overdag en man is dan thuis. Met idd af en toe weinig slaap dat wel :) Als zij thuiskomt gaat hij ff dutten tot hij naar zijn werk moet. Toen de kinders nog baby waren kwam hij net thuis voor de nachtvoeding en kon mams dus doorslapen.
Alle reacties Link kopieren
Stiefvader heeft ook vaak genoeg seminars of vergaderingen maar dat is dan gewoon laat in de avond, voor hun dus heel vroeg of in de middag al naar gelang het is. Echt hoogstens tot 1 uur snachts en niet later.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan latten.
Misschien lees ik het verkeerd.
Maar als ik het goed begrijp ligt het eigenlijke probleem dat hij niet alleen klanten in Amerika heeft maar ook nog klanten in andere tijdzones en dat hij daardoor bijna 24 uur of dag aan het bellen etc. is.

Wellicht een idee om het tot 1 tijdzone te beperken, als zijn werk is wat ik denk dat het is kan dat financiël wel.
Alle reacties Link kopieren
Alexsportief schreef:
19-01-2019 20:39
Wellicht een idee om het tot 1 tijdzone te beperken, als zijn werk is wat ik denk dat het is kan dat financiël wel.
Als dat financieel kan, dan kan klanten in verschillende tijdzones blijven bedienen ook vanuit een groter appartement met werkkamer.
Alle reacties Link kopieren
Op vakantie kan hij beter in de lobby ofzo gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Een fatsoenlijke werkruimte lijkt me geen extreme luxe.
Anderzijds krijg ik ook wel de indruk dat jij extreem licht slaapt. Ik weet niet of dat altijd al zo was, of dat dit ook deels komt omdat je gefrustreerd bent en daardoor te opgefokt bent om te slapen. Hier ook een partner met gekke werktijden.Maar ik ben er op een gegeven moment aan gewend. D.w.z. in het begin lag ik uuuuren wakker als hij thuiskwam en in bed kroop. Nu merk ik soms amper dat hij er bij in stapt. Op het moment dat je accepteert dat het nu eenmaal zo is, heb je voor jezelf al een stuk meer rust. Maar dat betekent natuurlijk niet dat hij totaal geen rekening met je hoeft houden en zijn eigen gang kan gaan.
Alexsportief schreef:
19-01-2019 20:39
Misschien lees ik het verkeerd.
Maar als ik het goed begrijp ligt het eigenlijke probleem dat hij niet alleen klanten in Amerika heeft maar ook nog klanten in andere tijdzones en dat hij daardoor bijna 24 uur of dag aan het bellen etc. is.

Wellicht een idee om het tot 1 tijdzone te beperken, als zijn werk is wat ik denk dat het is kan dat financiël wel.
Mijn man had dus klanten in de VS, Azië en in Nederland. Hij moest echt 24/7 aan de bak. Na 5 jaar een flinke burn-out en gelukkig gestopt met deze waanzin.
Als hij eigen baas is vind ik het idee om het werk tot 1 tijdzone te beperken een hele goede. Je leeft niet om te werken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven